REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Znikający Challenger

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Dodge Challenger - reflektor
Dodge Challenger - reflektor

REKLAMA

REKLAMA

Amerykanie zawsze byli mistrzami w produkowaniu aut, które przyciągały uwagę. Pomagała im w tym nie tylko stylistyka, widlaste V8-ki z ich charakterystycznym dźwiękiem, ale także najbardziej znany show biznes zwany Hollywood.

Amerykanie zawsze byli mistrzami w produkowaniu aut, które przyciągały uwagę. Pomagała im w tym nie tylko stylistyka, widlaste V8-ki z ich charakterystycznym dźwiękiem, ale także najbardziej znany show biznes zwany Hollywood. Jednym z takich samochodów jest Dodge Challenger - auto osławione dzięki filmowi "Znikający Punkt". W tym roku, za sprawą mody na reinkarnację motoryzacyjnych legend, marka z bykiem w znaczku zaprezentowała współczesną interpretację swojego kultowego modelu. Nowy Challenger, tak jak poprzednik, ujmuje swoim muskularnym wyglądem. Dzięki niemu można natychmiast zapomnieć, że podwozie pochodzi z Mercedesa klasy E z połowy lat 90 - konstrukcji wciąż nowoczesnej, ale już pokrytej cienką warstwą kurzu.

REKLAMA


Zobacz też: Honda S2000 Ultimate Edition

Samochód oferowany jest w trzech wersjach wyposażeniowych - "ekonomicznej" SE, sportowej R/T oraz superszybkiej SRT8. W przypadku tej pierwszej słowa ekonomicznej nie użyłem przypadkowo, gdyż ten wariant napędzany jest "słabą" V6-tką o mocy 250 KM. Niby dużo, ale jednak za mało. To także wariant dla wygodnych, bowiem nie znajdziemy w nim manualnej przekładni. Pozostałe wersje napędzane są - jak przystoi na prawdziwego muscle car - potężnymi V8-kami ze słynnymi półkulistymi komorami spalania HEMI. W przypadku modelu R/T kierowca ma do dyspozycji 370 KM, natomiast w topowej SRT8 aż 420 KM. SRT8 jest dodatkowo wyposażony w szperę, aby 6.1-litrowe HEMI mogło zapewnić jak największą frajdę na torze. Co ciekawe wybór kolorów ogranicza się wraz z wersją - w SE i R/T można sobie przebierać wśród siedmiu kolorów, w SRT8 - tylko czterech.

Zobacz też: Chevrolet Camaro - narodziny luksusu

We wnętrzu dominuje czerń. I bardzo dobrze, gdyż nie jest Mercedes klasy E, żeby było ono jasne. W tym roku z taśm montażowych ma zjechać 7 000 Challengerów. Szybko znikną, gdyż wszystkie się sprzedały już na pniu. Dodge ani myśli wprowadzić to auto do sprzedaży w Europie. A szkoda, gdyż byłby to o niebo lepszy widok niż oglądanie pseudomuskulanego Calibra. Całe szczęście, dolar jest tani, więc Europejczycy chcący posiadać Challengera natychmiast zaczną szturm na brokerów. Malkontenci natomiast zaraz zaczną narzekać, że ropa jest coraz droższa, że Dodge wybrał zły moment na premierę tego auta, że parę żabek zginie przez to auto. Jednak takie samochody pozwalają na chwilę zapomnieć, że samochody stały się bezdusznymi, awaryjnymi, elektronicznymi szafami na kółkach. A Amerykanie dzięki niemu mogą przypomnieć sobie lata swojej młodości.

Dodge Challenger - przód
Dodge Challenger - deska rozdzielcza
Dodge Challenger - silnik
Dodge Challenger - przód
Dodge Challenger - tył
Dodge Challenger - przód
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA