REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!

Subskrybuj nas na Youtube
Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!
Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!
Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Mirai II ma zasięg dochodzący do 650 kilometrów. Tankowanie wodoru? Trwa tylko 5 minut. Nowa eko-Toyota trafiła właśnie do Polski.

Toyota Mirai: jak to się zaczęło?

Toyota rozpoczęła pracę nad ogniwami wodorowymi w roku 1992. A podstawa tego pomysłu była dość prosta. Inżynierowie wyszli bowiem z założenia, że jeżeli samochody przyszłości mają być elektryczne, powinny wozić ze sobą... ekologiczną elektrownię! W ogniwie paliwowym odbywa się proces łączenia cząstek wodoru i tlenu. Jego skutkiem jest powstanie energii i czystej wody. Woda jest emitowana za pomocą "rury wydechowej", a energia trafia do akumulatora i zasila silnik elektryczny. Prace nad technologią trwały w sumie ponad dwie dekady. Ich efektem stała się prezentacja pierwszej generacji modelu Mirai w roku 2014.

REKLAMA

Toyota Mirai: jest ekologiczna, ale i jakby luksusowa

Nowa Toyota Mirai to prawdziwa limuzyna! Temu ciężko się jednak dziwić. Szczególnie że auto powstało na platformie GA-L - znanej m.in. z modelu Lexus LS. Skutek? Mirai II ma rozstaw osi większy od Highlandera, a do tego oferuje zawieszenie wielowahaczowe przedniej i tylnej osi oraz przekazuje moc układu napędowego na tylne koła. A na tym nie koniec. Ekran multimedialny ma 12,3 cala oraz można podzielić go na dwie oddzielne sekcje - jedna pokazuje np. mapę, a druga informacje o aucie, a wyświetlacz HUD w topowych wersjach jest kolorowy.

Toyota Mirai II

Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!

Toyota

Toyota Mirai. Jest eko, bo czyści powietrza!

Toyota Mirai II otrzymała system oczyszczania powietrza w czasie jazdy. We wloty powietrza doprowadzanego do ogniwa wbudowany jest filtr katalityczny. Ten wyłapuje takie zanieczyszczenia jak dwutlenek siarki, tlenki azotu czy cząstki stałe. Rozwiązanie to usuwa od 90 do 100 proc. zanieczyszczeń o średnicy od 0 do 2,5 mikronu z powietrza. Co to oznacza? Że Mirai II de facto pozostawia za sobą czystsze powietrze. A układ jest na tyle wydajny, że po pokonaniu 10 tys. kilometrów oczyszcza powietrze potrzebne do oddychania dla 1 osoby przez rok!

Toyota Mirai 2021, czyli elektryk z własną elektrownią

Większe nadwozie pozwoliło na wygospodarowanie miejsca na trzeci zbiornik wodoru. W sumie do auta da się zatankować nawet 5,6 kg tego gazu. Ogniwo paliwowe? To zostało przeniesione z podłogi kabiny pasażerskiej pod maskę. Silnik elektryczny i bateria pojawiają się zaraz nad tylną osią. Taka lokalizacja układu napędowego co prawda ograniczyła przestrzeń w bagażniku do zaledwie 270 litrów. Z drugiej strony pozwoliła inżynierom na rozłożenie mas między przodem a tyłem w stosunku 50:50.

Toyota Mirai II

Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!

Materiały prasowe Toyota

Ogniwa powstały w oparciu o polimer w stanie stałym. Jest ich 330. Moc zestawu to 174 KM. Układ jest odporny na działania niskich temperatur. Szybko uzyskuje pełną moc nawet przy -30 stopniach Celsjusza.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Magazynowaniem energii zajmuje się akumulator litowo-jonowy. W poprzednim modelu montowana była bateria niklowo-wodorkowa. Nowy zasobnik ma pojemność 4,0 Ah i znajduje się za tylną kanapą.

Mirai: stacje wodorowe w Polsce to poważny problem

Możliwość zatankowania do Toyoty Mirai II 5,6 kg wodoru sprawia, że samochód jest w stanie pokonać jakieś 650 kilometrów. I jedyne co po tym dystansie musi zrobić kierowca, to znaleźć stację. Tankowanie wodoru trwa dokładnie tyle samo, co tankowanie benzyny, gazu czy oleju napędowego - maksymalnie 5 minut! Problem? Problemem są stacje. Na razie w Europie nie ma rozbudowanej sieci stacji wodorowych.

Toyota Mirai II: cena jest wysoka czy rozsądna?

Ile kosztuje Toyota Mirai II? Cennik w Polsce startuje od 299 tys. złotych. Czy to dużo? I tak, i nie. O tyle dużo, że średnia cena transakcyjna nad Wisłą na fabrycznie nowe auto to jakieś 130 tys. złotych. O tyle mało, że mówimy o limuzynie segmentu E+ z innowacyjnym i ekologicznym napędem. Za taką kwotę nie da się kupić np. podobnych rozmiarów samochodu elektrycznego. Czy zatem Mirai II warto wybrać? Mnie ta technologia ciekawi. Niestety ma pewne ograniczenie. Dziś w Polsce tego auta... praktycznie nie da się zatankować.

Toyota Mirai II

Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!

Materiały prasowe Toyota

Toyota Mirai II - dane techniczne:

  • Moc: 182 KM
  • Moment obrotowy: 300 Nm
  • Napęd: RWD (na tył)
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,0 s.
  • Prędkość maksymalna: 175 km/h
  • Masa własna: 1900 kg
  • Współczynnik Cx: 0,29
  • Spalanie: 0,79 kg wodoru na 100 km
  • Długość: 4975 mm
  • Szerokość: 1885 mm
  • Wysokość: 1480 mm
  • Rozstaw osi: 2920 mm
  • Pojemność silnika VDA: 272,8 litra

Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!
MACIEJ LUBCZYNSKI
Materiały prasowe Toyota
Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!
MACIEJ LUBCZYNSKI
Materiały prasowe Toyota
Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!
MACIEJ LUBCZYNSKI
Materiały prasowe Toyota
Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!
Toyota
Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!
MACIEJ LUBCZYNSKI
Materiały prasowe Toyota
Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!
MACIEJ LUBCZYNSKI
Materiały prasowe Toyota
Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!
MACIEJ LUBCZYNSKI
Materiały prasowe Toyota
Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!
MACIEJ LUBCZYNSKI
Materiały prasowe Toyota
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA