REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Mazda3 - premiera

Nowa Mazda3 ma sztywniejsze o 30% nadwozie, nowoczesne silniki SKYACTIV i przestronniejsze od poprzednika wnętrze z opcjonalnym wyświetlaczem HEAD-UP.
Nowa Mazda3 ma sztywniejsze o 30% nadwozie, nowoczesne silniki SKYACTIV i przestronniejsze od poprzednika wnętrze z opcjonalnym wyświetlaczem HEAD-UP.
Mazda

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Mazda3 hatchback zadebiutowała 26 czerwca równocześnie w kilku miejscach na całym świecie. Tysiące dziennikarzy, blogerów i przedstawicieli mediów społecznościowych wzięło udział w szeregu uroczystych wydarzeń, które odbyły się jednocześnie w pięciu lokalizacjach, w tym w trzech europejskich miastach - Londynie, Stambule i Petersburgu.

KODO, śmiała koncepcja stylizacyjna Mazdy dla nowej generacji modeli, przenosi wizerunek samochodu kompaktowego o jeden krok naprzód w nowej Maździe3, dodając więcej dynamiki do sylwetki hatchbacka.

REKLAMA

REKLAMA

Główne cechy nadwozia nowej Mazdy3

Masa całkowita pojazdu została zmniejszona dzięki szerszemu zastosowaniu stali o podwyższonej wytrzymałości, przekonstruowaniu ponad 300 części nadwozia i zastosowaniu lekkich zespołów napędowych SKYACTIV. Oprócz tego:

  • sztywność nadwozia zwiększona o ok. 30%,
  • dodano podwójne poprzeczne usztywnienia w podłodze, by zmniejszyć odkształcenia nadwozia na zakrętach.

Zobacz też: Renault Twizy - samochód elektryczny za 33 900 zł jest już w Polsce!

Mazdę 3 cechuje także jeden z najniższych współczynników oporu aerodynamicznego dla hatchbacków (0,275), uzyskany dzięki m.in. :

REKLAMA

  • nowej aktywnej żaluzji powietrza (dostępna w niektórych wersjach), która zamyka dolny otwór dolotowy w atrapie, jeśli silnik nie wymaga chłodzenia powietrzem
  • nowej osłonie spodu i deflektorom kół, które poprawiają opływ pod samochodem,
  • specjalnym spojlerom ograniczającym zawirowania.

Mazda3 dostępna jest w 9 kolorach nadwozia, w tym metalizowanym Soul Red, mikowym Titanium Flash i Deep Crystal Blue. Obręcze kół mogą mieć 16- albo 18-cali.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mazda3 : wnętrze

Mazda3, dzięki nowym, lekkim materiałom izolacyjnym i ulepszeniom przyczyniającym się do zmniejszenia drgań i hałasu ma być także jeszcze lepiej wyciszonym i bardziej komfortowym kompaktem niż dawniej. Cofnięta kabina poprawia widoczność i ogólne pole widzenia kierowcy, przy słupkach A cofniętych o 100 mm w porównaniu z obecnym modelem. Wnętrze w stosunku do poprzednika wyróżnia także:

  • wyświetlacz head-up przekazujący najważniejsze informacje bezpośrednio w polu widzenia kierowcy (jeden z pierwszych w samochodach segmentu C),
  • pedały ustawione symetrycznie dla lepszego dostępu,
  • mniejsza kierownica,
  • zwiększone możliwości regulacji fotela kierowcy.

Zobacz też: Skoda Octavia RS - 248 km/h w serii

Mazda wprowadza swój zupełnie nowy system komunikacji* w nowej Maździe3:

  • działa wraz ze smartfonem, w oparciu o istniejącą technologię Bluetooth®, pocztę elektroniczną, SMS i nawigację,
  • bezpiecznie dostarcza duży zestaw darmowych treści do samochodu, w tym AhaTM: usługi w chmurze z ponad 30 tys. stacji, wliczając radio, podcasty, książki audio, zindywidualizowane usługi związane z lokalizacją, Facebook i Twitter,
  • zawiera własne aplikacje samochodowe Mazdy wspierające kierowców np. informacje Eco, przypomnienia o terminach przeglądów, ostrzeżenia.

Amatorzy dobrej muzyki w aucie powinni zwrócić uwagę na 9-głośnikowy system audio z technologią dźwięku przestrzennego Bose® Centerpoint®2 sygnowany logiem Bose.

Mazda3 : silniki

Wszystkie silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny SKYACTIV-G wyróżniają się najwyższym na świecie stopniem sprężania wynoszący 14:1 i układem wylotowym 4-2-1 przyczyniającym się do zmniejszenia zużycia paliwa. Na uwagę zasługują także wielootworkowe wtryskiwacze poprawiające rozpylenie paliwa, specjalne wgłębienia w tłoku, podwójne, sekwencyjne sterowanie fazami rozrządu i inne rozwiązania eliminujące trudności związane z wysokim stopniem sprężania

Zobacz też: Porsche 911 Carrera S 50th Anniversary Edition

Dostępne będą silniki benzynowe:

  • SKYACTIV-G 1.5 o mocy 100 KM, przyspieszenie 0-100 km/h w 10,8 s, v-max 182 km/h, skrzynia 6-biegowa manualna;
  • SKYACTIV-G 2.0 o mocy 120 KM, przyspieszenie 0-100 km/h w 8,9 s, v-max 195 km/h, skrzynia 6-biegowa manualna;
  • SKYACTIV-G 2.0 o mocy 120 KM, przyspieszenie 0-100 km/h w 10,4 s, v-max 194 km/h, skrzynia 6-biegowa automatyczna;
  • SKYACTIV-G 2.0 o mocy 165 KM z i-ELOOP, przyspieszenie 0-100 km/h w 8,2 s, v-max 210 km/h, skrzynia 6-biegowa manualna;

Silniki Diesla

  • SKYACTIV-D 2.2 (diesel) o mocy 150 KM, przyspieszenie 0-100 km/h w 8,1 s, v-max 210 km/h, skrzynia 6-biegowa manualna;
  • SKYACTIV-D 2.2 (diesel) o mocy 150 KM, przyspieszenie 0-100 km/h w 9,7 s, v-max 201 km/h, skrzynia 6-biegowa automatyczna;

Zobacz też: Nowy Peugeot 308

Systemy bezpieczeństwa

Nowa Mazda3 posiada zaawansowane systemy aktywnie dbające o bezpieczeństwo podróżnych. Wśród nich znajdują się m.in. :

- Ostrzeżenie o obiekcie znajdującym się przed samochodem (FOW)* mierzy odległość od poprzedzającego pojazdu w zakresie prędkości 15-200 km/h, ostrzegając sygnałem dźwiękowym i wizualnym, że nowa Mazda3 podjechała za blisko.

- Inteligentne wspomaganie hamowania (SBS)* zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym, gdy FOW wysyła ostrzeżenie, oraz hamuje automatycznie, jeśli układ wykryje nieuniknioną kolizję.

- System wspomagający hamowanie (SCBS)* to układ samoczynnego hamowania przy małych prędkościach Mazdy, uzupełniający SBS w zakresie 4-30 km/h, zwłaszcza w jeździe miejskiej.

- Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości – aktywny tempomat  (MRCC)* zmniejsza moc silnika i używa hamulców, by utrzymać bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu przy prędkości do 200 km/h.

- System monitorowania strefy za samochodem (RVM)* ostrzega o pojazdach nadjeżdżających z tyłu na sąsiednich pasach, eliminując „martwe pola”.

Zobacz też: BMW M5 po liftingu - więcej mocy

- System ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDWS)* obserwuje oznakowanie poziome wytyczające pasy na jezdni i przy prędkości powyżej 65 km/h ostrzega o niezamierzonej zmianie pasa.

- Analiza odległości do poprzedzającego pojazdu (DRSS)* oblicza i przedstawia odległość i czas do zderzenia z pojazdem poprzedzającym w zakresie 30-200 km/h.

- Ostrzeżenie o awaryjnym hamowaniu (ESS)* włącza szybko migające światła awaryjne, ostrzegając innych użytkowników drogi o intensywnym hamowaniu, przy prędkości powyżej 50 km/h.

- System automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC)* automatycznie przełącza między światłami drogowymi a mijania, by nie oślepiać innych kierowców.

- Reflektory z adaptacyjnym doświetleniem zakrętów (AFS)*

- Układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu (HLA)* steruje hamulcami tak, by pojazd nie staczał się podczas ruszania pod górę.

- Seryjny ABS z EBD (układ elektronicznego rozdziału sił hamowania) i układem awaryjnego hamowania (EBA), DSC (układ dynamicznej kontroli stabilności toru jazdy) i TCS (elektroniczny układ kontroli trakcji).

Mazda planuje początek sprzedaży w Europie jesienią 2013 r.

Mazda 3 bok
Mazda 3
Mazda 3 tył
Mazda 3
Mazda 3 reflektor
Mazda 3
Mazda 3 tylna lampa
Mazda 3
Mazda 3 wnętrze
Mazda 3
Mazda 3
Mazda 3
Mazda 3
Mazda 3
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA