Audi RS 7 Sportback - 560 KM!
REKLAMA
REKLAMA
Najbardziej widoczne sportowe cechy Audi RS 7 Sportback to: zderzak o wyrazistym konturze, częściowo przyciemnione diodowe reflektory, czarne, polerowane na wysoki połysk kratownice o strukturze plastra miodu, dodatkowe elementy karoserii wykonane z matowego aluminium oraz poszerzone progi. Karoseria stworzona jako hybrydowa konstrukcja aluminiowa, waży ok. 15 procent mniej niż porównywalna konstrukcja ze stali. W 20 procentach zbudowana jest z aluminium.
REKLAMA
Audi RS 7 Sportback - silnik
Sercem RS 7 Sportback jest silnik 4.0 TFSI. Jednostka napędowa V8 biturbo, dzięki 3993 cm3 pojemności skokowej, generuje olbrzymią moc 560 KM, dostępną w zakresie od 5700 do 6600 obr./min. Pomiędzy 1750 a 5500 obr./min maksymalny moment obrotowy jest stały i wynosi 700 Nm.
Wysokoobrotowy silnik współpracuje z dwoma turbosprężarkami typu Twinscroll, które mogą wytworzyć ciśnienie do 1,2 bara. Każda współpracuje z indywidualnym intercoolerem.
Osiągi Audi RS 7 Sportback predestynują go miana samochodu sportowego. Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w czasie 3,9 sekundy. Prędkość maksymalną producent ograniczył seryjnie do 250 km/h. Opcjonalny pakiet „dynamic” przesuwa ograniczenie do wartości 280 km/h, a pakiet „dynamic plus” – nawet do 305 km/h. Średnie spalanie w cyklu NEDC wynosi 9,8 litra benzyny na 100 km.
Audi RS 7 Sportback - ekonomia
REKLAMA
Aby uzyskać tak niskie spalanie Audi zastosowało w silniku 4.0 TFSI system „Cylinder On Demand”. Przy niskich i średnich obciążeniach oraz niskiej liczbie obrotów, system odłącza drugi, trzeci, piąty i ósmy cylinder, zamykając ich zawory i uniemożliwiając tym samym wtrysk paliwa. Dopóki kierowca nie doda energiczniej gazu, silnik 4.0 TFSI pracuje jak jednostka 4-cylindrowa. W aktywnych cylindrach optymalne punkty pracy przesuwają się w kierunku wyższych obciążeń i ich sprawność wzrasta. System COD redukuje zużycie paliwa w cyklu NEDC o ok. 10 procent.
Z silnikiem współpracuje 8-biegowa, automatyczna skrzynia biegów, mogąca pracować w trybie manualnym. 7-pierwszych przełożeń jest krótko zestopniowana, ostanie jest wyraźnie dłuższe i służy redukcji zużycia paliwa.
Audi RS 7 Sportback - napęd
Silnik przekazuje moc poprze skrzynię biegów na wszystkie czetery koła. Międzyosiowy mechanizm różnicowy o podwyższonej wartości blokowania w trakcie normalnej jazdy rozdziela moment obrotowy płynnie między osie. Na tylną może trafić do 60%, a na przednią do 40% jego maksymalnej wartości. Opcjonalnie Audi RS 7 może zostać wyposażone w tylny, sportowy mechanizm różnicowy.
Audi RS 7 Sportback - zawieszenie
Standardowo Audi RS 7 opuszcza fabrykę wyposażone w aktywne zawieszenie adaptive air suspension, które pozwoliło na obniżenie auta o 20 mm. Alternatywnie do zawieszenia pneumatycznego, Audi dostarcza sztywniejsze zawieszenie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC). W tym układzie zastosowano sprężyny stalowe i amortyzatory o trójstopniowym zakresie regulacji, połączone ze sobą przewodami olejowymi i jednym zaworem centralnym.
Audi RS 7 Sportback - układ hamulcowy i koła
Seryjnie, nowe Audi RS 7 Sportback jeździ na 20-calowych kutych kołach aluminiowych z siedmioma podwójnymi ramionami. W opcji można nabyć felgi o średnicy 21 cali, dostępne w trzech liniach stylistycznych. Duże felgi skrywają wewnątrz tarcze hamulcowe typu Wave, o średnicy 390 mm (z przodu) z 6-tłoczkowymi zaciskami. W opcji dostępne są tarcze ceramiczne wzmocnione włóknem węglowym.
Audi RS 7 Sportback - wyposażenie
To sportowe auto skrywa wewnątrz obszerne i bardzo bogato wyposażone wnętrze. Wyposażenie seryjne modelu RS 7 Sportback obejmuje m.in. sportowe siedzenia RS z wyraźnie zaakcentowanymi bokami i zintegrowanymi zagłówkami, automatyczną klimatyzację o czterech zakresach, nawigację MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch i system nagłaśniający Audi sound system. Bagażnik pojazdu ma pojemność 535 litrów.
Audi RS 7 Sportback trafi do polskich salonów jesienią tego roku.
Źródło: materiały prasowe Audi
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.