REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polska premiera Forda C-Max i Grand C-Max

Ford C-Max
Ford C-Max

REKLAMA

REKLAMA

Ford właśnie wprowadził na polski rynek nową generację swojego kompaktowego minivana. Jego premiera odbyła się we wnętrzach odnowionych Arkad Kubickiego warszawskiego zamku królewskiego.

Ford właśnie wprowadził na polski rynek nową generację swojego kompaktowego minivana. Jego premiera odbyła się we wnętrzach odnowionych Arkad Kubickiego warszawskiego zamku królewskiego.

REKLAMA

REKLAMA

Pierwsza generacja opartego na Focusie minivana występowała tylko z jednym rodzajem nadwozia i pięcioosobowym wnętrzem. Proponując następcę tego modelu, Ford postanowił wprowadzić dwie wersje. Pierwsza to tradycyjne pięciodrzwiowe auto, czyli sukcesor poprzedniej generacji. Druga to Grand C-Max, który nie tylko różni się tym że ma możliwość zabrania na pokład siedmiu osób, ale zyskał też wyraźnie inny wygląd karoserii i parę odsuwanych drzwi bocznych. Rozwiązanie znakomite na zatłoczonych parkingach.

Zobacz też: Kia Soul po faceliftingu

Stylistyka jest kwestią gustu. Auta mają taki sam przód i deskę rozdzielczą nawiązująca do innych, nowych modeli producenta. Prawdopodobnie są też wyznacznikiem pewnych trendów jakie znajdą się w nowej generacji Focusa. Wszyscy przecież pamiętają, że w przypadku kończącej swój rynkowy żywot generacji tego modelu, minivan także pojawił się w ofercie jako pierwszy.

REKLAMA

Nowy C-Max dostępny jest w trzech specyfikacjach wyposażenia: Ambiente, Trend i Titanium. Ponadto jako wyposażenie opcjonalne zamawiać można elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, kamery cofania oraz panoramiczny szklany dach. Opcjonalny jest też system bezkluczykowy, zaś standardowo auta zostały wyposażone w urządzenie wspomagające ruszanie na wzniesieniu. Do napędu obu aut posłuży między innymi nowoczesny silnik benzynowe z rodziny EcoBoost. Motor z tej serii, dysponujący pojemnością 1.6, będzie dostępny w wersji 150 lub 182 KM.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mini Countryman John Cooper Works WRC

Wśród słabszych jednostek znajdą się znane silniki Duratec. Z tej samej pojemności mogą generować 105 lub 125 KM. Oczywiście w cennikach nie zabrakło diesli. Wybierać można spośród silników 1.6 TDCi (95 i 115 KM) oraz mocniejszych 2.0 TDCi (moce od 115 do 163KM). Do przeniesienia napędu w słabszych benzyniakach służy pięciobiegowa manualna skrzynia. Mocniejsze wersje oraz wszystkie diesle zyskają nowocześniejszą sześciobiegową przekładnię manualną Durashift, a opcjonalnie można również wybrać dwusprzęgłowy, sześciostopniowy automat Powershift.

Ceny nowego modelu zaczynają się od 63 300 zł. Tyle trzeba zapłacić za C-Maxa z podstawowym benzyniakiem i wyposażeniem Ambiente. Auto z dużo atrakcyjniejszym silnikiem EcoBoost kosztuje przynajmniej 74 100 zł za wersję 150KM lub 78 600 zł za opcje 182 konną. Silniki te dostępne są od wyposażenia Trend. Za najtańszego diesla zapłacimy 70 800 zł, a najdroższego i najmocniejszego ropniaka - przynajmniej 84 550 zł. Za większego Grand C-Maxa, w każdej wersji, trzeba dopłacić równe trzy tysiące złotych.

Michał Karczewski, fot. autora, grudzień 2010

Ford Grand C-Max
Ford Grand C-Max
Ford Grand C-Max
Ford Grand C-Max
Ford Grand C-Max
Ford Grand C-Max
Ford Grand C-Max
Ford C-Max
Ford C-Max
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA