REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Cee’d SW: Pojemny radiowóz

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
Kia Cee'd przód fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Cee’d był pierwszym modelem marki Kia, który na dobre odmienił jej wizerunek i pokazał, że współczesne koreańskie auta nie tylko mogą konkurować z europejskimi rywalami, ale same w sobie są po prostu niezłe.

REKLAMA

Mniej więcej rok temu zostałem zatrzymany do kontroli drogowej przez patrol drogówki poruszający się Cee’dem SW. Moja rozmowa z funkcjonariuszami nie dotyczyła jednak (wbrew pozorom) przewinienia jakie popełniłem, a właśnie samochodów. Ja opowiadałem o aucie testowym, którym właśnie jechałem, oni – o swoim służbowym Cee’dzie. Pamiętam, że ich opinia na temat tego auta była pozytywna. Może trwałość to klucz to sukcesu tego samochodu?

REKLAMA

Do wyglądu kompaktowej Kii zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Na ulicach jeździ ich naprawdę sporo – przeważnie są to 5-drzwiowe hatchbacki i kombi. W zeszłym roku Cee’d przeszedł face lifting. Gruntownie zmieniono przednią część nadwozia oraz wnętrze, a w hatchbacku (5d) zastosowano także nowe tylne lampy. Auto zaopatrzono w bardziej wyraziste reflektory oraz nowy grill. SW to kombi o tradycyjnym dla tego rodzaju nadwozia wyglądzie. Jest wiec niemal idealnie poziomo poprowadzona linia dachu oraz mocno ścięty tył. Bez ekstrawagancji, wiec auto podoba się osobom o różnych gustach.

Zobacz też: Opinie kierowców o Kii Cee'd

W środku uwagę zwraca spora ilość miejsca. Ukształtowanie deski rozdzielczej zapewnia odpowiednią przestrzeń na wysokości kolan. Kierownica jest ładna i poprawnie leży w dłoniach, a ergonomia kokpitu okazuje się dobra dzięki dużym przyciskom. Testowana wersja zaopatrzona była w duży dotykowy ekran obsługujący nawigację, zestaw audio (plus za wejście USB, iPod i AUX) oraz kamerę cofania. W testowanym egzemplarzu irytował jedynie zagłówek fotela kierowcy, grzechoczący podczas wsiadania. Z tyłu, podobnie jak w przedniej części kabiny, miejsca jest wystarczająco dużo dla dwóch dorosłych osób. Cieszy spora przestrzeń nad głową. Cee’d nie poddał się modzie na mocno opadająca linię dachu. Najważniejszy w kombi jest jednak bagażnik. W kompaktowej Kii ma on 534 litry pojemności i da się powiększyć do 1664 litrów po złożeniu tylnej kanapy. Dzięki składanemu siedzisku tworzy się wtedy płaska podłoga. Pod wykładziną bagażnika przewidziano dwa schowki – mniejszy i głęboki oraz bardziej obszerny, zaopatrzony w żłobienia, ale za to płytszy. Przed oczami ciekawskich wszystko przykrywa roleta (w testowej wersji również przyciemniana tylna i boczne szyby).

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowa Kia Optima

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Testowego Cee’da wyposażono w wysokoprężny silnik CRDi o pojemności 1.6 litra i mocy 115 koni mechanicznych. Według danych technicznych auto z tym silnikiem przyspiesza do setki w 11,7 sekundy, ale w praktyce wrażenia są lepsze. Dzieje się tak dzięki mocnemu kopnięciu turbosprężarki po przekroczeniu 2000 obrotów. Cee’d chętnie wyrywa do przodu i robi to na każdym biegu. Maksymalny moment obrotowy wynosi 255 Nm w zakresie 1900 – 2750 obrotów. Aby najefektywniej wykorzystać parametry silnika trzeba często sięgać do lewarka zmiany biegów. Na szczęście pracuje on wyjątkowo lekko, a sama skrzynia ma sześć przełożeń, co pozwala obniżyć spalanie w trasie. Jednak nawet podczas intensywnej miejskiej jazdy i częstych korków, z reguły nie przekracza ono 8 litrów na setkę. Minusem jednostki napędowej jest jej głośna praca. Podwozie Cee’da zestrojono sztywno, ale nie na tylne, aby pasażerowie odbijali się głowami od sufitu na każdej nierówności. Całość poprawie tłumi nierówności i dobrze łączy w sobie elementy komfortu.

Zobacz też: Test Kia Picanto: Samochód roku 2011?

Patrząc na polskie ulice widać, że Cee’d zjednał sobie dużą liczbę sympatyków. Jeżdżą nim młode rodziny szukające przestronnego nadwozia oraz firmy potrzebujące sporego bagażnika. Ceny najtańszego benzynowego Cee’da SW z silnikiem 1.4 105KM zaczynają się od 49 500zł, zaś podstawowego, 90 konnego diesla od 57 000zł. Auto takie jak nasza testówka, mające pod maska 115 konny silnik wysokoprężny oraz pakiet wyposażenia L to wydatek 70 500zł. W wyposażeniu znalazła się automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, skórzane wykończenie kierownicy, czy elektryczne lusterka, ale zabrakło seryjnych aluminiowych felg.

Kia Cee'd bok i przód fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd tył fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd bok fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd przód fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd tył fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd bok i przód fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd fotele przód fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd kanapa tył fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd bagażnik fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd bagażnik fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd silnik fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd zegary fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd kokpit fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd przód fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd bok fot. Maciej Medyj
Kia Cee'd przód fot. Maciej Medyj
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA