REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ferrari 458 Speciale - wyścig czas zacząć!

Ferrari 458 Speciale czyli 0-200km/h w 9,1 sekundy!
Ferrari 458 Speciale czyli 0-200km/h w 9,1 sekundy!
Ferrari

REKLAMA

REKLAMA

Ferrari zaprezentowało model 458 Speciale. Jest to wersja przeznaczona na tor, chociaż posiada także homologację drogową. Oto co zostało udoskonalone w odmianie Speciale.

Ferrari 458 Speciale - kalkomania to nie wszystko

Z zewnątrz Ferrari 458 Speciale odróżnić można od standardowej wersji tego modelu za sprawą aktywnej aerodynamiki z przodu i tyłu, przeprojektowanym zderzakom, nowym przednim błotnikom, masce, bocznym nakładkom, pokaźnego dyfuzora, spojlera, dwóm końcówkom wydechu, a także powiększonemu wlotowi powietrza odpowiedzialnego za lepsze chłodzenie silnika.

REKLAMA

Ferrari 458 Speciale: niska masa = wysokie osiągi

Ferriari 458 Speciale, podobnie jak w przypadku wersji F360 Chalenge Stradale czy 430 Scuderii, jest lżejszą wersją modelu, na bazie którego powstała. W stosunku do seryjnego Ferrari 458 odmiana Speciale jest lżejsza o 90 kg. Włoskie superato waży 1290 kg czyli mniej niż np. VW Scirocco R!

Ferrari 458 Speciale - 200 km/h w mniej niż 10 sekund

Niska masa w połączeniu ze zmodyfikowanym silnikiem 4.5 V8 o mocy podniesionej do 605 KM (F458 570KM) pozwala na sprint 0-100 km/h w 3 sekundy (wobec 3,4 s modelu 458 Italia), a 0-200 km/h w 9,1 sekundy. Tor Fiorano pokonuje o 1,5 sekundy szybciej niż klasyczne Ferrari 458 Italia.

Niespotykane przeciążenia

Wysoce zaawansowana konstrukcja zawieszenie i systemy stabilizacji toru jazdy oraz aktywnej aerodynamiki pozwoliły także na osiągnięcie największego bocznego przeciążenia spośród wszystkich aut Ferrari w historii. Wyniosło ono 1,33 g.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Honda NSX prototyp

Włoski bolid z charakterystycznym pasem przebiegającym wzdłuż całego auta będzie można dokładnie obejrzeć na salonie samochodowym we Frankfurcie.

Ferrari 458 Speciale
Ferrari
Ferrari 458 Speciale
Ferrari
Ferrari 458 Speciale
Ferrari
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

REKLAMA

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA