REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mazda 6: Duża i japońska

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
Mazda 6 przód fot. Maciej Medyj
Mazda 6 przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Dla wielu sam fakt, że Mazda jest jednym z ostatnich japońskich producentów wytwarzających auta w tym kraju, to argument by je kupić. „Szóstka” ma jednak do zaoferowania coś więcej niż tylko pochodzenie.

Wygląd auta jest dynamiczny, nowoczesny i może się podobać. „Szóstka”, wbrew temu jak wygląda, nie jest autem sportowym. Jest dużą (4755mm długości), rodzinną limuzyną, choć (szczególnie w wersji hatchback) stylizowaną dynamicznie i "charakternie". Auto mimo ciągle świeżej stylistyki, zdążyło już przejść face-lifting. Zmiany dotyczyły głównie przedniej części nadwozia. Nowy jest zatem pas przedni (zmienione reflektory, zderzak oraz grill), a także ustawienia zawieszenia. Bez zmian pozostał tył – nadal znajdują się tam modne białe lampy w kształcie fali.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Maździe 6

REKLAMA

Wnętrze charakteryzuje się świetną ergonomią i solidnym montażem. Nic tu nie trzeszczy i nie stuka, mimo że testowany egzemplarz miał już za sobą niemal 40 tysięcy kilometrów. Na pochwałę zasługują też duże klawisze i pokrętła w konsoli środkowej oraz ich logiczne rozmieszczenie. Jedynym minusem jest dźwignia hamulca ręcznego po prawej stronie lewarka zmiany biegów. Na pochwałę zasługuje za to potężna ilość miejsca, jaką „Szóstka” oferuje w kabinie. Z przodu siedzi się wygodnie i dość nisko. Ukształtowanie konsoli środkowej nie ogranicza miejsca na nogi, a szeroka kabina zapewnia odpowiednią przestrzeń na wysokości ramion kierowcy i pasażera. Do tego ładne zegary i dobrze leżąca w dłoniach kierownica. Szkoda, że producent "zapomniał" o podświetleniu przycisków elektrycznych szyb i regulacji lusterek znajdujących się drzwiach kierowcy (świeci się tylko przycisk szyby kierowcy).

Na tylnej kanapie miejsca jest niemal tyle, ile z przodu. Dwie osoby będą tam podróżowały bardzo wygodnie, korzystając z podłokietnika, na krótszych trasach nawet trzy nie będą narzekać, a jeśli już, to tylko na przestrzeń nad głową. Dynamiczna linia nadwozia wymusiła pewne ograniczenia w tej kwestii. Z drugiej strony zawsze można wybrać kombi, jednak już w hatchbacku do dyspozycji jest duży, 510 litrowy bagażnik. Składając tylną kanapę uzyskuje się w nim płaską podłogę. Aby złożyć oparcie kanapy wystarczy pociągną za dwie klamki umieszczone w bocznych częściach bagażnika. Oparcie opada wtedy samoczynnie.

Zobacz też: Mazda 6: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Pod maską Mazdy pracuje dwulitrowy, benzynowy silnik o mocy 155 koni. W czasie, gdy niemal wszyscy producenci robią coraz mniejsze silniki wspomagane turbosprężarkami, Mazda wierna jest tradycyjnej dwulitrówce pasującej do auta klasy średniej. Część klientów, która nie ma ochoty brać udziału w ekologicznej walce producentów, może wybierać. Wbrew pozorom silnik nie jest jednak pozbawiony nowinek. Zaopatrzono go w bezpośredni wtrysk benzyny mający za zadanie poprawić osiągi i zmniejszyć spalanie. Chyba się to udało, bo nawet podczas dynamicznej jazdy nie przekraczało ono 10.5 litra na setkę. Jednostka oddaje moc w tradycyjny dla benzyniaków bez turbo sposób. Zdecydowanie lepiej czuje się w górnym zakresie obrotów. Maksymalny moment wynoszący 192 Nm dostępny jest przy 4500 obrotów.

Silnik pozwala się kręcić do ponad 6500 obrotów i trzeba przyznać, że warto. Brzmienie jest bowiem przyjemne, a i dynamika niezła. Do przeniesienia napędu użyto świetnej sześciobiegowej skrzyni. Poszczególne przełożenia wchodzą z przydatnym podczas dynamicznej jazdy lekkim oporem, a lewarek ma pewne i precyzyjne drogi prowadzenia. Charakterystyka zawieszenia Mazdy dobrze łączy w sobie komfort z pewnym prowadzeniem. Auto chętnie wchodzi w zakręty i dobrze trzyma się drogi. Pomaga w tym odpowiedni układ kierowniczy, który - co ważne - ma trafnie dobraną siłę wspomagania.

Zobacz też: Test Mazda 6 Sport: dyskretna, elegancka... i łagodna dla portfela

Mazda 6 to porządne i solidne (co potwierdzają statystyki) auto prosto z Japonii. Za podstawową wersję hatchback z benzynowym silnikiem 1.8 (120KM) trzeba zapłacić 88 300zł. Znacznie lepiej wyposażona Exlusive Plus z dwulitrowym benzyniakiem kosztuje 102 300zł. Producent oferuje też limitowana serię o nazwie Kirei. Auto zaopatrzono w audio Bose (nasza testówka tez je miała), półskórzaną tapicerkę, inne wykończenie kokpitu oraz lakier metalic. Cena – 107 300zł. Na zwolenników diesli czeka wysokoprężny silnik 2.2 w trzech wariantach mocy. Najtańszy kosztuje tyle co benzynowa wersja Kirei.

Mazda 6 przód fot. Maciej Medyj
Mazda 6 tył fot. Maciej Medyj
Mazda 6 bok fot. Maciej Medyj
Mazda 6 kokpit fot. Maciej Medyj
Mazda 6 fotele przód fot. Maciej Medyj
Mazda 6 fotele tył fot. Maciej Medyj
Mazda 6 bagażnik fot. Maciej Medyj
Mazda 6 bagażnik fot. Maciej Medyj
Mazda 6 fotele przód fot. Maciej Medyj
Mazda 6 silnik fot. Maciej Medyj
Mazda 6 zegary fot. Maciej Medyj
Mazda 6 wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Mazda 6 przód fot. Maciej Medyj
Mazda 6 bok fot. Maciej Medyj
Mazda 6 przód fot. Maciej Medyj
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

REKLAMA

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

REKLAMA