REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Astara i Mitsubishi w Polsce. Jest nowy pomysł!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Astara i Mitsubishi w Polsce. Jest nowy pomysł!
Astara i Mitsubishi w Polsce. Jest nowy pomysł!
Mitsubishi

REKLAMA

REKLAMA

Astara i Mitsubishi? Nie mamy na myśli sprzedaży japońskich aut w stolicy Azerbejdżanu. To nową koncepcję rozwoju sprzedaży Mitsu w Europie.

Astara, czyli odpowiedź o pytanie o przyszłość Mitsu w Polsce

Mitsubishi w Polsce? Za sprzedaż i serwis samochodów odpowiada Mitsubishi Motors w Polsce. I choć mogłoby się wydawać, że firma ta podlega bezpośrednio pod japońską centralę, tak nie jest. Bo de facto auta z trzema diamentami w logo nad Wisłą sprzedaje MMC Car Poland. Generalny dystrybutor z kolei należy do spółki Bergé Automoción utworzonej w roku 1979.

REKLAMA

Astara ma naprawdę solidne podstawy

Bergé Automoción działa w 14 krajach w Europie i Ameryce Łacińskiej (Hiszpania, Portugalia, Belgia, Niemcy, Holandia, Luksemburg, Polska, Finlandia, Szwecja, Szwajcaria, Chile, Kolumbia, Peru i Argentyna), a wkrótce planuje rozpocząć działalność w Austrii i w Azji Południowo-Wschodniej – na Filipinach. To jednak dopiero połowa informacji. Firma zajmuje się dystrybucją 29 marek samochodów i zatrudnia bezpośrednio około 2 500 osób. Jej obroty wynoszą blisko 4 miliardy euro, a sprzedaż sięga blisko 200 000 pojazdów rocznie.

Astara nie oznacza odejścia. To raczej zmiana myślenia

I choć o Bergé Automoción w dużej mierze można mówić w kategoriach sukcesu, XXI wiek stawia przed firmą całkowicie nowe wyzwania. A te dotyczą mniejszej koncentracji Mitsubishi na Europie, elektromobilności, utrudnionego dostępu do samochodów nowych oraz zmian, które są nieuniknione. Reagując na sytuację i pokazują powagę podejścia do niej, Bergé Automoción postanowiło stworzyć nową markę. Firma będzie się nazywać Astara.

Mitsubishi w ramach Astary stanie się jednym z trybów

Zmiana nazewnictwa nie stanowi formy odcięcia się od dotychczasowej działalności. To raczej metoda na pokazanie całkowitej zmiany podejścia do biznesu. Astara będzie integrować całą gamę produktów i usług związanych z transportem. Pomijając kanały sprzedaży samochodów osobowych, jeszcze mocniej postawi na takie marki jak Trive (platforma zarządzania wynajmem nowych i używanych pojazdów), Cardive (platforma subskrypcji pojazdów dla osób prywatnych) czy Fleeet (platforma subskrypcji pojazdów dla flot) i BotOn (pojazdy skomunikowane). W ten sposób będzie mogła odpowiadać na obecne i przyszłe potrzeby klientów.

Astara, czyli co dalej? Mitsu musi zostać w Polsce!

Na koniec dodać można chyba tylko jedno. Opowieść o budowie Astary jest oczywiście ubrana w piękną, PR-ową powiastkę, która nie zdradza zbyt wielu szczegółów nowego modelu biznesowego. I bez względu na fakt na ile działania te są realne, a na ile wynikają ze sztucznego tworzenia wrażenia podniosłości, ja Mitsubishi życzę jak najlepiej. Być może nigdy nie byłem wielkim fanem marki, ale też nie wyobrażam sobie rynku motoryzacyjnego w Polsce bez takich firm. Mitsubishi choć od zawsze było outsiderem. Było takim outsiderem, o którym pamiętali wszyscy. Bez japońskiej firmy w Polsce z pewnością byłoby zatem dużo smutniej...

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA