REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polska premiera Forda C-Max i Grand C-Max

Ford C-Max
Ford C-Max

REKLAMA

REKLAMA

Ford właśnie wprowadził na polski rynek nową generację swojego kompaktowego minivana. Jego premiera odbyła się we wnętrzach odnowionych Arkad Kubickiego warszawskiego zamku królewskiego.

Ford właśnie wprowadził na polski rynek nową generację swojego kompaktowego minivana. Jego premiera odbyła się we wnętrzach odnowionych Arkad Kubickiego warszawskiego zamku królewskiego.

REKLAMA

Pierwsza generacja opartego na Focusie minivana występowała tylko z jednym rodzajem nadwozia i pięcioosobowym wnętrzem. Proponując następcę tego modelu, Ford postanowił wprowadzić dwie wersje. Pierwsza to tradycyjne pięciodrzwiowe auto, czyli sukcesor poprzedniej generacji. Druga to Grand C-Max, który nie tylko różni się tym że ma możliwość zabrania na pokład siedmiu osób, ale zyskał też wyraźnie inny wygląd karoserii i parę odsuwanych drzwi bocznych. Rozwiązanie znakomite na zatłoczonych parkingach.

Zobacz też: Kia Soul po faceliftingu

REKLAMA

Stylistyka jest kwestią gustu. Auta mają taki sam przód i deskę rozdzielczą nawiązująca do innych, nowych modeli producenta. Prawdopodobnie są też wyznacznikiem pewnych trendów jakie znajdą się w nowej generacji Focusa. Wszyscy przecież pamiętają, że w przypadku kończącej swój rynkowy żywot generacji tego modelu, minivan także pojawił się w ofercie jako pierwszy.

Nowy C-Max dostępny jest w trzech specyfikacjach wyposażenia: Ambiente, Trend i Titanium. Ponadto jako wyposażenie opcjonalne zamawiać można elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, kamery cofania oraz panoramiczny szklany dach. Opcjonalny jest też system bezkluczykowy, zaś standardowo auta zostały wyposażone w urządzenie wspomagające ruszanie na wzniesieniu. Do napędu obu aut posłuży między innymi nowoczesny silnik benzynowe z rodziny EcoBoost. Motor z tej serii, dysponujący pojemnością 1.6, będzie dostępny w wersji 150 lub 182 KM.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mini Countryman John Cooper Works WRC

REKLAMA

Wśród słabszych jednostek znajdą się znane silniki Duratec. Z tej samej pojemności mogą generować 105 lub 125 KM. Oczywiście w cennikach nie zabrakło diesli. Wybierać można spośród silników 1.6 TDCi (95 i 115 KM) oraz mocniejszych 2.0 TDCi (moce od 115 do 163KM). Do przeniesienia napędu w słabszych benzyniakach służy pięciobiegowa manualna skrzynia. Mocniejsze wersje oraz wszystkie diesle zyskają nowocześniejszą sześciobiegową przekładnię manualną Durashift, a opcjonalnie można również wybrać dwusprzęgłowy, sześciostopniowy automat Powershift.

Ceny nowego modelu zaczynają się od 63 300 zł. Tyle trzeba zapłacić za C-Maxa z podstawowym benzyniakiem i wyposażeniem Ambiente. Auto z dużo atrakcyjniejszym silnikiem EcoBoost kosztuje przynajmniej 74 100 zł za wersję 150KM lub 78 600 zł za opcje 182 konną. Silniki te dostępne są od wyposażenia Trend. Za najtańszego diesla zapłacimy 70 800 zł, a najdroższego i najmocniejszego ropniaka - przynajmniej 84 550 zł. Za większego Grand C-Maxa, w każdej wersji, trzeba dopłacić równe trzy tysiące złotych.

Michał Karczewski, fot. autora, grudzień 2010

Ford Grand C-Max
Ford Grand C-Max
Ford Grand C-Max
Ford Grand C-Max
Ford Grand C-Max
Ford Grand C-Max
Ford Grand C-Max
Ford C-Max
Ford C-Max
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA