Volvo V40 - nowa wizja szwedzkiego kompaktu
REKLAMA
REKLAMA
Przed rozpoczęciem prac nad samochodem specjaliści z Volvo przeprowadzili wśród konsumentów badania, które miały na celu dostarczenie informacji o funkcjach potrzebnych w nowym modelu. Volvo V40 został zaprojektowane od podstaw zgodnie z nową strategią – „Volvo zaczyna się od Ciebie”. Model wyróżnia się nowoczesnym designem, wysokim poziomem bezpieczeństwa i wszechstronnością. To innowacyjny samochód, o luksusowym skandynawskim wyglądzie, który został wykonany z drobiazgową dbałością o detale - podkreśla Stefan Jacoby, Prezes Volvo Car Corporation.
REKLAMA
Zobacz też: Premiera Nissana Hi – Cross concept na targach w Genewie
V40 jest wyposażone w najnowsze systemy bezpieczeństwa biernego i czynnego. Nic w tym dziwnego, gdyż marka od wielu lat jest znana z innowacji w tej dziedzinie i uchodzi za wzór do naśladowania. Nowy model, jako pierwszy na świecie, oferuje ochronę pieszych na takim samym poziomie co osobom znajdującym się w środku. Taki wynik osiągnięto przez zamontowanie poduszki powietrznej, która w razie wypadku wystrzeli spod maski silnika i zasłoni całą szybę. „To innowacyjne rozwiązanie na skalę światową. Żadna inna marka obecnie nie dysponuje ochroną pieszych na tak wysokim poziomie. Wprowadzenie poduszki powietrznej dla pieszych pokazuje kierunek, w którym Volvo się rozwija” – dodał Stefan Jacoby.
Zobacz też: KIA K9 - flagowy model producenta wchodzi do sprzedaży
Oprócz poduszki dla pieszych, nowe Volvo wyposażone jest w czujniki utrzymania toru jazdy i system parkowania równoległego – Park Assist Pilot. Natomiast dostępny już wcześniej system unikania kolizji – City Safety został udoskonalony i jest w stanie wyhamować pojazd do zera z prędkości nawet 50km/h. „Nowe V40, to jak dotąd najbardziej rozwinięty pod kątem technologii i bezpieczeństwa, model Volvo. Wszystkie jego funkcje zostały zaprojektowane z myślą o kierowcy i mają sprawić by prowadzenie samochodu było jeszcze prostsze” – powiedział Håkan Abrahamsson, Dyrektor linii samochodowej C oraz menedżer programu V40.
Zobacz też: Nowa Honda CR-V - pierwsze zdjęcia
W szwedzkim aucie dostępnych będzie 8 jednostek napędowych. Będą to zarówno diesle z emisją CO2 na poziomie 94g/km jak i wersje T5 z turbosprężarką o mocy 254 KM, gdzie przyspieszenie do „setki” zajmuje 6,5 s. Każdy silnik otrzyma funkcję start-stop i system odzyskiwania energii z hamowania niezależnie od skrzyni biegów.
Produkcja ruszy w maju bieżącego roku w fabryce Volvo w Ghent w Belgii. Planowana roczna sprzedaż ma wynieść ok. 90 tyś. Sztuk, z czego 85% ma trafić do odbiorców w Europie.
Volvo XC90 2.4 D5 geartronic nawet 19% rabatu! Sprawdź teraz!
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA