REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Yaris D-4D: Bez szaleństwa

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Toyota Yaris przód
Toyota Yaris przód

REKLAMA

REKLAMA

Pierwszy Yaris był synonimem nowoczesności. Stylistyka, wnętrze - szczególnie zestaw zegarów, silniki VVT-i, pozostawiły konkurencję w tyle. Zresztą wtedy klasa B nie była tak zatłoczona, jak dzisiaj. Czy mała Toyota może nas jeszcze czymś zaskoczyć? Nawet się nie stara.

Firma ostatnio unika eksperymentów i orientuje się na klienta, na jak najszersze ich grono. Nowy Yaris rzeczywiście może się podobać tak samo młodym, jak i emerytom. Na pewno nie można już o nim powiedzieć, że jest typowo “kobiecy”. Kształt nadwozia nawiązuje do obowiązującej linii Toyoty zorientowanej na europejskie gusta, lecz z mocnym zaznaczeniem japońskich korzeni. Zazdrosnych spojrzeń raczej nie przyciąga.

REKLAMA

Szarość minimalistycznego wnętrza Yarisa ożywiają jaśniejsze fragmenty foteli i deski rozdzielczej, interesująco niesymetrycznej z wydzielonymi zespołami klimatyzacji i audio-navi. Taki podział zadań sprzyja ergonomii, jedynie gniazdo zapalniczki umieszczono w nie najszczęśliwszej lokalizacji. Poza tym wszystko jest pod ręką i czytelne, jak wielki prędkościomierz. Niewielką pojemność zamykanego schowka rekompensuje kilka mini-półek i pojemne kieszenie w drzwiach oraz w oparciach foteli.

Zobacz też: Opinie kierowców o Toyocie Yaris

REKLAMA

Jeśli chodzi o miejsce za kierownicą, to jak dla mnie ta ostatnia ma dość dziwny kąt i słabo się da to zmienić mimo regulacji. Ustawienia fotela można zmieniać w szerokim zakresie i nie ma problemu ze znalezieniem właściwej pozycji. Podobnie jest z tyłu, przynajmniej dla pasażerów dwóch skrajnych miejsc. Nad głową i przed kolanami jest wystarczająca przestrzeń, którą w testowanej wersji powiększał optycznie szklany dach. W końcu Yaris jest typowo miejskim samochodem. Bagażnik jest wystarczająco pojemny i ma dodatkową półkę, za pomocą której można uzyskać prawie płaską powierzchnię po złożeniu oparć tylnych siedzeń.

Silnik D-4D zastosowany w testowanym Yarisie ma 90 KM mocy maksymalnej i 205 Nm momentu dostępnych w zakresie obrotów 1800-2800, czyli dość wąskim. Dobrze, że w standardzie jest sześciobiegowa skrzynia. Charakterystyki obu podzespołów są dobrane perfekcyjnie, więc całość pracuje sprawnie i pozwala na dynamiczną jazdę. Dla oszczędnych zainstalowano ekonomizer sugerujący moment zmiany biegu. Ale w teście jeździliśmy po swojemu i obiecane w katalogach spalanie w mieście 4,8 litra wzrosło do 5,6.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używana Toyota Yaris I i II: miejskie auto

REKLAMA

Zawieszenie daje radę i choć opony przy ostrej jeździe przybierają dziwne kształty, to nie ma mowy o zadzieraniu jednego koła do góry czy innej, nawet najdrobniejszej niepewności w prowadzeniu. W kwestii komfortu ogólnego też jest bardzo dobrze - żadne drgania nie przenoszą się na ciała pasażerów, jest też cicho. Wspomaganie układu kierowniczego jest dobrze dobrane, czyli ułatwia jazdę po mieście, ale też nie utrudnia bardziej sportowych manewrów. Hamulce w naszej testówce działały całkiem nieźle, jak na bębny z tyłu, jednak dla bardziej wymagających są tam tarcze - w wersji Dynamic, której nie ma z tym silnikiem.

Najtańszego Yarisa można mieć już za 39900 zł, a nawet za sporo mniej w kredycie 0% 35/60. Do poszczególnych wersji można dobierać sobie różne pakiety obejmujące opcje wyposażenia audio-navi, wykończenia wnetrza itp. W tym szaleństwie trzeba uważać, bo łatwo zbliżyć się do kwoty 70 tysięcy. Yaris spełnia pokładane w nim nadzieje - jest sprytnym i solidnym małym autem miejskim, dynamicznym, wygodnym i ekonomicznym. I tyle. Żadnego szaleństwa, indywidualizmu, awangardy, za którą tęsknią dzisiejsze czasy. Niedługo pojawi się Yaris Hybrid, może to skusi ekstrawagancką młodzież.

Toyota Yaris z przodu
Toyota Yaris lewy bok
Toyota Yaris tył
Toyota Yaris wnętrze
Toyota Yaris szklany dach
Toyota Yaris deska rozdzielcza
Toyota Yaris fotele
Toyota Yaris tylna kanapa
Toyota Yaris schowek
Toyota Yaris bagażnik
Toyota Yaris składana kanapa
Toyota Yaris silnik
Toyota Yaris prawy róg
Toyota Yaris z góry
Toyota Yaris róg
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA