REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Cee’d SW: Pojemny radiowóz

Michał Karczewski
Kia Cee'd przód fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Cee’d był pierwszym modelem marki Kia, który na dobre odmienił jej wizerunek i pokazał, że współczesne koreańskie auta nie tylko mogą konkurować z europejskimi rywalami, ale same w sobie są po prostu niezłe.

Mniej więcej rok temu zostałem zatrzymany do kontroli drogowej przez patrol drogówki poruszający się Cee’dem SW. Moja rozmowa z funkcjonariuszami nie dotyczyła jednak (wbrew pozorom) przewinienia jakie popełniłem, a właśnie samochodów. Ja opowiadałem o aucie testowym, którym właśnie jechałem, oni – o swoim służbowym Cee’dzie. Pamiętam, że ich opinia na temat tego auta była pozytywna. Może trwałość to klucz to sukcesu tego samochodu?

REKLAMA

REKLAMA

Do wyglądu kompaktowej Kii zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Na ulicach jeździ ich naprawdę sporo – przeważnie są to 5-drzwiowe hatchbacki i kombi. W zeszłym roku Cee’d przeszedł face lifting. Gruntownie zmieniono przednią część nadwozia oraz wnętrze, a w hatchbacku (5d) zastosowano także nowe tylne lampy. Auto zaopatrzono w bardziej wyraziste reflektory oraz nowy grill. SW to kombi o tradycyjnym dla tego rodzaju nadwozia wyglądzie. Jest wiec niemal idealnie poziomo poprowadzona linia dachu oraz mocno ścięty tył. Bez ekstrawagancji, wiec auto podoba się osobom o różnych gustach.

Zobacz też: Opinie kierowców o Kii Cee'd

W środku uwagę zwraca spora ilość miejsca. Ukształtowanie deski rozdzielczej zapewnia odpowiednią przestrzeń na wysokości kolan. Kierownica jest ładna i poprawnie leży w dłoniach, a ergonomia kokpitu okazuje się dobra dzięki dużym przyciskom. Testowana wersja zaopatrzona była w duży dotykowy ekran obsługujący nawigację, zestaw audio (plus za wejście USB, iPod i AUX) oraz kamerę cofania. W testowanym egzemplarzu irytował jedynie zagłówek fotela kierowcy, grzechoczący podczas wsiadania. Z tyłu, podobnie jak w przedniej części kabiny, miejsca jest wystarczająco dużo dla dwóch dorosłych osób. Cieszy spora przestrzeń nad głową. Cee’d nie poddał się modzie na mocno opadająca linię dachu. Najważniejszy w kombi jest jednak bagażnik. W kompaktowej Kii ma on 534 litry pojemności i da się powiększyć do 1664 litrów po złożeniu tylnej kanapy. Dzięki składanemu siedzisku tworzy się wtedy płaska podłoga. Pod wykładziną bagażnika przewidziano dwa schowki – mniejszy i głęboki oraz bardziej obszerny, zaopatrzony w żłobienia, ale za to płytszy. Przed oczami ciekawskich wszystko przykrywa roleta (w testowej wersji również przyciemniana tylna i boczne szyby).

REKLAMA

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowa Kia Optima

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Testowego Cee’da wyposażono w wysokoprężny silnik CRDi o pojemności 1.6 litra i mocy 115 koni mechanicznych. Według danych technicznych auto z tym silnikiem przyspiesza do setki w 11,7 sekundy, ale w praktyce wrażenia są lepsze. Dzieje się tak dzięki mocnemu kopnięciu turbosprężarki po przekroczeniu 2000 obrotów. Cee’d chętnie wyrywa do przodu i robi to na każdym biegu. Maksymalny moment obrotowy wynosi 255 Nm w zakresie 1900 – 2750 obrotów. Aby najefektywniej wykorzystać parametry silnika trzeba często sięgać do lewarka zmiany biegów. Na szczęście pracuje on wyjątkowo lekko, a sama skrzynia ma sześć przełożeń, co pozwala obniżyć spalanie w trasie. Jednak nawet podczas intensywnej miejskiej jazdy i częstych korków, z reguły nie przekracza ono 8 litrów na setkę. Minusem jednostki napędowej jest jej głośna praca. Podwozie Cee’da zestrojono sztywno, ale nie na tylne, aby pasażerowie odbijali się głowami od sufitu na każdej nierówności. Całość poprawie tłumi nierówności i dobrze łączy w sobie elementy komfortu.

Zobacz też: Test Kia Picanto: Samochód roku 2011?

Patrząc na polskie ulice widać, że Cee’d zjednał sobie dużą liczbę sympatyków. Jeżdżą nim młode rodziny szukające przestronnego nadwozia oraz firmy potrzebujące sporego bagażnika. Ceny najtańszego benzynowego Cee’da SW z silnikiem 1.4 105KM zaczynają się od 49 500zł, zaś podstawowego, 90 konnego diesla od 57 000zł. Auto takie jak nasza testówka, mające pod maska 115 konny silnik wysokoprężny oraz pakiet wyposażenia L to wydatek 70 500zł. W wyposażeniu znalazła się automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, skórzane wykończenie kierownicy, czy elektryczne lusterka, ale zabrakło seryjnych aluminiowych felg.

Kia Cee'd bok i przód fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd tył fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd bok fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd przód fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd tył fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd bok i przód fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd fotele przód fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd kanapa tył fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd bagażnik fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd bagażnik fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd silnik fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd zegary fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd kokpit fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd przód fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd bok fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd przód fot. Maciej Medyj
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

REKLAMA

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA