REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

72 Rajd Polski wygrywa Sebastian Ogier!

Volkswagen Polo WRC Ogier Rajd Polski
Volkswagen Polo WRC Ogier Rajd Polski
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Sebastian Ogier zwyciężył w 72 Rajdzie Polski. Podium zawodów uzupełnili Mikkelsen i Tanak, a Robert Kubica zajął bardzo dobre, 8 miejsce.

Podczas najszybszego jak dotąd rajdu w tegorocznym sezonie Ogier/Ingrassia musieli dawać z siebie wszystko aż do mety i dbać o to, by nie popełnić najmniejszego błędu – swoich kolegów z zespołu Volkswagena, Andreasa Mikkelsena/Olę Floene (N/N) wyprzedzili na mecie zaledwie o 11,9 s. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) jadący w trzecim Polo R WRC toczyli zaciętą walkę o trzecie miejsce z załogą Ott Tänak/Raigo Mölder (EST/EST, M-Sport-Ford), jednak wypadając z trasy na końcowych metrach ostatniego odcinka, zakończyli Rajd Polski na piątym miejscu.

REKLAMA

REKLAMA

Mikekelsen kontra Ogier

Pojedynek załogi Sebastien Ogier/Julien Ingrassia z Andreasem Mikkelsenem/Ola Floene podczas Rajdu Polski należał do niezwykle fascynujących. Przy ekstremalnych temperaturach sięgających ponad 30 stopni, jadąc stale z maksymalną prędkością obydwa zespoły przemierzały trasę niemal bezbłędnie. Mikkelsen rzucił wyzwanie nie odpuszczając Ogierowi aż do mety – i zameldował się na niej zaledwie 11,9 s po podwójnym mistrzu świata.


Rajd Polski to prawie najszybsza eliminacja WRC

Gdy chodzi o prędkość, nie ma lepszych niż Andreas Mikkelsen. Najmłodszy kierowca w zespole Volkswagena na odcinkach specjalnych „Górkło” i „Wieliczki” osiągnął najlepsze czasy jadąc najszybciej w całym dotychczasowym sezonie – ze średnią prędkością, odpowiednio, 131,09 i 128,13 km/h. Sebastien Ogier zapewnił sobie zwycięstwo w Rajdzie Polski jadąc ze średnią prędkością 121,41 km/h. Podczas całego rajdu dwukrotny mistrz świata 60,31% czasu wciskał gaz „do dechy”. W sumie trwało to 1:28.10,1 godziny spośród całego czasu wynoszącego 2:26.11 godziny. Najszybszym rajdem w historii Rajdowych Mistrzostw Świata okazał się jak dotąd Rajd Finlandii z roku 2012, podczas którego średnia prędkość wynosiła 122,90 km/h.

REKLAMA

Jari-Matti Latvali skończył Rajd Polski z problemami

Piąte miejsce – to wynik Jari-Matti Latvali, któremu na ostatnich metrach Rajd Polski zafundował przykrą niespodziankę. Dotychczas wicemistrz świata z 2014 r. nigdy jeszcze nie stanął na podium mazurskiego rajdu i także w tym roku nie było mu to dane. Podczas próby odebrania Ött Tänakowi trzeciego miejsca, Fin na ostatnim odcinku specjalnym wypadł z trasy uderzając przodem auta w drzewo. Chociaż był to jego „okrągły”, bo 150. start nie udało mu się po raz 49. stanąć na podium. Dzięki wspaniałej pracy mechaników zdołał, mimo że jego auto miało uszkodzoną chłodnicę, uplasować się w rajdowej klasyfikacji na piątym miejscu. Przed Power Stage kończącym rajd, Latvala zajmował pozycję o 1,1 s za załogą Ött Tänak/Raigo Molder (EST/EST, M-Sport-Ford).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rajd Polski bardzo szybki ale bezpieczny

Do mety Rajdu Polski 2015 dojechały wszystkie auta klasy WRC, z czego tylko jeden samochód dojechał z wykorzystaniem przepisu Rally-2. Także dla Volkswagena podczas Rajdu Polski (podobnie jak Rajdów Monte Carlo i Szwecji) obyło się bez problemów technicznych – podczas serwisów przeprowadzano jedynie rutynowe czynności, i to mimo że ten rajd był dotąd najszybszy i towarzyszyły mu największe upały. Jedynym wyjątkiem okazał się ostatni, siódmy serwis Polo R WRC Jari-Matti Latvali – po uderzeniu w drzewo auto naprawiono na tyle skutecznie, że bez przeszkód pokonało ostatnie 2,1 km dojazdu. 

Volkswagen świętował w Polsce w sumie dwunaste podwójne zwycięstwo w historii startów Polo R WRC. Łącznie w 33 rajdach zawodnicy startujący w Polo R WRC stawali na podium 54 razy. Na 417 odcinkach specjalnych spośród wszystkich 610 rozegranych, najlepszy czas uzyskały załogi producenta z Wolfsburga. 

Power Stage dla kierowców Volkswagena

57 ekstra punktów – na 32 Power Stage. Trzy dodatkowe punkty dla kierowcy i pilota wzbogaciły w Polsce konto Sebastiena Ogiera i Juliena Ingrassi, którzy w 2015 roku po raz szósty z rzędu zdobyli najlepszy czas na tym wyjątkowym odcinku specjalnym, kończącym każdy rajd.   

Triumf VW w klasyfikacji kierowców i zwiększona przewaga w klasyfikacji producentów

Dzięki świetnym wynikom w Polsce załogi Volkswagena zajmują czołowe pozycje w klasyfikacji mistrzostw. Sebastien Ogier i Julien Ingrassia prowadzą 78 punktami przed Mikkelsenem/Floene. Latvala/Anttila, którzy zajmują czwarte miejsce za Madsem Ostbergiem/Jonasem Anderssonem (N/S, Citroen) tracą do podwójnych mistrzów świata 95 punktów. Volkswagen powiększył swoją przewagę także w klasyfikacji producentów i ma o 89 punktów więcej niż zajmujący drugą pozycję Citroen.

Wypowiedzi kierowców po Rajdzie Polski:

Sebastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC nr 1

„Świetny Rajd! Jestem super zadowolony i szczęśliwy, że udało mi się tu powtórzyć zwycięstwo sprzed roku. Julien i ja wykonaliśmy naprawdę kawał dobrej roboty. Mnóstwo kibiców i wręcz sensacyjnie szybkie odcinki specjalne sprawiły, że ten rajd był rzeczywiście wspaniałą imprezą. Na dodatek moje Polo okazało się perfekcyjnie przygotowane, wielkie dzięki za to całemu zespołowi. Pomijając obłędne temperatury, dobrze się bawiłem za kółkiem. To zwycięstwo jest też wielkim krokiem w kierunku tytułu Mistrza Świata. Nasza przewaga po pierwszej połowie sezonu jest wprawdzie duża, ale przed nami jeszcze sześć rajdów.” 

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC nr 2

„Postawiłem dzisiaj wszystko na jedną kartę, żeby tylko stanąć na podium. Niestety nie udało się. Wypadnięcie z trasy na Power Stage sprawiło, że wylądowałem na piątym miejscu. Na szczęście Polo to solidny samochód, możemy więc podziękować mechanikom, dzięki którym udało nam się ukończyć rajd. Bez ich zaangażowania nie dalibyśmy rady. Wyrazy szacunku dla moich kolegów z zespołu, Andreasa i Sebastiena. W ten weekend nie udało mi się jechać w takim tempie, jak oni. Teraz czas na Rajd Finlandii – dla mnie osobiście najważniejszy w sezonie. Jasne, że w imprezie rozgrywanej na moim podwórku chciałbym stanąć na podium. To będzie mój cel.”  

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC nr 9

„To był absolutnie najlepszy rajd w mojej karierze w WRC. Lubię takie trasy i lubię taką szybką jazdę, jak właśnie tutaj w Polsce. Niewiele mi dziś brakowało do zwycięstwa, tylko drobiazgi zdecydowały o końcowej różnicy. Jestem strasznie dumny z tego, co pokazaliśmy w Polsce. W Szwecji też niewiele brakowało, ale tamten rajd odbywał się przed „moją” publicznością. Jednak  walczyć tutaj o zwycięstwo z mistrzem świata i to jak równy z równym - znaczy zupełnie co innego i jest warte o wiele więcej. Jestem pewien, że to tylko kwestia czasu, kiedy pierwszy raz wygramy. Drugie miejsce w Polsce to oczywiście świetny rezultat i na wagę złota jeśli chodzi o punkty w klasyfikacji Mistrzostw Świata. Odzyskaliśmy drugą pozycję w klasyfikacji kierowców i pilotów.”

Jost Capito, dyrektor Volkswagen Motorsport

„Dla Volkswagena Rajd Polski prawie pod każdym względem był po prostu perfekcyjny. Po pierwsze nasi kierowcy udowodnili, i to w świetnym stylu, że tworzą najlepszą trójkę w rajdowych mistrzostwach świata, po drugie zaś rozegrali między sobą oraz z naszymi konkurentami wspaniałe pojedynki. To naprawdę świetna robota, która przysporzy rajdom kolejnych fanów. Także jeśli chodzi o techniczną wytrzymałość samochodów, to był bardzo udany rajd, nie było żadnych, nawet najmniejszych problemów. Nasi inżynierowie mogą być z tego dumni, bo w wypadku najgorętszego i najszybszego rajdu, to wcale nie musiało być takie oczywiste. Atmosfera w zespole też nie mogła by być chyba lepsza, jeśli idzie o poczucie wspólnoty między zawodnikami całej drużyny i o ducha walki. Andreas Mikkelsen pokazał świetną jazdę i tylko odrobinę rozminął się z pierwszym miejscem, udowodnił jednak, że mistrz świata Sebastian Ogier ma groźnego przeciwnika nie tylko w osobie Jari-Matti Latvali.”

Wyniki Rajdu Polski 2015

Rajdowe mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Polski – zestawienie wyników

Czwartek, 2 lipca 2015                                    #1 Ogier               #2 Latvala            #9 Mikkelsen

SS 01S Mikołajki Arena 1 02.50 km                      P01                        P05 (+ 2.0s)         P03 (+ 0.6s)

Klasyfikacja generalna 02.50 km                     P01                        P05 (+ 2.0s)         P03 (+ 0.6s)

Piątek, 3 lipca 2015                                          #1 Ogier               #2 Latvala            #9 Mikkelsen

SS 02 Gorklo 13.00 km                                         P05 (+ 3.4s)         P04 (+ 2.7s)         P01

SS 03 Goldap 1 14.75 km                                     P05 (+ 6.1s)         P03 (+ 3.1s)         P02 (+ 2.4s)

SS 04 Babki 1 14.65 km                                      P02 (+ 3.9s)         P06 (+ 7.3s)         P03 (+ 4.8s)

SS 05 Stanczyki 1 39.12 km                              P03 (+ 6.2s)         P04 (+ 10.6s)       P02 (+ 4.4s)

SS 06 Babki 2 14.65 km                                      P01                        P03 (+ 2.2s)         P07 (+ 4.7s)

SS 07 Stanczyki 2 39.12 km                                P01                        P02 (+ 1.2s)         P03 (+ 4.4s)

SS 08 Goldap 2 14.75 km                                     P03 (+ 1.4s)         P01                        P04 (+ 1.6s)

SS 09S Mikołajki Arena 2 02.50 km                        P04 (+ 1.8s)         P18 (+ 4.5s)         P06 (+ 2.0s)

Klasyfikacja generalna 155.04 km              P01                        P03 (+ 10.8s)       P02 (+ 2.1s)

Sobota, 4 lipca 2015                                      #1 Ogier               #2 Latvala            #9 Mikkelsen

SS 10 Mazury 1 17.70 km                                 P01                        P04 (+ 3.6s)         P03 (+ 3.0s)

SS 11 Wieliczki 1 12.87 km                             P06 (+ 3.0s)         P04 (+ 2.4s)         P02 (+ 0.2s)

SS 12 Swietajno 1 21.25 km                           P02 (+ 1.2s)         P03 (+ 1.6s)         P04 (+ 2.0s)

SS 13 Paprotki 23.15 km                                 P01                        P05 (+ 5.9s)         P03 (+ 4.1s)

SS 14 Mazury 2 (17.70 km)                             odwołany

SS 15 Wieliczki 2 12.87 km                             P05 (+ 1.4s)         P03 (+ 0.2s)         P01

SS 16 Swietajno 2 21.25 km                           P04 (+ 4.0s)         P02 (+ 2.9s)         P03 (+ 2.9s)

SS 17S Mikołajki Arena 3 02.50 km                 P01                        P05 (+ 1.3s)         P03 (+ 0.9s)

Klasyfikacja generalna 111.59 km                 P01                        P04 (+ 19.1s)       P02 (+ 5.6s)

Niedziela, 5 lipca 2015                                 #1 Ogier               #2 Latvala            #9 Mikkelsen

SS 18 Baranowo 1 14.60 km                          P01                        P03 (+ 4.9s)         P02 (+ 2.5s)

SS 19P Baranowo 2 14.60 km                        P01                        P12 (+ 20.7s)       P03 (+ 3.8s)

Klasyfikacja generalna 29.20 km                P01                        P05 (+ 1m 24.7s)    P02 (+ 11.9s)

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Polski – wyniki końcowe

01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 2h 26m 11.5s

02. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen + 11.9s

03. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford + 23.0s

04. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai + 1m 14.6s

05. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 1m 24.7s

06. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 1m 44.5s

07. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën + 1m 57.7s

08. Robert Kubica/Maciej Szczepaniak (PL/PL), Ford + 2m 08.3s

09. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 2m 18.2s

10. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 2m 48.4s

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Polski – wyniki Power Stage

01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 6m 52.0s

02. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford + 0.1s

03. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen + 3.8s

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), punktacja*

Kategoria kierowców

1. Sébastien Ogier, 161 punktów;

2. Andreas Mikkelsen, 83;

3. Mads Østberg, 69;

4. Jari-Matti Latvala, 66;

5. Thierry Neuville, 58;

6. Kris Meeke, 53;

7. Elfyn Evans, 53;

8. Hayden Paddon, 44;

9. Ott Tänak, 40;

10. Dani Sordo, 39

Kategoria producentów

1. Volkswagen Motorsport, 214 punktów;

2. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 125;

3. Hyundai Motorsport, 123;

4. M-Sport, 114;

5. Volkswagen Motorsport II, 49;

6. Hyundai Motorsport N, 43;

7. Jipocar Czech National Team, 35;

8. FWRT, 3

* wymaga zatwierdzenia przez FIA

Źródło: materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen Polo WRC Ogier Rajd Polski
Volkswagen
Volkswagen Polo WRC Ogier Rajd Polski
Volkswagen
Volkswagen Polo WRC Ogier Rajd Polski
Volkswagen
Volkswagen Polo WRC Ogier Rajd Polski
Volkswagen
Volkswagen Polo WRC Ogier Rajd Polski
Volkswagen

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA