REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Hilux: Ogolony traper

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Toyota Hilux -przód/bok
Toyota Hilux -przód/bok
Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Hilux powstała w konkretnym celu. Nie dla „segmentu klientów” wymyślonego przez speców od marketingu. Raczej nie dla osób prywatnych, tylko dla profesjonalistów. Okazuje się mimo wszystko, że najnowsza wersja jest jeszcze bardziej ucywilizowana, niż poprzednia.

Do nowoczesnego, wygodnego SUVa Hiluxowi nieco „brakuje”. Różnice widać gołym okiem, chociaż nabywcom zdaje się to nie przeszkadzać . Trzeba przyznać, że nadwozie typu pick-up, które i tak ma wielu zwolenników, niełatwo uczynić atrakcyjnym dla oka. Okazuje się, że potężna Toyota po ostatnim liftingu prezentuje się tyleż okazale, co lekko   i atrakcyjnie. Przód ze zmienioną atrapą chłodnicy wygląda niemal jak w osobówce. Reszta nadwozia to wciąż ten sam, solidny i ponadczasowy Hilux, tylko jakby ogolony i uczesany.

REKLAMA

Zobacz też: Peugeot 207 Outdoor: Nie straszne mu krawężniki

Terenowa ciężarówka Toyoty zawsze znana była ze swojego kompaktowego wnętrza, kabiny, w której kierowca i pasażerowie czują się, jak w zwyczajnym samochodzie. Nie ma tu niepotrzebnych elementów, pompowanego przepychu i tanich zabiegów stylistycznych. Jest mnóstwo funkcjonalności, dużo miejsca, nawet na tylnej kanapie. Wrażenie samochodu osobowego zmienia tylko perspektywa, z jakiej obserwuje się drogę. Nad mijanymi samochodami po prostu się góruje, nawet nad niektórymi potężniejszymi na pierwszy rzut oka SUV-ami.

Zobacz też: Test Honda Civic: lepsze nie jest wrogiem dobrego

Auto, które większość czynności związanych z  jazdą wykonuje samo – użytkownik kręci tylko kierownicą, dodaje gazu i hamuje, w ostateczności zmienia biegi – to nie Hilux. Tutaj jest sporo do roboty, ale jej wykonywanie, to czysta przyjemność. Za wybór rodzaju napędu odpowiada mniejsza dźwignia umieszczona tuż obok tej od zmiany biegów. Automatyczna skrzynia zamiast zwykłego „D” ma takie tajemnicze opcje, jak 4-D, 3, 2-L. Wszystko po to, żeby kierowca mógł optymalnie dostosować dystrybucję mocy na poszczególne koła w zależności od warunków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Lancia Voyager: Shuttle bus z pierwszej ligi

Skrzynia pracuje płynnie, jedyne do czego można się przyczepić, to przełącznik napędów, który do pracy wymaga spełnienia pewnych warunków, na przykład zatrzymania się, co w terenie może przesądzić o utknięciu w jakimś grząskim miejscu. Dlatego lepiej wiedzieć, na co można trafić po drodze i przygotować auto zawczasu. Trzylitrowy, stusiedemdziesięciokonny diesel w odpowiednich rękach da sobie radę w każdej sytuacji. Zawieszenie Hiluxa sprawdza się w przewozach towarowych w terenie, lecz gdyby chcieć używać tego auta do samej czystej zabawy, to resory piórowe z tyłu i sztywny most napędowy nie będą najlepszym rozwiązaniem.

Zobacz też: Test Opel Astra GTC: jak za dawnych lat

Wysokość i kształt nadwozia oraz charakterystyka zawieszenia nie ułatwiają Hiluxowi szybkiej jazdy po autostradzie, ale nie do tego przecież został stworzony. On ma dostarczać potrzebne towary i sprzęt w miejsca, do których dotarcie zwykłymi środkami transportu jest prawie niemożliwe, a co najmniej niebezpieczne. Jednak jego atrakcyjna cena i przestronne, cywilne wnętrze predysponują go także, szczególnie po założeniu sztywnej zabudowy przestrzeni ładunkowej, do funkcji uniwersalnego auta rodzinnego.

Toyota Hilux -tył/bok
Maciej Medyj
Toyota Hilux -przód/bok
Maciej Medyj
Toyota Hilux -deska rozdzielcza
Maciej Medyj
Toyota Hilux -przednie fotele
Maciej Medyj
Toyota Hilux -tylna kanapa
Maciej Medyj
Toyota Hilux -tylna kanapa
Maciej Medyj
Toyota Hilux -schowek pod tylną kanapą
Maciej Medyj
Toyota Hilux -tylna kanapa
Maciej Medyj
Toyota Hilux -deska rozdzielcza
Maciej Medyj
Toyota Hilux -przestrzeń ładunkowa
Maciej Medyj
Toyota Hilux -przestrzeń ładunkowa
Maciej Medyj
Toyota Hilux -deska rozdzielcza
Maciej Medyj
Toyota Hilux -silnik
Maciej Medyj
Toyota Hilux -przestrzeń ładunkowa
Maciej Medyj
Toyota Hilux -przód
Maciej Medyj
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

REKLAMA

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA