Nowy Peugeot RCZ R
REKLAMA
REKLAMA
Nowy Peugeot RCZ R - wygląd zewnętrzny
Model RCZ R wyróżniają łuki dachu w kolorze czarnym matowym i przyciemniane reflektory w kolorze Titane. Zawieszenie zostało obniżone o 10 mm, a standardowo instalowane obręcze kół mają średnicę 19-cali. Felgi wyróżnia wygrawerowana litera R, są dostępne w dwóch odcieniach; diamentowym oraz czarnym matowym. Zostały zaprojektowane tak, aby zoptymalizować chłodzenie wzmocnionych hamulców, których czerwone zaciski z przodu noszą oznaczenia Peugeot Sport.
REKLAMA
Z tyłu rzuca się w oczy zintegrowany, stały spojler, który zapewnia lepszy docisk aerodynamiczny, wydłużając jednocześnie optycznie tył pojazdu.
Zobacz też: Skoda Octavia RS - 248 km/h w serii
Nowy Peugeot RCZ R - wnętrze i silnik
Zasiadając w nowym kubełkowym fotelu opracowanym przez Peugeot Sport, kierowca zauważy zmniejszonych rozmiarów kierownicę, skróconą dźwignię zmiany biegów, aluminiową gałkę z czerwonymi detalami.
REKLAMA
Model RCZ R jest wyposażony w nową, benzynową jednostkę napędową 1,6 THP, turbodoładowaną z wtryskiem bezpośrednim. Rozwija maksymalną moc 199 kW (270 KM) przy 6000 obr./min., a jego maksymalny moment wynosi 330 Nm w zakresie prędkości obrotowej od 1900 obr./min. do 5500 obr./min.Nowy silnik ‘EP6CDTR’ został poddany znacznym modyfikacjom. Wiele jego podzespołów zmieniono lub całkowicie przebudowano, aby uzyskać pożądane osiągi i spełnić wymagania sportowego trybu użytkowania solidnością wersji produkcyjnej.
Sam blok silnika został wzmocniony poprzez specjalną obróbkę termiczną wzmacniającą jego odporność. Specjalnie dopracowano technologię turbo Twin Scroll, aby wykorzystać idealne parametry dla tego zastosowania i poziomu osiągów.
Zobacz też: Nowa Mazda3 - premiera
Sportowy temperament modelu RCZ R przejawia się również w liczbach: maksymalna prędkość 250 km/h (ograniczona elektronicznie), przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,9 sek., przyspieszenie ze startu zatrzymanego na dystansie 400 m wynoszące 14,2 sek., a na dystansie 1000 m, 25,4 sek. Na najwyższym przełożeniu, samochód uzyskuje przyspieszenie od 80 do 120 km/h, w ciągu 6,8 sek.
Specjalnie zestopniowana, manualna skrzynia biegów z 6 przełożeniami, sprzyja dynamicznemu przyspieszaniu.
REKLAMA
Obniżony środek ciężkości, poprawione właściwości aerodynamiczne (opór/docisk), specjalne zestrojenie zawieszenia (rozstaw kół, odległość i nachylenie kół, szersze 0,5 cala felgi) oraz opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 235 / 40 R19, zwiększają przyczepność i zapewniają wyjątkowe trzymanie się drogi.
W zawieszeniach zastosowano amortyzatory o zmienionym poziomie amortyzacji, wzmocniono sztywność sprężyn i wycentrowano cofnięty stabilizator poprzeczny, co pozwoliło zaoferować większą zwinność samochodu.
Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Torsen, pozwala na maksymalne wykorzystanie największego momentu dostępnego przy 1900 obr./min.
Zobacz też: Peugeot RCZ: TT po francusku
Nowy Peugeot RCZ R w sprzedaży od 2014 r.
Model RCZ R został opracowany przez Peugeot Sport jako wersja wyczynowa, aby odpowiedzieć na potrzeby w zakresie sportowego wykorzystania na torze, zostanie zaprezentowany podczas Salonu we Frankfurcie we wrześniu 2013 r., a jego sprzedaż rozpocznie się już na początku przyszłego roku.
Źródło: Materiały prasowe Peugeot
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.