REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mazda 3 po raz drugi

Subskrybuj nas na Youtube
Mazda3
Mazda3

REKLAMA

REKLAMA

Nie tak dawno Mazda powróciła oficjalnie na polski rynek. Auta tej marki chętnie kupowane były jako używane, teraz i nowe sprzedają się u nas bardzo dobrze. Lada moment w salonach pojawi się nowa generacja kompaktowej trójki.

Nie tak dawno Mazda powróciła oficjalnie na polski rynek. Auta tej marki chętnie kupowane były jako używane, teraz i nowe sprzedają się u nas bardzo dobrze. Lada moment w salonach pojawi się nowa generacja kompaktowej trójki.

REKLAMA

Zobacz też: Toyota Hilux 2012 – nowa twarz nieśmiertelnego pick-upa

Produkowana od 2003 roku Mazda 3 pierwszej generacji była rynkowym przebojem, ale po 6 latach nadszedł czas na godnego następcę. Zmiany w nowym modelu mają charakter bardziej ewolucyjny niż rewolucyjny. Wszystko co dobre zostało zachowane, ale teraz trójka bardziej upodobniła się do pozostałych pojazdów z gamy japońskiego producenta - wiadomo: Zoom-Zoom. I to „odpowiedzialne”. Samochód będzie tak jak do tej pory oferowany w wersji sedan i hatchback. Auto urosło w stosunku do poprzednika i trzeba przyznać, że w klasie kompaktów jest jednym z większych pojazdów.

Zobacz też: Audi A1 Sportback 2012

Wersja sedan mierzy teraz 4580mm, a hatchback i jego sportowa odmiana odpowiednio 4460mm i 4490mm. Wysokość samochodu jest w każdym przypadku taka sama i wynosi 1470mm. Mimo pokaźnych rozmiarów, bryła nadwozia zarówno cztero jak i pięciodrzwiowej wersji jest zwarta i dynamiczna. Do istotnych zmian należy zaliczyć mniejszą niż w przypadku poprzednika masę i współczynnik oporu powietrza.

Dalszy ciąg materiału pod wideo



Auto wyraźnie nawiązuje wyglądem do większej szóstki. Widać to zwłaszcza w wersji sedan, która z tyłu wydaje się być mniejsza kopią modelu klasy średniej. Przód auta ma charakter bardziej indywidualny, jednak kształt reflektorów oraz zderzaka również wygląda znajomo.

Wnętrze zaprojektowano ze smakiem i polotem. Konsola centralna łagodnie łączy się z tunelem środkowym. Osadzone głęboko zegary i trójramienna kierownica podkreślają sportowy charakter samochodu. Oryginalnie wygląda też daszek w górnej części deski rozdzielczej, skrywający dwa dodatkowe wyświetlacze.




Standard wyposażenia ma obejmować ABS z EBD i asystentem hamowania, sześć poduszek powietrznych oraz układ kontroli trakcji. Auto może być również zaopatrzone w takie dodatki jak dziesięciogłośnikowy zestaw audio marki Bose czy fotele z pamięcią ustawienia trzech pozycji i dodatkowo dwóch zapisanych w nadajniku bezkluczykowego systemu uruchamiania. Ponadto samochód może obsługiwać urządzenia korzystające z systemu Bluetooth. W dodatkowym wyposażeniu znajdzie się także system kontroli strefy za samochodem oraz ruchome adaptacyjne reflektory.

Pod maską nowej Mazdy może pracować jeden z czterech silników - do wyboru spośród dwóch benzyniaków i pary diesli. Wśród tych pierwszych znajdzie się motor 1,6 o mocy 105 KM oraz 2,0 rozwijający 150 KM. Rolę mniejszego diesla odgrywał będzie silnik o pojemność 1,6 i mocy 109 KM, zaś większego motor 2,2 o dwóch wariantach mocy: 150 i 185 KM. Dodatkowo dla fanów sportowych emocji planowana jest wersja MPS z benzynowym silnikiem o pojemności 2,3 litra i mocy 260 KM.




Warto zauważyć, że Mazda w przeciwieństwie do innych japońskich marek cały czas produkuje swoje samochody w kraju kwitnącej wiśni. Pozwala to mieć nadzieję na zachowanie legendarnej niezawodności w kolejnych nowych modelach. Wiele wskazuje na to, że o handlowy sukces nowej trójki ludzie z Mazdy mogą być spokojni. Czy będzie tak w rzeczywistości przekonamy się już niedługo, bo producent rynkowy debiut auta zapowiedział na wiosnę bieżącego roku.

Michał Karczewski, fot. Mazda

Mazda3
Mazda3
Mazda3
Mazda3
Mazda3
Mazda3
Mazda3
Mazda3
Mazda3
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA