REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-AMG GT: najważniejsze fakty i dane techniczne

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Mercedes-AMG GT 2014
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

AMG przygotowując model GT poszło na całość. Potężny silnik V8, ceramiczny układ hamulcowy, specjalne zawieszenie oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa w połączeniu z ogromnym doświadczeniem inżynierów z AMG mają wynieść ten model na wyżyny. Co skrywa najnowszy samochód z Affalterbach?

Mercedes-AMG GT

Mercedes-AMG ma stanowić bezpośredniego rywala dla Porsche 911 Turbo. Model ten, w całości opracowany przez inżynierów z Affalterbach (AMG), wyróżnia się zupełnie nowym, podwójnie doładowanym silnikiem V8 o pojemności 4,0 litrów. W zależności od wersji ma on moc 462 KM lub 510 KM (600 lub 650 Nm). Auto wyróżnia się także świetnym rozkładem mas (47:53) pomiędzy obiema osiami, ogromnymi tarczami hamulcowymi, blokadą tylnego mechanizmu różnicowego i oraz zawieszeniem opartym o kute z aluminium wahacze.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes-Benz S Coupe 2014: opis modelu

Mercedes-AMG GT: najważniejsze fakty

 atletyczna sylwetka typowa dla tylnonapędowych aut – z długą maską i przesuniętą do tyłu kabiną
 funkcjonalne, 2-osobowe wnętrze i 350-litrowy bagażnik z szerokim otworem załadunkowym
 rama przestrzenna w ponad 90 proc. wykonana z aluminium; nadwozie z elementami z magnezu i stali o masie zaledwie 231 kg, co stanowi nowy punkt odniesienia wśród sportowych aut
 masa gotowego do jazdy GT wynosi od 1540 kg; samochód ma korzystny rozkład mas – 47:53
 aktywny tylny spojler wysuwa się zależnie od prędkości i trybu jazdy
 dopracowana aerodynamika: poza ospojlerowaniem i tylnym dyfuzorem odpowiedni przepływ powietrza zapewniają płyty osłaniające podwozie samochodu
• 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 462 lub 510 KM (600 lub 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego) współpracuje z umieszczoną przy tylnej osi zautomatyzowaną przekładnią dwusprzęgłową (tzw. układ transaxle) o 7 przełożeniach

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mercedes SLS AMG Black Series: prawie jak wyścigowe GT3

• układ doładowania z dwiema sprężarkami umieszczonymi między rozwidlonymi głowicami sprzyja lepszej reakcji na wciśnięcie pedału gazu i niższej emisji spalin, a sam silnik ma bardziej zwartą budowę
• zastosowanie suchej miski olejowej pozwoliło uzyskać niżej położony środek ciężkości, za czym idzie zwinniejsze prowadzenie
• przyspieszenie od 0 do 100 km/h od 3,8 s, prędkość maksymalna do 310 km/h
• średnie zużycie paliwa – jedynie 9,3 l/100 km
• torowe osiągi połączone z praktycznością na co dzień – szeroki zakres trybów pracy układu napędowego, zawieszenie o zmiennej sile tłumienia, układ wydechowy z aktywnymi klapami oraz aktywne poduszki układu napędowego (zależnie od wersji) zapewniają wysoki komfort podczas dalekich podróży
• seryjna blokada tylnego mechanizmu różnicowego (w GT S – sterowana elektronicznie)
• zawieszenie przednich i tylnych kół z podwójnymi wahaczami wykonanymi z kutego aluminium
• opcjonalne hamulce ceramiczno-kompozytowe z przednimi tarczami o średnicy 402 mm oraz kute obręcze
• układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu, wspomaganie dostosowane do prędkości oraz przyspieszenia bocznego
• najnowocześniejsze systemy aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa znane z nowej Klasy S, w tym COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, PRE-SAFE® oraz funkcja rozpoznawania znaków drogowych
• Mercedes-AMG GT jest wytwarzany w zakładach Mercedes-Benz w Sindelfingen, a jego 4-litrowy silnik V8 biturbo powstaje w manufakturze Mercedes-AMG w Affalterbach

Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA