REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

BMW M3/M4 - kolejna porcja informacji

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
BMW M3
BMW M3
BMW

REKLAMA

REKLAMA

Nowe BMW M3 i M4 napędzane będą silnikami V6 wyposażonymi w turbodoładowanie. Jakie inne jeszcze zmiany zaszły w nowych modelach serii M?

M3 sedan, M4 coupe

BMW zaprezentowało oficjalnie dwóch najnowszych przedstawicieli serii M czyli modele M3 i M4. Auta różnią się przede wszystkim nadwoziem. M3 to czterodrzwiowy sedan, natomiast M4 to samochód coupe. Nowe nazewnictwo wprowadza pewien zamęt, ale ma na celu pokazać, że pojazdy nieco różnią się od siebie.

REKLAMA

Zobacz też: Nowe BMW M3 i M4 Coupe - pierwsze dane techniczne

V6 Turbo zamiast V8

Sercem każdego modelu BMW z serii M jest silnik. Producent chwali się, że w porównaniu do poprzedniego M3 nowe auta są lżejsze o ok. 80 kg. Masa M4 ma wynosić co najmniej 1497 kg. Trzeba jednak zauważyć i pamiętać o tym, że poprzednio auta napędzała kultowa, wolnossąca jednostka 4.0 V8 o mocy 420 KM i przepięknym dźwięku. Nowy silnik 3.0 R6 zapewne będzie brzmiał znacznie mniej rasowo niż poprzednik, ale za sprawą turbodoładowania powinien legitymować się mocą 431 KM (o 11 KM większą niż jej poprzednik) oraz momentem obrotowym sięgającym 550 Nm (40% wzrost!). W rezultacie poprawie ulegnie przyspieszenie M3/M4 – od 0 do 100 km/h auta będą rozpędzać się w czasie 4,1 s (z opcjonalną7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Nowe BMW i3: przestronne, szybkie i ekonomiczne!

Wyczynowy układ chłodzenia

Aby zachować wysoką trwałość BMW M3/M4 także w trakcie jazdy na torze auta zostały zmodyfikowane. Pojawiły się układy chłodzenia o wydajności wyczynowej. Choć brakuje nadal dokładniejszych informacji na ten temat to można się spodziewać wydajnej chłodnicy oleju silnika i skrzyni biegów, wydajnych intercoolerów i odpowiednio dostosowanej aerodynamiki pojazdu, regulującej m.in. obieg powietrza wokół tarcz hamulcowych.

Zobacz też: Nowe BMW serii 2: opis modelu

M3 i M4  szlifowane przez kierowców DTM

Aby walczyć o prym w klasie, w trakcie projektowania nowego modelu serii M BMW korzystało z wiedzy i doświadczenia dwóch kierowców serii DTM - Bruno Spenglerem i Timo Glockiem. Odbywali oni testowe i badawcze jazdy po Północnej Pętli, by dopracować układy jezdne.

Czas pokaże czy gruntowne zmiany jakie zaszły w nowym modelu M3/M4 okażą się na tyle dobre aby mogły uzyskać miano najlepszych samochodów w swoich klasach.

BMW M3
BMW
BMW M3
BMW
BMW M3
BMW
BMW M3
BMW
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA