REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Długodystansowe Mistrzostwa Świata WEC na torze Nurburgring

Porsche WEC
Porsche WEC
porsche

REKLAMA

REKLAMA

Długodystansowe Mistrzostwa Świata WEC

Już 30 sierpnia odbędzie się kolejna, 6-godzinna runda Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC), po raz pierwszy zorganizowana na Nürburgringu. Po raz pierwszy na wymagającym torze w regionie Eifel wystartuje także Porsche 911 RSR - zwycięski samochód wyścigowy z Weissach, zasilany silnikiem o mocy 470 KM i zbudowany na siódmej generacji ikony sportowych aut, Porsche 911. Dla zespołu Porsche Manthey pod kierownictwem Olafa Mantheya to tak naprawdę wyścig lokalny - jego siedziba mieści się zaledwie rzut kamieniem od Nürburgring, w miejscowości Meuspath. W czwartej rundzie WEC ekipa wystawi dwa egzemplarze 911 RSR w klasie GTE-Pro. To ostatni przystanek na europejskiej ziemi przed drugą połową sezonu WEC. Kolejne cztery wyścigi odbędą się w: Austin (USA), Fuji (Japonia), Szanghaju (Chiny) i Sakhir (Bahrajn).

REKLAMA

Kierowcy Porsche

REKLAMA

Na liczącym 5,148 km odcinku toru Nürburgring w barwach Porsche Manthey w klasie GTE-Pro wystartuje czterech kierowców: Michael Christensen (Dania) i Richard Lietz (Austria) za kierownicą 911 RSR z numerem 91 oraz Frédéric Makowiecki i Patrick Pilet (obaj z Francji) w egzemplarzu oznaczonym numerem 92.

W klasie GTE-Am udział wezmą dwa prywatne zespoły startujące 911 RSR. Pierwszy z nich to Dempsey Proton Racing, w którego składzie jeździ amerykański aktor i kierowca wyścigowy Patrick Dempsey oraz fabryczny kierowcy Porsche Patrick Long (USA) i Marco Seefried (Austria). W drugim - Abu Dhabi Proton Racing - poza Christianem Riedem (Niemcy) i Khaledem Al Qubaisim (Abu Zabi) wystartuje Earl Bamber (Nowa Zelandia). Fabryczny kierowca Porsche i tegoroczny zwycięzca ogólnej klasyfikiacji Le Mans zastępuje w kokpicie byłego Juniora Porsche, Klausa Bachlera (Austria).

Porsche 911 RSR

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Porsche 911 RSR bazuje na siódmej generacji legendarnej samochodu sportowego Porsche - modelu 911. W sezonie 2013 wywalczyło podwójne zwycięstwo w klasie GTE-Pro w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Zwycięski samochód wyścigowy z Weissach, zasilany 6-cylindrowym bokserem o pojemności 4 litrów i mocy 345 kW (470 KM), wyróżnia się lekką konstrukcją i wyrafinowaną aerodynamiką. Doświadczenia zdobyte podczas projektowania pojazdu i jego startów w wyścigach służą przy budowie kolejnych generacji „911”. W ubiegłym roku 911 RSR wygrało trzy spośród najbardziej prestiżowych długodystansowych klasyków w Ameryce: 24-godzinny maraton Daytona, 12-godzinny wyścig Sebring oraz Petit Le Mans.

Rozkład jazdy

6-godzinny wyścig na Nürburgring startuje w niedzielę, 30 sierpnia, o godzinie 13.00. Ostatnią godzinę wyścigu, jak również ceremonię rozdania nagród, będzie transmitować stacja telewizyjna Eurosport (od 18.00 do 19.15).

Wypowiedzi przed wyścigiem

REKLAMA

Dr Frankf-Steffer Walliser, szef Porsche Motorsport: „Nie możemy doczekać się premiery WEC na Nürburgring. Oczywiście, jako niemiecki producent z radością przyjmujemy fakt, że po raz pierwszy mistrzostwa odbędą się w Niemczech. Biorąc pod uwagę wielkie długodystansowe tradycje toru Nürburgring, jesteśmy przekonani, że jest on wprost idealnym miejscem na kolejną rundę WEC. Fani sportów motorowych z całego świata natychmiast kojarzą go z legendarnym wyścigami na dystansie 1000 km, ale to także »domowy« tor dla ekipy Porsche Manthey - i z pewnością nie będzie to dla nich przeszkodą. Przeprowadzone tu niedawno testy przyniosły bardzo obiecujące rezultaty. Dla nas najważniejsze jest, by osiągnąć dobre wyniki i jak najlepiej zacząć drugą połowę sezonu”.

Marco Ujhasi, szef projektu GT Works Motorsport: „W wyścigu na Nürburgring czekają nas dwa główne wyzwania. Po pierwsze, mamy za sobą długą przerwę po Le Mans i zespół musi dostosować się do nowych zadań oraz optymalizacji wszystkich procesów. Po drugie, musimy wszystko odpowiednio przygotować - czyli dysponować oponami na każdą okazję. Będziemy koncentrować się nad tym wraz z naszym partnerem, firmą Michelin. A później, już w wyścigu, spróbujemy osiągnąć i utrzymać najlepsze wyniki”.

Michael Christensen (911 RSR #91): „Jako Junior Porsche, w 2013 roku wygrałem na Nürburgring swój pierwszy puchar Porsche Mobil 1 Supercup. Teraz czekam na powrót na ten wymagający tor jako fabryczny kierowca 911 RSR. W kwestii pogody w Eifel trzeba być gotowym na wszystko - nawet w sierpniu. Ale jesteśmy przygotowani i nie spodziewamy się w tym temacie żadnych niespodzianek. Nürburgring to »domowy« tor ekipy Porsche Manthey - chłopaki po prostu zasługują na zwycięstwo”.

Richard Lietz (911 RSR #91): „Przerwa po 24-godzinnym wyścigu Le Mans była naprawdę długa. Najwyższy czas kontynuować sezon. Dodatkowo motywuje nas fakt, że dla 911 RSR to pierwszy start na Nürburgring. Od czasu Le Mans ciężko pracowaliśmy, żeby zagwarantować fanom sportowych aut wspaniały występ na tym legendarnym torze. I jestem pewien, że damy radę”.

Frédéric Makowiecki (Porsche 911 RSR #92): „Występ w Le Mans nie był dla nas tak pomyślny, jak się spodziewaliśmy, więc tym bardziej liczą się teraz dobre wyniki - musimy walczyć o odzyskanie straconego pola. Testy dodały nam pewności siebie. Spodziewam się, że nasze zmagania na torze Nürburgring będzie śledzić wielu pracowników Porsche. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, żeby ich nie zawieść”.

Patrick Pilet (Porsche 911 RSR #92): „Bardzo się cieszę, że wracamy do wyścigów po długiej przerwie. Przeprowadziliśmy na Nürburgring kilka testów i jesteśmy dobrze przygotowani do kolejnej rundy. I chociaż nie można porównać testów z wyścigiem, jestem pewien, że naszym inżynierom udało się uwzględnić zdobyte doświadczenia i dodatkowo poprawić osiągi naszego 911 RSR. Lubię Nürburgring. W klasie GT Open zawsze osiągaliśmy tu z Porsche dobre rezultaty”.

Źródło: Porsche

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poseł PiS: Na przejściu dla pieszych podnieś rękę. Interpelacja poselska

Poseł PiS: Na przejściu dla pieszych podnieś rękę. Interpelacja poselska. Nowe zasady na przejściach dla pieszych? Nie, to jedna z propozycji posła PiS Artura Szałabawki mająca na celu zwiększenie bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych.

Kierowca autobusu był pod wpływem amfetaminy, został zatrzymany dzięki nastolatkom

Gdyby nie dwaj trzynastolatkowie, nie wiadomo, jak zakończyłaby się podróż autobusem dla pasażerów. Chłopcy zwrócili uwagę na dziwne zachowanie kierowcy i zadzwonili po pomoc. Wstępne badanie wykazało, że kierowca był pod wpływem amfetaminy. 

KGP: 74 740 interwencji, 333 wypadków drogowych, 36 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 74 740 interwencji. Podsumowanie nie zawiera danych z dwóch dni.

Bez dofinansowania zakupu w programie Mój elektryk sprzedaż samochodów elektrycznych w Polsce całkowicie wyhamuje

W rok niemal podwoiła się liczba samochodów elektrycznych zarejestrowanych w Polsce. Teraz jednak nastąpiło gwałtowne hamowanie tego trendu. Eksperci prognozują: polska droga do elektromobilności wyglądała na długą, teraz zaś zniknęła nawet perspektywa mety.

REKLAMA

Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

REKLAMA