REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Mondeo 2.0 EcoBoost: To, co najważniejsze

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Ford Mondeo - lewy przód
Ford Mondeo - lewy przód

REKLAMA

REKLAMA

Nie ma lepszej reklamy dla producenta samochodów, niż obecność w świecie sportu. I nie chodzi tu o kibicowanie, ale o wystawianie zawodników. Największy europejski Ford na bolid nie wygląda...

...ale tylko na pierwszy rzut oka. Eleganckie nadwozie zwraca uwagę wyraźnie widoczną dbałością o aerodynamikę. Jest zwarte i charakteryzuje się płynnymi kształtami. Jednocześnie posiada wszelkie cechy pozwalające jednoznacznie zidentyfikować, z jaką marką mamy do czynienia. Nie ma tu już Edge Design, ale nie widać jeszcze dalekowschodnich fascynacji z nowego Focusa. Jest raczej siła spokoju, która pasuje do segmentu tego auta. Najciekawsze jest to, że z daleka Mondeo wcale nie wygląda na duże. Dopiero z bliska. A prawdziwy rozmiar objawia się dopiero w środku.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Fordzie Mondeo

REKLAMA

Znaczek Ghia obiecuje specjalne wrażenia, szczególnie we wnętrzu. Taka inna odmiana luksusu. Ale nie specjalnie się rzuca w oczy. Deska rozdzielcza jest wyjątkowo oszczędna w formie. Elementem dominującym jest wypełnienie z miękkiego plastiku otaczające wszystkie pozostałe elementy niczym maskowanie prototypu. Wszystkie systemy mają swoje sterowanie wyświetlane na centralnym ekranie, więc liczba zewnętrznych regulatorów ograniczona jest do minimum, a wszystko i tak można zrobić z kierownicy. Obsługa jest intuicyjna.

Najważniejsze dla komfortu są jednak elementy bezpośredniego styku kierowcy i samochodu, czyli fotel, kierownica, pedały i drążek skrzyni biegów. Wszystkie są po prostu idealnie ergonomiczne. Fotel trzyma kierowcę, jak w garści, podobnie pewnie, jak kierowca trzyma kierownicę i drążek. Szeroka regulacja, sportowy ruch przy zmianie biegów – do góry do siebie, pedały z przyczepnymi metalowo-gumowymi nakładkami. Wspomniana sportowość nie narzuca się tu tanimi gadżetami, jak w innych autach, które są tylko stylizowane na sportowe. Tutaj duch wyścigów i rajdów samochodowych po prostu przenika od wewnątrz.

Zobacz też: Ford Mondeo przejechał 2161 kilometrów na jednym baku paliwa

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Sprzyja temu mocny silnik. Jednostka EcoBoost nie jest może topowym motorem dostępnym w Mondeo, ale jej 203 konie mechaniczne mocy maksymalnej i 320 niutonometrów momentu dostępnego między 1750 i 4000 obrotów pozwalają na dynamiczną jazdę i dla przyjemności, jeśli warunki pozwalają – w sensie prawne, bo z pogodowymi auto sobie poradzi, i dla bezpieczeństwa – wyprzedzanie nie sprawia problemów. 8,8 sekundy do setki to bardzo zadowalający wynik. Przy tym spalanie zmieściło się nam podczas testu w granicach do 10 litrów, a nie stosujemy raczej eco-drivingu, wręcz przeciwnie.

Zawieszenie i hamulce Mondeo też nie powinny nigdy nikogo zawieść. Pod warunkiem, że ów wie, jak ich używać, bo jazda samochodem to nie gra komputerowa. W każdym razie w sprawnych rękach limuzyna Forda łyka zakręty gładko pozostawiając spory margines bezpieczeństwa, nad którym czuwają systemy aktywne i bierne. Odczuwalnego działania obu na szczęście doświadczy bardzo niewielu. Może jednak Mondeo ma coś wspólnego z grą komputerową. Prowadzi się tak łatwo... Mimo wszystko da się nim poszaleć i zrobić to, co chce kierowca, a nie systemy właśnie.

Zobacz też: Ford Mondeo przejechał 2161 kilometrów na jednym baku paliwa

Niewiele jest aut, których nie trzeba reklamować. Najlepszą zachętą do zakupu, może tylko nie dla indywidualistów, jest widok ich sporej liczby na ulicach. Tyle praktyczności i dostojności połączonej z komfortem i sportem nie spotyka się często zgranych w jednym kawałku. Kawale, porządnym kawale auta. Nie chce się z niego wysiadać i dotyczy to zarówno kierowcy, jak i pasażerów. Cena podstawowej wersji może nie jest niska, bo wynosi 107 tysięcy (testowanej 139 tysięcy), ale lista jej wyposażenia zawiera pozycje nieznane nawet droższym autom. Ale najważniejsze i tak jest poczucie dobrze wydanych pieniędzy. Prawie, jak inwestycja – bezcenne w dzisiejszych czasach.

Ford Mondeo - przód
Ford Mondeo - lewy przód
Ford Mondeo - tył
Ford Mondeo - kokpit
Ford Mondeo - fotel kierowcy
Ford Mondeo - tylna kanapa
Ford Mondeo - zegary
Ford Mondeo - deska rozdzielcza
Ford Mondeo - wnętrze
Ford Mondeo - bagażnik
Ford Mondeo - pojemność bagażnika ze złożonymi siedzeniami
Ford Mondeo - silnik
Ford Mondeo - -przód
Ford Mondeo - lewa strona
Ford Mondeo - lewy profil
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA