REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Długodystansowe Mistrzostwa Świata WEC na torze Nurburgring

Porsche WEC
Porsche WEC
porsche

REKLAMA

REKLAMA

Długodystansowe Mistrzostwa Świata WEC

Już 30 sierpnia odbędzie się kolejna, 6-godzinna runda Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC), po raz pierwszy zorganizowana na Nürburgringu. Po raz pierwszy na wymagającym torze w regionie Eifel wystartuje także Porsche 911 RSR - zwycięski samochód wyścigowy z Weissach, zasilany silnikiem o mocy 470 KM i zbudowany na siódmej generacji ikony sportowych aut, Porsche 911. Dla zespołu Porsche Manthey pod kierownictwem Olafa Mantheya to tak naprawdę wyścig lokalny - jego siedziba mieści się zaledwie rzut kamieniem od Nürburgring, w miejscowości Meuspath. W czwartej rundzie WEC ekipa wystawi dwa egzemplarze 911 RSR w klasie GTE-Pro. To ostatni przystanek na europejskiej ziemi przed drugą połową sezonu WEC. Kolejne cztery wyścigi odbędą się w: Austin (USA), Fuji (Japonia), Szanghaju (Chiny) i Sakhir (Bahrajn).

REKLAMA

Kierowcy Porsche

REKLAMA

Na liczącym 5,148 km odcinku toru Nürburgring w barwach Porsche Manthey w klasie GTE-Pro wystartuje czterech kierowców: Michael Christensen (Dania) i Richard Lietz (Austria) za kierownicą 911 RSR z numerem 91 oraz Frédéric Makowiecki i Patrick Pilet (obaj z Francji) w egzemplarzu oznaczonym numerem 92.

W klasie GTE-Am udział wezmą dwa prywatne zespoły startujące 911 RSR. Pierwszy z nich to Dempsey Proton Racing, w którego składzie jeździ amerykański aktor i kierowca wyścigowy Patrick Dempsey oraz fabryczny kierowcy Porsche Patrick Long (USA) i Marco Seefried (Austria). W drugim - Abu Dhabi Proton Racing - poza Christianem Riedem (Niemcy) i Khaledem Al Qubaisim (Abu Zabi) wystartuje Earl Bamber (Nowa Zelandia). Fabryczny kierowca Porsche i tegoroczny zwycięzca ogólnej klasyfikiacji Le Mans zastępuje w kokpicie byłego Juniora Porsche, Klausa Bachlera (Austria).

Porsche 911 RSR

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Porsche 911 RSR bazuje na siódmej generacji legendarnej samochodu sportowego Porsche - modelu 911. W sezonie 2013 wywalczyło podwójne zwycięstwo w klasie GTE-Pro w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Zwycięski samochód wyścigowy z Weissach, zasilany 6-cylindrowym bokserem o pojemności 4 litrów i mocy 345 kW (470 KM), wyróżnia się lekką konstrukcją i wyrafinowaną aerodynamiką. Doświadczenia zdobyte podczas projektowania pojazdu i jego startów w wyścigach służą przy budowie kolejnych generacji „911”. W ubiegłym roku 911 RSR wygrało trzy spośród najbardziej prestiżowych długodystansowych klasyków w Ameryce: 24-godzinny maraton Daytona, 12-godzinny wyścig Sebring oraz Petit Le Mans.

Rozkład jazdy

6-godzinny wyścig na Nürburgring startuje w niedzielę, 30 sierpnia, o godzinie 13.00. Ostatnią godzinę wyścigu, jak również ceremonię rozdania nagród, będzie transmitować stacja telewizyjna Eurosport (od 18.00 do 19.15).

Wypowiedzi przed wyścigiem

REKLAMA

Dr Frankf-Steffer Walliser, szef Porsche Motorsport: „Nie możemy doczekać się premiery WEC na Nürburgring. Oczywiście, jako niemiecki producent z radością przyjmujemy fakt, że po raz pierwszy mistrzostwa odbędą się w Niemczech. Biorąc pod uwagę wielkie długodystansowe tradycje toru Nürburgring, jesteśmy przekonani, że jest on wprost idealnym miejscem na kolejną rundę WEC. Fani sportów motorowych z całego świata natychmiast kojarzą go z legendarnym wyścigami na dystansie 1000 km, ale to także »domowy« tor dla ekipy Porsche Manthey - i z pewnością nie będzie to dla nich przeszkodą. Przeprowadzone tu niedawno testy przyniosły bardzo obiecujące rezultaty. Dla nas najważniejsze jest, by osiągnąć dobre wyniki i jak najlepiej zacząć drugą połowę sezonu”.

Marco Ujhasi, szef projektu GT Works Motorsport: „W wyścigu na Nürburgring czekają nas dwa główne wyzwania. Po pierwsze, mamy za sobą długą przerwę po Le Mans i zespół musi dostosować się do nowych zadań oraz optymalizacji wszystkich procesów. Po drugie, musimy wszystko odpowiednio przygotować - czyli dysponować oponami na każdą okazję. Będziemy koncentrować się nad tym wraz z naszym partnerem, firmą Michelin. A później, już w wyścigu, spróbujemy osiągnąć i utrzymać najlepsze wyniki”.

Michael Christensen (911 RSR #91): „Jako Junior Porsche, w 2013 roku wygrałem na Nürburgring swój pierwszy puchar Porsche Mobil 1 Supercup. Teraz czekam na powrót na ten wymagający tor jako fabryczny kierowca 911 RSR. W kwestii pogody w Eifel trzeba być gotowym na wszystko - nawet w sierpniu. Ale jesteśmy przygotowani i nie spodziewamy się w tym temacie żadnych niespodzianek. Nürburgring to »domowy« tor ekipy Porsche Manthey - chłopaki po prostu zasługują na zwycięstwo”.

Richard Lietz (911 RSR #91): „Przerwa po 24-godzinnym wyścigu Le Mans była naprawdę długa. Najwyższy czas kontynuować sezon. Dodatkowo motywuje nas fakt, że dla 911 RSR to pierwszy start na Nürburgring. Od czasu Le Mans ciężko pracowaliśmy, żeby zagwarantować fanom sportowych aut wspaniały występ na tym legendarnym torze. I jestem pewien, że damy radę”.

Frédéric Makowiecki (Porsche 911 RSR #92): „Występ w Le Mans nie był dla nas tak pomyślny, jak się spodziewaliśmy, więc tym bardziej liczą się teraz dobre wyniki - musimy walczyć o odzyskanie straconego pola. Testy dodały nam pewności siebie. Spodziewam się, że nasze zmagania na torze Nürburgring będzie śledzić wielu pracowników Porsche. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, żeby ich nie zawieść”.

Patrick Pilet (Porsche 911 RSR #92): „Bardzo się cieszę, że wracamy do wyścigów po długiej przerwie. Przeprowadziliśmy na Nürburgring kilka testów i jesteśmy dobrze przygotowani do kolejnej rundy. I chociaż nie można porównać testów z wyścigiem, jestem pewien, że naszym inżynierom udało się uwzględnić zdobyte doświadczenia i dodatkowo poprawić osiągi naszego 911 RSR. Lubię Nürburgring. W klasie GT Open zawsze osiągaliśmy tu z Porsche dobre rezultaty”.

Źródło: Porsche

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA