REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Długodystansowe Mistrzostwa Świata WEC na torze Nurburgring

Subskrybuj nas na Youtube
Porsche WEC
Porsche WEC
porsche

REKLAMA

REKLAMA

Długodystansowe Mistrzostwa Świata WEC

Już 30 sierpnia odbędzie się kolejna, 6-godzinna runda Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC), po raz pierwszy zorganizowana na Nürburgringu. Po raz pierwszy na wymagającym torze w regionie Eifel wystartuje także Porsche 911 RSR - zwycięski samochód wyścigowy z Weissach, zasilany silnikiem o mocy 470 KM i zbudowany na siódmej generacji ikony sportowych aut, Porsche 911. Dla zespołu Porsche Manthey pod kierownictwem Olafa Mantheya to tak naprawdę wyścig lokalny - jego siedziba mieści się zaledwie rzut kamieniem od Nürburgring, w miejscowości Meuspath. W czwartej rundzie WEC ekipa wystawi dwa egzemplarze 911 RSR w klasie GTE-Pro. To ostatni przystanek na europejskiej ziemi przed drugą połową sezonu WEC. Kolejne cztery wyścigi odbędą się w: Austin (USA), Fuji (Japonia), Szanghaju (Chiny) i Sakhir (Bahrajn).

REKLAMA

Kierowcy Porsche

REKLAMA

Na liczącym 5,148 km odcinku toru Nürburgring w barwach Porsche Manthey w klasie GTE-Pro wystartuje czterech kierowców: Michael Christensen (Dania) i Richard Lietz (Austria) za kierownicą 911 RSR z numerem 91 oraz Frédéric Makowiecki i Patrick Pilet (obaj z Francji) w egzemplarzu oznaczonym numerem 92.

W klasie GTE-Am udział wezmą dwa prywatne zespoły startujące 911 RSR. Pierwszy z nich to Dempsey Proton Racing, w którego składzie jeździ amerykański aktor i kierowca wyścigowy Patrick Dempsey oraz fabryczny kierowcy Porsche Patrick Long (USA) i Marco Seefried (Austria). W drugim - Abu Dhabi Proton Racing - poza Christianem Riedem (Niemcy) i Khaledem Al Qubaisim (Abu Zabi) wystartuje Earl Bamber (Nowa Zelandia). Fabryczny kierowca Porsche i tegoroczny zwycięzca ogólnej klasyfikiacji Le Mans zastępuje w kokpicie byłego Juniora Porsche, Klausa Bachlera (Austria).

Porsche 911 RSR

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Porsche 911 RSR bazuje na siódmej generacji legendarnej samochodu sportowego Porsche - modelu 911. W sezonie 2013 wywalczyło podwójne zwycięstwo w klasie GTE-Pro w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Zwycięski samochód wyścigowy z Weissach, zasilany 6-cylindrowym bokserem o pojemności 4 litrów i mocy 345 kW (470 KM), wyróżnia się lekką konstrukcją i wyrafinowaną aerodynamiką. Doświadczenia zdobyte podczas projektowania pojazdu i jego startów w wyścigach służą przy budowie kolejnych generacji „911”. W ubiegłym roku 911 RSR wygrało trzy spośród najbardziej prestiżowych długodystansowych klasyków w Ameryce: 24-godzinny maraton Daytona, 12-godzinny wyścig Sebring oraz Petit Le Mans.

Rozkład jazdy

6-godzinny wyścig na Nürburgring startuje w niedzielę, 30 sierpnia, o godzinie 13.00. Ostatnią godzinę wyścigu, jak również ceremonię rozdania nagród, będzie transmitować stacja telewizyjna Eurosport (od 18.00 do 19.15).

Wypowiedzi przed wyścigiem

REKLAMA

Dr Frankf-Steffer Walliser, szef Porsche Motorsport: „Nie możemy doczekać się premiery WEC na Nürburgring. Oczywiście, jako niemiecki producent z radością przyjmujemy fakt, że po raz pierwszy mistrzostwa odbędą się w Niemczech. Biorąc pod uwagę wielkie długodystansowe tradycje toru Nürburgring, jesteśmy przekonani, że jest on wprost idealnym miejscem na kolejną rundę WEC. Fani sportów motorowych z całego świata natychmiast kojarzą go z legendarnym wyścigami na dystansie 1000 km, ale to także »domowy« tor dla ekipy Porsche Manthey - i z pewnością nie będzie to dla nich przeszkodą. Przeprowadzone tu niedawno testy przyniosły bardzo obiecujące rezultaty. Dla nas najważniejsze jest, by osiągnąć dobre wyniki i jak najlepiej zacząć drugą połowę sezonu”.

Marco Ujhasi, szef projektu GT Works Motorsport: „W wyścigu na Nürburgring czekają nas dwa główne wyzwania. Po pierwsze, mamy za sobą długą przerwę po Le Mans i zespół musi dostosować się do nowych zadań oraz optymalizacji wszystkich procesów. Po drugie, musimy wszystko odpowiednio przygotować - czyli dysponować oponami na każdą okazję. Będziemy koncentrować się nad tym wraz z naszym partnerem, firmą Michelin. A później, już w wyścigu, spróbujemy osiągnąć i utrzymać najlepsze wyniki”.

Michael Christensen (911 RSR #91): „Jako Junior Porsche, w 2013 roku wygrałem na Nürburgring swój pierwszy puchar Porsche Mobil 1 Supercup. Teraz czekam na powrót na ten wymagający tor jako fabryczny kierowca 911 RSR. W kwestii pogody w Eifel trzeba być gotowym na wszystko - nawet w sierpniu. Ale jesteśmy przygotowani i nie spodziewamy się w tym temacie żadnych niespodzianek. Nürburgring to »domowy« tor ekipy Porsche Manthey - chłopaki po prostu zasługują na zwycięstwo”.

Richard Lietz (911 RSR #91): „Przerwa po 24-godzinnym wyścigu Le Mans była naprawdę długa. Najwyższy czas kontynuować sezon. Dodatkowo motywuje nas fakt, że dla 911 RSR to pierwszy start na Nürburgring. Od czasu Le Mans ciężko pracowaliśmy, żeby zagwarantować fanom sportowych aut wspaniały występ na tym legendarnym torze. I jestem pewien, że damy radę”.

Frédéric Makowiecki (Porsche 911 RSR #92): „Występ w Le Mans nie był dla nas tak pomyślny, jak się spodziewaliśmy, więc tym bardziej liczą się teraz dobre wyniki - musimy walczyć o odzyskanie straconego pola. Testy dodały nam pewności siebie. Spodziewam się, że nasze zmagania na torze Nürburgring będzie śledzić wielu pracowników Porsche. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, żeby ich nie zawieść”.

Patrick Pilet (Porsche 911 RSR #92): „Bardzo się cieszę, że wracamy do wyścigów po długiej przerwie. Przeprowadziliśmy na Nürburgring kilka testów i jesteśmy dobrze przygotowani do kolejnej rundy. I chociaż nie można porównać testów z wyścigiem, jestem pewien, że naszym inżynierom udało się uwzględnić zdobyte doświadczenia i dodatkowo poprawić osiągi naszego 911 RSR. Lubię Nürburgring. W klasie GT Open zawsze osiągaliśmy tu z Porsche dobre rezultaty”.

Źródło: Porsche

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

REKLAMA