REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Yaris D-4D: Bez szaleństwa

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Toyota Yaris przód
Toyota Yaris przód

REKLAMA

REKLAMA

Pierwszy Yaris był synonimem nowoczesności. Stylistyka, wnętrze - szczególnie zestaw zegarów, silniki VVT-i, pozostawiły konkurencję w tyle. Zresztą wtedy klasa B nie była tak zatłoczona, jak dzisiaj. Czy mała Toyota może nas jeszcze czymś zaskoczyć? Nawet się nie stara.

Firma ostatnio unika eksperymentów i orientuje się na klienta, na jak najszersze ich grono. Nowy Yaris rzeczywiście może się podobać tak samo młodym, jak i emerytom. Na pewno nie można już o nim powiedzieć, że jest typowo “kobiecy”. Kształt nadwozia nawiązuje do obowiązującej linii Toyoty zorientowanej na europejskie gusta, lecz z mocnym zaznaczeniem japońskich korzeni. Zazdrosnych spojrzeń raczej nie przyciąga.

REKLAMA

Szarość minimalistycznego wnętrza Yarisa ożywiają jaśniejsze fragmenty foteli i deski rozdzielczej, interesująco niesymetrycznej z wydzielonymi zespołami klimatyzacji i audio-navi. Taki podział zadań sprzyja ergonomii, jedynie gniazdo zapalniczki umieszczono w nie najszczęśliwszej lokalizacji. Poza tym wszystko jest pod ręką i czytelne, jak wielki prędkościomierz. Niewielką pojemność zamykanego schowka rekompensuje kilka mini-półek i pojemne kieszenie w drzwiach oraz w oparciach foteli.

Zobacz też: Opinie kierowców o Toyocie Yaris

REKLAMA

Jeśli chodzi o miejsce za kierownicą, to jak dla mnie ta ostatnia ma dość dziwny kąt i słabo się da to zmienić mimo regulacji. Ustawienia fotela można zmieniać w szerokim zakresie i nie ma problemu ze znalezieniem właściwej pozycji. Podobnie jest z tyłu, przynajmniej dla pasażerów dwóch skrajnych miejsc. Nad głową i przed kolanami jest wystarczająca przestrzeń, którą w testowanej wersji powiększał optycznie szklany dach. W końcu Yaris jest typowo miejskim samochodem. Bagażnik jest wystarczająco pojemny i ma dodatkową półkę, za pomocą której można uzyskać prawie płaską powierzchnię po złożeniu oparć tylnych siedzeń.

Silnik D-4D zastosowany w testowanym Yarisie ma 90 KM mocy maksymalnej i 205 Nm momentu dostępnych w zakresie obrotów 1800-2800, czyli dość wąskim. Dobrze, że w standardzie jest sześciobiegowa skrzynia. Charakterystyki obu podzespołów są dobrane perfekcyjnie, więc całość pracuje sprawnie i pozwala na dynamiczną jazdę. Dla oszczędnych zainstalowano ekonomizer sugerujący moment zmiany biegu. Ale w teście jeździliśmy po swojemu i obiecane w katalogach spalanie w mieście 4,8 litra wzrosło do 5,6.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używana Toyota Yaris I i II: miejskie auto

REKLAMA

Zawieszenie daje radę i choć opony przy ostrej jeździe przybierają dziwne kształty, to nie ma mowy o zadzieraniu jednego koła do góry czy innej, nawet najdrobniejszej niepewności w prowadzeniu. W kwestii komfortu ogólnego też jest bardzo dobrze - żadne drgania nie przenoszą się na ciała pasażerów, jest też cicho. Wspomaganie układu kierowniczego jest dobrze dobrane, czyli ułatwia jazdę po mieście, ale też nie utrudnia bardziej sportowych manewrów. Hamulce w naszej testówce działały całkiem nieźle, jak na bębny z tyłu, jednak dla bardziej wymagających są tam tarcze - w wersji Dynamic, której nie ma z tym silnikiem.

Najtańszego Yarisa można mieć już za 39900 zł, a nawet za sporo mniej w kredycie 0% 35/60. Do poszczególnych wersji można dobierać sobie różne pakiety obejmujące opcje wyposażenia audio-navi, wykończenia wnetrza itp. W tym szaleństwie trzeba uważać, bo łatwo zbliżyć się do kwoty 70 tysięcy. Yaris spełnia pokładane w nim nadzieje - jest sprytnym i solidnym małym autem miejskim, dynamicznym, wygodnym i ekonomicznym. I tyle. Żadnego szaleństwa, indywidualizmu, awangardy, za którą tęsknią dzisiejsze czasy. Niedługo pojawi się Yaris Hybrid, może to skusi ekstrawagancką młodzież.

Toyota Yaris z przodu
Toyota Yaris lewy bok
Toyota Yaris tył
Toyota Yaris wnętrze
Toyota Yaris szklany dach
Toyota Yaris deska rozdzielcza
Toyota Yaris fotele
Toyota Yaris tylna kanapa
Toyota Yaris schowek
Toyota Yaris bagażnik
Toyota Yaris składana kanapa
Toyota Yaris silnik
Toyota Yaris prawy róg
Toyota Yaris z góry
Toyota Yaris róg
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

REKLAMA

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

REKLAMA

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA