BMW Serii 1 M: najmocniejsza jedynka
REKLAMA
REKLAMA
BMW Serii 1 M jest wyposażone w sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy o pojemności trzech litrów, który generuje moc 335 KM i maksymalny moment obrotowy rzędu 450 Nm, który może zostać zwiększony o 50 Nm za sprawą funkcji overboost. Silnik ten pojazd pochodzi z BMW Z4.
REKLAMA
Moc przekazywana jest na tylne koła poprze sześciostopniową skrzynię manualną. Auto przyspiesza od 0 do 100km/h w czasie 4,9 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.
Zobacz również: Mercedesy z dieslami Renault?
Zmiany w stosunku do 135i wprowadzono także w zawieszeniu. Seria 1 M otrzymała aluminiowe elementy pochodzące z BMW M3. Wzmocniono także hamulce, które są większe i wydajniej chłodzone.
Z zewnątrz auto jest dłuższe o 5 mm, szersze o 53 mm i wyższe o 13 mm od modelu 135i. Producent podkreśla, że rozkład mas pomiędzy obiema osiami jest bliski ideałowi i wynosi 51,7% masy na przód, a 48,3% na tył.
Zobacz również: Pięć gwiazdek Euro NCAP dla nowego Passata i Sharana
Nowe BMW nie nazywa się M1, a Seria 1 M, ponieważ producent miał już w ofercie model o nazwie BMW M1, który był produkowany na przełomie lat 70. i 80. ubiegłego wieku.
REKLAMA
REKLAMA