REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Mazda3 - premiera

Subskrybuj nas na Youtube
Nowa Mazda3 ma sztywniejsze o 30% nadwozie, nowoczesne silniki SKYACTIV i przestronniejsze od poprzednika wnętrze z opcjonalnym wyświetlaczem HEAD-UP.
Nowa Mazda3 ma sztywniejsze o 30% nadwozie, nowoczesne silniki SKYACTIV i przestronniejsze od poprzednika wnętrze z opcjonalnym wyświetlaczem HEAD-UP.
Mazda

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Mazda3 hatchback zadebiutowała 26 czerwca równocześnie w kilku miejscach na całym świecie. Tysiące dziennikarzy, blogerów i przedstawicieli mediów społecznościowych wzięło udział w szeregu uroczystych wydarzeń, które odbyły się jednocześnie w pięciu lokalizacjach, w tym w trzech europejskich miastach - Londynie, Stambule i Petersburgu.

KODO, śmiała koncepcja stylizacyjna Mazdy dla nowej generacji modeli, przenosi wizerunek samochodu kompaktowego o jeden krok naprzód w nowej Maździe3, dodając więcej dynamiki do sylwetki hatchbacka.

REKLAMA

Główne cechy nadwozia nowej Mazdy3

Masa całkowita pojazdu została zmniejszona dzięki szerszemu zastosowaniu stali o podwyższonej wytrzymałości, przekonstruowaniu ponad 300 części nadwozia i zastosowaniu lekkich zespołów napędowych SKYACTIV. Oprócz tego:

  • sztywność nadwozia zwiększona o ok. 30%,
  • dodano podwójne poprzeczne usztywnienia w podłodze, by zmniejszyć odkształcenia nadwozia na zakrętach.

Zobacz też: Renault Twizy - samochód elektryczny za 33 900 zł jest już w Polsce!

Mazdę 3 cechuje także jeden z najniższych współczynników oporu aerodynamicznego dla hatchbacków (0,275), uzyskany dzięki m.in. :

  • nowej aktywnej żaluzji powietrza (dostępna w niektórych wersjach), która zamyka dolny otwór dolotowy w atrapie, jeśli silnik nie wymaga chłodzenia powietrzem
  • nowej osłonie spodu i deflektorom kół, które poprawiają opływ pod samochodem,
  • specjalnym spojlerom ograniczającym zawirowania.

Mazda3 dostępna jest w 9 kolorach nadwozia, w tym metalizowanym Soul Red, mikowym Titanium Flash i Deep Crystal Blue. Obręcze kół mogą mieć 16- albo 18-cali.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mazda3 : wnętrze

Mazda3, dzięki nowym, lekkim materiałom izolacyjnym i ulepszeniom przyczyniającym się do zmniejszenia drgań i hałasu ma być także jeszcze lepiej wyciszonym i bardziej komfortowym kompaktem niż dawniej. Cofnięta kabina poprawia widoczność i ogólne pole widzenia kierowcy, przy słupkach A cofniętych o 100 mm w porównaniu z obecnym modelem. Wnętrze w stosunku do poprzednika wyróżnia także:

  • wyświetlacz head-up przekazujący najważniejsze informacje bezpośrednio w polu widzenia kierowcy (jeden z pierwszych w samochodach segmentu C),
  • pedały ustawione symetrycznie dla lepszego dostępu,
  • mniejsza kierownica,
  • zwiększone możliwości regulacji fotela kierowcy.

Zobacz też: Skoda Octavia RS - 248 km/h w serii

Mazda wprowadza swój zupełnie nowy system komunikacji* w nowej Maździe3:

  • działa wraz ze smartfonem, w oparciu o istniejącą technologię Bluetooth®, pocztę elektroniczną, SMS i nawigację,
  • bezpiecznie dostarcza duży zestaw darmowych treści do samochodu, w tym AhaTM: usługi w chmurze z ponad 30 tys. stacji, wliczając radio, podcasty, książki audio, zindywidualizowane usługi związane z lokalizacją, Facebook i Twitter,
  • zawiera własne aplikacje samochodowe Mazdy wspierające kierowców np. informacje Eco, przypomnienia o terminach przeglądów, ostrzeżenia.

Amatorzy dobrej muzyki w aucie powinni zwrócić uwagę na 9-głośnikowy system audio z technologią dźwięku przestrzennego Bose® Centerpoint®2 sygnowany logiem Bose.

Mazda3 : silniki

Wszystkie silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny SKYACTIV-G wyróżniają się najwyższym na świecie stopniem sprężania wynoszący 14:1 i układem wylotowym 4-2-1 przyczyniającym się do zmniejszenia zużycia paliwa. Na uwagę zasługują także wielootworkowe wtryskiwacze poprawiające rozpylenie paliwa, specjalne wgłębienia w tłoku, podwójne, sekwencyjne sterowanie fazami rozrządu i inne rozwiązania eliminujące trudności związane z wysokim stopniem sprężania

Zobacz też: Porsche 911 Carrera S 50th Anniversary Edition

Dostępne będą silniki benzynowe:

  • SKYACTIV-G 1.5 o mocy 100 KM, przyspieszenie 0-100 km/h w 10,8 s, v-max 182 km/h, skrzynia 6-biegowa manualna;
  • SKYACTIV-G 2.0 o mocy 120 KM, przyspieszenie 0-100 km/h w 8,9 s, v-max 195 km/h, skrzynia 6-biegowa manualna;
  • SKYACTIV-G 2.0 o mocy 120 KM, przyspieszenie 0-100 km/h w 10,4 s, v-max 194 km/h, skrzynia 6-biegowa automatyczna;
  • SKYACTIV-G 2.0 o mocy 165 KM z i-ELOOP, przyspieszenie 0-100 km/h w 8,2 s, v-max 210 km/h, skrzynia 6-biegowa manualna;

Silniki Diesla

  • SKYACTIV-D 2.2 (diesel) o mocy 150 KM, przyspieszenie 0-100 km/h w 8,1 s, v-max 210 km/h, skrzynia 6-biegowa manualna;
  • SKYACTIV-D 2.2 (diesel) o mocy 150 KM, przyspieszenie 0-100 km/h w 9,7 s, v-max 201 km/h, skrzynia 6-biegowa automatyczna;

Zobacz też: Nowy Peugeot 308

Systemy bezpieczeństwa

Nowa Mazda3 posiada zaawansowane systemy aktywnie dbające o bezpieczeństwo podróżnych. Wśród nich znajdują się m.in. :

- Ostrzeżenie o obiekcie znajdującym się przed samochodem (FOW)* mierzy odległość od poprzedzającego pojazdu w zakresie prędkości 15-200 km/h, ostrzegając sygnałem dźwiękowym i wizualnym, że nowa Mazda3 podjechała za blisko.

- Inteligentne wspomaganie hamowania (SBS)* zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym, gdy FOW wysyła ostrzeżenie, oraz hamuje automatycznie, jeśli układ wykryje nieuniknioną kolizję.

- System wspomagający hamowanie (SCBS)* to układ samoczynnego hamowania przy małych prędkościach Mazdy, uzupełniający SBS w zakresie 4-30 km/h, zwłaszcza w jeździe miejskiej.

- Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości – aktywny tempomat  (MRCC)* zmniejsza moc silnika i używa hamulców, by utrzymać bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu przy prędkości do 200 km/h.

- System monitorowania strefy za samochodem (RVM)* ostrzega o pojazdach nadjeżdżających z tyłu na sąsiednich pasach, eliminując „martwe pola”.

Zobacz też: BMW M5 po liftingu - więcej mocy

- System ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDWS)* obserwuje oznakowanie poziome wytyczające pasy na jezdni i przy prędkości powyżej 65 km/h ostrzega o niezamierzonej zmianie pasa.

- Analiza odległości do poprzedzającego pojazdu (DRSS)* oblicza i przedstawia odległość i czas do zderzenia z pojazdem poprzedzającym w zakresie 30-200 km/h.

- Ostrzeżenie o awaryjnym hamowaniu (ESS)* włącza szybko migające światła awaryjne, ostrzegając innych użytkowników drogi o intensywnym hamowaniu, przy prędkości powyżej 50 km/h.

- System automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC)* automatycznie przełącza między światłami drogowymi a mijania, by nie oślepiać innych kierowców.

- Reflektory z adaptacyjnym doświetleniem zakrętów (AFS)*

- Układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu (HLA)* steruje hamulcami tak, by pojazd nie staczał się podczas ruszania pod górę.

- Seryjny ABS z EBD (układ elektronicznego rozdziału sił hamowania) i układem awaryjnego hamowania (EBA), DSC (układ dynamicznej kontroli stabilności toru jazdy) i TCS (elektroniczny układ kontroli trakcji).

Mazda planuje początek sprzedaży w Europie jesienią 2013 r.

Mazda 3 bok
Mazda 3
Mazda 3 tył
Mazda 3
Mazda 3 reflektor
Mazda 3
Mazda 3 tylna lampa
Mazda 3
Mazda 3 wnętrze
Mazda 3
Mazda 3
Mazda 3
Mazda 3
Mazda 3
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA