REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Fiesta 1.6 Sport: Spotkanie z borsukiem

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
Ford Fiesta Sport -przód. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport -przód. Fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Spokojnie, nie przejechaliśmy żadnego z nich. Nie będziemy także przedstawiać leśnych historii o ochronie zwierząt zagrożonych wyginięciem. Co zatem wspólnego ma Fiesta z borsukiem?

Odpowiedź brzmi: umaszczenie. Wbrew pozorom miejski Ford w testowanej odmianie nie jest limitowaną serią dla miłośników borsuczych wdzięków. Z tymi ssakami łączy go jednak kolorystyka – czarna w białe paski. Ford opcjonalnie wyróżnia w tej sposób usportowione odmiany swoich modeli. Niedawno w naszej redakcji gościł Transit SportVan, który w podobny sposób manifestował swój charakter. Z zewnątrz Fieste Sport charakteryzują jeszcze alufelgi oraz zmienione zderzaki i tylny spojler. Nie ma ostentacji, ale nie każdy ją lubi. Dodajmy, że wersja Sport może być tylko trzydrzwiowa.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Fordzie Fiesta

W przedniej części kabiny miejskiego Forda siedzi się wygodnie. Na brak przestrzeni nie można narzekać, również czytelność kokpitu jest bez zarzutu. Fotele w testowanej wersji mają lepsze niż w innych odmianach trzymanie boczne, a do tego opcjonalną skórzana tapicerkę. Przednie siedzenia są podgrzewane, jednak przyciski do obsługi tego dobrodziejstwa umieszczono dość niefortunnie – na bocznej krawędzi siedziska, gdzieś w okolicy kolan. W testowanym egzemplarzu nie zabrakło bajerów w stylu podświetlanych progów czy świecącego lewarka dźwigni zmiany biegów. Poza fotelami, sportowe aspiracje zdradzają jeszcze aluminiowe nakładki na pedały. Do tego bardzo przyzwoite audio – gra czysto i soczyście (opcjonalny zestaw z sześcioma głośnikami). Słowem całkiem przyjemnie. Nieco gorzej jest z tyłu. Brakuje tu miejsca na nogi pasażerów, a niewielkie boczne szybki ograniczają widoczność.

Zobacz też: Test Ford C-Max: Van w rozmiarze mini

REKLAMA

Decydując się na Fieste Sport mamy do wyboru jeden z dwóch silników – 120-konny, benzynowy 1.6 lub 95-konny diesel o takiej samej pojemności. Pod maską testowanego egzemplarza pracował pierwszy z nich. Fiesta z tym silnikiem okazuje się bardziej dynamiczna niż sugerowałyby to papierowe dane i potrafi dać frajdę z jazdy. To miła niespodzianka. Zadbano też o przyjemny basowy pomruk wydechu. Auto przy okazji mało pali. Średnie zużycie paliwa, głównie podczas jazdy miejskiej, oscylowało w granicach 8 – 8,5 litra na setkę. To niezły wynik. A minusy? Brak szóstego biegu. Chociaż w aucie o sportowym usposobieniu przeszkadza to znacznie mniej niż w słabszych, rodzinnych odmianach. Szkoda jednak, że sześciobiegowa skrzynia nie występuje w parze z żadnym silnikiem dostępnym w Fieście.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Ford Grand C-Max: Focus w wersji maksi

Zawieszenie, jak to u Forda, zestrojono bardzo dobrze. Seryjnie Fiesta Sport ma je utwardzone, jednak nie na tyle, aby naruszać nasze plomby. Auto prowadzi się pewnie
i precyzyjnie, dzięki czemu spokojnie możemy szybko pojechać po dowolnych łukach. Układ kierowniczy również niczego sobie, chociaż mógłby być nieco słabiej wspomagany. Na szczęście dzięki skutecznie działającej progresji wspomagania nie ma problemów z precyzją prowadzenia przy szybszej jeździe.

Fiesta Sport to dobry i relatywnie tani sposób na małe auto o sportowym charakterze. Cena jaką należy zapłacić za benzynową odmianę to 56 090 zł. Aby stać się posiadaczem diesla należy dołożyć jeszcze 4 550 zł. Testowana wersja została bardzo bogato doposażona. Wśród opcji znalazła się miedzy innymi automatyczna klima, kurtyny powietrzne, wycieraczki
z czujnikiem deszczu, czy wspomniana skórzana tapicerka i lepsze radio. Wszystko to wywindowało cenę małego Forda do 73 240zł.

Zobacz też: Test Ford Kuga: ukłon w stronę Europejczyków

Ford Fiesta Sport -tył. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport -przód. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport -tył. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport -przód. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport -tył. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport wnętrze. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport -fotel kierowcy. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport -tylna kanapa. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport -bagażnik. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport -składana tylna kanapa. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport -deska rozdzielcza. Fot. Maciej Medyj
Ford Fiesta Sport -silnik. Fot. Maciej Medyj
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

REKLAMA