Ferrari 458 Speciale - wyścig czas zacząć!
REKLAMA
REKLAMA
Ferrari 458 Speciale - kalkomania to nie wszystko
Z zewnątrz Ferrari 458 Speciale odróżnić można od standardowej wersji tego modelu za sprawą aktywnej aerodynamiki z przodu i tyłu, przeprojektowanym zderzakom, nowym przednim błotnikom, masce, bocznym nakładkom, pokaźnego dyfuzora, spojlera, dwóm końcówkom wydechu, a także powiększonemu wlotowi powietrza odpowiedzialnego za lepsze chłodzenie silnika.
REKLAMA
Ferrari 458 Speciale: niska masa = wysokie osiągi
Ferriari 458 Speciale, podobnie jak w przypadku wersji F360 Chalenge Stradale czy 430 Scuderii, jest lżejszą wersją modelu, na bazie którego powstała. W stosunku do seryjnego Ferrari 458 odmiana Speciale jest lżejsza o 90 kg. Włoskie superato waży 1290 kg czyli mniej niż np. VW Scirocco R!
Ferrari 458 Speciale - 200 km/h w mniej niż 10 sekund
Niska masa w połączeniu ze zmodyfikowanym silnikiem 4.5 V8 o mocy podniesionej do 605 KM (F458 570KM) pozwala na sprint 0-100 km/h w 3 sekundy (wobec 3,4 s modelu 458 Italia), a 0-200 km/h w 9,1 sekundy. Tor Fiorano pokonuje o 1,5 sekundy szybciej niż klasyczne Ferrari 458 Italia.
Niespotykane przeciążenia
Wysoce zaawansowana konstrukcja zawieszenie i systemy stabilizacji toru jazdy oraz aktywnej aerodynamiki pozwoliły także na osiągnięcie największego bocznego przeciążenia spośród wszystkich aut Ferrari w historii. Wyniosło ono 1,33 g.
Zobacz też: Honda NSX prototyp
Włoski bolid z charakterystycznym pasem przebiegającym wzdłuż całego auta będzie można dokładnie obejrzeć na salonie samochodowym we Frankfurcie.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.