REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota Corolla Cross, czyli kompakt na sterydach

Toyota Corolla Cross, czyli kompakt na sterydach
Toyota Corolla Cross, czyli kompakt na sterydach
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Corolla Cross zadebiutowała w Europie. SUV bazujący na kompaktowym hicie będzie oczywiście... hybrydowy. Wykorzysta piątą wersję napędu.

Toyota Corolla Cross: Corolla, ale podwyższona

Toyota Corolla Cross powstała na bazie architektury TNGA. Konkretnie inżynierowie wykorzystali płytę GA-C. To uwarunkowało przestrzeń w kabinie, ale i zastosowane technologie. I czynniki te były o tyle kluczowe, że Japończycy liczą na ogromny sukces tego auta. W końcu Corolla Cross jest niczym innym, jak podwyższonym wariantem najchętniej kupowanego samochodu na świecie!

REKLAMA

Toyota Corolla Cross

Toyota Corolla Cross

Toyota Corolla Cross, czyli kompakt na sterydach

Materiały prasowe Toyota

Toyota Corolla Cross – dane techniczne:

Corolla Cross ma 4 460 mm długości, 1 825 mm szerokości, 1 620 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2 640 mm. Wymiarami plasuje się pomiędzy modelami Toyota C-HR oraz RAV4, czyli w samym sercu segmentu C-SUV. Kontynuując informacje techniczne, nie sposób pominąć napędu hybrydowego piątej generacji. Jego podstawą jest 2-litrowy benzyniak. Ma 4 cylindry i wolnossącą konstrukcję. W połączeniu z motorem elektrycznym (113 KM) oferuje 197 koni mechanicznych. Toyota Corolla Cross osiąga pierwszą setkę w 8,1 sekundy.

Toyota Corolla Cross dane techniczne

Toyota Corolla Cross dane techniczne

Toyota Corolla Cross - dane techniczne

Materiały prasowe Toyota

Toyota Corolla Cross z napędem AWD-i

Corolla Cross zadebiutuje w dwóch wariantach: modelu FWD i AWD. W przypadku wyboru opcji drugiej napędzaniem tylnych kół zajmie się dodatkowy silnik elektryczny o mocy wynoszącej 40 koni mechanicznych. Tylny silnik dołączany jest automatycznie za każdym razem, gdy komputer sterujący wykryje np. poślizg jednego z kół. Układ napędowy Toyoty Corolli Cross uzupełnia bateria litowo-jonowa. Składa się ze 180 ogniw i ma pojemność 4,08 kWh. Akumulator jest też aż o 40 proc. lżejszy od odpowiedników wcześniej stosowanych przez Toyotę.

Toyota Corolla Cross przenosi moc na koła za pośrednictwem skrzyni eCVT. Przednie zawieszenie oparte jest o kolumny McPhersona, tylne o podwójne wahacze.

Toyota Corolla Cross

Toyota Corolla Cross

Toyota Corolla Cross, czyli kompakt na sterydach

Materiały prasowe Toyota

Toyota Corolla Cross – technologia:

Toyota Corolla Cross wykorzystuje ulepszony układ HMI (Human Machine Interface) z najnowszymi multimediami oraz zaprojektowany z myślą o Europie układ deski rozdzielczej, który zawiera Digital Cockpit, 12,3-calowy cyfrowy wyświetlacz na tablicy zegarów oraz 10,5-calowy ekran systemu multimedialnego. Nowa Corolla Cross jest wyposażona w zestaw systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-Mate. Nowa Corolla Cross trafi do pierwszych klientów w Europie jesienią 2022 roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Toyota Corolla Cross, czyli kompakt na sterydach
Materiały prasowe Toyota
Toyota Corolla Cross, czyli kompakt na sterydach
Materiały prasowe Toyota
Toyota Corolla Cross, czyli kompakt na sterydach
Materiały prasowe Toyota
Toyota Corolla Cross, czyli kompakt na sterydach
Materiały prasowe Toyota
Toyota Corolla Cross, czyli kompakt na sterydach
Materiały prasowe Toyota
Toyota Corolla Cross, czyli kompakt na sterydach
Materiały prasowe Toyota
Toyota Corolla Cross, czyli kompakt na sterydach
Materiały prasowe Toyota
Toyota Corolla Cross, czyli kompakt na sterydach
Materiały prasowe Toyota
Toyota Corolla Cross, czyli kompakt na sterydach
Materiały prasowe Toyota
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA