REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Volkswagen Passat B5 (1996-2005) – opinie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Borowski

REKLAMA

REKLAMA

Używany Volkswagen Passat B5 to jedno z najczęściej kupowanych aut na rynku wtórnym. Swoją popularność zawdzięcza swojej niemal już legendarnej trwałości. Najstarsze egzemplarze mają jednak nawet 17 lat. Czy w roku 2013 na tle konkurencji Passat B5 wciąż stanowi atrakcyjną propozycję?

Volkswagen Passat piątej generacji zadebiutował na rynku w 1996 r. i od razu wzbudził duże zainteresowanie. Przede wszystkim przyciągał dość odważną, jak na Volkswagena linią nadwozia. Od 1997 r. w ofercie pojawiła się odmiana kombi z przepastnym jak na tamte czasy, liczącym aż 495 l bagażnikiem. W 2000 r. przeprowadzono modernizację modelu, która ograniczyła się głównie do zmian w stylizacji nadwozia, oraz wykończenia i wyposażenia wnętrza, nie pociągając za sobą modyfikacji technologicznych.

REKLAMA

Używany Volkswagen Passat B5 (1996-2005) – wnętrze

Wnętrze Passata może być sztandarowym exemplum niemieckiej poprawności, jest przestronne i w miarę dobrze wyciszone, co wraz z przyzwoicie wyprofilowanymi fotelami zapewnia wysoki komfort nawet podczas długich podróży.  Wszystko jest subtelnie spasowane, dobrze rozmieszczone i bez odrobiny finezji. Uroku dodaje za to niebieskie podświetlenie wskaźników. Z upływem lat okazało się, że przyzwoite materiały wykończeniowe niespecjalnie dobrze znoszą intensywną eksploatację. Wytarte plastiki, chromy oraz skórzane obszycia można spotkać w wielu egzemplarzach, podobnie jak trzeszczące na nierównościach elementy. Poziom wyposażenia standardowego wzrastał z biegiem czasu i był uzależniony także od rynku, na który trafiało dane auto. Na zachodzie klienci nie musieli dopłacać za boczne poduszki powietrzne, system ESP czy klimatyzację.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volkswagen Passat: Pan porządny

Używany Volkswagen Passat B5 (1996-2005) – najpopularniejsze wersje silnikowe

REKLAMA

W gamie silnikowej Volkswagena Passata B5 znalazło się wiele silników, zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych. Większość jest warta polecenia, a wystrzegać należy się wyjątków. Osoby, które dla których największe znaczenie mają niskie koszty eksploatacji mogą wziąć pod uwagę zakup podstawowej jednostki benzynowej o pojemności 1.6 litra, w której dobrze spisze się instalacja LPG. Jednymi z najpopularniejszych benzynowych wersji silnikowych, które można spotkać w ofertach sprzedaży są te wyposażone w turbodoładowaną, dwudziestozaworową jednostkę 1,8 l o mocy 150 KM. Wspomniana wersja jest powszechnie chwalona za ponadprzeciętną dynamikę i umiarkowane zużycie paliwa, ale użytkownicy sygnalizują stosunkowo niską trwałość głowic.

W ofercie rynkowej można również spotkać wersje napędzane przez sześciocylindrowe, a niekiedy nawet ośmiocylindrowe jednostki napędowe. Te ostatnie były w sprzedaży bardzo, krótko. Oznaczone symbolem W8 dysponowały napędem na obie osie. Ze względu na znikomą popularność wersji W8, koszty eksploatacji tej wersji są wysokie (nie wspominając zużycia paliwa silnika o pojemności 4l).

Z kolei wśród benzynowych jednostek sześciocylindrowych w ogłoszeniach wciąż można spotkać egzemplarze napędzane znanym silnikiem 2.8 V6. Jest to silnik trwały i dobrze znany wielu mechanikom, więc nie będzie problemu z ewentualnymi naprawami.

REKLAMA

Zdecydowaną większość ofert sprzedaży Volkswagena Passata B5 stanowią egzemplarze wyposażone w silniki wysokoprężne. W tym, legendarny już 1,9 TDI. Choć występował w wielu odmianach mocy, w zasadzie każda jest godna polecenia. Bez wątpienia najtrwalszymi wersjami są te w odmianach 90 i 110 KM, co nie oznacza że nie należy zachować ostrożności przy ich wyborze. Problemem jest ich wiek, co często przekłada się na znaczny przebieg (powyżej 400-500 tys. km). A w przypadku mocno wyeksploatowanego silnika utrapieniem stają się m.in. usterki osprzętu.

Tym samym warto wziąć pod uwagę zakup nowszych wersji 1.9 TDI o mocach 101 lub 130 KM z pompowtryskiwaczami. Zwłaszcza słabsza odmiana o mocy 101 KM jest powszechnie chwalona za znikome zużycie paliwa.

Innym popularnym silnikiem wysokoprężnym jest sześciocylindrowa jednostka 2.5 TDI. Niestety, okazała się konstrukcją awaryjną a przy tym kosztowną w naprawach. W końcowych latach produkcji Passata B5 pojawił się jeszcze silniki 2.0 TDI, ale również nie jest on polecany ze względu na obecność przysparzającego kłopoty filtra cząstek stałych. Ponadto silnik ten relatywnie często miewa problemy z układem smarowania.

Zobacz też: Używany Volkswagen Passat B6: marzenie statystycznego Polaka

Używany Volkswagen Passat B5 (1996-2005) – awaryjność

Największą bolączką Volkswagena Passata B5 jest mało trwałe i kosztowne w naprawach przednie zawieszenie. Producent zastosował tam układ wielowahaczowy, wykonany ze stopów lekkich. Przy czym, praktyka pokazuje, że rzadko kiedy jest w stanie wytrzymać przebieg większy niż 60 tys. km. Wtedy konieczna jest wymiana kompletnych elementów, co kosztuje zazwyczaj 1000-1500 zł. Ponadto trwałością nie grzeszą osłony przegubów półosi napędowych, bardzo łatwo je uszkodzić. 

Sporo usterek modelu B5 wynika nie tyle z wad konstrukcyjnych ile z ogólnego wyeksploatowania poszczególnych, leciwych już egzemplarzy. Użytkownicy sygnalizują np. problem ze sparciałymi uszczelkami, w konsekwencji czego na dywanikach kierowcy i pasażera może pojawiać się woda. Z wymianą odpowiednich uszczelek nie należy zwlekać, gdyż duża ilość wody jest w stanie zalać komputer silnika.

Pocieszający za to jest fakt, iż dostęp do części zarówno oryginalnych jak i zamienników jest praktycznie nieograniczony, a warsztatów specjalizujących się w obsłudze Volkswagena w całej Polsce nie brakuje.

Zobacz też: Używany VW Vento (1992-1998) – solidny i praktyczny

Używany Volkswagen Passat B5 (1996-2005) – przykładowe ceny części zamiennych

Zobacz też: Używany Volkswagen Bora (1998-2005) – między Golfem a Passatem

Używany Volkswagen Passat B5 (1996-2005) – podsumowanie

Na rynku wtórnym jest bardzo duży wybór używanych egzemplarzy Passata B5, co sprawia, że znalezienie naprawdę zadbanego auta nie jest łatwym zadaniem. Podczas poszukiwań nierzadko spotkamy się z modelami ubogo wyposażonymi, powypadkowymi oraz z ogromnymi przebiegami. Ponadto ceny aut są dosyć wysokie w stosunku do starych już niekiedy roczników, szczególnie w przypadku wersji z silnikiem 1.9 TDI. Tym, co niektórych może smucić najbardziej jest niezaprzeczalny fakt, że Passat od lat jest w czołówce najczęściej kradzionych samochodów w Polsce. Kiedy już zdecydujemy się na zakup Passata B5 to warto wybierać jak najmłodsze, poliftingowe modele, produkowane po roku 2000, które są są lepiej wyposażone. Ale bezwzględnym priorytetem powinna być ogólna kondycja samochodu.

Volkswagen Passat B5
Volkswagen
Volkswagen Passat B5
Volkswagen
Volkswagen Passat B5
Volkswagen
Volkswagen Passat B5
Volkswagen
Volkswagen Passat B5
Volkswagen
Volkswagen Passat B5
Volkswagen
Volkswagen Passat B5
Volkswagen
Volkswagen Passat B5
Volkswagen
Volkswagen Passat B5
Volkswagen
Volkswagen Passat B5
Volkswagen
Volkswagen Passat B5
Volkswagen
Volkswagen Passat B5
Volkswagen
Volkswagen Passat B5
Volkswagen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

REKLAMA

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

REKLAMA

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA