REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Fiesta 1.6 Sport: Spotkanie z borsukiem

Michał Karczewski
Ford Fiesta Sport -przód. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport -przód. Fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Spokojnie, nie przejechaliśmy żadnego z nich. Nie będziemy także przedstawiać leśnych historii o ochronie zwierząt zagrożonych wyginięciem. Co zatem wspólnego ma Fiesta z borsukiem?

Odpowiedź brzmi: umaszczenie. Wbrew pozorom miejski Ford w testowanej odmianie nie jest limitowaną serią dla miłośników borsuczych wdzięków. Z tymi ssakami łączy go jednak kolorystyka – czarna w białe paski. Ford opcjonalnie wyróżnia w tej sposób usportowione odmiany swoich modeli. Niedawno w naszej redakcji gościł Transit SportVan, który w podobny sposób manifestował swój charakter. Z zewnątrz Fieste Sport charakteryzują jeszcze alufelgi oraz zmienione zderzaki i tylny spojler. Nie ma ostentacji, ale nie każdy ją lubi. Dodajmy, że wersja Sport może być tylko trzydrzwiowa.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Fordzie Fiesta

W przedniej części kabiny miejskiego Forda siedzi się wygodnie. Na brak przestrzeni nie można narzekać, również czytelność kokpitu jest bez zarzutu. Fotele w testowanej wersji mają lepsze niż w innych odmianach trzymanie boczne, a do tego opcjonalną skórzana tapicerkę. Przednie siedzenia są podgrzewane, jednak przyciski do obsługi tego dobrodziejstwa umieszczono dość niefortunnie – na bocznej krawędzi siedziska, gdzieś w okolicy kolan. W testowanym egzemplarzu nie zabrakło bajerów w stylu podświetlanych progów czy świecącego lewarka dźwigni zmiany biegów. Poza fotelami, sportowe aspiracje zdradzają jeszcze aluminiowe nakładki na pedały. Do tego bardzo przyzwoite audio – gra czysto i soczyście (opcjonalny zestaw z sześcioma głośnikami). Słowem całkiem przyjemnie. Nieco gorzej jest z tyłu. Brakuje tu miejsca na nogi pasażerów, a niewielkie boczne szybki ograniczają widoczność.

Zobacz też: Test Ford C-Max: Van w rozmiarze mini

Decydując się na Fieste Sport mamy do wyboru jeden z dwóch silników – 120-konny, benzynowy 1.6 lub 95-konny diesel o takiej samej pojemności. Pod maską testowanego egzemplarza pracował pierwszy z nich. Fiesta z tym silnikiem okazuje się bardziej dynamiczna niż sugerowałyby to papierowe dane i potrafi dać frajdę z jazdy. To miła niespodzianka. Zadbano też o przyjemny basowy pomruk wydechu. Auto przy okazji mało pali. Średnie zużycie paliwa, głównie podczas jazdy miejskiej, oscylowało w granicach 8 – 8,5 litra na setkę. To niezły wynik. A minusy? Brak szóstego biegu. Chociaż w aucie o sportowym usposobieniu przeszkadza to znacznie mniej niż w słabszych, rodzinnych odmianach. Szkoda jednak, że sześciobiegowa skrzynia nie występuje w parze z żadnym silnikiem dostępnym w Fieście.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Ford Grand C-Max: Focus w wersji maksi

REKLAMA

Zawieszenie, jak to u Forda, zestrojono bardzo dobrze. Seryjnie Fiesta Sport ma je utwardzone, jednak nie na tyle, aby naruszać nasze plomby. Auto prowadzi się pewnie
i precyzyjnie, dzięki czemu spokojnie możemy szybko pojechać po dowolnych łukach. Układ kierowniczy również niczego sobie, chociaż mógłby być nieco słabiej wspomagany. Na szczęście dzięki skutecznie działającej progresji wspomagania nie ma problemów z precyzją prowadzenia przy szybszej jeździe.

Fiesta Sport to dobry i relatywnie tani sposób na małe auto o sportowym charakterze. Cena jaką należy zapłacić za benzynową odmianę to 56 090 zł. Aby stać się posiadaczem diesla należy dołożyć jeszcze 4 550 zł. Testowana wersja została bardzo bogato doposażona. Wśród opcji znalazła się miedzy innymi automatyczna klima, kurtyny powietrzne, wycieraczki
z czujnikiem deszczu, czy wspomniana skórzana tapicerka i lepsze radio. Wszystko to wywindowało cenę małego Forda do 73 240zł.

Zobacz też: Test Ford Kuga: ukłon w stronę Europejczyków

Ford Fiesta Sport -tył. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport -przód. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport -tył. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport -przód. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport -tył. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport wnętrze. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport -fotel kierowcy. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport -tylna kanapa. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport -bagażnik. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport -składana tylna kanapa. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport -deska rozdzielcza. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport -silnik. Fot. Maciej Medyj
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

Od 17 czerwca 2024 roku polskie prawo jazdy - nowe przepisy dla kierowcy

Kierowcy muszą przygotować się na nowe przepisy, które wchodzą w życie już 17 czerwca 2024 roku. Od tej daty akceptowane będzie tylko polskie prawo jazdy. Jakie jeszcze zmiany będą obowiązywać?

Konfiskata samochodów nie odstraszyła kierowców. Na "podwójnym gazie" złapano w tym roku 34 tys. osób

Policja skonfiskowała już prawie 1,6 tys. samochodów od kierowców, którzy prowadzili pod wpływem alkoholu. Ta kara nie spowodowała jednak znaczącego spadku liczby pijanych kierowców na drogach - informuje "Rzeczpospolita".

REKLAMA

Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

REKLAMA