REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes GLA 45 AMG: SUV o osiągach sportowego coupe

Subskrybuj nas na Youtube
Mercedes-Benz GLA 45 AMG
Mercedes-Benz GLA 45 AMG
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes GLA jeszcze nie zdążył pojawić się na polskich drogach a już zaprezentowano jego sportową wersję przygotowaną przez firmę AMG. Za sprawą świetnych osiągów autu bliżej jest to sportowego coupe niż auta typu SUV.

Mercedes GLA 45 AMG: nadwozie

GLA 45 AMG emanuje mocą jeszcze na postoju. Jego możliwości zdradzają typowe dla AMG elementy - spojler przedniego zderzaka w kolorze tytanowym, polakierowane na czarno prowadnice powietrza, szerokie wloty powietrza, a także świeży detal w postaci logo AMG na osłonie chłodnicy. Z tyłu dominuje masywny dyfuzor z dwiema chromowanymi, prostokątnymi końcówkami sportowego wydechu AMG. Na życzenie oferowany jest m.in. pakiet aerodynamiczny, elementy karoserii z włókien węglowych, pakiet Night (przyciemniane szyby, dodatki pokryte lśniącym lakierem w kolorze czarnym) oraz polakierowane na czerwono zaciski hamulcowe.

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes-Benz GLA - znamy już ceny

Mercedes GLA 45 AMG: silnik

2-litrowy silnik turbo pod maską GLA 45 AMG generuje moc 265 kW (360 KM) oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a pod względem mocy uzyskanej z jednego litra pojemności - 133 kW (181 KM) - plasuje się na równi z autami supersportowymi. Aby zapewnić spontaniczną reakcję na wciśnięcie pedału gazu, Mercedes-Benz zastosował turbosprężarkę twin-scroll, zapewniającą bardziej spontaniczny przyrost ciśnienia doładowania (maksymalnie 1,8 bara).

Mercedes-Benz GLA 45 AMG 
Pojemność skokowa
1991 ccm
Średnica x skok
83,0 x 92,0 mm
Moc maks.
265 kW (360 KM) przy 6000 obr./min
Maks. moment obrotowy
450 Nm przy 2250-5000 obr./min
Średnie zużycie paliwa (NEDC)
7,5 l/100 km
Emisja CO2
175 g/km
Norma emisji spalin
EU 6
Przyspieszenie 0-100 km/h 
4,8 s
Prędkość maksymalna
250 km/h*

W trakcie rozwoju 4-cylindrowej jednostki turbo projektanci skupili się na ograniczeniu emisji cząstek stałych. W efekcie GLA 45 AMG już dzisiaj spełnia wymagania drugiego etapu normy Euro 6, które wejdą w życie w 2017 roku. Silnik wykorzystuje bezpośredni, strumieniowy wtrysk paliwa oraz piezoelektryczne wtryskiwacze (ciśnienie wtrysku wynosi 200 barów). Połączenie wielofazowego wtrysku i wieloiskrowego zapłonu pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa i emisji spalin. System działa wyjątkowo elastycznie - po rozruchu na zimno może podać do pięciu dawek paliwa na jeden cykl pracy. Ograniczenie indywidualnych porcji paliwa ma kluczowe znaczenie w obniżeniu ilości cząstek stałych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mercedes GLA 45 AMG: 7-biegowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT DCT

Dwusprzęgłowa przekładnia zautomatyzowana AMG SPEEDSHIFT DCT o 7 przełożeniach ma trzy tryby pracy oraz funkcje podwójnego wysprzęglenia i RACE START. Czas zmiany przełożeniach w trybie ręcznym (M) oraz sportowym (S) jest podobny do tego, jakim cechuje się supersportowy model SLS AMG GT. Kolejnym atutem przekładni jest "czasowy tryb M", znany z ekstremalnego modelu SLS AMG Coupé Black Series. W trybie "C" (Controlled Efficiency) charakterystykę pracy skrzyni dostosowano do oszczędnego stylu jazdy, a funkcja ECO start/stop jest aktywna.

Mercedes GLA 45 AMG: napęd na obie osie AMG 4MATIC

GLA 45 AMG standardowo dysponuje napędem na cztery koła AMG 4MATIC z elektrohydraulicznym sprzęgłem wielotarczowym. Natychmiast wykrywa ono poślizg przednich kół, a hydrauliczna pompa natychmiast zespala tarcze i kieruje siłę napędową do kół tylnej osi. Rozdział momentu obrotowego zależy od warunków - podczas normalnej jazdy trafia on do przednich kół, zapewniając najlepszą wydajność. Gdy wymagają tego warunki, moment jest rozdzielany między osiami w stosunku do 50:50.

Mercedes GLA 45 AMG: zawieszenie

Przednie zawieszenie GLA 45 AMG wykorzystuje kolumny MacPhersona, a tylne – układ wielowahaczowy. Odpowiednio zestrojone amortyzatory i sprężyny oraz większe stabilizatory skutecznie zapobiegają przechyłom karoserii w ciasnych, podwójnych zakrętach. Na życzenie oferowane jest zawieszenie AMG o sztywniejszych nastawach. Progresywny układ kierowniczy z siłą wspomagania dostosowaną do prędkości zapewnia błyskawiczną reakcję na ruchy kierownicy. W układzie hamulcowym zastosowano cztery wentylowane i perforowane tarcze.

Mercedes GLA 45 AMG: wnętrze

Wnętrze GLA 45 AMG reprezentuje cechy tożsame dla wszystkich modeli AMG - sportowa atmosfera łączy się tu z najwyższą jakością. Po otwarciu drzwi uwagę zwracają mocno wyprofilowane fotele pokryte mieszanką skóry ARTICO i tkaniny DINAMICA z czerwonymi przeszyciami, czerwone pasy bezpieczeństwa oraz elementy ze szczotkowanego aluminium. Trójramienna kierownica wielofunkcyjna obszyta skórą nappa zapewnia pełną kontrolę nad autem, a wskaźniki w tubach rozdzielone kolorowym wyświetlaczem dostarczają kierowcy niezbędne informacje.

Źródło: materiału prasowe Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLA 45 AMG
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLA 45 AMG
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLA 45 AMG
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLA 45 AMG fotele
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLA 45 AMG
Mercedes-Benz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA