REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes GLA 45 AMG: SUV o osiągach sportowego coupe

Mercedes-Benz GLA 45 AMG
Mercedes-Benz GLA 45 AMG
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes GLA jeszcze nie zdążył pojawić się na polskich drogach a już zaprezentowano jego sportową wersję przygotowaną przez firmę AMG. Za sprawą świetnych osiągów autu bliżej jest to sportowego coupe niż auta typu SUV.

Mercedes GLA 45 AMG: nadwozie

GLA 45 AMG emanuje mocą jeszcze na postoju. Jego możliwości zdradzają typowe dla AMG elementy - spojler przedniego zderzaka w kolorze tytanowym, polakierowane na czarno prowadnice powietrza, szerokie wloty powietrza, a także świeży detal w postaci logo AMG na osłonie chłodnicy. Z tyłu dominuje masywny dyfuzor z dwiema chromowanymi, prostokątnymi końcówkami sportowego wydechu AMG. Na życzenie oferowany jest m.in. pakiet aerodynamiczny, elementy karoserii z włókien węglowych, pakiet Night (przyciemniane szyby, dodatki pokryte lśniącym lakierem w kolorze czarnym) oraz polakierowane na czerwono zaciski hamulcowe.

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes-Benz GLA - znamy już ceny

Mercedes GLA 45 AMG: silnik

2-litrowy silnik turbo pod maską GLA 45 AMG generuje moc 265 kW (360 KM) oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a pod względem mocy uzyskanej z jednego litra pojemności - 133 kW (181 KM) - plasuje się na równi z autami supersportowymi. Aby zapewnić spontaniczną reakcję na wciśnięcie pedału gazu, Mercedes-Benz zastosował turbosprężarkę twin-scroll, zapewniającą bardziej spontaniczny przyrost ciśnienia doładowania (maksymalnie 1,8 bara).

Mercedes-Benz GLA 45 AMG 
Pojemność skokowa
1991 ccm
Średnica x skok
83,0 x 92,0 mm
Moc maks.
265 kW (360 KM) przy 6000 obr./min
Maks. moment obrotowy
450 Nm przy 2250-5000 obr./min
Średnie zużycie paliwa (NEDC)
7,5 l/100 km
Emisja CO2
175 g/km
Norma emisji spalin
EU 6
Przyspieszenie 0-100 km/h 
4,8 s
Prędkość maksymalna
250 km/h*

W trakcie rozwoju 4-cylindrowej jednostki turbo projektanci skupili się na ograniczeniu emisji cząstek stałych. W efekcie GLA 45 AMG już dzisiaj spełnia wymagania drugiego etapu normy Euro 6, które wejdą w życie w 2017 roku. Silnik wykorzystuje bezpośredni, strumieniowy wtrysk paliwa oraz piezoelektryczne wtryskiwacze (ciśnienie wtrysku wynosi 200 barów). Połączenie wielofazowego wtrysku i wieloiskrowego zapłonu pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa i emisji spalin. System działa wyjątkowo elastycznie - po rozruchu na zimno może podać do pięciu dawek paliwa na jeden cykl pracy. Ograniczenie indywidualnych porcji paliwa ma kluczowe znaczenie w obniżeniu ilości cząstek stałych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mercedes GLA 45 AMG: 7-biegowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT DCT

Dwusprzęgłowa przekładnia zautomatyzowana AMG SPEEDSHIFT DCT o 7 przełożeniach ma trzy tryby pracy oraz funkcje podwójnego wysprzęglenia i RACE START. Czas zmiany przełożeniach w trybie ręcznym (M) oraz sportowym (S) jest podobny do tego, jakim cechuje się supersportowy model SLS AMG GT. Kolejnym atutem przekładni jest "czasowy tryb M", znany z ekstremalnego modelu SLS AMG Coupé Black Series. W trybie "C" (Controlled Efficiency) charakterystykę pracy skrzyni dostosowano do oszczędnego stylu jazdy, a funkcja ECO start/stop jest aktywna.

Mercedes GLA 45 AMG: napęd na obie osie AMG 4MATIC

GLA 45 AMG standardowo dysponuje napędem na cztery koła AMG 4MATIC z elektrohydraulicznym sprzęgłem wielotarczowym. Natychmiast wykrywa ono poślizg przednich kół, a hydrauliczna pompa natychmiast zespala tarcze i kieruje siłę napędową do kół tylnej osi. Rozdział momentu obrotowego zależy od warunków - podczas normalnej jazdy trafia on do przednich kół, zapewniając najlepszą wydajność. Gdy wymagają tego warunki, moment jest rozdzielany między osiami w stosunku do 50:50.

Mercedes GLA 45 AMG: zawieszenie

Przednie zawieszenie GLA 45 AMG wykorzystuje kolumny MacPhersona, a tylne – układ wielowahaczowy. Odpowiednio zestrojone amortyzatory i sprężyny oraz większe stabilizatory skutecznie zapobiegają przechyłom karoserii w ciasnych, podwójnych zakrętach. Na życzenie oferowane jest zawieszenie AMG o sztywniejszych nastawach. Progresywny układ kierowniczy z siłą wspomagania dostosowaną do prędkości zapewnia błyskawiczną reakcję na ruchy kierownicy. W układzie hamulcowym zastosowano cztery wentylowane i perforowane tarcze.

Mercedes GLA 45 AMG: wnętrze

Wnętrze GLA 45 AMG reprezentuje cechy tożsame dla wszystkich modeli AMG - sportowa atmosfera łączy się tu z najwyższą jakością. Po otwarciu drzwi uwagę zwracają mocno wyprofilowane fotele pokryte mieszanką skóry ARTICO i tkaniny DINAMICA z czerwonymi przeszyciami, czerwone pasy bezpieczeństwa oraz elementy ze szczotkowanego aluminium. Trójramienna kierownica wielofunkcyjna obszyta skórą nappa zapewnia pełną kontrolę nad autem, a wskaźniki w tubach rozdzielone kolorowym wyświetlaczem dostarczają kierowcy niezbędne informacje.

Źródło: materiału prasowe Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLA 45 AMG
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLA 45 AMG
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLA 45 AMG
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLA 45 AMG fotele
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLA 45 AMG
Mercedes-Benz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA