Silnik 0.9 TwinAir zasilany metanem CNG!
REKLAMA
REKLAMA
Nie wszyscy wiedzą, że jednostka napędowa 0.9 TwinAir produkowana przez Fiata, wyróżniona w 2011 roku tytułem „International Engine of the Year” doczekała się wersji zasilanej metanem (CNG). Również ta ekologiczna odmiana tego silnika otrzymała prestiżową nagrodę – „Best Green Engine of the Year 2013”. Warto zatem sprawdzić czym pokrótce charakteryzuje się nowy motor, produkowany w fabryce w Bielsku-Białej.
REKLAMA
Dane techniczne 0.9 TwinAir bi-fuel CNG
Silnik 0.9 TwinAir Turbo bi-fuel ma moc 80 KM (zamiast 85 KM), którą osiąga przy 5500 obr./min, oraz moment obrotowy równy 140 Nm dostępny przy 2500 obr./min (zamiast 145 Nm przy 2000 obr./min). Fiat Panda wyposażony w ten motor spala średnio 3,1 kg metanu na 100 km emitując przy tym zaledwie 86 g/km CO2.
Zmiany konstrukcyjne w 0.9 TwinAir bi-fuel CNG
W stosunku do wersji benzynowej, TwinAir bi-fuel dysponuje specjalnymi elementami przeznaczonymi do układu zasilania, wśród których znajdują się: kolektor ssący, wtryskiwacze, elektroniczny system sterowania silnikiem i gniazda zaworowe o specjalnej geometrii, wykonane z materiału o niskim zużyciu. Fiat wyposażył swoje „dziecko” oczywiście także w jego rewolucyjny system MultiAir sterujący pracą zaworów ssących w sposób dynamiczny oraz turbosprężarkę.
Modele z silnikiem 0.9 TwinAir bi-fuel
Aktualnie nowy 0.9 TwinAir Turbo Natural Power (bi-fuel) o mocy 80 KM dostępny jest w modelach Fiat Panda i 500L Natural Power oraz w Lancia Ypsilon EcoChic.
Źródło: materiały prasowe Fiat
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.