REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!

Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!
Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!
Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Mirai II ma zasięg dochodzący do 650 kilometrów. Tankowanie wodoru? Trwa tylko 5 minut. Nowa eko-Toyota trafiła właśnie do Polski.

Toyota Mirai: jak to się zaczęło?

Toyota rozpoczęła pracę nad ogniwami wodorowymi w roku 1992. A podstawa tego pomysłu była dość prosta. Inżynierowie wyszli bowiem z założenia, że jeżeli samochody przyszłości mają być elektryczne, powinny wozić ze sobą... ekologiczną elektrownię! W ogniwie paliwowym odbywa się proces łączenia cząstek wodoru i tlenu. Jego skutkiem jest powstanie energii i czystej wody. Woda jest emitowana za pomocą "rury wydechowej", a energia trafia do akumulatora i zasila silnik elektryczny. Prace nad technologią trwały w sumie ponad dwie dekady. Ich efektem stała się prezentacja pierwszej generacji modelu Mirai w roku 2014.

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Mirai: jest ekologiczna, ale i jakby luksusowa

Nowa Toyota Mirai to prawdziwa limuzyna! Temu ciężko się jednak dziwić. Szczególnie że auto powstało na platformie GA-L - znanej m.in. z modelu Lexus LS. Skutek? Mirai II ma rozstaw osi większy od Highlandera, a do tego oferuje zawieszenie wielowahaczowe przedniej i tylnej osi oraz przekazuje moc układu napędowego na tylne koła. A na tym nie koniec. Ekran multimedialny ma 12,3 cala oraz można podzielić go na dwie oddzielne sekcje - jedna pokazuje np. mapę, a druga informacje o aucie, a wyświetlacz HUD w topowych wersjach jest kolorowy.

Toyota Mirai II

Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!

Toyota

Toyota Mirai. Jest eko, bo czyści powietrza!

Toyota Mirai II otrzymała system oczyszczania powietrza w czasie jazdy. We wloty powietrza doprowadzanego do ogniwa wbudowany jest filtr katalityczny. Ten wyłapuje takie zanieczyszczenia jak dwutlenek siarki, tlenki azotu czy cząstki stałe. Rozwiązanie to usuwa od 90 do 100 proc. zanieczyszczeń o średnicy od 0 do 2,5 mikronu z powietrza. Co to oznacza? Że Mirai II de facto pozostawia za sobą czystsze powietrze. A układ jest na tyle wydajny, że po pokonaniu 10 tys. kilometrów oczyszcza powietrze potrzebne do oddychania dla 1 osoby przez rok!

Toyota Mirai 2021, czyli elektryk z własną elektrownią

Większe nadwozie pozwoliło na wygospodarowanie miejsca na trzeci zbiornik wodoru. W sumie do auta da się zatankować nawet 5,6 kg tego gazu. Ogniwo paliwowe? To zostało przeniesione z podłogi kabiny pasażerskiej pod maskę. Silnik elektryczny i bateria pojawiają się zaraz nad tylną osią. Taka lokalizacja układu napędowego co prawda ograniczyła przestrzeń w bagażniku do zaledwie 270 litrów. Z drugiej strony pozwoliła inżynierom na rozłożenie mas między przodem a tyłem w stosunku 50:50.

REKLAMA

Toyota Mirai II

Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!

Materiały prasowe Toyota

Ogniwa powstały w oparciu o polimer w stanie stałym. Jest ich 330. Moc zestawu to 174 KM. Układ jest odporny na działania niskich temperatur. Szybko uzyskuje pełną moc nawet przy -30 stopniach Celsjusza.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Magazynowaniem energii zajmuje się akumulator litowo-jonowy. W poprzednim modelu montowana była bateria niklowo-wodorkowa. Nowy zasobnik ma pojemność 4,0 Ah i znajduje się za tylną kanapą.

Mirai: stacje wodorowe w Polsce to poważny problem

Możliwość zatankowania do Toyoty Mirai II 5,6 kg wodoru sprawia, że samochód jest w stanie pokonać jakieś 650 kilometrów. I jedyne co po tym dystansie musi zrobić kierowca, to znaleźć stację. Tankowanie wodoru trwa dokładnie tyle samo, co tankowanie benzyny, gazu czy oleju napędowego - maksymalnie 5 minut! Problem? Problemem są stacje. Na razie w Europie nie ma rozbudowanej sieci stacji wodorowych.

Toyota Mirai II: cena jest wysoka czy rozsądna?

Ile kosztuje Toyota Mirai II? Cennik w Polsce startuje od 299 tys. złotych. Czy to dużo? I tak, i nie. O tyle dużo, że średnia cena transakcyjna nad Wisłą na fabrycznie nowe auto to jakieś 130 tys. złotych. O tyle mało, że mówimy o limuzynie segmentu E+ z innowacyjnym i ekologicznym napędem. Za taką kwotę nie da się kupić np. podobnych rozmiarów samochodu elektrycznego. Czy zatem Mirai II warto wybrać? Mnie ta technologia ciekawi. Niestety ma pewne ograniczenie. Dziś w Polsce tego auta... praktycznie nie da się zatankować.

Toyota Mirai II

Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!

Materiały prasowe Toyota

Toyota Mirai II - dane techniczne:

  • Moc: 182 KM
  • Moment obrotowy: 300 Nm
  • Napęd: RWD (na tył)
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,0 s.
  • Prędkość maksymalna: 175 km/h
  • Masa własna: 1900 kg
  • Współczynnik Cx: 0,29
  • Spalanie: 0,79 kg wodoru na 100 km
  • Długość: 4975 mm
  • Szerokość: 1885 mm
  • Wysokość: 1480 mm
  • Rozstaw osi: 2920 mm
  • Pojemność silnika VDA: 272,8 litra

Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!
MACIEJ LUBCZYNSKI
Materiały prasowe Toyota
Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!
MACIEJ LUBCZYNSKI
Materiały prasowe Toyota
Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!
MACIEJ LUBCZYNSKI
Materiały prasowe Toyota
Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!
Toyota
Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!
MACIEJ LUBCZYNSKI
Materiały prasowe Toyota
Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!
MACIEJ LUBCZYNSKI
Materiały prasowe Toyota
Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!
MACIEJ LUBCZYNSKI
Materiały prasowe Toyota
Toyota Mirai II: czyści powietrze i produkuje wodę... za 300 tys. zł!
MACIEJ LUBCZYNSKI
Materiały prasowe Toyota
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA