REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!

Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!
Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!
Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Mirai II ma zasięg dochodzący do 650 kilometrów. Tankowanie wodoru? Trwa tylko 5 minut. Nowa eko-Toyota trafiła właśnie do Polski.

Toyota Mirai: jak to się zaczęło?

Toyota rozpoczęła pracę nad ogniwami wodorowymi w roku 1992. A podstawa tego pomysłu była dość prosta. Inżynierowie wyszli bowiem z założenia, że jeżeli samochody przyszłości mają być elektryczne, powinny wozić ze sobą... ekologiczną elektrownię! W ogniwie paliwowym odbywa się proces łączenia cząstek wodoru i tlenu. Jego skutkiem jest powstanie energii i czystej wody. Woda jest emitowana za pomocą "rury wydechowej", a energia trafia do akumulatora i zasila silnik elektryczny. Prace nad technologią trwały w sumie ponad dwie dekady. Ich efektem stała się prezentacja pierwszej generacji modelu Mirai w roku 2014.

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Mirai: jest ekologiczna, ale i jakby luksusowa

Nowa Toyota Mirai to prawdziwa limuzyna! Temu ciężko się jednak dziwić. Szczególnie że auto powstało na platformie GA-L - znanej m.in. z modelu Lexus LS. Skutek? Mirai II ma rozstaw osi większy od Highlandera, a do tego oferuje zawieszenie wielowahaczowe przedniej i tylnej osi oraz przekazuje moc układu napędowego na tylne koła. A na tym nie koniec. Ekran multimedialny ma 12,3 cala oraz można podzielić go na dwie oddzielne sekcje - jedna pokazuje np. mapę, a druga informacje o aucie, a wyświetlacz HUD w topowych wersjach jest kolorowy.

Toyota Mirai II

Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!

Toyota

Toyota Mirai. Jest eko, bo czyści powietrza!

Toyota Mirai II otrzymała system oczyszczania powietrza w czasie jazdy. We wloty powietrza doprowadzanego do ogniwa wbudowany jest filtr katalityczny. Ten wyłapuje takie zanieczyszczenia jak dwutlenek siarki, tlenki azotu czy cząstki stałe. Rozwiązanie to usuwa od 90 do 100 proc. zanieczyszczeń o średnicy od 0 do 2,5 mikronu z powietrza. Co to oznacza? Że Mirai II de facto pozostawia za sobą czystsze powietrze. A układ jest na tyle wydajny, że po pokonaniu 10 tys. kilometrów oczyszcza powietrze potrzebne do oddychania dla 1 osoby przez rok!

Toyota Mirai 2021, czyli elektryk z własną elektrownią

Większe nadwozie pozwoliło na wygospodarowanie miejsca na trzeci zbiornik wodoru. W sumie do auta da się zatankować nawet 5,6 kg tego gazu. Ogniwo paliwowe? To zostało przeniesione z podłogi kabiny pasażerskiej pod maskę. Silnik elektryczny i bateria pojawiają się zaraz nad tylną osią. Taka lokalizacja układu napędowego co prawda ograniczyła przestrzeń w bagażniku do zaledwie 270 litrów. Z drugiej strony pozwoliła inżynierom na rozłożenie mas między przodem a tyłem w stosunku 50:50.

REKLAMA

Toyota Mirai II

Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!

Materiały prasowe Toyota

Ogniwa powstały w oparciu o polimer w stanie stałym. Jest ich 330. Moc zestawu to 174 KM. Układ jest odporny na działania niskich temperatur. Szybko uzyskuje pełną moc nawet przy -30 stopniach Celsjusza.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Magazynowaniem energii zajmuje się akumulator litowo-jonowy. W poprzednim modelu montowana była bateria niklowo-wodorkowa. Nowy zasobnik ma pojemność 4,0 Ah i znajduje się za tylną kanapą.

Mirai: stacje wodorowe w Polsce to poważny problem

Możliwość zatankowania do Toyoty Mirai II 5,6 kg wodoru sprawia, że samochód jest w stanie pokonać jakieś 650 kilometrów. I jedyne co po tym dystansie musi zrobić kierowca, to znaleźć stację. Tankowanie wodoru trwa dokładnie tyle samo, co tankowanie benzyny, gazu czy oleju napędowego - maksymalnie 5 minut! Problem? Problemem są stacje. Na razie w Europie nie ma rozbudowanej sieci stacji wodorowych.

Toyota Mirai II: cena jest wysoka czy rozsądna?

Ile kosztuje Toyota Mirai II? Cennik w Polsce startuje od 299 tys. złotych. Czy to dużo? I tak, i nie. O tyle dużo, że średnia cena transakcyjna nad Wisłą na fabrycznie nowe auto to jakieś 130 tys. złotych. O tyle mało, że mówimy o limuzynie segmentu E+ z innowacyjnym i ekologicznym napędem. Za taką kwotę nie da się kupić np. podobnych rozmiarów samochodu elektrycznego. Czy zatem Mirai II warto wybrać? Mnie ta technologia ciekawi. Niestety ma pewne ograniczenie. Dziś w Polsce tego auta... praktycznie nie da się zatankować.

Toyota Mirai II

Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!

Materiały prasowe Toyota

Toyota Mirai II - dane techniczne:

  • Moc: 182 KM
  • Moment obrotowy: 300 Nm
  • Napęd: RWD (na tył)
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,0 s.
  • Prędkość maksymalna: 175 km/h
  • Masa własna: 1900 kg
  • Współczynnik Cx: 0,29
  • Spalanie: 0,79 kg wodoru na 100 km
  • Długość: 4975 mm
  • Szerokość: 1885 mm
  • Wysokość: 1480 mm
  • Rozstaw osi: 2920 mm
  • Pojemność silnika VDA: 272,8 litra

Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!
MACIEJ LUBCZYNSKI
Materiały prasowe Toyota
Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!
MACIEJ LUBCZYNSKI
Materiały prasowe Toyota
Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!
MACIEJ LUBCZYNSKI
Materiały prasowe Toyota
Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!
Toyota
Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!
MACIEJ LUBCZYNSKI
Materiały prasowe Toyota
Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!
MACIEJ LUBCZYNSKI
Materiały prasowe Toyota
Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!
MACIEJ LUBCZYNSKI
Materiały prasowe Toyota
Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!
MACIEJ LUBCZYNSKI
Materiały prasowe Toyota
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA