REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-AMG GT: najważniejsze fakty i dane techniczne

Mercedes-AMG GT 2014
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

AMG przygotowując model GT poszło na całość. Potężny silnik V8, ceramiczny układ hamulcowy, specjalne zawieszenie oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa w połączeniu z ogromnym doświadczeniem inżynierów z AMG mają wynieść ten model na wyżyny. Co skrywa najnowszy samochód z Affalterbach?

Mercedes-AMG GT

Mercedes-AMG ma stanowić bezpośredniego rywala dla Porsche 911 Turbo. Model ten, w całości opracowany przez inżynierów z Affalterbach (AMG), wyróżnia się zupełnie nowym, podwójnie doładowanym silnikiem V8 o pojemności 4,0 litrów. W zależności od wersji ma on moc 462 KM lub 510 KM (600 lub 650 Nm). Auto wyróżnia się także świetnym rozkładem mas (47:53) pomiędzy obiema osiami, ogromnymi tarczami hamulcowymi, blokadą tylnego mechanizmu różnicowego i oraz zawieszeniem opartym o kute z aluminium wahacze.

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes-Benz S Coupe 2014: opis modelu

Mercedes-AMG GT: najważniejsze fakty

 atletyczna sylwetka typowa dla tylnonapędowych aut – z długą maską i przesuniętą do tyłu kabiną
 funkcjonalne, 2-osobowe wnętrze i 350-litrowy bagażnik z szerokim otworem załadunkowym
 rama przestrzenna w ponad 90 proc. wykonana z aluminium; nadwozie z elementami z magnezu i stali o masie zaledwie 231 kg, co stanowi nowy punkt odniesienia wśród sportowych aut
 masa gotowego do jazdy GT wynosi od 1540 kg; samochód ma korzystny rozkład mas – 47:53
 aktywny tylny spojler wysuwa się zależnie od prędkości i trybu jazdy
 dopracowana aerodynamika: poza ospojlerowaniem i tylnym dyfuzorem odpowiedni przepływ powietrza zapewniają płyty osłaniające podwozie samochodu
• 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 462 lub 510 KM (600 lub 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego) współpracuje z umieszczoną przy tylnej osi zautomatyzowaną przekładnią dwusprzęgłową (tzw. układ transaxle) o 7 przełożeniach

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mercedes SLS AMG Black Series: prawie jak wyścigowe GT3

• układ doładowania z dwiema sprężarkami umieszczonymi między rozwidlonymi głowicami sprzyja lepszej reakcji na wciśnięcie pedału gazu i niższej emisji spalin, a sam silnik ma bardziej zwartą budowę
• zastosowanie suchej miski olejowej pozwoliło uzyskać niżej położony środek ciężkości, za czym idzie zwinniejsze prowadzenie
• przyspieszenie od 0 do 100 km/h od 3,8 s, prędkość maksymalna do 310 km/h
• średnie zużycie paliwa – jedynie 9,3 l/100 km
• torowe osiągi połączone z praktycznością na co dzień – szeroki zakres trybów pracy układu napędowego, zawieszenie o zmiennej sile tłumienia, układ wydechowy z aktywnymi klapami oraz aktywne poduszki układu napędowego (zależnie od wersji) zapewniają wysoki komfort podczas dalekich podróży
• seryjna blokada tylnego mechanizmu różnicowego (w GT S – sterowana elektronicznie)
• zawieszenie przednich i tylnych kół z podwójnymi wahaczami wykonanymi z kutego aluminium
• opcjonalne hamulce ceramiczno-kompozytowe z przednimi tarczami o średnicy 402 mm oraz kute obręcze
• układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu, wspomaganie dostosowane do prędkości oraz przyspieszenia bocznego
• najnowocześniejsze systemy aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa znane z nowej Klasy S, w tym COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, PRE-SAFE® oraz funkcja rozpoznawania znaków drogowych
• Mercedes-AMG GT jest wytwarzany w zakładach Mercedes-Benz w Sindelfingen, a jego 4-litrowy silnik V8 biturbo powstaje w manufakturze Mercedes-AMG w Affalterbach

Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

Ceny paliw w Polsce. Ile zapłacimy za benzynę, olej napędowy czy gaz?

Portal e-petrol.pl prognozuje, że ceny hurtowe paliw wkrótce zaczną spadać. To może oznaczać, że na stacjach nie będzie większych zmian w cenach.

Nowe zasady przeglądu samochodu. Od 1 czerwca 2024 r. Każdy kierowca powinien to wiedzieć. Co z podwyżką opłat?

Przegląd techniczny pojazdu po nowemu. Każdy kierowca powinien wiedzieć o zmianach z 2024 r. Choć nie weszły jeszcze w życie wszystkie nowe zasady, które były zapowiadane, to jednak od 1 czerwca diagnosta działa inaczej.

REKLAMA

1500 zł mandatu i utrata prawa jazdy. Dodatkowo 13 punktów karnych. To kara za przegapienie tylko jednego znaku

Rozkojarzenie za kierownicą jest niewskazane, a kara za przegapienie tego jednego znaku może być surowa. 13 punktów karnych i 1500 zł mandatu. Lepiej uważać. 

Noga z gazu. Posypią się mandaty. Policja szykuje akcję na weekend

Mazowiecka policja ogłosiła, że w najbliższą sobotę na drogach Mazowsza przeprowadzi akcję "Kaskadowy pomiar prędkości". W ramach tej inicjatywy policjanci będą korzystać zarówno z oznakowanych, jak i nieoznakowanych radiowozów wyposażonych w wideorejestratory oraz ręczne mierniki prędkości.

REKLAMA