REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Renault Megane
Renault Megane

REKLAMA

REKLAMA

Podczas tegorocznego AutoTestu zaprezentowane zostały rynkowe nowości z różnych segmentów lub znane już auta w nowych wersjach. Zapraszamy do naszej subiektywnej relacji z tego wydarzenia.

Przedstawiamy Wam kolejną odsłonę testów organizowanych przez Agencję Motoryzacyjną Sierpowski. Po majowym KombiTeście, mieliśmy okazję być na kolejnej edycji tej imprezy. Tym razem została ona poświęcona samochodom z różnych segmentów, istniała wiec możliwość sprawdzenia samochodów o różnych nadwoziach. Znalazły się na niej tegoroczne motoryzacyjne nowości lub nowe wersje znanych już aut. Niewątpliwą gratką było kilka udostępnionych kabrioletów, zwłaszcza że aura sprzyjała jeździe bez dachu. Poniżej tradycyjnie przedstawiamy kilka zdjęć każdego z pojazdów, którymi mieliśmy okazję jeździć oraz nasze subiektywne odczucia w postaci plusów i minusów danego auta.

REKLAMA

REKLAMA

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM

Najnowsza Alfa robi wrażenie swoim wyglądem. Nie byliśmy niestety w stanie sprawdzić jak jeździ ponieważ auto udostępnione zostało jedynie do prezentacji statycznej.

Zobacz też: Test Alfa Romeo Giulietta QV: w pakiecie oferuje emocje

Audi A4 2.0 TDI

+ świetne prowadzenie
+ mocny i oszczędny silnik
- wnętrze „szyte na miarę”

REKLAMA

BMW 535i

+ dopracowane szczegóły
+ klasyczny wygląd BMW
- mało intuicyjna obsługa niektórych urządzeń pokładowych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Chrysler Sebring Cabrio 2.7 V6

+ klimat amerykańskiego cabrio
- za duża kierownica
- słabe osiągi

Citroen DS3 1.6 VTI

+ atrakcyjny wygląd
+ komfortowe wnętrze
- za mało sportowy
- nie zasługuje na swoją nazwę - poprzedni DS to było coś...

Zobacz też: Test Citroen DS3 - Francja Elegancja

Fiat Punto Evo 1.4 MultiAir

+dynamiczny i chętny do współpracy silnik
+ ładne wnętrze
- z zewnątrz brzydszy niż Grande Punto
- zbyt długi skok lewarka zmiany biegów
- skrzypienia we wnętrzu

Lexus IS 250C

+ składany metalowy dach
+ sporo miejsca w środku
+ stosunkowo małe zawirowania powietrza podczas jazdy bez dachu
- skompilowana obsługa klimatyzacji
- długi czas składania dachu

Mazda MX-5 2.0 MZR

+ ogromna frajda z jazdy bez dachu już przy niskich prędkościach
+ sportowy klimat, wrażenia akustyczne, praca skrzyni biegów
+ cena
- pewnie jakieś są ale przyjemność z jazdy skutecznie je maskuje

Renault Megane CC 1.9 dCi

+ nikt jeszcze takiego nie ma
+ przestronne wnętrze z przodu
+ oszczędny silnik
- słaba dynamika
- nie zmienione wnętrze w stosunku do wersji hatchback

Seat Ibiza Cupra 1.4 TSI

+ przyjemność z jazdy
+ skrzynia DGS z łopatkami przy kierownicy – działa szybko i daje sporo zabawy
- nerwowe zachowanie podczas ostrego hamowania

VW Polo 1.2 TSI DSG

+ skrzynia DSG
+ przestronne wnętrze (przynajmniej z przody) przy niewielkich rozmiarach zewnętrznych
+ w czerwonym kolorze i na niskoprofilowych oponach wygląda atrakcyjnie i sportowo
- brak polotu w wyglądzie wnętrza (dla tych co nie lubią VW)

Zobacz też: Test Fiat Punto Evo: hot-hatch rozcieńczony

VW Scirocco R-line 2.0 TSI

+ bezkompromisowy sportowiec
+ mocny i dynamiczny silnik
- zbyt duży i w efekcie męczący hałas we wnętrzu
- wysokie spalanie

Ponadto do dyspozycji dziennikarzy były Chevrolet Spark, Chrysler 300C, Citroen C3, Dodge Caliber, Honda Civic, Hyundai i30 , Kia Venga, Mercedes E, Mitsubishi Lancer, Nissan Qashqai, Opel Astra, Opel Insignia, Peugeot RCZ, Porsche Boxster S, Renault Fluence, Skoda Fabia, Subaru Legacy, Suzuki Alto, Suzuki SX4, Toyota Auris. O części z tych aut mieliście już możliwość przeczytać na łamach motoforum.pl, a cześć z nich przedstawimy Wam w pełnych testach. Poza tym już teraz zapowiemy kolejne relacje z testów organizowanych przez Agencję Motoryzacyjną Sierpowski.

Volkswagen Sirocco
Volkswagen Sirocco
Volkswagen Sirocco
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Seat Ibiza
Seat Ibiza
Seat Ibiza
Renault Megane
Renault Megane
Renault Megane
Mazda MX-5
Mazda MX-5
Mazda MX-5
Lexus IS 250C
Lexus IS 250C
Lexus IS 250C
Fiat Punto Evo
Fiat Punto Evo
Fiat Punto Evo
Citroen DS3
Citroen DS3
Citroen DS3
Chrysler Sebring
Chrysler Sebring
Chrysler Sebring
BMW Serii 5
BMW Serii 5
BMW Serii 5
Audi A6
Audi A6
Audi A6
Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA