Mercedes-AMG GT: najważniejsze fakty i dane techniczne
REKLAMA
REKLAMA
Mercedes-AMG GT
Mercedes-AMG ma stanowić bezpośredniego rywala dla Porsche 911 Turbo. Model ten, w całości opracowany przez inżynierów z Affalterbach (AMG), wyróżnia się zupełnie nowym, podwójnie doładowanym silnikiem V8 o pojemności 4,0 litrów. W zależności od wersji ma on moc 462 KM lub 510 KM (600 lub 650 Nm). Auto wyróżnia się także świetnym rozkładem mas (47:53) pomiędzy obiema osiami, ogromnymi tarczami hamulcowymi, blokadą tylnego mechanizmu różnicowego i oraz zawieszeniem opartym o kute z aluminium wahacze.
REKLAMA
Zobacz też: Mercedes-Benz S Coupe 2014: opis modelu
Mercedes-AMG GT: najważniejsze fakty
• atletyczna sylwetka typowa dla tylnonapędowych aut – z długą maską i przesuniętą do tyłu kabiną
• funkcjonalne, 2-osobowe wnętrze i 350-litrowy bagażnik z szerokim otworem załadunkowym
• rama przestrzenna w ponad 90 proc. wykonana z aluminium; nadwozie z elementami z magnezu i stali o masie zaledwie 231 kg, co stanowi nowy punkt odniesienia wśród sportowych aut
• masa gotowego do jazdy GT wynosi od 1540 kg; samochód ma korzystny rozkład mas – 47:53
• aktywny tylny spojler wysuwa się zależnie od prędkości i trybu jazdy
• dopracowana aerodynamika: poza ospojlerowaniem i tylnym dyfuzorem odpowiedni przepływ powietrza zapewniają płyty osłaniające podwozie samochodu
• 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 462 lub 510 KM (600 lub 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego) współpracuje z umieszczoną przy tylnej osi zautomatyzowaną przekładnią dwusprzęgłową (tzw. układ transaxle) o 7 przełożeniach
Zobacz też: Mercedes SLS AMG Black Series: prawie jak wyścigowe GT3
• układ doładowania z dwiema sprężarkami umieszczonymi między rozwidlonymi głowicami sprzyja lepszej reakcji na wciśnięcie pedału gazu i niższej emisji spalin, a sam silnik ma bardziej zwartą budowę
• zastosowanie suchej miski olejowej pozwoliło uzyskać niżej położony środek ciężkości, za czym idzie zwinniejsze prowadzenie
• przyspieszenie od 0 do 100 km/h od 3,8 s, prędkość maksymalna do 310 km/h
• średnie zużycie paliwa – jedynie 9,3 l/100 km
• torowe osiągi połączone z praktycznością na co dzień – szeroki zakres trybów pracy układu napędowego, zawieszenie o zmiennej sile tłumienia, układ wydechowy z aktywnymi klapami oraz aktywne poduszki układu napędowego (zależnie od wersji) zapewniają wysoki komfort podczas dalekich podróży
• seryjna blokada tylnego mechanizmu różnicowego (w GT S – sterowana elektronicznie)
• zawieszenie przednich i tylnych kół z podwójnymi wahaczami wykonanymi z kutego aluminium
• opcjonalne hamulce ceramiczno-kompozytowe z przednimi tarczami o średnicy 402 mm oraz kute obręcze
• układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu, wspomaganie dostosowane do prędkości oraz przyspieszenia bocznego
• najnowocześniejsze systemy aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa znane z nowej Klasy S, w tym COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, PRE-SAFE® oraz funkcja rozpoznawania znaków drogowych
• Mercedes-AMG GT jest wytwarzany w zakładach Mercedes-Benz w Sindelfingen, a jego 4-litrowy silnik V8 biturbo powstaje w manufakturze Mercedes-AMG w Affalterbach
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.