Volkswagen Scirocco III po liftingu: wersja na 2014 rok
REKLAMA
REKLAMA
Dokładnie 40 lat temu tj. 17 lutego 1974 roku w Genewie, Volkswagen po raz pierwszy przedstawił w światu model Scirocco. Sportowe auto doczekało się łącznie trzech generacji a w tym roku, także na targach samochodowych w Genewie, zostanie zaprezentowana jego najnowsza wersja. Choć to tylko lifting, to zakres zmian jest naprawdę szeroki.
REKLAMA
Volkswagen Scirocco 2014 lifting: nadwozie
Już pierwszy rzut oka na zdjęcia prasowe przedstawiające nowe Scirocco pozwalają zauważyć nowe lampy zarówno przednie (halogenowe H7 lub bi-ksenonowe) jak i tylne (wykonane w technologii LED). Logo na tylnej klapie podobnie jak w Passacie jest ruchome i służy do otwierania bagażnika.
Zobacz też: Test VW Scirocco R - anwantuRnik!
Zmianom uległy także kształty obu zderzaków auta, które teraz zdobią wyraźnie zaznaczone wloty i wyloty powietrza (lotki w przedni zderzaku są bliskie tym z Golfa VII). Warto zauważyć, że logo Volkswagena umieszczono na masce silnika, co jest cechą wspólną wyłącznie dwóch modeli w obecnej gamie niemieckiego producenta aut – w XL1 i Beetle.
Zobacz też: Skoda Octavia Scout 2014: kombi w teren!
Volkswagen Scirocco 2014 lifting: wnętrze
We wnętrzu nowego VW Scirocco uwagę zwracają nowe koło kierownicy, zegary oraz dysze nawiewów przejęte z Golfa GTI. Najciekawszym elementem nawiązującym do sportowej tradycji Scirocco jest zestaw trzech wskaźników (ciśnienie doładowania, stoper, temperatura oleju silnikowego) umieszczony na środku kokpitu (podobnie jak w Focusie RS).
Zobacz też: Pierwsza jazda - Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC 142 KM
Największe zmiany zaszły w zakresie jednostek napędowych. Wszystkie silniki nowego Scirocco zyskały dodatkową moc a ich spalanie uległo zredukowaniu. Motory o mocy do 220 KM dodatkowo już w standardzie wyposażono w układ Start&Stop. Oprócz silnika 1.4 TSI wszystkie inne jednostki napędowe mogą współpracować z dwusprzęgłowymi skrzyniami biegów DSG. Silniki Diesla w porównaniu do swoich poprzedników są oszczędniejsze o 0,8 l na 100 km.
Zobacz też: Audi S1 i S1 Sportback: legenda powraca?
Volkswagen Scirocco 2014 lifting: silniki
silnik (wzrost mocy) | zużycie paliwa/emisja CO2 |
1.4 TSI: 92 kW/125 KM (+3 KM) | 5,4 l/100 km / 125 g/km CO2. |
2.0 TSI: 132 kW/180 KM (+20 KM) | 6,0 l/100 km / 139 g/km CO2. |
2.0 TSI: 162 kW/220 KM (+10 KM) | 6,0 l/100 km / 139 g/km CO2. |
2.0 TSI: 206 kW/280 KM (+15 KM) | 8,0 l/100 km / 187 g/km CO2. |
2.0 TDI: 110 kW/150 KM (+10 KM) | 4,1 l/100 km / 107 g/km CO2. |
2.0 TDI: 135 kW/184 KM (+ 7 KM) | 4,3 l/100 km / 111 g/km CO2. |
Zobacz też: BMW X3 po liftingu - zakres zmian
Volkswagen Scirocco 2014 lifting: wyposażenie
W zmodernizowanym VW Scirocco pojawi się także nowy system audio Dynaudio Excite oraz asystent parkowania. Paleta paleta barw zostanie wzbogacona. Także wzory felg aluminiowych zostaną rozszerzone dla uatrakcyjnienia pojazdu.
Nowego modelu kierowcy mogą spodziewać się w polskim salonach od sierpnia 2014 roku.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.