REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Audi RS 4 Avant Nogaro selection
Audi RS 4 Avant Nogaro selection
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi RS2 to auto kultowe. Koncern z Ingolsadt postanowił upamiętnić jego powstanie wypuszczając jubileuszową wersję Audi RS 4 Avant Nogaro selection.

Audi RS 4 Avant Nogaro selection: wygląd

RS4 Avant Nogaro selection to auto, które stanowi hołd dla pierwszego Audi z serii RS czyli modelu RS2. Zmiany dotyczą przede wszystkim wyglądu auta. Zarówno jego nadwozie i jak i wnętrze nawiązują barwą i materiałami do modelu RS2. Karoseria pokryta, niebieskim lakierem Nogaro, polakierowane na czarno grill Singleframe, listwy wokół okien oraz relingi dwie końcówki układu wydechowego to odwołanie do tego, czym wyróżniał się w latach 90-tych model RS2. Co ciekawe nazwa lakieru odwołuje się do toru wyścigowego w Nogaro, na którym triumfował Frank Biela, kierowca fabrycznego zespołu Audi, startujący we Francuskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Audi S3 Limousine debiutuje w polskich salonach

Audi RS 4 Avant Nogaro selection: silnik

Pod maską Audi RS 4 Avant Nogaro selection pracuje wysokoobrotowy silnik wolnossący V8, o pojemności 4 163 cm3. Jednostka 4.2 FSI generuje 331 kW mocy (450 KM) przy 8250 obr./min. Wyposażony w nią jubileuszowy samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono do 280 km/h. Zużywa średnio 10,7 l paliwa na 100 km, emitując przy tym 249 g dwutlenku węgla na kilometr.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Nowe BMW serii 4 Gran Coupe

Audi RS 4 Avant Nogaro selection: napęd quattro

Moc przekazywana jest poprzez tradycyjny napęd Quattro (Torsen) na cztery koła w rozmiarze 265/30/R20. W tracie spokojnej jazdy moc przekazywana jest przednią i tylną oś w proporcji 40:60, natomiast w skrajnych przypadkach do 70 procent sił może zostać przekierowane na przód, a maksymalnie do 85 procent na tył pojazdu.  Jako opcjonalny dodatek, Audi oferuje sportowy mechanizm różnicowy, który aktywnie rozkłada siły napędowe, oddziałując niezależnie na prawe i lewe tylne koło.

Audi RS 4 Avant Nogaro selection: układ kierowniczy i zawieszenie

W seryjnym wyposażeniu Audi RS 4 Avant Nogaro selection znajdziemy także system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, pozwalający kierowcy na określenie charakterystyki pracy elektromechanicznego wspomagania układu kierowniczego, siedmiostopniowej skrzyni biegów S tronic, pedału gazu i sportowego układu wydechowego. Wszystkie te podzespoły mogą działać w jednym z trzech trybów: comfort, auto i dynamic.

Audi RS 4 Avant Nogaro selection: hamulce typu wave

Tarcze hamulcowe w charakterystycznym dla Audi kształcie „wave” są wentylowane od środka, perforowane i połączone za pomocą trzpieni z aluminiowymi bębnami nośnymi. Na życzenie tarcze mogą być ceramiczne, wzmacniane włóknem węglowym. Kontrola trakcji i ESP, jeśli zajdzie taka potrzeba, można całkowicie wyłączyć.

 Audi RS4 Nogaro selection pojawi się w salonach wiosną 2014 roku.

Audi RS 4 Avant Nogaro selection
Audi
Audi RS 4 Avant Nogaro selection i RS2
Audi
Audi RS 4 Avant Nogaro selection kokpit deska rozdzielcza
Audi
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA