Nowe BMW X1 xDrive28i
REKLAMA
REKLAMA
BMW X1 ma być autem wyznaczającym najwyższe standardy. Producenci obiecują niezwykłą dynamikę, luksusową funkcjonalność i innowacyjne rozwiązania z zakresu wyposażenia.
REKLAMA
Stylistyka pięciodrzwiowego X1 ma być jednocześnie elegancka i sportowa. Samochód mierzy 4,45 metra długości. Na jego przynależność do rodziny modeli X wskazują rozmaite elementy masywnego designu, jak mocno wyprofilowane wnęki kół, zwiększony prześwit, długa pokrywa silnika oraz ustawione pionowo kratki przedniego grilla o charakterystycznym, przypominającym nerkę kształcie. Duży rozstaw osi wynoszący 2,76 metra oraz stromo opadające tylne okno wzmaga wrażenie masywności i potwierdza usportowiony charakter modelu.
Zobacz też: BMW: turbodoładowanie dla wszystkich czterocylindrówek
REKLAMA
Standardowe podwójne, okrągłe reflektory BMW X1 posiadają światła do jazdy dziennej. Dostępne w opcji reflektory biksenonowe obejmują światła do jazdy w dzień oraz postojowe. Z tyłu znajdziemy dodatkowo światłowodową technologię optyczną LED. Opcjonalnie BMW X1 można również wyposażyć w asystenta świateł drogowych, czujnik deszczu oraz reflektory adaptacyjne, doświetlające tor drogi podczas pokonywania zakrętów.
Pod maskę BMW X1 xDrive28i trafiła nowa czterocylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 2l. Dzięki dostępnej jedynie w pojazdach BMW technologii TwinPower Turbo (turbosprężarka dwukanałowa typu twin-scroll) oraz dzięki takim rozwiązaniom jak układ wtryskowy High Precision Injection, podwójny VANOS czy układ VALVETRONIC, silnik ten generuje maksymalną moc o wartości 180 kW/245 KM przy 5000 obr./min. Auto rozpędza się do prędkości 100 km/h w czasie 6,1 s, zaś jego prędkość maksymalna wynosi 240 km/h.
Wydajność silnika zapewniać ma układ bezpośredniego wtrysku paliwa High Precision Injection. Pojazd w cyklu testowym EU potrzebuje średnio 7,9 litra na 100 km i emituje średnio 83 gramy CO2 na kilometr.
W wersji standardowej nowe BMW X1 xDrive28i wyposażone jest w sześciostopniową przekładnię manualną. Opcjonalnie model można zamówić również z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.
Zobacz też: "BMW i" stawia na ekologię
REKLAMA
Auto posiada napęd na cztery koła zintegrowany z układem dynamicznej kontroli stabilności (DSC) oraz z systemem sterowania silnikiem. Układ DSC obejmuje zintegrowany układ ABS, dynamicznej kontroli hamowania (DBC), kontroli hamowania w zakrętach (CBC) oraz dynamicznej kontroli trakcji (DTC), posiada również m.in. funkcję osuszania tarcz hamulcowych i kompensację efektu przegrzania układu hamulcowego.
By zapewnić bezpieczeństwo kierowcy i pasażerom, producenci zastosowali elementy wykonane ze stali o podwyższonym współczynniku odporności na rozciąganie. W wersji standardowej pasażerów chronią przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne. Wszystkie fotele posiadają trzypunktowe, bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa. Pasy przednich foteli dodatkowo wyposażone zostały w napinacze i ograniczniki siły napięcia.
REKLAMA
REKLAMA