REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe BMW X5 i X6 M

BMW X5 X6 M facelifting
BMW X5 X6 M facelifting
BMW

REKLAMA

REKLAMA

Udoskonalone i odświeżone modele BMW X5 M i BMW X6 M trafiły do sprzedaży. Czym się charakteryzują nowe konstrukcje?

Nowe BMW X5 i X6 M

Nowe BMW X5 M i BMW X6 M (średnie zużycie paliwa w obu przypadkach: 11,1 l/100 km, średnia emisja CO2: 258 g/km) po raz kolejny ustanawiają nowe standardy w segmentach wyczynowych samochodów sportowo-aktywnych SAV i sportowo-aktywnych coupe SAC. Gdy pierwsza ich generacja pojawiła się w roku 2009, po raz pierwszy połączono wyczynowy charakter produktów BMW M GmbH z czteronapędowym modelem BMW X. Efektem była najlepsza dynamika w segmencie. Ale oto i nowe rozdziały tej historii doskonałości dynamicznej, pełnego emocji designu M i wyjątkowej wydajności.

REKLAMA

Nowe BMW X5 M i BMW X6 M łączą w sobie charakterystyczne cechy rodziny BMW X – ekskluzywność, trwałość, zwinność i codzienną użyteczność – z wyczynową osobowością typową dla samochodów M. Ta ostatnia cecha znajduje dobitne potwierdzenie w imponujących osiągach: oba modele rozpędzają się ze startu zatrzymanego do 100 km/h w czasie 4,2 s – w połączeniu ze standardową sportową 8-stopniową skrzynią automatyczną Steptronic. Prędkość maksymalna jest nadal ograniczona do 250 km/h.

Nowe silnik w BMW X5 M i X6 M

Nowa jednostka napędowa z technologią BMW TwinPower Turbo opracowana dla modeli BMW X5 M oraz BMW X6 M to najmocniejszy silnik, jaki BMW kiedykolwiek zastosowało w samochodzie z napędem na wszystkie koła. para dwuślimakowych turbosprężarek, krzyżowe wobec rzędów cylindrów kolektory wydechowe, system zmiennych wzniosów zaworowych VALVETRONIC i bezpośredni wtrysk benzyny HPDI pozwalają 4,4-litrowemu silnikowi V8 łącznie uzyskać moc 423 kW/575 KM w zakresie 6000-6500 obr./min, co oznacza wzrost o 4% wobec poprzednika. Postęp jest jeszcze wyraźniejszy podczas porównania maksymalnego momentu obrotowego starego i nowego silnika: został on podniesiony o 70 Nm, do 750 w zakresie od 2200 do 5000 obr./min. Jednocześnie jednak zużycie paliwa nowych BMW X5 M i BMW X6 M w cyklu

EU obniżono o 20% – z 13,9 l/100 km do 11,1 l/100 km, a emisję CO2 do 258 g/km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Potężny wygląd i ekskluzywne wyposażenie.

REKLAMA

Dzięki wykorzystaniu wyrazistych form, oba modele ponad wszelką wątpliwość demonstrują samym wyglądem swoje sportowe ambicje. Wielkie wloty powietrza w przednim pasie, boczne aplikacje z logotypem i kurtyny powietrzne w przednim zderzaku, typowy 4-wylotowy wydech M oraz tylny spoiler (w BMW X6 M) nadają im wygląd, który rozpozna każdy fan. Wisienką na torcie w tej stylistyce są typowe dla M, 20-calowe felgi z mieszanej szerokości ogumieniem lub kute felgi 21-calowe M (opcja).

Wysokiej jakości wnętrze robi wspaniałe wrażenie dzięki starannie przemyślanej kombinacji sportowych cech, ekskluzywnych materiałów i znakomitemu wykończeniu. Zestaw zegarów M, sportowa kierownica M z aluminiowymi łopatkami biegów i lewarek biegów M – funkcjonujący identycznie jak w przypadku znanej już przekładni dwusprzęgłowej M DCT – dopełniają elektrycznie sterowane sportowe fotele M, podnóżek M dla kierowcy i opcjonalny wyświetlacz przezierny Head-up Display, który obejmuje tu także typowe dla M wskazania – ze wskaźnikiem biegów, obrotomierzem i świetlnym wskaźnikiem zmiany biegu.

Klienci nabywający nowe BMW X5 M i BMW X6 M mają także możliwość wyboru pomiędzy różnymi opcjami ekskluzywnymi dla modeli M, jak 21-calowe felgi M, pełna tapicerka skórzana Merino czy wielofunkcyjne fotele M. Jest też możliwość dobrania jednego z dwóch ekskluzywnych lakierów M.

BMW X5 M facelifting
BMW
BMW X5 M facelifting
BMW
BMW X6 M facelifting
BMW
BMW X6 M facelifting
BMW
BMW X6 M facelifting
BMW
BMW X6 M facelifting
BMW
BMW X6 M facelifting
BMW
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA