REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mazda 6: Duża i japońska

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
Mazda 6 przód fot. Maciej Medyj
Mazda 6 przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Dla wielu sam fakt, że Mazda jest jednym z ostatnich japońskich producentów wytwarzających auta w tym kraju, to argument by je kupić. „Szóstka” ma jednak do zaoferowania coś więcej niż tylko pochodzenie.

Wygląd auta jest dynamiczny, nowoczesny i może się podobać. „Szóstka”, wbrew temu jak wygląda, nie jest autem sportowym. Jest dużą (4755mm długości), rodzinną limuzyną, choć (szczególnie w wersji hatchback) stylizowaną dynamicznie i "charakternie". Auto mimo ciągle świeżej stylistyki, zdążyło już przejść face-lifting. Zmiany dotyczyły głównie przedniej części nadwozia. Nowy jest zatem pas przedni (zmienione reflektory, zderzak oraz grill), a także ustawienia zawieszenia. Bez zmian pozostał tył – nadal znajdują się tam modne białe lampy w kształcie fali.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Maździe 6

REKLAMA

Wnętrze charakteryzuje się świetną ergonomią i solidnym montażem. Nic tu nie trzeszczy i nie stuka, mimo że testowany egzemplarz miał już za sobą niemal 40 tysięcy kilometrów. Na pochwałę zasługują też duże klawisze i pokrętła w konsoli środkowej oraz ich logiczne rozmieszczenie. Jedynym minusem jest dźwignia hamulca ręcznego po prawej stronie lewarka zmiany biegów. Na pochwałę zasługuje za to potężna ilość miejsca, jaką „Szóstka” oferuje w kabinie. Z przodu siedzi się wygodnie i dość nisko. Ukształtowanie konsoli środkowej nie ogranicza miejsca na nogi, a szeroka kabina zapewnia odpowiednią przestrzeń na wysokości ramion kierowcy i pasażera. Do tego ładne zegary i dobrze leżąca w dłoniach kierownica. Szkoda, że producent "zapomniał" o podświetleniu przycisków elektrycznych szyb i regulacji lusterek znajdujących się drzwiach kierowcy (świeci się tylko przycisk szyby kierowcy).

Na tylnej kanapie miejsca jest niemal tyle, ile z przodu. Dwie osoby będą tam podróżowały bardzo wygodnie, korzystając z podłokietnika, na krótszych trasach nawet trzy nie będą narzekać, a jeśli już, to tylko na przestrzeń nad głową. Dynamiczna linia nadwozia wymusiła pewne ograniczenia w tej kwestii. Z drugiej strony zawsze można wybrać kombi, jednak już w hatchbacku do dyspozycji jest duży, 510 litrowy bagażnik. Składając tylną kanapę uzyskuje się w nim płaską podłogę. Aby złożyć oparcie kanapy wystarczy pociągną za dwie klamki umieszczone w bocznych częściach bagażnika. Oparcie opada wtedy samoczynnie.

Zobacz też: Mazda 6: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Pod maską Mazdy pracuje dwulitrowy, benzynowy silnik o mocy 155 koni. W czasie, gdy niemal wszyscy producenci robią coraz mniejsze silniki wspomagane turbosprężarkami, Mazda wierna jest tradycyjnej dwulitrówce pasującej do auta klasy średniej. Część klientów, która nie ma ochoty brać udziału w ekologicznej walce producentów, może wybierać. Wbrew pozorom silnik nie jest jednak pozbawiony nowinek. Zaopatrzono go w bezpośredni wtrysk benzyny mający za zadanie poprawić osiągi i zmniejszyć spalanie. Chyba się to udało, bo nawet podczas dynamicznej jazdy nie przekraczało ono 10.5 litra na setkę. Jednostka oddaje moc w tradycyjny dla benzyniaków bez turbo sposób. Zdecydowanie lepiej czuje się w górnym zakresie obrotów. Maksymalny moment wynoszący 192 Nm dostępny jest przy 4500 obrotów.

Silnik pozwala się kręcić do ponad 6500 obrotów i trzeba przyznać, że warto. Brzmienie jest bowiem przyjemne, a i dynamika niezła. Do przeniesienia napędu użyto świetnej sześciobiegowej skrzyni. Poszczególne przełożenia wchodzą z przydatnym podczas dynamicznej jazdy lekkim oporem, a lewarek ma pewne i precyzyjne drogi prowadzenia. Charakterystyka zawieszenia Mazdy dobrze łączy w sobie komfort z pewnym prowadzeniem. Auto chętnie wchodzi w zakręty i dobrze trzyma się drogi. Pomaga w tym odpowiedni układ kierowniczy, który - co ważne - ma trafnie dobraną siłę wspomagania.

Zobacz też: Test Mazda 6 Sport: dyskretna, elegancka... i łagodna dla portfela

Mazda 6 to porządne i solidne (co potwierdzają statystyki) auto prosto z Japonii. Za podstawową wersję hatchback z benzynowym silnikiem 1.8 (120KM) trzeba zapłacić 88 300zł. Znacznie lepiej wyposażona Exlusive Plus z dwulitrowym benzyniakiem kosztuje 102 300zł. Producent oferuje też limitowana serię o nazwie Kirei. Auto zaopatrzono w audio Bose (nasza testówka tez je miała), półskórzaną tapicerkę, inne wykończenie kokpitu oraz lakier metalic. Cena – 107 300zł. Na zwolenników diesli czeka wysokoprężny silnik 2.2 w trzech wariantach mocy. Najtańszy kosztuje tyle co benzynowa wersja Kirei.

Mazda 6 przód fot. Maciej Medyj
Mazda 6 tył fot. Maciej Medyj
Mazda 6 bok fot. Maciej Medyj
Mazda 6 kokpit fot. Maciej Medyj
Mazda 6 fotele przód fot. Maciej Medyj
Mazda 6 fotele tył fot. Maciej Medyj
Mazda 6 bagażnik fot. Maciej Medyj
Mazda 6 bagażnik fot. Maciej Medyj
Mazda 6 fotele przód fot. Maciej Medyj
Mazda 6 silnik fot. Maciej Medyj
Mazda 6 zegary fot. Maciej Medyj
Mazda 6 wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Mazda 6 przód fot. Maciej Medyj
Mazda 6 bok fot. Maciej Medyj
Mazda 6 przód fot. Maciej Medyj
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA