REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Hilux: Ogolony traper

Maciej Medyj
Toyota Hilux -przód/bok
Toyota Hilux -przód/bok
Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Hilux powstała w konkretnym celu. Nie dla „segmentu klientów” wymyślonego przez speców od marketingu. Raczej nie dla osób prywatnych, tylko dla profesjonalistów. Okazuje się mimo wszystko, że najnowsza wersja jest jeszcze bardziej ucywilizowana, niż poprzednia.

Do nowoczesnego, wygodnego SUVa Hiluxowi nieco „brakuje”. Różnice widać gołym okiem, chociaż nabywcom zdaje się to nie przeszkadzać . Trzeba przyznać, że nadwozie typu pick-up, które i tak ma wielu zwolenników, niełatwo uczynić atrakcyjnym dla oka. Okazuje się, że potężna Toyota po ostatnim liftingu prezentuje się tyleż okazale, co lekko   i atrakcyjnie. Przód ze zmienioną atrapą chłodnicy wygląda niemal jak w osobówce. Reszta nadwozia to wciąż ten sam, solidny i ponadczasowy Hilux, tylko jakby ogolony i uczesany.

REKLAMA

Zobacz też: Peugeot 207 Outdoor: Nie straszne mu krawężniki

Terenowa ciężarówka Toyoty zawsze znana była ze swojego kompaktowego wnętrza, kabiny, w której kierowca i pasażerowie czują się, jak w zwyczajnym samochodzie. Nie ma tu niepotrzebnych elementów, pompowanego przepychu i tanich zabiegów stylistycznych. Jest mnóstwo funkcjonalności, dużo miejsca, nawet na tylnej kanapie. Wrażenie samochodu osobowego zmienia tylko perspektywa, z jakiej obserwuje się drogę. Nad mijanymi samochodami po prostu się góruje, nawet nad niektórymi potężniejszymi na pierwszy rzut oka SUV-ami.

Zobacz też: Test Honda Civic: lepsze nie jest wrogiem dobrego

Auto, które większość czynności związanych z  jazdą wykonuje samo – użytkownik kręci tylko kierownicą, dodaje gazu i hamuje, w ostateczności zmienia biegi – to nie Hilux. Tutaj jest sporo do roboty, ale jej wykonywanie, to czysta przyjemność. Za wybór rodzaju napędu odpowiada mniejsza dźwignia umieszczona tuż obok tej od zmiany biegów. Automatyczna skrzynia zamiast zwykłego „D” ma takie tajemnicze opcje, jak 4-D, 3, 2-L. Wszystko po to, żeby kierowca mógł optymalnie dostosować dystrybucję mocy na poszczególne koła w zależności od warunków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Lancia Voyager: Shuttle bus z pierwszej ligi

Skrzynia pracuje płynnie, jedyne do czego można się przyczepić, to przełącznik napędów, który do pracy wymaga spełnienia pewnych warunków, na przykład zatrzymania się, co w terenie może przesądzić o utknięciu w jakimś grząskim miejscu. Dlatego lepiej wiedzieć, na co można trafić po drodze i przygotować auto zawczasu. Trzylitrowy, stusiedemdziesięciokonny diesel w odpowiednich rękach da sobie radę w każdej sytuacji. Zawieszenie Hiluxa sprawdza się w przewozach towarowych w terenie, lecz gdyby chcieć używać tego auta do samej czystej zabawy, to resory piórowe z tyłu i sztywny most napędowy nie będą najlepszym rozwiązaniem.

Zobacz też: Test Opel Astra GTC: jak za dawnych lat

Wysokość i kształt nadwozia oraz charakterystyka zawieszenia nie ułatwiają Hiluxowi szybkiej jazdy po autostradzie, ale nie do tego przecież został stworzony. On ma dostarczać potrzebne towary i sprzęt w miejsca, do których dotarcie zwykłymi środkami transportu jest prawie niemożliwe, a co najmniej niebezpieczne. Jednak jego atrakcyjna cena i przestronne, cywilne wnętrze predysponują go także, szczególnie po założeniu sztywnej zabudowy przestrzeni ładunkowej, do funkcji uniwersalnego auta rodzinnego.

Toyota Hilux -tył/bok
Maciej Medyj
Toyota Hilux -przód/bok
Maciej Medyj
Toyota Hilux -deska rozdzielcza
Maciej Medyj
Toyota Hilux -przednie fotele
Maciej Medyj
Toyota Hilux -tylna kanapa
Maciej Medyj
Toyota Hilux -tylna kanapa
Maciej Medyj
Toyota Hilux -schowek pod tylną kanapą
Maciej Medyj
Toyota Hilux -tylna kanapa
Maciej Medyj
Toyota Hilux -deska rozdzielcza
Maciej Medyj
Toyota Hilux -przestrzeń ładunkowa
Maciej Medyj
Toyota Hilux -przestrzeń ładunkowa
Maciej Medyj
Toyota Hilux -deska rozdzielcza
Maciej Medyj
Toyota Hilux -silnik
Maciej Medyj
Toyota Hilux -przestrzeń ładunkowa
Maciej Medyj
Toyota Hilux -przód
Maciej Medyj
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat MI: Zachodnia Obwodnica Szczecina coraz bliżej. Jest decyzja. Nowa trasa będzie miała blisko 50 km długości

Resort infrastruktury w przesłanym w piątek, 14 marca 2025 r. komunikacie poinformował, że Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla wszystkich trzech odcinków Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6.

Popyt na nowe samochody już nie tak mocny jak rok temu. Jakich nowych aut poszukują Polacy: napęd, marka i model

Toyota nadal dominuje, ale pozostałe marki gonią ją coraz zacieklej. Amatorzy nowych samochodów wciąż największy apetyt mają na auta napędzane tradycyjnymi silnikami – na benzynę, olej napędowy ewentualnie autogaz.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r. Kierowcy w podziale na miasta wojewódzkie płacili od 644 zł do 963 zł za OC. Gdzie OC było najdroższe? Gdzie najtańsze? Jakie są kary za brak OC?

Przejścia sugerowane – dlaczego w Europie Zachodniej to standard a w Polsce wciąż rzadkość? Czas na uporządkowanie chaosu na drogach

W przestrzeni miejskiej, gdzie każdy fragment infrastruktury ma znaczenie, pojawia się coraz więcej znaków drogowych. W szczególności dotyczy to przejść dla pieszych, które w wielu miejscach są dosłownie „zasypane” oznaczeniami. Ale czy wszystkie są konieczne? Czym są przejścia sugerowane?

REKLAMA

KGP: 110 592 interwencji, 346 wypadków drogowych, 34 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 592 interwencji. Byli wzywani do 346 wypadków drogowych.

Paserzy na celowniku policji. W ostatniej akcji udało się odzyskać kilkadziesiąt aut

12 samochodów pochodzących z kradzieży i 11 kolejnych ze znamionami przerabiania. To bilans akcji pomorskich policjantów, którzy zatrzymali dwóch mężczyzn podejrzanych o paserstwo. W planach są kolejne akcje zwalczające przestępczość samochodową.

Zwolnij, bo się przejedziesz. Kampania społeczna o jeździe z nadmierną prędkością

Nadmierna prędkość jest powodem co piątego wypadku na drodze. Ruszyła ogólnopolska kampania społeczna o przekraczaniu prędkości na drodze.

CANARD: Nowy odcinkowy pomiar prędkości i dwa nowe systemy RedLight już działają

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości oraz dwóch systemów RedLight.

REKLAMA

Rowerowa rewolucja czy utopijna wizja? Polskie miasta a inwestycje w infrastrukturę rowerową

Rowerowa infrastruktura w miastach: Rowerowa rewolucja czy utopijna wizja? Wraz z początkiem marca miasta w Polsce otwierają stacje rowerów publicznych, a samorządy chwalą się nowo wybudowanymi ścieżkami rowerowymi.

KGP: 102 782 interwencji, 285 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 102 782 interwencji. Byli wzywani do 285 wypadków drogowych.

REKLAMA