REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Octavia GreenLine: Misja nie niemożliwa

Maciej Medyj
Škoda Octavia Green Line - przód, fot. Maciej Medyj
Škoda Octavia Green Line - przód, fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Bądźmy eko –przekonują nas producenci samochodów. Czy to tylko moda i sposób na przyciągnięcie klientów? Opinie są różne, ale czemu nie być eko, skoro w przypadku Skody Octavii Green Line nic się na tym nie traci, a wręcz wszyscy zyskują.

Ten zysk nie będzie widoczny od razu. Może nigdy się nie ujawnić, ale dzięki proekologicznemu podejściu być może przyszłość nie będzie taka szara, jak mogłaby być bez niego. Škoda Octavia Green Line na pierwszy rzut oka swoich ekologicznych ciągot nie zdradza. Z zewnątrz to tylko mały zielony liść – nie klonowy bynajmniej – i wyraźnie mniejsze, niżby moda nakazywała, obręcze kół. Trudno powiedzieć jak i gdzie urwano 4 tysięczne ze współczynnika oporu powietrza Cx, który w każdej innej Octavii wynosi 0,3, a tutaj 0,296.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Skodzie Octavii

Wnętrze auta wykonano z tych samych materiałów, co w innych wersjach, więc na pewno częściowo po odzysku, ale ich jakość jest bardzo dobra, tak samo jak odporność na zarysowania i pobrudzenie. Deska rozdzielcza ma zwartą konstrukcję o przejrzystym układzie i jest podświetlana neutralnie, na biało, a chrom na niektórych jej elementach głównie zwiększa czytelność całości i ułatwia obsługę. Zieloność wersji zdradza się na komputerze, który sugeruje kiedy zmieniać bieg, a także przez obecność przycisku deaktywującego funkcję start – stop. Reszta, to znana i ceniona Octavia, z wygodnymi siedzeniami i wielkim bagażnikiem.

Zobacz też: Test Ford Focus III: łączy cechy poprzedników

Ukryta zieloność Skody Green Line polega po pierwsze na oszczędnym silniku 1.6 TDI o mocy 105 KM, który również zapewnia w razie potrzeby wystarczającą dynamikę. Nawet w połączeniu ze standardową, pięciobiegową skrzynią.
W porównaniu z wersją mniej zieloną silnik ten zużywa nawet do 20 procent mniej paliwa i emituje o 20 g/km mniej CO2. Duża w tym zasługa systemu start-stop, który wyłącza silnik podczas krótkich zatrzymań, działając przy tym niemal niezauważenie, a zastosowany system rekuperacji energii pozwala na lepsze ładowanie podczas hamowania większego niż w zwykłej wersji akumulatora.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Citroen C4: francuskie wino w niemieckiej butelce

Komfort podróżowania po polskich drogach w Škodzie Octavii Green Line jest większy dzięki oponom o niskim oporze toczenia założonym na aluminiowych, piętnastocalowych obręczach. Dzięki temu dziury są mniej dokuczliwe, a jazda w zakrętach równie stabilna, co na oponach o niższym profilu. Cena podstawowa wersji Green Line to 79000, nasza testówka natomiast wyposażona była w Navi-audio Columbus i pakiet skórzany, dzięki czemu cena skoczyła do 90 500. To nieco więcej, niż najbardziej wypasiona, zwykła Octavia z tym silnikiem, ale nie tak bardzo dużo, biorąc pod uwagę oszczędności na paliwie i… poczucie spełniania misji

Škoda Octavia Green Line - przód, fot. Maciej Medyj
Škoda Octavia Green Line - przód, fot. Maciej Medyj
Škoda Octavia Green Line - tył, fot. Maciej Medyj
Škoda Octavia Green Line - kokpit, fot. Maciej Medyj
Škoda Octavia Green Line - fotele, fot. Maciej Medyj
Škoda Octavia Green Line - kanapa, fot. Maciej Medyj
Škoda Octavia Green Line - bagażnik, fot. Maciej Medyj
Škoda Octavia Green Line - kokpit, fot. Maciej Medyj
Škoda Octavia Green Line - silnik, fot. Maciej Medyj
Škoda Octavia Green Line - przód, fot. Maciej Medyj
Škoda Octavia Green Line - bok, fot. Maciej Medyj
Škoda Octavia Green Line - tył, fot. Maciej Medyj
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

REKLAMA

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

REKLAMA

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

REKLAMA