REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Cross Touran: Cross is not over

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Volkswagen Cross Touran przód
Volkswagen Cross Touran przód

REKLAMA

REKLAMA

Moda na terenową stylizację dotyka dziś głównie klasę kompakt. Sama koncepcja narodziła się wśród minivanów i kombi, które są predysponowane do wycieczek za miasto, gdzie niekoniecznie jest sucho i twardo.

Określenie crossover znaczy tyle, co skrzyżowanie, czy raczej krzyżówka, połączenie dwóch – w tym przypadku klas, a więc jest celowo dwuznaczne. Podobnie jest z nazwą stylizacji Volkswagena Tourana - „Cross Touran”. Do właściwości terenowych jest mu raczej daleko ze stosunkowo niskim prześwitem i napędem na jedną oś, ale plastikowe elementy ochronne wokół auta i tak zachęcają do wyprawy poza asfalt. Nadają wyglądowi auta zupełnie nowego charakteru. Jasne, zwykły Touran jest sam w sobie przystojny w swoim nieskomplikowanym kształcie. Jednak połączenie jasnego lakieru i ciemnych plastików dużo bardziej przyciąga zaciekawione spojrzenia.

REKLAMA

REKLAMA

We wnętrzu samochodu panuje wzorowy porządek wizualny. Jedynie siedzenia starają się wnieść nieco awangardy swoim pikowaniem i paskowaniem. Układ elementów deski rozdzielczej jest typowy dla Volkswagena, przemyślany i łatwy w bezwzrokowej obsłudze. Fikuśne fotele są miłe dla pleców i innych części ciała, wszystkie 5 ma swoją regulację, może prócz wysokości z tyłu. Dzięki temu kabina oferuje spore możliwości adaptacyjne – w zależności, czy przewozi się więcej osób, czy więcej bagaży. Jest też sporo miejsca na drobiazgi w wielu pojemnych kieszeniach i schowkach, więc lepiej pamiętać, co się gdzie schowało, bo potem można dużo czasu spędzić na szukaniu.

Zobacz też: Opinie kierowców o Volkswagenie Touran

Napęd testowanego Tourana stanowi zgrana para: stuczterdziestokonny diesel sprzężony z sześciobiegową skrzynią DSG. Całość napędza jedynie przednią oś – szkoda, bo napęd na cztery koła przestaje być wyznacznikiem dla aut terenowych, ale także warunkiem komfortu i maksymalnego bezpieczeństwa. Jednak na suchej nawierzchni Touran i tak bardzo skutecznie i płynnie udostępnia swoją moc i spory moment obrotowy wynoszący 320 Nm. Skrzynia często i szybko zmienia biegi, więc w kabinie jest cicho, chyba że zajdzie potrzeba wciśnięcia gazu do dechy, wtedy poziom hałasu wyraźnie wzrasta. W teście w cyklu mieszanym spalanie nie przekroczyło 7 litrów na setkę.

REKLAMA

Zawieszenie Tourana jest dość sztywno zestrojone, ale nie odczuwa się tego na normalnych drogach, dopiero na dziurawych. Niskoprofilowe opony wydawało by się nie lubią tych ostatnich, jednak nie jest to szczególnie odczuwalne w kabinie. Ma się świadomość ich cierpienia, ale nie przenosi się ono na ciała kierowcy i pasażerów. Dobra trakcja nie jest zazwyczaj cechą vanów, ale Touran jest wyjątkiem. Prowadzi się jak przyklejony, również dzięki niezbyt mocno wspomaganemu, szybkiemu i precyzyjnemu układowi kierowniczemu. I hamuje tak samo dobrze, jak przyspiesza. Systemy bezpieczeństwa czynnego nie mają przy tym za dużo roboty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Budżetowy crossover Dacii

Touran to chętnie wybierane przez klientów auto rodzinne i trudno się temu dziwić. Jest pojemny, ze świetnym rozplanowaniem i organizacją wnętrza, dynamiczny i jednocześnie oszczędny. Prowadzi się go z przyjemnością i poczuciem sporej rezerwy bezpieczeństwa , po prostu bezstresowo. Kierowca może delektować się trasą, a pasażerowie mijanymi krajobrazami – nic nie zakłóca tej sielanki. Podstawową wersję Trendline z silnikiem 1.2 TSI można mieć za niecałe 72 tysiące. Testowany Cross to wydatek od 89090 zł z silnikiem 1.4. Opcja, w jakiej skonfigurowana była nasza testówka zaczyna się od kwoty 107790 złotych, a lista wyposażenia opcjonalnego też jest długa i szaleństwo może się skończyć nawet na 150 tysiącach, choć w ofercie są dostępne różne dodatkowe pakiety, wśród których każdy znajdzie coś dla siebie nie narażając się na zbyt duże koszty .

Volkswagen Cross Touran bok
Volkswagen Cross Touran tył
Volkswagen Cross Touran boku
Volkswagen Cross Touran konsola
Volkswagen Cross Touran fotele
Volkswagen Cross Touran stolik
Volkswagen Cross Touran fotele z tyłu
Volkswagen Cross Touran kabina
Volkswagen Cross Touran schowek
Volkswagen Cross Touran bagażnik
Volkswagen Cross Touran składane fotele
Volkswagen Cross Touran silnik
Volkswagen Cross Touran róg z przodu
Volkswagen Cross Touran z boku
Volkswagen Cross Touran z przodu
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA