REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Caddy: Przyjaciel na wakacje

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
Volkswagen Caddy
Volkswagen Caddy

REKLAMA

REKLAMA

Caddy to najlepiej sprzedający się samochód z dostawczej gamy Volkswagena. Może być ciężarówką pomocną w małym i średnim biznesie lub osobowym autem, idealnym na wypady w większym gronie.

Właśnie rozpoczęły się wakacje. Z jednej strony to czas przyjemnego odpoczynku i urlopów, z drugiej okres odwiecznych problemów związanych z tym, jak zapakować się na wakacyjny wyjazd. Większość samochodów wymusza kompromisy. Na co dzień dobrze się sprawdzają podczas dojazdów do pracy, ale nie są na tyle pojemne, aby pomieścić wszystkie potrzebne rzeczy. Dobrym rozwiązaniem okazują się wtedy osobowe auta zbudowane na bazie pojazdów dostawczych. Są na tyle kompaktowe, że nie sprawiają problemów podczas eksploatacji w mieście, a gdy trzeba, potrafią połknąć niewiarygodne ilości bagaży. Przykładem może byc Volkswagen Caddy w wersji Comfortline.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Volkswagenie Caddy

Produkowany w Poznaniu Caddy przeszedł niedawno face lifting. Zmiany – tradycyjnie dla marki – raczej subtelne, ale nadające świeżości. Mamy nowy pas przedni z reflektorami bardziej przypominającymi te z Golfa. Jest też zmienione wnętrze, które przystaje do aktualnej gamy modelowej Volkswagena. Zmodyfikowano też tylne lampy. Bryła auta pozostała bez zmian. Nadal można je kupić jako dwuosobowego dostawczaka z czarnymi zderzakami lub dobrze wyposażoną osobówkę wyposażoną w relingi i alufelgi (nawet 17-calowe). Plusem osobowej wersji są przesuwane drzwi zamocowane po obu stronach nadwozia. Znacznie ułatwiają korzystanie z tylnych miejsc na zatłoczonych parkingach.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat: Pan porządny

Caddy to bardzo funkcjonalne auto. W środku znajdziemy wiele schowków, wieszaków, siatek oraz półkę nad głowami kierowcy i pasażera. Miejsca z pewnością nie zabraknie. Auto funkcjonuje jako pojazd pięcioosobowy. Stosunkowo szeroka i wysoka kabina pozwala uznać, że nawet na dalszej trasie jazda w piątkę nie będzie problemem. Najwygodniej podróżować będzie jednak kierowca (cieszy „osobowa” pozycja za kierownicą) i pasażer. Ergonomia kokpitu zbiera wysokie noty, a automatyczna, dwustrefowa klima (opcja – seryjnie jest półautomatyczna) zapewnia komfort. Kieszeń w bocznych drzwiach mieści pionowo ustawioną, półtoralitrową butelkę napoju. Minusem może okazać się brak sterowania radiem z kierownicy. Kwestia przyzwyczajenia, jednak w tak bogatej wersji trochę to dziwi. Montaż deski rozdzielczej jest bardzo porządny, a twarde materiały użyte do jej budowy - odporne na zarysowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowy Volkswagen Crafter

REKLAMA

Problemu nie będzie z zabraniem na pokład nawet dużej ilości bagaży. Potężny kufer o niskim progu załadunku ma 750 litrów pojemności, a po złożeniu tylnych siedzeń aż 2852 litry. Sprawdziliśmy, że bez trudu mieści się tam koktajlowy stolik (blat i nogi oddzielnie) oraz dwa krzesła (w całości), a do tego spożywcze zakupy na cały tydzień i kilka zgrzewek napojów. Miejsca było jeszcze sporo. Pozwala to mieć pewność, że żadne wakacyjne wyjazdy nie będą wymagały decyzji, co zabieramy, a co trzeba zostawić. Minusem bagażnika jest sztywna półka (nie podnosi się z klapą) zamiast rolety oraz ciężka tylna klapa, która wyraźnie ma ochotę „przyfanzolić podbródkowym” osobie, która ją otwiera. Jest na to rada. Auto można zamówić z dwuskrzydłowymi drzwiami bagażnika, otwieranymi na boki.

Do napędu testowanej wersji auta posłużył turbodiesel 1.6 TDI o mocy 102 koni mechanicznych. Auto okazuje się całkiem dynamiczne i wyjątkowo dobrze wyciszone. Chętnie wyrywa do przodu od około 2000 obr./min. Na niższych obrotach reakcja na gaz jest gorsza. Znacznie ważniejsze od osiągów jest w tym samochodzie zużycie paliwa. W trasie można je utrzymać poniżej 6 litrów na setkę. W mieście auto realnie pali 7,5 – 8 litrów. Do przeniesienia napędu użyto pięciobiegowej skrzyni. Jej stopnie dobrano tak, że nie brakuje szóstego biegu. Lewarek skrzyni ma zaskakująco krótki skok. Krótszy niż w nie jednej osobówce. Zawieszenie zestrojono stosunkowo sztywno, co pomaga bezpiecznie pokonywać zakręty, mimo wysokiego nadwozia. Nie ma jednak obawy o brak komfortu. Udało się osiągnąć dobry kompromis. Spory plus za komunikatywny układ kierowniczy przywodzący na myśl większe modele producenta.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowy Volkswagen Tiguan

Caddy to duże zaskoczenie. Pozornie nudny, będący osobowym wariantem dostawczaka samochód, potrafi dać dużo frajdy z jazdy, a przy tym jest niewiarygodnie funkcjonalny. Minusów jest naprawdę niewiele. Caddy warto rozważyć jako alternatywę dla kompaktowego kombi. Jest bardziej uniwersalny, a pojemnością bagażnika biję na głowę większość popularnych aut. W dodatku jazda nim wcale nie przypomina podróży ciężarówką. Bliższe są już skojarzenia z minivanem. Niestety cena tego modelu w wersji Comfortline jest wysoka. Za auto z takim silnikiem jak nasza testówka trzeba zapłacić ponad 87 tysięcy złotych. W opcji można dokupić między innymi nawigację, skrzynię DSG lub napęd na cztery koła 4 Motion (dla 2.0 TDI). Na wakacje jak znalazł.

Volksvagen Caddy 1.6 TDI nawet 12% rabatu! Sprawdź teraz!

Volkswagen Caddy
Volkswagen Caddy
Volkswagen Caddy
Volkswagen Caddy
Volkswagen Caddy
Volkswagen Caddy
Volkswagen Caddy
Volkswagen Caddy
Volkswagen Caddy
Volkswagen Caddy
Volkswagen Caddy
Volkswagen Caddy
Volkswagen Caddy
Volkswagen Caddy
Volkswagen Caddy
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

REKLAMA