REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mazdy 2 Facelifting

Mazda2
Mazda2

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Mazda2 to ewolucja dynamicznego charakteru pierwszej wersji. Wciąż dostępna jest jako auto trzy- i pięciodrzwiowe, a nowy przód sprawia, że bardziej pasuje do obecnej gamy modelowej producenta.

Nowa Mazda2 to ewolucja dynamicznego charakteru pierwszej wersji. Wciąż dostępna jest jako auto trzy- i pięciodrzwiowe, a nowy przód sprawia, że bardziej pasuje do obecnej gamy modelowej producenta.

REKLAMA

REKLAMA

Z zewnątrz zauważymy nowy przód charakterystyczny dla gamy modelowej Mazdy oraz zmienione oprawy przednich lamp przeciwmgielnych. Klienci będą mogli wybierać spośród jedenastu kolorów karoserii, w tym dwóch nowych – niebieskiego Aquatic Blue Mica i czerwonego Burgundy Red Mica, a także nowych wzorów felg aluminiowych. W zależności od rynku wersja Sport dostępna będzie z aerodynamicznymi nakładkami progów i spojlerem dachowym.

Zobacz też: Rodzinny Francuz – Renault Grand Scenic

We wnętrzu znajdziemy nowy wzór wskaźników z czarnym tłem, białymi cyframi i srebrnymi pierścieniami oraz czarny fortepianowy lakier panelu środkowego i deski rozdzielczej, a także bardziej wytrzymałe materiały w najczęściej dotykanych miejscach konsoli środkowej. W poliftingowej wersji znajdą się również nowocześniejsze wzory obić foteli, nowo zaprojektowane czarne wyloty powietrza klimatyzacji po obu stronach deski rozdzielczej, z otaczającymi je srebrnymi pierścieniami, które zastępując nawiewy całkowicie srebrne minimalizują odbicia w bocznych szybach. Możemy też liczyć na nowy, zamykany schowek w wersjach z kierownicą po lewej stronie.

REKLAMA

Zobacz też: Znikający Challenger

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mazda 2 doczekała się też zmodernizowanych silników. Wszystkie jednostki benzynowe i wysokoprężne są zgodne z normą Euro5. Silnik MZR 1,3 Standard Power rozwija moc maksymalną 55 kW/75 KM przy 6000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 119 Nm przy 3500 obr./min. zużywając około 2% mniej paliwa (średnio 5,1 l/100 km) i emitując o 5% mniej CO2 (119 g/km). MZR 1,3 High Power rozwija moc maksymalną 62 kW/84 KM przy 6000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 121 Nm przy 3500 obr./min. zużywając około 2% mniej paliwa (średnio 5,1 l/100 km) i emitując o 5% mniej CO2 (119 g/km). Z kolei MZR 1,5 z pięciobiegową skrzynią ręczną rozwija moc maksymalną 75 kW/102 KM przy 6000 obr./min. i 133 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4000 obr./min., zużywając średnio 5,8 l/100 km, a taki sam motor z czterostopniową skrzynią automatyczną rozwija moc maksymalną 75 kW/102 KM przy 6000 obr./min. i 133 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4000 obr./min., zużywając średnio 6,3 l/100.

Zobacz też: Nowy Peugeot 107: odnowiony mieszczuch

Unowocześniony został też wysokoprężny silnik o pojemności 1,6 z bezpośrednim wtryskiem common-rail. Rozwija on maksymalnie 70 kW/95 KM (+ 5 KM) przy 3800 obr./min. i 205 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie między 1750 a 3000 obr./min. Zużywa przy tym około 2% mniej paliwa niż poprzedni silnik wysokoprężny (średnio 4,2 l/100 km) i emituje mniej CO2 (tylko 110 g/km).

Mazda2
Mazda2
Mazda2
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA