Nowe wcielenie Hondy City
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Technicznie nowa Honda bazuje na modelu Jazz. Najmniejszy hatchback japończyków doczekał się niedawno swojej nowej generacji i to samo spotkało również City. Poprzednia wersja tego auta nie była zbyt atrakcyjna stylistycznie. Teraz samochód zmienił się nie do poznania. Widać w nim wiele nawiązań do większego Civica, co zdecydowanie wyszło mu na dobre.
REKLAMA
Honda zrobiła duży krok na przód w stosunku do poprzedniej wersji tego auta. Największą bolączką sedanów budowanych na bazie miejskich aut jest wygląd. Bagażniki takich aut sprawiają wrażenie doklejonych do reszty nadwozia i już na pierwszy rzut oka widać, że priorytetem była użyteczność, a nie design. W przypadku nowego City udało się tego uniknąć. Bryła auta jest równie przyjemna dla oka. Przód bardzo upodobnił się do futurystycznego Civica. Skośnie zarysowane reflektory tworzące ładną całość z atrapa chłodnicy, dodają nowoczesności i dynamizmu. Tył z krótka klapą bagażnika i klasycznymi lampami robi dobre wrażenie. Ładna linia nie przeszkadza nowej Hondzie w posiadaniu bagażnika o pojemności 506 litrów.
Zobacz też: Nowe Audi A5: Systemy bezpieczeństwa
Nowa Japonka mierzy teraz 4395 mm, co jest wartością tylko o 5 mm większą niż w poprzedniej generacji. Mimo to bliżej jej teraz do klasy kompaktów, niż do pojazdów segmentu B. Poza tym auto ma zwiększony rozstaw osi, co w środku poprawiło przestronność, a na zewnątrz proporcje. Samochód można wybrać z każdym silnikiem pod warunkiem, że jest nim benzynowy 1,4 i-VTEC o mocy 100 KM. Motor ten osiąga maksymalny moment obrotowy równy 127 Nm przy 4800 obr./min.
Wnętrze zyskało na nowoczesności. Nie jest nudne i nie przytłacza szarością. Panel centralny w kolorze srebrnym, z seryjnym systemem audio, klasyczny zestaw trzech zegarów i kierownica a’la Civic tworzą niezłą całość.
Zobacz też: Kia Optima: dane techniczne i wyposażenie
Producent zapewnia, że auto posiada lepsze od poprzedniej wersji własności jezdne i komfort podróżowania. Wszystko za sprawą poszerzenia rozstawu kół, a także poprawionej sztywności nadwozia. Średnica zawracania wynosi 10,7 metra.
Honda nie bagatelizuje również kwestii bezpieczeństwa. Samochód posiada seryjne systemy ABS z EBD, komplet poduszek powietrznych, a także innowacyjny system o nazwie G - Force Control Technology, którego zadaniem jest skierowanie energii uderzenia podczas wypadku poza przedział pasażerski.
Zobacz też: Volkswagen Et!: auto dla listonosza
Auto dostępne jest już u dealerów. Można je zamawiać w dwóch wersjach: Comfort lub Elegance. Pierwsza to wydatek 54 900 zł. W przypadku drugiej z portfela ubędzie nam 59 400 zł. W cenę wliczony jest metalizowany lakier.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.