REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mazda 3 po raz drugi

Mazda3
Mazda3

REKLAMA

REKLAMA

Nie tak dawno Mazda powróciła oficjalnie na polski rynek. Auta tej marki chętnie kupowane były jako używane, teraz i nowe sprzedają się u nas bardzo dobrze. Lada moment w salonach pojawi się nowa generacja kompaktowej trójki.

Nie tak dawno Mazda powróciła oficjalnie na polski rynek. Auta tej marki chętnie kupowane były jako używane, teraz i nowe sprzedają się u nas bardzo dobrze. Lada moment w salonach pojawi się nowa generacja kompaktowej trójki.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Toyota Hilux 2012 – nowa twarz nieśmiertelnego pick-upa

Produkowana od 2003 roku Mazda 3 pierwszej generacji była rynkowym przebojem, ale po 6 latach nadszedł czas na godnego następcę. Zmiany w nowym modelu mają charakter bardziej ewolucyjny niż rewolucyjny. Wszystko co dobre zostało zachowane, ale teraz trójka bardziej upodobniła się do pozostałych pojazdów z gamy japońskiego producenta - wiadomo: Zoom-Zoom. I to „odpowiedzialne”. Samochód będzie tak jak do tej pory oferowany w wersji sedan i hatchback. Auto urosło w stosunku do poprzednika i trzeba przyznać, że w klasie kompaktów jest jednym z większych pojazdów.

Zobacz też: Audi A1 Sportback 2012

REKLAMA

Wersja sedan mierzy teraz 4580mm, a hatchback i jego sportowa odmiana odpowiednio 4460mm i 4490mm. Wysokość samochodu jest w każdym przypadku taka sama i wynosi 1470mm. Mimo pokaźnych rozmiarów, bryła nadwozia zarówno cztero jak i pięciodrzwiowej wersji jest zwarta i dynamiczna. Do istotnych zmian należy zaliczyć mniejszą niż w przypadku poprzednika masę i współczynnik oporu powietrza.

Dalszy ciąg materiału pod wideo



Auto wyraźnie nawiązuje wyglądem do większej szóstki. Widać to zwłaszcza w wersji sedan, która z tyłu wydaje się być mniejsza kopią modelu klasy średniej. Przód auta ma charakter bardziej indywidualny, jednak kształt reflektorów oraz zderzaka również wygląda znajomo.

Wnętrze zaprojektowano ze smakiem i polotem. Konsola centralna łagodnie łączy się z tunelem środkowym. Osadzone głęboko zegary i trójramienna kierownica podkreślają sportowy charakter samochodu. Oryginalnie wygląda też daszek w górnej części deski rozdzielczej, skrywający dwa dodatkowe wyświetlacze.




Standard wyposażenia ma obejmować ABS z EBD i asystentem hamowania, sześć poduszek powietrznych oraz układ kontroli trakcji. Auto może być również zaopatrzone w takie dodatki jak dziesięciogłośnikowy zestaw audio marki Bose czy fotele z pamięcią ustawienia trzech pozycji i dodatkowo dwóch zapisanych w nadajniku bezkluczykowego systemu uruchamiania. Ponadto samochód może obsługiwać urządzenia korzystające z systemu Bluetooth. W dodatkowym wyposażeniu znajdzie się także system kontroli strefy za samochodem oraz ruchome adaptacyjne reflektory.

Pod maską nowej Mazdy może pracować jeden z czterech silników - do wyboru spośród dwóch benzyniaków i pary diesli. Wśród tych pierwszych znajdzie się motor 1,6 o mocy 105 KM oraz 2,0 rozwijający 150 KM. Rolę mniejszego diesla odgrywał będzie silnik o pojemność 1,6 i mocy 109 KM, zaś większego motor 2,2 o dwóch wariantach mocy: 150 i 185 KM. Dodatkowo dla fanów sportowych emocji planowana jest wersja MPS z benzynowym silnikiem o pojemności 2,3 litra i mocy 260 KM.




Warto zauważyć, że Mazda w przeciwieństwie do innych japońskich marek cały czas produkuje swoje samochody w kraju kwitnącej wiśni. Pozwala to mieć nadzieję na zachowanie legendarnej niezawodności w kolejnych nowych modelach. Wiele wskazuje na to, że o handlowy sukces nowej trójki ludzie z Mazdy mogą być spokojni. Czy będzie tak w rzeczywistości przekonamy się już niedługo, bo producent rynkowy debiut auta zapowiedział na wiosnę bieżącego roku.

Michał Karczewski, fot. Mazda

Mazda3
Mazda3
Mazda3
Mazda3
Mazda3
Mazda3
Mazda3
Mazda3
Mazda3
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA