REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes GLA 45 AMG: SUV o osiągach sportowego coupe

Mercedes-Benz GLA 45 AMG
Mercedes-Benz GLA 45 AMG
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes GLA jeszcze nie zdążył pojawić się na polskich drogach a już zaprezentowano jego sportową wersję przygotowaną przez firmę AMG. Za sprawą świetnych osiągów autu bliżej jest to sportowego coupe niż auta typu SUV.

Mercedes GLA 45 AMG: nadwozie

GLA 45 AMG emanuje mocą jeszcze na postoju. Jego możliwości zdradzają typowe dla AMG elementy - spojler przedniego zderzaka w kolorze tytanowym, polakierowane na czarno prowadnice powietrza, szerokie wloty powietrza, a także świeży detal w postaci logo AMG na osłonie chłodnicy. Z tyłu dominuje masywny dyfuzor z dwiema chromowanymi, prostokątnymi końcówkami sportowego wydechu AMG. Na życzenie oferowany jest m.in. pakiet aerodynamiczny, elementy karoserii z włókien węglowych, pakiet Night (przyciemniane szyby, dodatki pokryte lśniącym lakierem w kolorze czarnym) oraz polakierowane na czerwono zaciski hamulcowe.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes-Benz GLA - znamy już ceny

Mercedes GLA 45 AMG: silnik

2-litrowy silnik turbo pod maską GLA 45 AMG generuje moc 265 kW (360 KM) oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a pod względem mocy uzyskanej z jednego litra pojemności - 133 kW (181 KM) - plasuje się na równi z autami supersportowymi. Aby zapewnić spontaniczną reakcję na wciśnięcie pedału gazu, Mercedes-Benz zastosował turbosprężarkę twin-scroll, zapewniającą bardziej spontaniczny przyrost ciśnienia doładowania (maksymalnie 1,8 bara).

REKLAMA

Mercedes-Benz GLA 45 AMG 
Pojemność skokowa
1991 ccm
Średnica x skok
83,0 x 92,0 mm
Moc maks.
265 kW (360 KM) przy 6000 obr./min
Maks. moment obrotowy
450 Nm przy 2250-5000 obr./min
Średnie zużycie paliwa (NEDC)
7,5 l/100 km
Emisja CO2
175 g/km
Norma emisji spalin
EU 6
Przyspieszenie 0-100 km/h 
4,8 s
Prędkość maksymalna
250 km/h*

W trakcie rozwoju 4-cylindrowej jednostki turbo projektanci skupili się na ograniczeniu emisji cząstek stałych. W efekcie GLA 45 AMG już dzisiaj spełnia wymagania drugiego etapu normy Euro 6, które wejdą w życie w 2017 roku. Silnik wykorzystuje bezpośredni, strumieniowy wtrysk paliwa oraz piezoelektryczne wtryskiwacze (ciśnienie wtrysku wynosi 200 barów). Połączenie wielofazowego wtrysku i wieloiskrowego zapłonu pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa i emisji spalin. System działa wyjątkowo elastycznie - po rozruchu na zimno może podać do pięciu dawek paliwa na jeden cykl pracy. Ograniczenie indywidualnych porcji paliwa ma kluczowe znaczenie w obniżeniu ilości cząstek stałych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mercedes GLA 45 AMG: 7-biegowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT DCT

Dwusprzęgłowa przekładnia zautomatyzowana AMG SPEEDSHIFT DCT o 7 przełożeniach ma trzy tryby pracy oraz funkcje podwójnego wysprzęglenia i RACE START. Czas zmiany przełożeniach w trybie ręcznym (M) oraz sportowym (S) jest podobny do tego, jakim cechuje się supersportowy model SLS AMG GT. Kolejnym atutem przekładni jest "czasowy tryb M", znany z ekstremalnego modelu SLS AMG Coupé Black Series. W trybie "C" (Controlled Efficiency) charakterystykę pracy skrzyni dostosowano do oszczędnego stylu jazdy, a funkcja ECO start/stop jest aktywna.

Mercedes GLA 45 AMG: napęd na obie osie AMG 4MATIC

GLA 45 AMG standardowo dysponuje napędem na cztery koła AMG 4MATIC z elektrohydraulicznym sprzęgłem wielotarczowym. Natychmiast wykrywa ono poślizg przednich kół, a hydrauliczna pompa natychmiast zespala tarcze i kieruje siłę napędową do kół tylnej osi. Rozdział momentu obrotowego zależy od warunków - podczas normalnej jazdy trafia on do przednich kół, zapewniając najlepszą wydajność. Gdy wymagają tego warunki, moment jest rozdzielany między osiami w stosunku do 50:50.

Mercedes GLA 45 AMG: zawieszenie

Przednie zawieszenie GLA 45 AMG wykorzystuje kolumny MacPhersona, a tylne – układ wielowahaczowy. Odpowiednio zestrojone amortyzatory i sprężyny oraz większe stabilizatory skutecznie zapobiegają przechyłom karoserii w ciasnych, podwójnych zakrętach. Na życzenie oferowane jest zawieszenie AMG o sztywniejszych nastawach. Progresywny układ kierowniczy z siłą wspomagania dostosowaną do prędkości zapewnia błyskawiczną reakcję na ruchy kierownicy. W układzie hamulcowym zastosowano cztery wentylowane i perforowane tarcze.

Mercedes GLA 45 AMG: wnętrze

Wnętrze GLA 45 AMG reprezentuje cechy tożsame dla wszystkich modeli AMG - sportowa atmosfera łączy się tu z najwyższą jakością. Po otwarciu drzwi uwagę zwracają mocno wyprofilowane fotele pokryte mieszanką skóry ARTICO i tkaniny DINAMICA z czerwonymi przeszyciami, czerwone pasy bezpieczeństwa oraz elementy ze szczotkowanego aluminium. Trójramienna kierownica wielofunkcyjna obszyta skórą nappa zapewnia pełną kontrolę nad autem, a wskaźniki w tubach rozdzielone kolorowym wyświetlaczem dostarczają kierowcy niezbędne informacje.

Źródło: materiału prasowe Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLA 45 AMG
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLA 45 AMG
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLA 45 AMG
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLA 45 AMG fotele
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLA 45 AMG
Mercedes-Benz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA