REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Mazda3 - premiera

Subskrybuj nas na Youtube
Nowa Mazda3 ma sztywniejsze o 30% nadwozie, nowoczesne silniki SKYACTIV i przestronniejsze od poprzednika wnętrze z opcjonalnym wyświetlaczem HEAD-UP.
Nowa Mazda3 ma sztywniejsze o 30% nadwozie, nowoczesne silniki SKYACTIV i przestronniejsze od poprzednika wnętrze z opcjonalnym wyświetlaczem HEAD-UP.
Mazda

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Mazda3 hatchback zadebiutowała 26 czerwca równocześnie w kilku miejscach na całym świecie. Tysiące dziennikarzy, blogerów i przedstawicieli mediów społecznościowych wzięło udział w szeregu uroczystych wydarzeń, które odbyły się jednocześnie w pięciu lokalizacjach, w tym w trzech europejskich miastach - Londynie, Stambule i Petersburgu.

KODO, śmiała koncepcja stylizacyjna Mazdy dla nowej generacji modeli, przenosi wizerunek samochodu kompaktowego o jeden krok naprzód w nowej Maździe3, dodając więcej dynamiki do sylwetki hatchbacka.

REKLAMA

REKLAMA

Główne cechy nadwozia nowej Mazdy3

Masa całkowita pojazdu została zmniejszona dzięki szerszemu zastosowaniu stali o podwyższonej wytrzymałości, przekonstruowaniu ponad 300 części nadwozia i zastosowaniu lekkich zespołów napędowych SKYACTIV. Oprócz tego:

  • sztywność nadwozia zwiększona o ok. 30%,
  • dodano podwójne poprzeczne usztywnienia w podłodze, by zmniejszyć odkształcenia nadwozia na zakrętach.

Zobacz też: Renault Twizy - samochód elektryczny za 33 900 zł jest już w Polsce!

Mazdę 3 cechuje także jeden z najniższych współczynników oporu aerodynamicznego dla hatchbacków (0,275), uzyskany dzięki m.in. :

REKLAMA

  • nowej aktywnej żaluzji powietrza (dostępna w niektórych wersjach), która zamyka dolny otwór dolotowy w atrapie, jeśli silnik nie wymaga chłodzenia powietrzem
  • nowej osłonie spodu i deflektorom kół, które poprawiają opływ pod samochodem,
  • specjalnym spojlerom ograniczającym zawirowania.

Mazda3 dostępna jest w 9 kolorach nadwozia, w tym metalizowanym Soul Red, mikowym Titanium Flash i Deep Crystal Blue. Obręcze kół mogą mieć 16- albo 18-cali.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mazda3 : wnętrze

Mazda3, dzięki nowym, lekkim materiałom izolacyjnym i ulepszeniom przyczyniającym się do zmniejszenia drgań i hałasu ma być także jeszcze lepiej wyciszonym i bardziej komfortowym kompaktem niż dawniej. Cofnięta kabina poprawia widoczność i ogólne pole widzenia kierowcy, przy słupkach A cofniętych o 100 mm w porównaniu z obecnym modelem. Wnętrze w stosunku do poprzednika wyróżnia także:

  • wyświetlacz head-up przekazujący najważniejsze informacje bezpośrednio w polu widzenia kierowcy (jeden z pierwszych w samochodach segmentu C),
  • pedały ustawione symetrycznie dla lepszego dostępu,
  • mniejsza kierownica,
  • zwiększone możliwości regulacji fotela kierowcy.

Zobacz też: Skoda Octavia RS - 248 km/h w serii

Mazda wprowadza swój zupełnie nowy system komunikacji* w nowej Maździe3:

  • działa wraz ze smartfonem, w oparciu o istniejącą technologię Bluetooth®, pocztę elektroniczną, SMS i nawigację,
  • bezpiecznie dostarcza duży zestaw darmowych treści do samochodu, w tym AhaTM: usługi w chmurze z ponad 30 tys. stacji, wliczając radio, podcasty, książki audio, zindywidualizowane usługi związane z lokalizacją, Facebook i Twitter,
  • zawiera własne aplikacje samochodowe Mazdy wspierające kierowców np. informacje Eco, przypomnienia o terminach przeglądów, ostrzeżenia.

Amatorzy dobrej muzyki w aucie powinni zwrócić uwagę na 9-głośnikowy system audio z technologią dźwięku przestrzennego Bose® Centerpoint®2 sygnowany logiem Bose.

Mazda3 : silniki

Wszystkie silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny SKYACTIV-G wyróżniają się najwyższym na świecie stopniem sprężania wynoszący 14:1 i układem wylotowym 4-2-1 przyczyniającym się do zmniejszenia zużycia paliwa. Na uwagę zasługują także wielootworkowe wtryskiwacze poprawiające rozpylenie paliwa, specjalne wgłębienia w tłoku, podwójne, sekwencyjne sterowanie fazami rozrządu i inne rozwiązania eliminujące trudności związane z wysokim stopniem sprężania

Zobacz też: Porsche 911 Carrera S 50th Anniversary Edition

Dostępne będą silniki benzynowe:

  • SKYACTIV-G 1.5 o mocy 100 KM, przyspieszenie 0-100 km/h w 10,8 s, v-max 182 km/h, skrzynia 6-biegowa manualna;
  • SKYACTIV-G 2.0 o mocy 120 KM, przyspieszenie 0-100 km/h w 8,9 s, v-max 195 km/h, skrzynia 6-biegowa manualna;
  • SKYACTIV-G 2.0 o mocy 120 KM, przyspieszenie 0-100 km/h w 10,4 s, v-max 194 km/h, skrzynia 6-biegowa automatyczna;
  • SKYACTIV-G 2.0 o mocy 165 KM z i-ELOOP, przyspieszenie 0-100 km/h w 8,2 s, v-max 210 km/h, skrzynia 6-biegowa manualna;

Silniki Diesla

  • SKYACTIV-D 2.2 (diesel) o mocy 150 KM, przyspieszenie 0-100 km/h w 8,1 s, v-max 210 km/h, skrzynia 6-biegowa manualna;
  • SKYACTIV-D 2.2 (diesel) o mocy 150 KM, przyspieszenie 0-100 km/h w 9,7 s, v-max 201 km/h, skrzynia 6-biegowa automatyczna;

Zobacz też: Nowy Peugeot 308

Systemy bezpieczeństwa

Nowa Mazda3 posiada zaawansowane systemy aktywnie dbające o bezpieczeństwo podróżnych. Wśród nich znajdują się m.in. :

- Ostrzeżenie o obiekcie znajdującym się przed samochodem (FOW)* mierzy odległość od poprzedzającego pojazdu w zakresie prędkości 15-200 km/h, ostrzegając sygnałem dźwiękowym i wizualnym, że nowa Mazda3 podjechała za blisko.

- Inteligentne wspomaganie hamowania (SBS)* zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym, gdy FOW wysyła ostrzeżenie, oraz hamuje automatycznie, jeśli układ wykryje nieuniknioną kolizję.

- System wspomagający hamowanie (SCBS)* to układ samoczynnego hamowania przy małych prędkościach Mazdy, uzupełniający SBS w zakresie 4-30 km/h, zwłaszcza w jeździe miejskiej.

- Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości – aktywny tempomat  (MRCC)* zmniejsza moc silnika i używa hamulców, by utrzymać bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu przy prędkości do 200 km/h.

- System monitorowania strefy za samochodem (RVM)* ostrzega o pojazdach nadjeżdżających z tyłu na sąsiednich pasach, eliminując „martwe pola”.

Zobacz też: BMW M5 po liftingu - więcej mocy

- System ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDWS)* obserwuje oznakowanie poziome wytyczające pasy na jezdni i przy prędkości powyżej 65 km/h ostrzega o niezamierzonej zmianie pasa.

- Analiza odległości do poprzedzającego pojazdu (DRSS)* oblicza i przedstawia odległość i czas do zderzenia z pojazdem poprzedzającym w zakresie 30-200 km/h.

- Ostrzeżenie o awaryjnym hamowaniu (ESS)* włącza szybko migające światła awaryjne, ostrzegając innych użytkowników drogi o intensywnym hamowaniu, przy prędkości powyżej 50 km/h.

- System automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC)* automatycznie przełącza między światłami drogowymi a mijania, by nie oślepiać innych kierowców.

- Reflektory z adaptacyjnym doświetleniem zakrętów (AFS)*

- Układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu (HLA)* steruje hamulcami tak, by pojazd nie staczał się podczas ruszania pod górę.

- Seryjny ABS z EBD (układ elektronicznego rozdziału sił hamowania) i układem awaryjnego hamowania (EBA), DSC (układ dynamicznej kontroli stabilności toru jazdy) i TCS (elektroniczny układ kontroli trakcji).

Mazda planuje początek sprzedaży w Europie jesienią 2013 r.

Mazda 3 bok
Mazda 3
Mazda 3 tył
Mazda 3
Mazda 3 reflektor
Mazda 3
Mazda 3 tylna lampa
Mazda 3
Mazda 3 wnętrze
Mazda 3
Mazda 3
Mazda 3
Mazda 3
Mazda 3
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA