Skoda Yeti po faceliftingu
REKLAMA
REKLAMA
Gotowy stawić czoło zarówno miejskiej dżungli, jak i off-roadowej przygodzie Yeti może pochwalić się zupełnie nową stylistyką, wzorami felg, odświeżonymi wnętrzami z bogatszym wyposażeniem i jeszcze większą liczbą przemyślanych rozwiązań. Yeti jeszcze nigdy nie było tak funkcjonalne, atrakcyjne, a także za sprawą nowych możliwości konfiguracji układu napędowego – zdolne do dostosowania się do wszelkich warunków.
REKLAMA
Nowa Skoda Yeti - zmienione nadwozie i wyposażenie
Teraz specjaliści ze ŠKODY tę zwycięską formułę wzbogacili o znaczące udoskonalenia. Nowa odsłona wprowadza wyraźny podział na dwie indywidualne gamy stylistyczne: zderzaki, listwy boczne i osłony są pokryte lakierem lub wykonane z dodającego zadziorności, odpornego czarnego tworzywa. Również w wypadku wyposażenia obie wersje będą się różniły między sobą – wariant terenowy zostanie dodatkowo wyposażony w pakiet na bezdroża, czujnik ciśnienia powietrza w oponach oraz układ ESP dostosowany do jazdy po nieutwardzonych drogach.
Zobacz też: Nowa model Skody - Rapid Spaceback!
Nowa ŠKODA Yeti uwydatnia najważniejsze cechy nowego języka stylistycznego ŠKODY: ponadczasowe, wyraziste kształty podkreślają precyzję i solidność wykonania. Osłony reflektorów przybrały nową formę, a ich wariant bi-ksenonowy został teraz uzupełniony o światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Wzorem ostatnich nowości ŠKODY, grill przybrał dominującą formę, a na przeprojektowanej pokrywie bagażnika pojawiły się charakterystyczne załamania
Nowa Skoda Yeti - wnętrze
Zmianę przeszło również wnętrze samochodu, w którym pojawiły się nowe trójramienne kierownice, wzory i materiały tapicerki oraz elementy dekoracyjne deski rozdzielczej. Na funkcjonalność mają także wpływ nowe elementy wyposażenia: po raz pierwszy Klienci będą mieli możliwość wyposażenia swojego samochodu w kamerę cofania. Swój debiut w Yeti notują także system wspomagania parkowania równoległego i prostopadłego oraz system bezkluczykowego dostępu do samochodu – KESSY.
Zobacz też: Skoda Octavia RS - 248 km/h w serii
Jednak nawet najbardziej zaawansowana technologia byłaby niczym bez mądrze zaprojektowanej podstawy. Przestronne, wygodne wnętrze Yeti stanowi idealne miejsce dla zaprezentowania wielu przemyślanych rozwiązań. W żadnym innym kompaktowym SUVie pasażerowie tylnej kanapy nie mają tyle miejsca nad głową, a bagażnik ze standardowych 405 litrów łatwo i szybko da się powiększyć do fantastycznego wyniku 1760 l. Nieskrępowane możliwości konfiguracji wnętrza i maksymalne wykorzystanie przestrzeni są jedną z najbardziej znanych cech tego modelu.
Nowa Skoda Yeti - zakres zmian
W Skodzie Yeti dalej dostępny jest system VarioFlex, dzięki któremu po wyjęciu środkowego z trzech niezależnych tylnych foteli możemy bez wysiłku zmienić Yeti w bezkonkurencyjnie komfortowe auto czteroosobowe. Oprócz znanych już, praktycznych schowków, uchwytów, punktów mocowań i haczyków, w nowej ŠKODZIE Yeti znajdziemy również wiele najnowszych osiągnięć z dziedziny przemyślanych rozwiązań: w bagażniku można teraz znaleźć wyjmowaną latarkę diodową oraz dwustronną matę wykończoną eleganckim lub odpornym na zabrudzenia materiałem, pod siedzeniem kierowcy pojawiło się miejsce na kamizelkę odblaskową, a w drzwiach – pojemnik na śmieci.
Zobacz też: Mazda3 - cennik i wyposażenie
Nowa Skoda Yeti -napęd 4x4 9 skrzynia DSG
SUVa ŠKODY napędza jedna z siedmiu nowoczesnych jednostek. Napęd może być przekazywany za pomocą skrzyni ręcznej albo dwusprzęgłowej przekładni DSG na koła przednie lub obydwie osie za sprawą najnowszej, piątej generacji uznanego systemu Haldex. Oparty na jednych z najlepszych dostępnych na świecie podzespołów układ doskonale sprawdzi się zarówno w terenie, jak i zachowa pewność nawet podczas najbardziej niesprzyjających warunków drogowych.
Nowa Skoda Yeti -paleta silników
Paletę silnikową modelu Yeti stanowią oszczędne i wydajne konstrukcje wyposażone w turbosprężarkę i bezpośredni wtrysk paliwa. Szeroki wybór zaspokoi potrzeby każdego kierowcy – obejmuje on zarówno odznaczające się bardzo małym zużyciem paliwa jednostki 1.2 TSI oraz 1.6 TDI (średnie spalanie 4,6 l/100 km w wersji GreenLine), jak i bardzo dynamiczne 1.8 TSI o mocy 160 KM i 2.0 TDI o mocy 170 KM. Ponadto oferta obejmuje silniki 1.4 TSI 122 KM i 2.0 TDI 140 KM, dostępne także w oszczędnych wersjach Green tec.
Skoda Yeti - rynek
ŠKODA Yeti zadebiutowała na polskim rynku w 2009 roku. Od tego momentu jej popularność wciąż rośnie. Do końca czerwca 2013 roku wydano Klientom ponad 7 700 samochodów, co sprawia, że ŠKODA Yeti pozostaje jednym z najpopularniejszych SUVów w Polsce.
Zobacz też: Nowy Isuzu D-MAX - Yin i Yang
REKLAMA
Również na świecie ŠKODA Yeti odniosła spory sukces. W tym samym okresie na drogi całego świata wysłano już 263 200 egzemplarzy tego modelu i, jak dowodzą wyniki sprzedaży, z roku na rok jego popularność tylko wzrasta: Yeti jest nieustannie w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się SUVów w Europie w swojej klasie. Jego atuty doceniane są regularnie nagrodami przyznawanymi przez niezależnych ekspertów oraz kierowców, którzy w wielu krajach często wyrażają szczególną satysfakcję z eksploatacji tego samochodu.
ŠKODA Yeti została nagrodzona m.in. tytułem Samochód Rodzinny Roku 2009 Top Gear, pierwszym miejscem w raporcie niezawodności GTU i badaniach Which? w kategorii samochodów terenowych i pierwszym miejscem w ankiecie Driver Power 2013 magazynu Auto Express, badającej zadowolenie kierowców z posiadanych samochodów.
Źródło: materiały prasowe Skoda
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.