REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

AutoTest 2010

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
Renault Megane
Renault Megane

REKLAMA

REKLAMA

Podczas tegorocznego AutoTestu zaprezentowane zostały rynkowe nowości z różnych segmentów lub znane już auta w nowych wersjach. Zapraszamy do naszej subiektywnej relacji z tego wydarzenia.

Przedstawiamy Wam kolejną odsłonę testów organizowanych przez Agencję Motoryzacyjną Sierpowski. Po majowym KombiTeście, mieliśmy okazję być na kolejnej edycji tej imprezy. Tym razem została ona poświęcona samochodom z różnych segmentów, istniała wiec możliwość sprawdzenia samochodów o różnych nadwoziach. Znalazły się na niej tegoroczne motoryzacyjne nowości lub nowe wersje znanych już aut. Niewątpliwą gratką było kilka udostępnionych kabrioletów, zwłaszcza że aura sprzyjała jeździe bez dachu. Poniżej tradycyjnie przedstawiamy kilka zdjęć każdego z pojazdów, którymi mieliśmy okazję jeździć oraz nasze subiektywne odczucia w postaci plusów i minusów danego auta.

REKLAMA

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM

Najnowsza Alfa robi wrażenie swoim wyglądem. Nie byliśmy niestety w stanie sprawdzić jak jeździ ponieważ auto udostępnione zostało jedynie do prezentacji statycznej.

Zobacz też: Test Alfa Romeo Giulietta QV: w pakiecie oferuje emocje

Audi A4 2.0 TDI

+ świetne prowadzenie
+ mocny i oszczędny silnik
- wnętrze „szyte na miarę”

BMW 535i

+ dopracowane szczegóły
+ klasyczny wygląd BMW
- mało intuicyjna obsługa niektórych urządzeń pokładowych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Chrysler Sebring Cabrio 2.7 V6

+ klimat amerykańskiego cabrio
- za duża kierownica
- słabe osiągi

Citroen DS3 1.6 VTI

+ atrakcyjny wygląd
+ komfortowe wnętrze
- za mało sportowy
- nie zasługuje na swoją nazwę - poprzedni DS to było coś...

Zobacz też: Test Citroen DS3 - Francja Elegancja

Fiat Punto Evo 1.4 MultiAir

+dynamiczny i chętny do współpracy silnik
+ ładne wnętrze
- z zewnątrz brzydszy niż Grande Punto
- zbyt długi skok lewarka zmiany biegów
- skrzypienia we wnętrzu

Lexus IS 250C

+ składany metalowy dach
+ sporo miejsca w środku
+ stosunkowo małe zawirowania powietrza podczas jazdy bez dachu
- skompilowana obsługa klimatyzacji
- długi czas składania dachu

Mazda MX-5 2.0 MZR

+ ogromna frajda z jazdy bez dachu już przy niskich prędkościach
+ sportowy klimat, wrażenia akustyczne, praca skrzyni biegów
+ cena
- pewnie jakieś są ale przyjemność z jazdy skutecznie je maskuje

Renault Megane CC 1.9 dCi

+ nikt jeszcze takiego nie ma
+ przestronne wnętrze z przodu
+ oszczędny silnik
- słaba dynamika
- nie zmienione wnętrze w stosunku do wersji hatchback

Seat Ibiza Cupra 1.4 TSI

+ przyjemność z jazdy
+ skrzynia DGS z łopatkami przy kierownicy – działa szybko i daje sporo zabawy
- nerwowe zachowanie podczas ostrego hamowania

VW Polo 1.2 TSI DSG

+ skrzynia DSG
+ przestronne wnętrze (przynajmniej z przody) przy niewielkich rozmiarach zewnętrznych
+ w czerwonym kolorze i na niskoprofilowych oponach wygląda atrakcyjnie i sportowo
- brak polotu w wyglądzie wnętrza (dla tych co nie lubią VW)

Zobacz też: Test Fiat Punto Evo: hot-hatch rozcieńczony

VW Scirocco R-line 2.0 TSI

+ bezkompromisowy sportowiec
+ mocny i dynamiczny silnik
- zbyt duży i w efekcie męczący hałas we wnętrzu
- wysokie spalanie

Ponadto do dyspozycji dziennikarzy były Chevrolet Spark, Chrysler 300C, Citroen C3, Dodge Caliber, Honda Civic, Hyundai i30 , Kia Venga, Mercedes E, Mitsubishi Lancer, Nissan Qashqai, Opel Astra, Opel Insignia, Peugeot RCZ, Porsche Boxster S, Renault Fluence, Skoda Fabia, Subaru Legacy, Suzuki Alto, Suzuki SX4, Toyota Auris. O części z tych aut mieliście już możliwość przeczytać na łamach motoforum.pl, a cześć z nich przedstawimy Wam w pełnych testach. Poza tym już teraz zapowiemy kolejne relacje z testów organizowanych przez Agencję Motoryzacyjną Sierpowski.

Volkswagen Sirocco
Volkswagen Sirocco
Volkswagen Sirocco
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Seat Ibiza
Seat Ibiza
Seat Ibiza
Renault Megane
Renault Megane
Renault Megane
Mazda MX-5
Mazda MX-5
Mazda MX-5
Lexus IS 250C
Lexus IS 250C
Lexus IS 250C
Fiat Punto Evo
Fiat Punto Evo
Fiat Punto Evo
Citroen DS3
Citroen DS3
Citroen DS3
Chrysler Sebring
Chrysler Sebring
Chrysler Sebring
BMW Serii 5
BMW Serii 5
BMW Serii 5
Audi A6
Audi A6
Audi A6
Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA