REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Volkswagen Passat B5 (1996-2005) – opinie

Kamil Borowski

REKLAMA

REKLAMA

Używany Volkswagen Passat B5 to jedno z najczęściej kupowanych aut na rynku wtórnym. Swoją popularność zawdzięcza swojej niemal już legendarnej trwałości. Najstarsze egzemplarze mają jednak nawet 17 lat. Czy w roku 2013 na tle konkurencji Passat B5 wciąż stanowi atrakcyjną propozycję?

Volkswagen Passat piątej generacji zadebiutował na rynku w 1996 r. i od razu wzbudził duże zainteresowanie. Przede wszystkim przyciągał dość odważną, jak na Volkswagena linią nadwozia. Od 1997 r. w ofercie pojawiła się odmiana kombi z przepastnym jak na tamte czasy, liczącym aż 495 l bagażnikiem. W 2000 r. przeprowadzono modernizację modelu, która ograniczyła się głównie do zmian w stylizacji nadwozia, oraz wykończenia i wyposażenia wnętrza, nie pociągając za sobą modyfikacji technologicznych.

REKLAMA

REKLAMA

Używany Volkswagen Passat B5 (1996-2005) – wnętrze

Wnętrze Passata może być sztandarowym exemplum niemieckiej poprawności, jest przestronne i w miarę dobrze wyciszone, co wraz z przyzwoicie wyprofilowanymi fotelami zapewnia wysoki komfort nawet podczas długich podróży.  Wszystko jest subtelnie spasowane, dobrze rozmieszczone i bez odrobiny finezji. Uroku dodaje za to niebieskie podświetlenie wskaźników. Z upływem lat okazało się, że przyzwoite materiały wykończeniowe niespecjalnie dobrze znoszą intensywną eksploatację. Wytarte plastiki, chromy oraz skórzane obszycia można spotkać w wielu egzemplarzach, podobnie jak trzeszczące na nierównościach elementy. Poziom wyposażenia standardowego wzrastał z biegiem czasu i był uzależniony także od rynku, na który trafiało dane auto. Na zachodzie klienci nie musieli dopłacać za boczne poduszki powietrzne, system ESP czy klimatyzację.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volkswagen Passat: Pan porządny

Używany Volkswagen Passat B5 (1996-2005) – najpopularniejsze wersje silnikowe

W gamie silnikowej Volkswagena Passata B5 znalazło się wiele silników, zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych. Większość jest warta polecenia, a wystrzegać należy się wyjątków. Osoby, które dla których największe znaczenie mają niskie koszty eksploatacji mogą wziąć pod uwagę zakup podstawowej jednostki benzynowej o pojemności 1.6 litra, w której dobrze spisze się instalacja LPG. Jednymi z najpopularniejszych benzynowych wersji silnikowych, które można spotkać w ofertach sprzedaży są te wyposażone w turbodoładowaną, dwudziestozaworową jednostkę 1,8 l o mocy 150 KM. Wspomniana wersja jest powszechnie chwalona za ponadprzeciętną dynamikę i umiarkowane zużycie paliwa, ale użytkownicy sygnalizują stosunkowo niską trwałość głowic.

W ofercie rynkowej można również spotkać wersje napędzane przez sześciocylindrowe, a niekiedy nawet ośmiocylindrowe jednostki napędowe. Te ostatnie były w sprzedaży bardzo, krótko. Oznaczone symbolem W8 dysponowały napędem na obie osie. Ze względu na znikomą popularność wersji W8, koszty eksploatacji tej wersji są wysokie (nie wspominając zużycia paliwa silnika o pojemności 4l).

Z kolei wśród benzynowych jednostek sześciocylindrowych w ogłoszeniach wciąż można spotkać egzemplarze napędzane znanym silnikiem 2.8 V6. Jest to silnik trwały i dobrze znany wielu mechanikom, więc nie będzie problemu z ewentualnymi naprawami.

Zdecydowaną większość ofert sprzedaży Volkswagena Passata B5 stanowią egzemplarze wyposażone w silniki wysokoprężne. W tym, legendarny już 1,9 TDI. Choć występował w wielu odmianach mocy, w zasadzie każda jest godna polecenia. Bez wątpienia najtrwalszymi wersjami są te w odmianach 90 i 110 KM, co nie oznacza że nie należy zachować ostrożności przy ich wyborze. Problemem jest ich wiek, co często przekłada się na znaczny przebieg (powyżej 400-500 tys. km). A w przypadku mocno wyeksploatowanego silnika utrapieniem stają się m.in. usterki osprzętu.

Tym samym warto wziąć pod uwagę zakup nowszych wersji 1.9 TDI o mocach 101 lub 130 KM z pompowtryskiwaczami. Zwłaszcza słabsza odmiana o mocy 101 KM jest powszechnie chwalona za znikome zużycie paliwa.

Innym popularnym silnikiem wysokoprężnym jest sześciocylindrowa jednostka 2.5 TDI. Niestety, okazała się konstrukcją awaryjną a przy tym kosztowną w naprawach. W końcowych latach produkcji Passata B5 pojawił się jeszcze silniki 2.0 TDI, ale również nie jest on polecany ze względu na obecność przysparzającego kłopoty filtra cząstek stałych. Ponadto silnik ten relatywnie często miewa problemy z układem smarowania.

Zobacz też: Używany Volkswagen Passat B6: marzenie statystycznego Polaka

Używany Volkswagen Passat B5 (1996-2005) – awaryjność

Największą bolączką Volkswagena Passata B5 jest mało trwałe i kosztowne w naprawach przednie zawieszenie. Producent zastosował tam układ wielowahaczowy, wykonany ze stopów lekkich. Przy czym, praktyka pokazuje, że rzadko kiedy jest w stanie wytrzymać przebieg większy niż 60 tys. km. Wtedy konieczna jest wymiana kompletnych elementów, co kosztuje zazwyczaj 1000-1500 zł. Ponadto trwałością nie grzeszą osłony przegubów półosi napędowych, bardzo łatwo je uszkodzić. 

Sporo usterek modelu B5 wynika nie tyle z wad konstrukcyjnych ile z ogólnego wyeksploatowania poszczególnych, leciwych już egzemplarzy. Użytkownicy sygnalizują np. problem ze sparciałymi uszczelkami, w konsekwencji czego na dywanikach kierowcy i pasażera może pojawiać się woda. Z wymianą odpowiednich uszczelek nie należy zwlekać, gdyż duża ilość wody jest w stanie zalać komputer silnika.

Pocieszający za to jest fakt, iż dostęp do części zarówno oryginalnych jak i zamienników jest praktycznie nieograniczony, a warsztatów specjalizujących się w obsłudze Volkswagena w całej Polsce nie brakuje.

Zobacz też: Używany VW Vento (1992-1998) – solidny i praktyczny

Używany Volkswagen Passat B5 (1996-2005) – przykładowe ceny części zamiennych

Zobacz też: Używany Volkswagen Bora (1998-2005) – między Golfem a Passatem

Używany Volkswagen Passat B5 (1996-2005) – podsumowanie

Na rynku wtórnym jest bardzo duży wybór używanych egzemplarzy Passata B5, co sprawia, że znalezienie naprawdę zadbanego auta nie jest łatwym zadaniem. Podczas poszukiwań nierzadko spotkamy się z modelami ubogo wyposażonymi, powypadkowymi oraz z ogromnymi przebiegami. Ponadto ceny aut są dosyć wysokie w stosunku do starych już niekiedy roczników, szczególnie w przypadku wersji z silnikiem 1.9 TDI. Tym, co niektórych może smucić najbardziej jest niezaprzeczalny fakt, że Passat od lat jest w czołówce najczęściej kradzionych samochodów w Polsce. Kiedy już zdecydujemy się na zakup Passata B5 to warto wybierać jak najmłodsze, poliftingowe modele, produkowane po roku 2000, które są są lepiej wyposażone. Ale bezwzględnym priorytetem powinna być ogólna kondycja samochodu.

Volkswagen Passat B5
Volkswagen
Volkswagen Passat B5
Volkswagen
Volkswagen Passat B5
Volkswagen
Volkswagen Passat B5
Volkswagen
Volkswagen Passat B5
Volkswagen
Volkswagen Passat B5
Volkswagen
Volkswagen Passat B5
Volkswagen
Volkswagen Passat B5
Volkswagen
Volkswagen Passat B5
Volkswagen
Volkswagen Passat B5
Volkswagen
Volkswagen Passat B5
Volkswagen
Volkswagen Passat B5
Volkswagen
Volkswagen Passat B5
Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA