REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Astara i Mitsubishi w Polsce. Jest nowy pomysł!
Astara i Mitsubishi w Polsce. Jest nowy pomysł!
Mitsubishi

REKLAMA

REKLAMA

Astara i Mitsubishi? Nie mamy na myśli sprzedaży japońskich aut w stolicy Azerbejdżanu. To nową koncepcję rozwoju sprzedaży Mitsu w Europie.

Astara, czyli odpowiedź o pytanie o przyszłość Mitsu w Polsce

Mitsubishi w Polsce? Za sprzedaż i serwis samochodów odpowiada Mitsubishi Motors w Polsce. I choć mogłoby się wydawać, że firma ta podlega bezpośrednio pod japońską centralę, tak nie jest. Bo de facto auta z trzema diamentami w logo nad Wisłą sprzedaje MMC Car Poland. Generalny dystrybutor z kolei należy do spółki Bergé Automoción utworzonej w roku 1979.

REKLAMA

REKLAMA

Astara ma naprawdę solidne podstawy

Bergé Automoción działa w 14 krajach w Europie i Ameryce Łacińskiej (Hiszpania, Portugalia, Belgia, Niemcy, Holandia, Luksemburg, Polska, Finlandia, Szwecja, Szwajcaria, Chile, Kolumbia, Peru i Argentyna), a wkrótce planuje rozpocząć działalność w Austrii i w Azji Południowo-Wschodniej – na Filipinach. To jednak dopiero połowa informacji. Firma zajmuje się dystrybucją 29 marek samochodów i zatrudnia bezpośrednio około 2 500 osób. Jej obroty wynoszą blisko 4 miliardy euro, a sprzedaż sięga blisko 200 000 pojazdów rocznie.

Astara nie oznacza odejścia. To raczej zmiana myślenia

I choć o Bergé Automoción w dużej mierze można mówić w kategoriach sukcesu, XXI wiek stawia przed firmą całkowicie nowe wyzwania. A te dotyczą mniejszej koncentracji Mitsubishi na Europie, elektromobilności, utrudnionego dostępu do samochodów nowych oraz zmian, które są nieuniknione. Reagując na sytuację i pokazują powagę podejścia do niej, Bergé Automoción postanowiło stworzyć nową markę. Firma będzie się nazywać Astara.

Mitsubishi w ramach Astary stanie się jednym z trybów

Zmiana nazewnictwa nie stanowi formy odcięcia się od dotychczasowej działalności. To raczej metoda na pokazanie całkowitej zmiany podejścia do biznesu. Astara będzie integrować całą gamę produktów i usług związanych z transportem. Pomijając kanały sprzedaży samochodów osobowych, jeszcze mocniej postawi na takie marki jak Trive (platforma zarządzania wynajmem nowych i używanych pojazdów), Cardive (platforma subskrypcji pojazdów dla osób prywatnych) czy Fleeet (platforma subskrypcji pojazdów dla flot) i BotOn (pojazdy skomunikowane). W ten sposób będzie mogła odpowiadać na obecne i przyszłe potrzeby klientów.

REKLAMA

Astara, czyli co dalej? Mitsu musi zostać w Polsce!

Na koniec dodać można chyba tylko jedno. Opowieść o budowie Astary jest oczywiście ubrana w piękną, PR-ową powiastkę, która nie zdradza zbyt wielu szczegółów nowego modelu biznesowego. I bez względu na fakt na ile działania te są realne, a na ile wynikają ze sztucznego tworzenia wrażenia podniosłości, ja Mitsubishi życzę jak najlepiej. Być może nigdy nie byłem wielkim fanem marki, ale też nie wyobrażam sobie rynku motoryzacyjnego w Polsce bez takich firm. Mitsubishi choć od zawsze było outsiderem. Było takim outsiderem, o którym pamiętali wszyscy. Bez japońskiej firmy w Polsce z pewnością byłoby zatem dużo smutniej...

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA