Mini Countryman John Cooper Works WRC
REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze Mini WRC przeszło już w tym roku chrzest bojowy, który miał na celu przetestowanie go w trudnych warunkach. Po raz pierwszy Countryman WRC z załogą Dani Sordi i Carlos del Barisso wystartował w rajdzie Niemiec, a po kolejnym starcie we Francji załoga ta zajęła drugie miejsce.
REKLAMA
Pierwsze rajdowe szlify auta Mini zdobywały już w latach 60. XX wieku. Na kartach historii motorsportu zapisały się jako jedne z najmniejszych samochodów rajdowych.
Zobacz też: Historia Mini
REKLAMA
W tym roku zespół LOTOS Dynamic Rally Team miał okazję zaprezentować i przetestować najnowszą rajdówkę Mini. Kierowca Michał Kościuszko wspólnie ze swoim pilotem Maćkiem Szczepaniakiem zakończyli sezon startów w pełnym cyklu Rajdowych Mistrzostw Świata wzięciem udziału w 49. Rajdzie Barbórki.
Uczestnicy i kibicie mieli okazję przekonać się jak wygląda, brzmi i jak jeździ Mini WRC. Auto jest napędzane turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,6 litra, który generuje moc 310 KM i 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sekwencyjna sześciobiegowa skrzynia przenosi napęd na cztery koła.
Zobacz też: Używane MINI: opis modelu
Sponsorem zespołu jest spółka LOTOS Paliwa z marką paliw LOTOS Dynamic. Partnerami wspierającymi starty Michała Kościuszko i Maćka Szczepaniaka są także marka olejów silnikowych LOTOS oraz marka Red Bull, zaś w Rajdzie Barbórka dodatkowo marki Red Bull Mobile i MINI.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.