REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Fiesta 1.6 Sport: Spotkanie z borsukiem

Michał Karczewski
Ford Fiesta Sport -przód. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport -przód. Fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Spokojnie, nie przejechaliśmy żadnego z nich. Nie będziemy także przedstawiać leśnych historii o ochronie zwierząt zagrożonych wyginięciem. Co zatem wspólnego ma Fiesta z borsukiem?

Odpowiedź brzmi: umaszczenie. Wbrew pozorom miejski Ford w testowanej odmianie nie jest limitowaną serią dla miłośników borsuczych wdzięków. Z tymi ssakami łączy go jednak kolorystyka – czarna w białe paski. Ford opcjonalnie wyróżnia w tej sposób usportowione odmiany swoich modeli. Niedawno w naszej redakcji gościł Transit SportVan, który w podobny sposób manifestował swój charakter. Z zewnątrz Fieste Sport charakteryzują jeszcze alufelgi oraz zmienione zderzaki i tylny spojler. Nie ma ostentacji, ale nie każdy ją lubi. Dodajmy, że wersja Sport może być tylko trzydrzwiowa.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Fordzie Fiesta

W przedniej części kabiny miejskiego Forda siedzi się wygodnie. Na brak przestrzeni nie można narzekać, również czytelność kokpitu jest bez zarzutu. Fotele w testowanej wersji mają lepsze niż w innych odmianach trzymanie boczne, a do tego opcjonalną skórzana tapicerkę. Przednie siedzenia są podgrzewane, jednak przyciski do obsługi tego dobrodziejstwa umieszczono dość niefortunnie – na bocznej krawędzi siedziska, gdzieś w okolicy kolan. W testowanym egzemplarzu nie zabrakło bajerów w stylu podświetlanych progów czy świecącego lewarka dźwigni zmiany biegów. Poza fotelami, sportowe aspiracje zdradzają jeszcze aluminiowe nakładki na pedały. Do tego bardzo przyzwoite audio – gra czysto i soczyście (opcjonalny zestaw z sześcioma głośnikami). Słowem całkiem przyjemnie. Nieco gorzej jest z tyłu. Brakuje tu miejsca na nogi pasażerów, a niewielkie boczne szybki ograniczają widoczność.

Zobacz też: Test Ford C-Max: Van w rozmiarze mini

Decydując się na Fieste Sport mamy do wyboru jeden z dwóch silników – 120-konny, benzynowy 1.6 lub 95-konny diesel o takiej samej pojemności. Pod maską testowanego egzemplarza pracował pierwszy z nich. Fiesta z tym silnikiem okazuje się bardziej dynamiczna niż sugerowałyby to papierowe dane i potrafi dać frajdę z jazdy. To miła niespodzianka. Zadbano też o przyjemny basowy pomruk wydechu. Auto przy okazji mało pali. Średnie zużycie paliwa, głównie podczas jazdy miejskiej, oscylowało w granicach 8 – 8,5 litra na setkę. To niezły wynik. A minusy? Brak szóstego biegu. Chociaż w aucie o sportowym usposobieniu przeszkadza to znacznie mniej niż w słabszych, rodzinnych odmianach. Szkoda jednak, że sześciobiegowa skrzynia nie występuje w parze z żadnym silnikiem dostępnym w Fieście.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Ford Grand C-Max: Focus w wersji maksi

REKLAMA

Zawieszenie, jak to u Forda, zestrojono bardzo dobrze. Seryjnie Fiesta Sport ma je utwardzone, jednak nie na tyle, aby naruszać nasze plomby. Auto prowadzi się pewnie
i precyzyjnie, dzięki czemu spokojnie możemy szybko pojechać po dowolnych łukach. Układ kierowniczy również niczego sobie, chociaż mógłby być nieco słabiej wspomagany. Na szczęście dzięki skutecznie działającej progresji wspomagania nie ma problemów z precyzją prowadzenia przy szybszej jeździe.

Fiesta Sport to dobry i relatywnie tani sposób na małe auto o sportowym charakterze. Cena jaką należy zapłacić za benzynową odmianę to 56 090 zł. Aby stać się posiadaczem diesla należy dołożyć jeszcze 4 550 zł. Testowana wersja została bardzo bogato doposażona. Wśród opcji znalazła się miedzy innymi automatyczna klima, kurtyny powietrzne, wycieraczki
z czujnikiem deszczu, czy wspomniana skórzana tapicerka i lepsze radio. Wszystko to wywindowało cenę małego Forda do 73 240zł.

Zobacz też: Test Ford Kuga: ukłon w stronę Europejczyków

Ford Fiesta Sport -tył. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport -przód. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport -tył. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport -przód. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport -tył. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport wnętrze. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport -fotel kierowcy. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport -tylna kanapa. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport -bagażnik. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport -składana tylna kanapa. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport -deska rozdzielcza. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport -silnik. Fot. Maciej Medyj
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA