REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

72 Rajd Polski wygrywa Sebastian Ogier!

Volkswagen Polo WRC Ogier Rajd Polski
Volkswagen Polo WRC Ogier Rajd Polski
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Sebastian Ogier zwyciężył w 72 Rajdzie Polski. Podium zawodów uzupełnili Mikkelsen i Tanak, a Robert Kubica zajął bardzo dobre, 8 miejsce.

Podczas najszybszego jak dotąd rajdu w tegorocznym sezonie Ogier/Ingrassia musieli dawać z siebie wszystko aż do mety i dbać o to, by nie popełnić najmniejszego błędu – swoich kolegów z zespołu Volkswagena, Andreasa Mikkelsena/Olę Floene (N/N) wyprzedzili na mecie zaledwie o 11,9 s. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) jadący w trzecim Polo R WRC toczyli zaciętą walkę o trzecie miejsce z załogą Ott Tänak/Raigo Mölder (EST/EST, M-Sport-Ford), jednak wypadając z trasy na końcowych metrach ostatniego odcinka, zakończyli Rajd Polski na piątym miejscu.

REKLAMA

Mikekelsen kontra Ogier

Pojedynek załogi Sebastien Ogier/Julien Ingrassia z Andreasem Mikkelsenem/Ola Floene podczas Rajdu Polski należał do niezwykle fascynujących. Przy ekstremalnych temperaturach sięgających ponad 30 stopni, jadąc stale z maksymalną prędkością obydwa zespoły przemierzały trasę niemal bezbłędnie. Mikkelsen rzucił wyzwanie nie odpuszczając Ogierowi aż do mety – i zameldował się na niej zaledwie 11,9 s po podwójnym mistrzu świata.


Rajd Polski to prawie najszybsza eliminacja WRC

Gdy chodzi o prędkość, nie ma lepszych niż Andreas Mikkelsen. Najmłodszy kierowca w zespole Volkswagena na odcinkach specjalnych „Górkło” i „Wieliczki” osiągnął najlepsze czasy jadąc najszybciej w całym dotychczasowym sezonie – ze średnią prędkością, odpowiednio, 131,09 i 128,13 km/h. Sebastien Ogier zapewnił sobie zwycięstwo w Rajdzie Polski jadąc ze średnią prędkością 121,41 km/h. Podczas całego rajdu dwukrotny mistrz świata 60,31% czasu wciskał gaz „do dechy”. W sumie trwało to 1:28.10,1 godziny spośród całego czasu wynoszącego 2:26.11 godziny. Najszybszym rajdem w historii Rajdowych Mistrzostw Świata okazał się jak dotąd Rajd Finlandii z roku 2012, podczas którego średnia prędkość wynosiła 122,90 km/h.

Jari-Matti Latvali skończył Rajd Polski z problemami

Piąte miejsce – to wynik Jari-Matti Latvali, któremu na ostatnich metrach Rajd Polski zafundował przykrą niespodziankę. Dotychczas wicemistrz świata z 2014 r. nigdy jeszcze nie stanął na podium mazurskiego rajdu i także w tym roku nie było mu to dane. Podczas próby odebrania Ött Tänakowi trzeciego miejsca, Fin na ostatnim odcinku specjalnym wypadł z trasy uderzając przodem auta w drzewo. Chociaż był to jego „okrągły”, bo 150. start nie udało mu się po raz 49. stanąć na podium. Dzięki wspaniałej pracy mechaników zdołał, mimo że jego auto miało uszkodzoną chłodnicę, uplasować się w rajdowej klasyfikacji na piątym miejscu. Przed Power Stage kończącym rajd, Latvala zajmował pozycję o 1,1 s za załogą Ött Tänak/Raigo Molder (EST/EST, M-Sport-Ford).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rajd Polski bardzo szybki ale bezpieczny

REKLAMA

Do mety Rajdu Polski 2015 dojechały wszystkie auta klasy WRC, z czego tylko jeden samochód dojechał z wykorzystaniem przepisu Rally-2. Także dla Volkswagena podczas Rajdu Polski (podobnie jak Rajdów Monte Carlo i Szwecji) obyło się bez problemów technicznych – podczas serwisów przeprowadzano jedynie rutynowe czynności, i to mimo że ten rajd był dotąd najszybszy i towarzyszyły mu największe upały. Jedynym wyjątkiem okazał się ostatni, siódmy serwis Polo R WRC Jari-Matti Latvali – po uderzeniu w drzewo auto naprawiono na tyle skutecznie, że bez przeszkód pokonało ostatnie 2,1 km dojazdu. 

Volkswagen świętował w Polsce w sumie dwunaste podwójne zwycięstwo w historii startów Polo R WRC. Łącznie w 33 rajdach zawodnicy startujący w Polo R WRC stawali na podium 54 razy. Na 417 odcinkach specjalnych spośród wszystkich 610 rozegranych, najlepszy czas uzyskały załogi producenta z Wolfsburga. 

Power Stage dla kierowców Volkswagena

57 ekstra punktów – na 32 Power Stage. Trzy dodatkowe punkty dla kierowcy i pilota wzbogaciły w Polsce konto Sebastiena Ogiera i Juliena Ingrassi, którzy w 2015 roku po raz szósty z rzędu zdobyli najlepszy czas na tym wyjątkowym odcinku specjalnym, kończącym każdy rajd.   

Triumf VW w klasyfikacji kierowców i zwiększona przewaga w klasyfikacji producentów

Dzięki świetnym wynikom w Polsce załogi Volkswagena zajmują czołowe pozycje w klasyfikacji mistrzostw. Sebastien Ogier i Julien Ingrassia prowadzą 78 punktami przed Mikkelsenem/Floene. Latvala/Anttila, którzy zajmują czwarte miejsce za Madsem Ostbergiem/Jonasem Anderssonem (N/S, Citroen) tracą do podwójnych mistrzów świata 95 punktów. Volkswagen powiększył swoją przewagę także w klasyfikacji producentów i ma o 89 punktów więcej niż zajmujący drugą pozycję Citroen.

Wypowiedzi kierowców po Rajdzie Polski:

Sebastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC nr 1

„Świetny Rajd! Jestem super zadowolony i szczęśliwy, że udało mi się tu powtórzyć zwycięstwo sprzed roku. Julien i ja wykonaliśmy naprawdę kawał dobrej roboty. Mnóstwo kibiców i wręcz sensacyjnie szybkie odcinki specjalne sprawiły, że ten rajd był rzeczywiście wspaniałą imprezą. Na dodatek moje Polo okazało się perfekcyjnie przygotowane, wielkie dzięki za to całemu zespołowi. Pomijając obłędne temperatury, dobrze się bawiłem za kółkiem. To zwycięstwo jest też wielkim krokiem w kierunku tytułu Mistrza Świata. Nasza przewaga po pierwszej połowie sezonu jest wprawdzie duża, ale przed nami jeszcze sześć rajdów.” 

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC nr 2

„Postawiłem dzisiaj wszystko na jedną kartę, żeby tylko stanąć na podium. Niestety nie udało się. Wypadnięcie z trasy na Power Stage sprawiło, że wylądowałem na piątym miejscu. Na szczęście Polo to solidny samochód, możemy więc podziękować mechanikom, dzięki którym udało nam się ukończyć rajd. Bez ich zaangażowania nie dalibyśmy rady. Wyrazy szacunku dla moich kolegów z zespołu, Andreasa i Sebastiena. W ten weekend nie udało mi się jechać w takim tempie, jak oni. Teraz czas na Rajd Finlandii – dla mnie osobiście najważniejszy w sezonie. Jasne, że w imprezie rozgrywanej na moim podwórku chciałbym stanąć na podium. To będzie mój cel.”  

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC nr 9

„To był absolutnie najlepszy rajd w mojej karierze w WRC. Lubię takie trasy i lubię taką szybką jazdę, jak właśnie tutaj w Polsce. Niewiele mi dziś brakowało do zwycięstwa, tylko drobiazgi zdecydowały o końcowej różnicy. Jestem strasznie dumny z tego, co pokazaliśmy w Polsce. W Szwecji też niewiele brakowało, ale tamten rajd odbywał się przed „moją” publicznością. Jednak  walczyć tutaj o zwycięstwo z mistrzem świata i to jak równy z równym - znaczy zupełnie co innego i jest warte o wiele więcej. Jestem pewien, że to tylko kwestia czasu, kiedy pierwszy raz wygramy. Drugie miejsce w Polsce to oczywiście świetny rezultat i na wagę złota jeśli chodzi o punkty w klasyfikacji Mistrzostw Świata. Odzyskaliśmy drugą pozycję w klasyfikacji kierowców i pilotów.”

Jost Capito, dyrektor Volkswagen Motorsport

„Dla Volkswagena Rajd Polski prawie pod każdym względem był po prostu perfekcyjny. Po pierwsze nasi kierowcy udowodnili, i to w świetnym stylu, że tworzą najlepszą trójkę w rajdowych mistrzostwach świata, po drugie zaś rozegrali między sobą oraz z naszymi konkurentami wspaniałe pojedynki. To naprawdę świetna robota, która przysporzy rajdom kolejnych fanów. Także jeśli chodzi o techniczną wytrzymałość samochodów, to był bardzo udany rajd, nie było żadnych, nawet najmniejszych problemów. Nasi inżynierowie mogą być z tego dumni, bo w wypadku najgorętszego i najszybszego rajdu, to wcale nie musiało być takie oczywiste. Atmosfera w zespole też nie mogła by być chyba lepsza, jeśli idzie o poczucie wspólnoty między zawodnikami całej drużyny i o ducha walki. Andreas Mikkelsen pokazał świetną jazdę i tylko odrobinę rozminął się z pierwszym miejscem, udowodnił jednak, że mistrz świata Sebastian Ogier ma groźnego przeciwnika nie tylko w osobie Jari-Matti Latvali.”

Wyniki Rajdu Polski 2015

Rajdowe mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Polski – zestawienie wyników

Czwartek, 2 lipca 2015                                    #1 Ogier               #2 Latvala            #9 Mikkelsen

SS 01S Mikołajki Arena 1 02.50 km                      P01                        P05 (+ 2.0s)         P03 (+ 0.6s)

Klasyfikacja generalna 02.50 km                     P01                        P05 (+ 2.0s)         P03 (+ 0.6s)

Piątek, 3 lipca 2015                                          #1 Ogier               #2 Latvala            #9 Mikkelsen

SS 02 Gorklo 13.00 km                                         P05 (+ 3.4s)         P04 (+ 2.7s)         P01

SS 03 Goldap 1 14.75 km                                     P05 (+ 6.1s)         P03 (+ 3.1s)         P02 (+ 2.4s)

SS 04 Babki 1 14.65 km                                      P02 (+ 3.9s)         P06 (+ 7.3s)         P03 (+ 4.8s)

SS 05 Stanczyki 1 39.12 km                              P03 (+ 6.2s)         P04 (+ 10.6s)       P02 (+ 4.4s)

SS 06 Babki 2 14.65 km                                      P01                        P03 (+ 2.2s)         P07 (+ 4.7s)

SS 07 Stanczyki 2 39.12 km                                P01                        P02 (+ 1.2s)         P03 (+ 4.4s)

SS 08 Goldap 2 14.75 km                                     P03 (+ 1.4s)         P01                        P04 (+ 1.6s)

SS 09S Mikołajki Arena 2 02.50 km                        P04 (+ 1.8s)         P18 (+ 4.5s)         P06 (+ 2.0s)

Klasyfikacja generalna 155.04 km              P01                        P03 (+ 10.8s)       P02 (+ 2.1s)

Sobota, 4 lipca 2015                                      #1 Ogier               #2 Latvala            #9 Mikkelsen

SS 10 Mazury 1 17.70 km                                 P01                        P04 (+ 3.6s)         P03 (+ 3.0s)

SS 11 Wieliczki 1 12.87 km                             P06 (+ 3.0s)         P04 (+ 2.4s)         P02 (+ 0.2s)

SS 12 Swietajno 1 21.25 km                           P02 (+ 1.2s)         P03 (+ 1.6s)         P04 (+ 2.0s)

SS 13 Paprotki 23.15 km                                 P01                        P05 (+ 5.9s)         P03 (+ 4.1s)

SS 14 Mazury 2 (17.70 km)                             odwołany

SS 15 Wieliczki 2 12.87 km                             P05 (+ 1.4s)         P03 (+ 0.2s)         P01

SS 16 Swietajno 2 21.25 km                           P04 (+ 4.0s)         P02 (+ 2.9s)         P03 (+ 2.9s)

SS 17S Mikołajki Arena 3 02.50 km                 P01                        P05 (+ 1.3s)         P03 (+ 0.9s)

Klasyfikacja generalna 111.59 km                 P01                        P04 (+ 19.1s)       P02 (+ 5.6s)

Niedziela, 5 lipca 2015                                 #1 Ogier               #2 Latvala            #9 Mikkelsen

SS 18 Baranowo 1 14.60 km                          P01                        P03 (+ 4.9s)         P02 (+ 2.5s)

SS 19P Baranowo 2 14.60 km                        P01                        P12 (+ 20.7s)       P03 (+ 3.8s)

Klasyfikacja generalna 29.20 km                P01                        P05 (+ 1m 24.7s)    P02 (+ 11.9s)

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Polski – wyniki końcowe

01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 2h 26m 11.5s

02. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen + 11.9s

03. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford + 23.0s

04. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai + 1m 14.6s

05. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 1m 24.7s

06. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 1m 44.5s

07. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën + 1m 57.7s

08. Robert Kubica/Maciej Szczepaniak (PL/PL), Ford + 2m 08.3s

09. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 2m 18.2s

10. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 2m 48.4s

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Polski – wyniki Power Stage

01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 6m 52.0s

02. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford + 0.1s

03. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen + 3.8s

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), punktacja*

Kategoria kierowców

1. Sébastien Ogier, 161 punktów;

2. Andreas Mikkelsen, 83;

3. Mads Østberg, 69;

4. Jari-Matti Latvala, 66;

5. Thierry Neuville, 58;

6. Kris Meeke, 53;

7. Elfyn Evans, 53;

8. Hayden Paddon, 44;

9. Ott Tänak, 40;

10. Dani Sordo, 39

Kategoria producentów

1. Volkswagen Motorsport, 214 punktów;

2. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 125;

3. Hyundai Motorsport, 123;

4. M-Sport, 114;

5. Volkswagen Motorsport II, 49;

6. Hyundai Motorsport N, 43;

7. Jipocar Czech National Team, 35;

8. FWRT, 3

* wymaga zatwierdzenia przez FIA

Źródło: materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen Polo WRC Ogier Rajd Polski
Volkswagen
Volkswagen Polo WRC Ogier Rajd Polski
Volkswagen
Volkswagen Polo WRC Ogier Rajd Polski
Volkswagen
Volkswagen Polo WRC Ogier Rajd Polski
Volkswagen
Volkswagen Polo WRC Ogier Rajd Polski
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

REKLAMA

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

REKLAMA

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

REKLAMA