REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wyścigowe Renault Twin'Run: 4,5 s do 100km/h !

Subskrybuj nas na Youtube
Renault Twin'Run dzięki centralnie położonemu silnikowi V6 o mocy 320 KM rozpędza się 0-100 km/h w 4,5 s. Pod nadwoziem kryje rozwiązania stosowane w motosporcie.
Renault Twin'Run dzięki centralnie położonemu silnikowi V6 o mocy 320 KM rozpędza się 0-100 km/h w 4,5 s. Pod nadwoziem kryje rozwiązania stosowane w motosporcie.
Renault

REKLAMA

REKLAMA

Renault z okazji 71. GP Monako zaprezentowało model Twin'Run. Jest on nawiązaniem do takich modeli Renault jak R5 Turbo czy Clio V6. Jaką technologię kryję pod swoim nadwoziem?

Twin’Run, pozycjonujące się w świecie sportowych samochodów i kultywujące zamiłowanie marki do wyścigów, wpisuje się w tradycje słynnych R5 Turbo i Clio V6. Publiczność na torze w Monako mogła śledzić trzy bolidy podczas wyścigu, a raczej pościgu, pomyślanego jako ukłon w stronę historii Renault – na czele Twin’Run prowadzone przez Carlosa Tavaresa*, zastępcę dyrektora generalnego ds. operacyjnych, następnie Clio V6, za sterami którego siedział kierowca wyścigowy F1, Charles Pic, oraz Maxi 5 Turbo, ze słynnym Jeanem Ragnottim za kierownicą.

REKLAMA

Nadwozie Twin"Run

Niebieski kolor nadwozia Twin’Run symbolizuje w połączeniu z Twin’Z piąty etap w strategii designu Renault, dedykowany zabawie. Matowe wykończenie podkreśla starannie dopracowane płaszczyzny, pozwalając na znacznie bardziej precyzyjne wyeksponowanie bryły całego auta. Pokazujące bogate możliwości personalizacji, Twin’Run, łączy czerwień z niebieskim, aby bądź lepiej podkreślić grafikę designu za pomocą linii nadkoli, bądź wzmocnić sportowy charakter i atrybuty (czerwone pasy na dachu, pas na osłonie chłodnicy, supercienkie lusterka boczne, wloty powietrza w zderzaku, końcówki tylnego spojlera, linia podkreślająca obwód białych i czarnych obręczy kół).

Zobacz też: BMW M5 po liftingu - więcej mocy

Numer „5” na drzwiach nawiązuje do R5 Turbo, auta siejącego postrach wśród konkurencji w rajdach lat 80. Liczne detale stanowią hołd dla tego modelu – zarys reflektorów przednich czy wyraziste tylne nadkola. Cztery superpłaskie światła przeciwmgłowe wykonane w technologii LED stanowią współczesną interpretację listew reflektorów używanych podczas nocnych odcinków specjalnych rajdów. Sekwencje świecenia można w całości zaprogramować. Steruje nimi pokładowy system elektroniczny. Ich opracowanie było prawdziwym wyzwaniem, aby zapewnić wysoką moc wiązki światła reflektora o grubości zaledwie 25 mm.

Sportowe podwozie

Twin’Run zostało opracowane przy wsparciu firmy Tork Engineering/ Poclain Véhicules, wyspecjalizowanej w przygotowywaniu podwozi do zawodów samochodowych. Ten samochód koncepcyjny jest autentycznym samochodem wyścigowym: nadwozie z materiałów kompozytowych wspiera się na rurowej ramie ze stali, a umieszczony centralnie z tyłu silnik został opracowany na bazie jednostki Mégane Trophy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyścigowy silnik V6

Twin’Run jest wyposażone w 3,5-litrowy silnik V6 opracowany przez Alians Renault-Nissan, znajdujący się na wyposażeniu modeli Espace, Laguna i Latitude, używany również podczas wyścigów w Mégane Trophy. Ustawiony wzdłużnie w centralnym położeniu z tyłu, ten 6-cylindrowy silnik widlasty o pojemności 3498 cm3 rozwija moc 320 KM przy 6800 obr./min oraz osiąga moment obrotowy 380 Nm przy 4850 obr./min. Żywiołowy i mocny już od najniższych obrotów silnik V6 o rasowym pomruku zapewnia płynne przyspieszenie i doskonały napęd na zakrętach oraz w fazie wchodzenia na obroty. Silnik V6 współpracuje z 6-biegową skrzynią sekwencyjną SADEV, wyposażoną w samoblokujący mechanizm różnicowy, ułatwiający Twin’Run wchodzenie w zakręty i ich pokonywanie. Dwutarczowe metalowe sprzęgło zostało przejęte wprost ze świata sportów samochodowych.

Zobacz też: Audi S3 Sportback - 300 KM i 380 Nm

Wloty powietrza zostały umieszczone na wysokości tylnych nadkoli. Wyloty powietrza w tylnych słupkach przyczyniają się do dobrego chłodzenia silnika. System chłodzenia został wyposażony w oryginalną stylistykę, zwracającą uwagę dobrze widocznymi w podłodze kabiny przewodami z polerowanego aluminium. Silnik jest oddzielony od miejsca kierowcy szybą z plexi. W celu zapewnienia prawidłowego rozłożenia masy część elementów zostało umieszczonych pod przednią maską. Jest tak na przykład w przypadku zbiornika paliwa, akumulatora, chłodnicy i układu wspomagania hydraulicznego. Samochód koncepcyjny jest bardzo dobrze wyważony – rozłożenie masy wynosi 57% na przód i 43% na tył.

Nadwozie z materiałów kompozytowych

Nadwozie z materiałów kompozytowych (poliester wzmocniony włóknem szklanym) zostało opracowane z wykorzystaniem doświadczenia nabytego w sportach samochodowych. Składa się z włókna węglowego zatopionego w masie. Technologia ta została wykorzystana w przedniej listwie aerodynamicznej, dachu, dyfuzorze i nadkolach. Pozwala ona na połączenie estetycznego wyglądu ze skutecznością działania przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów

Rozwiązania aerodynamiczne stosowane w sportach samochodowych

Dwubryłowa konstrukcja Twin’Run zapewnia doskonałą siłę nośną przy wysokiej prędkości. Niezwykle starannie dopracowano aerodynamikę modelu, który został wyposażony w dyfuzor zapewniający odpowiedni przepływ powietrza pod podwoziem, gwarantując dodatkowy docisk przy wysokich prędkościach. 

Zobacz też: Volvo S60 Polestar Concept - 508 KM i 3,9 s do "setki"

Układ jezdny Twin'Run

REKLAMA

Twin'Run opiera się na wielorurowej, stalowej ramie nośnej, wykonanej ze stali o wysokiej wytrzymałości, wykorzystywanej w lotnictwie i stosowanej w autach wyczynowych. Rama ta została od początku do końca zbudowana i dopracowana przez Tork Engineering

Na układ jezdny auta składa się przednie i tylne zawieszenie z podwójnymi wahaczami trójkątnymi i niezależnymi sworzniami. Te cztery sworznie, wytaczane z litego metalu, są wykonane z aluminium lotniczego i zapewniają doskonałe osiągi na torze wyścigowym. Filtrowanie drgań i stabilizację nadwozia zapewniają montowane z przodu i z tyłu zespolone amortyzatory sprężynowe ÖHLINS. Całość uzupełniają stabilizatory poprzeczne o średnicy 22 mm z przodu i 25 mm z tyłu. Przechyły boczne zostały zminimalizowane, co korzystnie wpłynęło na zwinność i reaktywność auta. Aluminiowe, 3-częściowe obręcze kół ze specyficzną piastą z pojedynczą centralną śrubą mocującą wyposażono w 18-calowe opony marki Michelin.

Silnik Aliansu Renault-Nissan: Renault V4Y / Nissan VQ35

- Ustawienie wzdłużne - centralnie z tyłu

- 6-cylindrowy widlasty (60°) – 24-zaworowy – 3498 cm3

- Średnica cylindra – Skok tłoka: 95.5 mm x 81.4 mm

- Zintegrowany moduł sterowania zapłonem i wtryskiem SODEMO EV14

- Moc maksymalna 320 KM przy 6800 obr./min

- Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 4850 obr./min

- Maksymalna prędkość obrotowa 7500 obr./min

Przeniesienie napędu:

- napęd tylny

- 6-biegowa sekwencyjna skrzynia biegów + bieg wsteczny

- Samoblokujący mechanizm różnicowy

-  Sprzęgło dwutarczowe metalowe Ø 184 mm

Zobacz też: Mercedes-Benz CLS AMG 2013 jeszcze mocniejszy

Zawieszenie:

- rurowe (stalowe) 25CD4S

- podwójne wahacze trójkątne z przodu i z tyłu

- zespolone amortyzatory sprężynowe OHLINS (dwudrożne) z przodu i z tyłu

Układ hamulcowy:

- Hamulce przednie - tarczowe wentylowane Ø 356 x 32 z 6-tłoczkowymi zaciskami

- Hamulce tylne - tarczowe wentylowane Ø 328 x 30 z 4-tłoczkowymi zaciskami

Koła i opony:

- przód: aluminiowe obręcze kół 7.5’’ x 18’’ i opony Michelin 205/40 R18

- tył: aluminiowe obręcze kół 8.5’’ x 18’’ i opony Michelin 245/35 R18

Osiągi:

- 0 - 100 km/h: 4,5 s

- Prędkość maksymalna: 250 km/h

Partnerzy:

- Tork Engineering/ Poclain Vehicules (zawieszenie, nadwozie)

-  Michelin (opony)

-  Sabelt (sportowe pasy bezpieczeństwa)

Źródło: materiały prasowe Renault

Renault Twin'Run tył
Renault
Renault Twin'Run na torze
Renault
Renault Twin'Run na ulicy
Renault
Renault Twin'Run tor
Renault
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA