REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Cross Touran: Cross is not over

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Volkswagen Cross Touran przód
Volkswagen Cross Touran przód

REKLAMA

REKLAMA

Moda na terenową stylizację dotyka dziś głównie klasę kompakt. Sama koncepcja narodziła się wśród minivanów i kombi, które są predysponowane do wycieczek za miasto, gdzie niekoniecznie jest sucho i twardo.

REKLAMA

Określenie crossover znaczy tyle, co skrzyżowanie, czy raczej krzyżówka, połączenie dwóch – w tym przypadku klas, a więc jest celowo dwuznaczne. Podobnie jest z nazwą stylizacji Volkswagena Tourana - „Cross Touran”. Do właściwości terenowych jest mu raczej daleko ze stosunkowo niskim prześwitem i napędem na jedną oś, ale plastikowe elementy ochronne wokół auta i tak zachęcają do wyprawy poza asfalt. Nadają wyglądowi auta zupełnie nowego charakteru. Jasne, zwykły Touran jest sam w sobie przystojny w swoim nieskomplikowanym kształcie. Jednak połączenie jasnego lakieru i ciemnych plastików dużo bardziej przyciąga zaciekawione spojrzenia.

REKLAMA

We wnętrzu samochodu panuje wzorowy porządek wizualny. Jedynie siedzenia starają się wnieść nieco awangardy swoim pikowaniem i paskowaniem. Układ elementów deski rozdzielczej jest typowy dla Volkswagena, przemyślany i łatwy w bezwzrokowej obsłudze. Fikuśne fotele są miłe dla pleców i innych części ciała, wszystkie 5 ma swoją regulację, może prócz wysokości z tyłu. Dzięki temu kabina oferuje spore możliwości adaptacyjne – w zależności, czy przewozi się więcej osób, czy więcej bagaży. Jest też sporo miejsca na drobiazgi w wielu pojemnych kieszeniach i schowkach, więc lepiej pamiętać, co się gdzie schowało, bo potem można dużo czasu spędzić na szukaniu.

Zobacz też: Opinie kierowców o Volkswagenie Touran

REKLAMA

Napęd testowanego Tourana stanowi zgrana para: stuczterdziestokonny diesel sprzężony z sześciobiegową skrzynią DSG. Całość napędza jedynie przednią oś – szkoda, bo napęd na cztery koła przestaje być wyznacznikiem dla aut terenowych, ale także warunkiem komfortu i maksymalnego bezpieczeństwa. Jednak na suchej nawierzchni Touran i tak bardzo skutecznie i płynnie udostępnia swoją moc i spory moment obrotowy wynoszący 320 Nm. Skrzynia często i szybko zmienia biegi, więc w kabinie jest cicho, chyba że zajdzie potrzeba wciśnięcia gazu do dechy, wtedy poziom hałasu wyraźnie wzrasta. W teście w cyklu mieszanym spalanie nie przekroczyło 7 litrów na setkę.

Zawieszenie Tourana jest dość sztywno zestrojone, ale nie odczuwa się tego na normalnych drogach, dopiero na dziurawych. Niskoprofilowe opony wydawało by się nie lubią tych ostatnich, jednak nie jest to szczególnie odczuwalne w kabinie. Ma się świadomość ich cierpienia, ale nie przenosi się ono na ciała kierowcy i pasażerów. Dobra trakcja nie jest zazwyczaj cechą vanów, ale Touran jest wyjątkiem. Prowadzi się jak przyklejony, również dzięki niezbyt mocno wspomaganemu, szybkiemu i precyzyjnemu układowi kierowniczemu. I hamuje tak samo dobrze, jak przyspiesza. Systemy bezpieczeństwa czynnego nie mają przy tym za dużo roboty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Budżetowy crossover Dacii

Touran to chętnie wybierane przez klientów auto rodzinne i trudno się temu dziwić. Jest pojemny, ze świetnym rozplanowaniem i organizacją wnętrza, dynamiczny i jednocześnie oszczędny. Prowadzi się go z przyjemnością i poczuciem sporej rezerwy bezpieczeństwa , po prostu bezstresowo. Kierowca może delektować się trasą, a pasażerowie mijanymi krajobrazami – nic nie zakłóca tej sielanki. Podstawową wersję Trendline z silnikiem 1.2 TSI można mieć za niecałe 72 tysiące. Testowany Cross to wydatek od 89090 zł z silnikiem 1.4. Opcja, w jakiej skonfigurowana była nasza testówka zaczyna się od kwoty 107790 złotych, a lista wyposażenia opcjonalnego też jest długa i szaleństwo może się skończyć nawet na 150 tysiącach, choć w ofercie są dostępne różne dodatkowe pakiety, wśród których każdy znajdzie coś dla siebie nie narażając się na zbyt duże koszty .

Volkswagen Cross Touran bok
Volkswagen Cross Touran tył
Volkswagen Cross Touran boku
Volkswagen Cross Touran konsola
Volkswagen Cross Touran fotele
Volkswagen Cross Touran stolik
Volkswagen Cross Touran fotele z tyłu
Volkswagen Cross Touran kabina
Volkswagen Cross Touran schowek
Volkswagen Cross Touran bagażnik
Volkswagen Cross Touran składane fotele
Volkswagen Cross Touran silnik
Volkswagen Cross Touran róg z przodu
Volkswagen Cross Touran z boku
Volkswagen Cross Touran z przodu
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Fałszywe prawo jazdy, cudze karty i ciężarówki w fatalnym stanie. Seria szokujących kontroli ITD na Dolnym Śląsku

Wyprzedził go radiowóz ITD. Zjechał na pobocze i… szybko wyjął cudzą kartę kierowcy. Fałszywe dokumenty, sądowe zakazy i ciężarówki z niesprawnymi hamulcami – inspektorzy z Wrocławia nie kryli zaskoczenia skalą nieprawidłowości. Sprawdzamy, co wykazały kontrole drogowe przeprowadzone w lipcu 2025 r.

Prawo jazdy 2025: kod 01 i mandat 500 zł. Ten błąd może Cię słono kosztować

Masz wpisany kod w prawie jazdy? Nawet jeśli widzisz dobrze i czujesz się pewnie za kierownicą, niewłaściwe użycie okularów lub soczewek może skutkować mandatem i to w wysokości 500 zł. Przepisy są w tej kwestii jednoznaczne. Wyjaśniamy, co oznaczają kody ograniczeń, jak je interpretować i kiedy grozi kara.

Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

REKLAMA

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od 1 lipca 2025 jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin praktyczny z wynikiem negatywnym. Nie ma drugiej szansy, nie ma „do końca jazdy”. Sprawdź, które błędy kończą egzamin natychmiast, co się zmieniło i jak przygotować się, by nie oblać w 3 minuty. Zobacz pełną listę krytycznych pomyłek i zasady oceniania na nowych zasadach.

REKLAMA

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

REKLAMA