REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mazda 3 po raz drugi

Mazda3
Mazda3

REKLAMA

REKLAMA

Nie tak dawno Mazda powróciła oficjalnie na polski rynek. Auta tej marki chętnie kupowane były jako używane, teraz i nowe sprzedają się u nas bardzo dobrze. Lada moment w salonach pojawi się nowa generacja kompaktowej trójki.

Nie tak dawno Mazda powróciła oficjalnie na polski rynek. Auta tej marki chętnie kupowane były jako używane, teraz i nowe sprzedają się u nas bardzo dobrze. Lada moment w salonach pojawi się nowa generacja kompaktowej trójki.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Toyota Hilux 2012 – nowa twarz nieśmiertelnego pick-upa

Produkowana od 2003 roku Mazda 3 pierwszej generacji była rynkowym przebojem, ale po 6 latach nadszedł czas na godnego następcę. Zmiany w nowym modelu mają charakter bardziej ewolucyjny niż rewolucyjny. Wszystko co dobre zostało zachowane, ale teraz trójka bardziej upodobniła się do pozostałych pojazdów z gamy japońskiego producenta - wiadomo: Zoom-Zoom. I to „odpowiedzialne”. Samochód będzie tak jak do tej pory oferowany w wersji sedan i hatchback. Auto urosło w stosunku do poprzednika i trzeba przyznać, że w klasie kompaktów jest jednym z większych pojazdów.

Zobacz też: Audi A1 Sportback 2012

REKLAMA

Wersja sedan mierzy teraz 4580mm, a hatchback i jego sportowa odmiana odpowiednio 4460mm i 4490mm. Wysokość samochodu jest w każdym przypadku taka sama i wynosi 1470mm. Mimo pokaźnych rozmiarów, bryła nadwozia zarówno cztero jak i pięciodrzwiowej wersji jest zwarta i dynamiczna. Do istotnych zmian należy zaliczyć mniejszą niż w przypadku poprzednika masę i współczynnik oporu powietrza.

Dalszy ciąg materiału pod wideo



Auto wyraźnie nawiązuje wyglądem do większej szóstki. Widać to zwłaszcza w wersji sedan, która z tyłu wydaje się być mniejsza kopią modelu klasy średniej. Przód auta ma charakter bardziej indywidualny, jednak kształt reflektorów oraz zderzaka również wygląda znajomo.

Wnętrze zaprojektowano ze smakiem i polotem. Konsola centralna łagodnie łączy się z tunelem środkowym. Osadzone głęboko zegary i trójramienna kierownica podkreślają sportowy charakter samochodu. Oryginalnie wygląda też daszek w górnej części deski rozdzielczej, skrywający dwa dodatkowe wyświetlacze.




Standard wyposażenia ma obejmować ABS z EBD i asystentem hamowania, sześć poduszek powietrznych oraz układ kontroli trakcji. Auto może być również zaopatrzone w takie dodatki jak dziesięciogłośnikowy zestaw audio marki Bose czy fotele z pamięcią ustawienia trzech pozycji i dodatkowo dwóch zapisanych w nadajniku bezkluczykowego systemu uruchamiania. Ponadto samochód może obsługiwać urządzenia korzystające z systemu Bluetooth. W dodatkowym wyposażeniu znajdzie się także system kontroli strefy za samochodem oraz ruchome adaptacyjne reflektory.

Pod maską nowej Mazdy może pracować jeden z czterech silników - do wyboru spośród dwóch benzyniaków i pary diesli. Wśród tych pierwszych znajdzie się motor 1,6 o mocy 105 KM oraz 2,0 rozwijający 150 KM. Rolę mniejszego diesla odgrywał będzie silnik o pojemność 1,6 i mocy 109 KM, zaś większego motor 2,2 o dwóch wariantach mocy: 150 i 185 KM. Dodatkowo dla fanów sportowych emocji planowana jest wersja MPS z benzynowym silnikiem o pojemności 2,3 litra i mocy 260 KM.




Warto zauważyć, że Mazda w przeciwieństwie do innych japońskich marek cały czas produkuje swoje samochody w kraju kwitnącej wiśni. Pozwala to mieć nadzieję na zachowanie legendarnej niezawodności w kolejnych nowych modelach. Wiele wskazuje na to, że o handlowy sukces nowej trójki ludzie z Mazdy mogą być spokojni. Czy będzie tak w rzeczywistości przekonamy się już niedługo, bo producent rynkowy debiut auta zapowiedział na wiosnę bieżącego roku.

Michał Karczewski, fot. Mazda

Mazda3
Mazda3
Mazda3
Mazda3
Mazda3
Mazda3
Mazda3
Mazda3
Mazda3
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA