REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Połowa dróg na Euro nie powstanie?

Subskrybuj nas na Youtube
Pozostaje mieć nadzieję, że na czas Euro 2012, Polska będzie nie tyle usiana autostradami i drogami ekspresowymi, co w ogóle przejezdna Fot. NSC
Pozostaje mieć nadzieję, że na czas Euro 2012, Polska będzie nie tyle usiana autostradami i drogami ekspresowymi, co w ogóle przejezdna Fot. NSC

REKLAMA

REKLAMA

Jak wynika z raportu GDDKiA około połowa dróg na Euro 2012 może nie powstać w terminie. Drogowcy na pewno nie zdążą wybudować wszystkich zaplanowanych dróg. A ile zdążą?

Euro zaczyna się w czerwcu 2012 roku. Do tego czasu zostanie zbudowanych blisko 900 km nowych autostrad. Łącznie będzie ich 1605 km. Sieć dróg ekspresowych wydłuży się o ponad 2,1 tys. km, do 2418 km - takie były zapowiedzi w lutym 2008 roku ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka. Z planów i zapowiedzi pozostały autostrady skrócone o 200 km a drogi ekspresowe - o ponad połowę.

REKLAMA

Nad polskimi drogami zbierają się czarne chmury. Blisko połowa budowanych tras może zostać nieukończona na czas i zagranicznych turystów przywita gigantyczny plac budowy. Takie dane wynikają z opracowania Generalnej Dyrekcji dla Ministerstwa Infrastruktury, do którego dotarła Gazeta Wyborcza.

Zobacz też: 2-milionowa Panda z polskiej fabryki

REKLAMA

Dwa nieukończone odcinki autostrady A2 z Łodzi do Warszawy, które miało zbudować chińskie konsorcjum COVEC, to dopiero początek złych wieści. GDDKiA wciąż szuka wykonawcy, który budowę dokończy. Niestety wszystko wskazuje na to, że autostrada na czas Euro nie będzie skończona, nie wiadomo czy w ogóle będzie przejezdna. Według GDDKiA do końca maja upłynęło 62 proc. czasu od podpisania kontraktu z COVEC, ale Chińczycy na jednym odcinku wykonali tylko 20 proc. prac, a na drugim - zaledwie 17 proc.

Kolejne wpadki na drogowej mapie Polski to autostrada A1 z Torunia do Łodzi i droga ekspresowa S8 z Wrocławia w stronę Warszawy. Ta pierwsza jest ukończona w 10% a minęła już 1/3 czasu na jej wykonanie. S8 natomiast na uzyskała prawomocnego pozwolenia na budowę i prace nawet nie ruszyły.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Viatoll: pasmo problemów i udręki dla kierowców

Na autostradzie A4 od Krakowa do granicy z Ukrainą (najważniejszy odcinek między krajami organizującymi mistrzostwa) - zagrożonych jest kilka odcinków, m. in z Szarowa do Brzeska i z Rzeszowa do Jarosławia.

Opóźnienia rzecznik GDDKiA tłumaczy "nie do końca zadowalającą mobilizacją wykonawców" i błędami projektowymi. Zeszłoroczne powodzie również nie pozostają bez wpływu. Nam pozostaje mieć nadzieję, że na czas Euro 2012, Polska będzie nie tyle usiana autostradami i drogami ekspresowymi, co w ogóle przejezdna.

Źródło: gazeta.pl

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA