REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mazda 3 po raz drugi

Subskrybuj nas na Youtube
Mazda3
Mazda3

REKLAMA

REKLAMA

Nie tak dawno Mazda powróciła oficjalnie na polski rynek. Auta tej marki chętnie kupowane były jako używane, teraz i nowe sprzedają się u nas bardzo dobrze. Lada moment w salonach pojawi się nowa generacja kompaktowej trójki.

Nie tak dawno Mazda powróciła oficjalnie na polski rynek. Auta tej marki chętnie kupowane były jako używane, teraz i nowe sprzedają się u nas bardzo dobrze. Lada moment w salonach pojawi się nowa generacja kompaktowej trójki.

REKLAMA

Zobacz też: Toyota Hilux 2012 – nowa twarz nieśmiertelnego pick-upa

Produkowana od 2003 roku Mazda 3 pierwszej generacji była rynkowym przebojem, ale po 6 latach nadszedł czas na godnego następcę. Zmiany w nowym modelu mają charakter bardziej ewolucyjny niż rewolucyjny. Wszystko co dobre zostało zachowane, ale teraz trójka bardziej upodobniła się do pozostałych pojazdów z gamy japońskiego producenta - wiadomo: Zoom-Zoom. I to „odpowiedzialne”. Samochód będzie tak jak do tej pory oferowany w wersji sedan i hatchback. Auto urosło w stosunku do poprzednika i trzeba przyznać, że w klasie kompaktów jest jednym z większych pojazdów.

Zobacz też: Audi A1 Sportback 2012

Wersja sedan mierzy teraz 4580mm, a hatchback i jego sportowa odmiana odpowiednio 4460mm i 4490mm. Wysokość samochodu jest w każdym przypadku taka sama i wynosi 1470mm. Mimo pokaźnych rozmiarów, bryła nadwozia zarówno cztero jak i pięciodrzwiowej wersji jest zwarta i dynamiczna. Do istotnych zmian należy zaliczyć mniejszą niż w przypadku poprzednika masę i współczynnik oporu powietrza.

Dalszy ciąg materiału pod wideo



Auto wyraźnie nawiązuje wyglądem do większej szóstki. Widać to zwłaszcza w wersji sedan, która z tyłu wydaje się być mniejsza kopią modelu klasy średniej. Przód auta ma charakter bardziej indywidualny, jednak kształt reflektorów oraz zderzaka również wygląda znajomo.

Wnętrze zaprojektowano ze smakiem i polotem. Konsola centralna łagodnie łączy się z tunelem środkowym. Osadzone głęboko zegary i trójramienna kierownica podkreślają sportowy charakter samochodu. Oryginalnie wygląda też daszek w górnej części deski rozdzielczej, skrywający dwa dodatkowe wyświetlacze.




Standard wyposażenia ma obejmować ABS z EBD i asystentem hamowania, sześć poduszek powietrznych oraz układ kontroli trakcji. Auto może być również zaopatrzone w takie dodatki jak dziesięciogłośnikowy zestaw audio marki Bose czy fotele z pamięcią ustawienia trzech pozycji i dodatkowo dwóch zapisanych w nadajniku bezkluczykowego systemu uruchamiania. Ponadto samochód może obsługiwać urządzenia korzystające z systemu Bluetooth. W dodatkowym wyposażeniu znajdzie się także system kontroli strefy za samochodem oraz ruchome adaptacyjne reflektory.

Pod maską nowej Mazdy może pracować jeden z czterech silników - do wyboru spośród dwóch benzyniaków i pary diesli. Wśród tych pierwszych znajdzie się motor 1,6 o mocy 105 KM oraz 2,0 rozwijający 150 KM. Rolę mniejszego diesla odgrywał będzie silnik o pojemność 1,6 i mocy 109 KM, zaś większego motor 2,2 o dwóch wariantach mocy: 150 i 185 KM. Dodatkowo dla fanów sportowych emocji planowana jest wersja MPS z benzynowym silnikiem o pojemności 2,3 litra i mocy 260 KM.




Warto zauważyć, że Mazda w przeciwieństwie do innych japońskich marek cały czas produkuje swoje samochody w kraju kwitnącej wiśni. Pozwala to mieć nadzieję na zachowanie legendarnej niezawodności w kolejnych nowych modelach. Wiele wskazuje na to, że o handlowy sukces nowej trójki ludzie z Mazdy mogą być spokojni. Czy będzie tak w rzeczywistości przekonamy się już niedługo, bo producent rynkowy debiut auta zapowiedział na wiosnę bieżącego roku.

Michał Karczewski, fot. Mazda

Mazda3
Mazda3
Mazda3
Mazda3
Mazda3
Mazda3
Mazda3
Mazda3
Mazda3
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

REKLAMA

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

REKLAMA