Jubileuszowe Audi RS 4 Avant Nogaro selection
REKLAMA
REKLAMA
Audi RS 4 Avant Nogaro selection: wygląd
RS4 Avant Nogaro selection to auto, które stanowi hołd dla pierwszego Audi z serii RS czyli modelu RS2. Zmiany dotyczą przede wszystkim wyglądu auta. Zarówno jego nadwozie i jak i wnętrze nawiązują barwą i materiałami do modelu RS2. Karoseria pokryta, niebieskim lakierem Nogaro, polakierowane na czarno grill Singleframe, listwy wokół okien oraz relingi dwie końcówki układu wydechowego to odwołanie do tego, czym wyróżniał się w latach 90-tych model RS2. Co ciekawe nazwa lakieru odwołuje się do toru wyścigowego w Nogaro, na którym triumfował Frank Biela, kierowca fabrycznego zespołu Audi, startujący we Francuskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych.
REKLAMA
Zobacz też: Audi S3 Limousine debiutuje w polskich salonach
Audi RS 4 Avant Nogaro selection: silnik
Pod maską Audi RS 4 Avant Nogaro selection pracuje wysokoobrotowy silnik wolnossący V8, o pojemności 4 163 cm3. Jednostka 4.2 FSI generuje 331 kW mocy (450 KM) przy 8250 obr./min. Wyposażony w nią jubileuszowy samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono do 280 km/h. Zużywa średnio 10,7 l paliwa na 100 km, emitując przy tym 249 g dwutlenku węgla na kilometr.
Zobacz też: Nowe BMW serii 4 Gran Coupe
Audi RS 4 Avant Nogaro selection: napęd quattro
Moc przekazywana jest poprzez tradycyjny napęd Quattro (Torsen) na cztery koła w rozmiarze 265/30/R20. W tracie spokojnej jazdy moc przekazywana jest przednią i tylną oś w proporcji 40:60, natomiast w skrajnych przypadkach do 70 procent sił może zostać przekierowane na przód, a maksymalnie do 85 procent na tył pojazdu. Jako opcjonalny dodatek, Audi oferuje sportowy mechanizm różnicowy, który aktywnie rozkłada siły napędowe, oddziałując niezależnie na prawe i lewe tylne koło.
Audi RS 4 Avant Nogaro selection: układ kierowniczy i zawieszenie
W seryjnym wyposażeniu Audi RS 4 Avant Nogaro selection znajdziemy także system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, pozwalający kierowcy na określenie charakterystyki pracy elektromechanicznego wspomagania układu kierowniczego, siedmiostopniowej skrzyni biegów S tronic, pedału gazu i sportowego układu wydechowego. Wszystkie te podzespoły mogą działać w jednym z trzech trybów: comfort, auto i dynamic.
Audi RS 4 Avant Nogaro selection: hamulce typu wave
Tarcze hamulcowe w charakterystycznym dla Audi kształcie „wave” są wentylowane od środka, perforowane i połączone za pomocą trzpieni z aluminiowymi bębnami nośnymi. Na życzenie tarcze mogą być ceramiczne, wzmacniane włóknem węglowym. Kontrola trakcji i ESP, jeśli zajdzie taka potrzeba, można całkowicie wyłączyć.
Audi RS4 Nogaro selection pojawi się w salonach wiosną 2014 roku.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.