REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mitsubishi L200 po tuningu. Po fabrycznym tuningu!

185-konne Mitsubishi L200 po fabrycznym tuningu.
185-konne Mitsubishi L200 po fabrycznym tuningu.
Fot. Mitsubishi

REKLAMA

REKLAMA

Mitsubishi L200 świetnie radzi sobie w terenie. Ma jednak pewną słabość. 150 koni to niezbyt dużo. Na szczęście Japończycy mogą coś na to poradzić.

Mitsubishi L200: pick-up w teren i do pracy?

Mitsubishi L200 powstało tak naprawdę w dwóch celach. Po pierwsze ma wyśmienicie radzić sobie poza asfaltem. Dlatego model jest wyposażony w napęd 4WD sparowany z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego i czterema trybami pracy. Za ich sprawą pick-up precyzyjnej kontroluje trakcję na szutrze, w błocie i śniegu, w piachu oraz na kamieniach. Drugim z celów zbudowania szóstej generacji L200 była praca. Pick-upy mają dźwigać, przewozić i ułatwiać transport.

REKLAMA

Mitsubishi L200 ma pewne braki… mocy!

Czy Mitsubishi L200 ma jakieś wady? Z punktu widzenia potencjalnych odbiorców przydałaby się głównie nieco wyższa moc. Model napędzany 2.2-litrowym dieslem sparowanym z przekładnią automatyczną oferuje 150 koni dostępnych przy 3500 obr./min. Dużo ważniejszy w silniku jest jednak moment obrotowy - ten wynosi 400 Nm i jest dostępny w zakresie obrotów 1750 - 2250. Do czego potrzebna jest wyższa moc w pick-upie? Poprawi jego osiągi na asfalcie, ale także spotęguje możliwości poza utwardzonymi szlakami. Czy coś w tej kwestii da się zatem zrobić? Jak najbardziej!

Mitsubishi L200 z modułem Steinbauer K-1000 to plus 102 Nm!

Mitsubishi wprowadza właśnie do oferty ciekawą opcję. Każdy kierowca, który chciałby podnieść moc swojego L200, może udać się do serwisu fabrycznego i wybrać moduł mocy Steinbauer K-1000. Austriacka firma dedykowała go 2.2-litrowemu dieslowi oraz zoptymalizowała pod kątem potrzeb pick-upa. Co to oznacza w praktyce? Moment obrotowy wzrósł aż o 102 Nm. Wynosi teraz 502 Nm. A to nie koniec, bo wyższa jest też moc. 185 koni mechanicznych jest dostępnych już od 3100 obr./min. Co ważne, po montażu modułu w serwisie Mitsubishi, samochód zachowuje pełną, 5-letnią gwarancję.

Jak działa moduł Steinbauer K-1000?

Moduł Steinbauer K-1000 wyłącza się w trybie 4LLc, czyli przy napędzie 4x4 z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego i reduktorem. Oszczędza dzięki temu skrzynię biegów i półosie. W pozostałych trybach przyrost mocy jest ograniczony do 10 proc. na pierwszych biegach. Dodatkowe 20 proc. jest dostępne dopiero na wyższych biegach.

Mitsubishi L200 - dane techniczne po module Steinbauer:

  • silnik: 2.2 diesel,
  • skrzynia biegów: automatyczna,
  • moc: 185 KM przy 3100 obr./min.,
  • moment obrotowy: 502 Nm przy 2200 obr./min.,
  • prędkość maksymalna: 185 km/h,
  • przyspieszenie 0 - 80 km/h: 9 sek.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA