Opel Astra Sports Tourer
REKLAMA
REKLAMA
Na polski rynek auto trafi w połowie lutego 2011 roku. Za wersję podstawową z silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 litra o mocy 100 KM zapłacić będzie trzeba 63 tysiące złotych.
REKLAMA
Opel wśród marek w klasie samochodów kombi zajmuje jedno z pierwszych miejsc. Nowa Astra ST dzięki niedrogiej eksploatacji i funkcjonalności, oraz popularności wersji hatchback (200 000 tysięcy zamówień) liczy na ogromne zainteresowanie.
Zobacz również: Opel Astra IV Sport Coupe
REKLAMA
Astra Sports Tourer będzie dostępna z dziewięcioma, 4-cylindrowymi silnikami o rozpiętości mocy od 95 do 180 KM do wyboru. Wśród nich znajdować się będą wolnossące zasilane benzyną (1.4 l/100 KM i 1.6/115 KM) oraz trzy wersje turbodoładowane 1.4/120 KM, 1.4/140 KM oraz 1.6/180 KM. Dla tych, którzy lubią jednostki wysokoprężne, konstruktorzy przygotowali: 1.7/110 KM, 1.7/125 KM i 2.0/160 KM. W późniejszym terminie do wymienionych wyżej silników dołączy motor 1.3 CDTI w wersji ecoFLEX, o mocy 95 koni mechanicznych. Średnio na 100 kilometrów będzie potrzebował 4,1 litra ropy.
Zużycie paliwa zmniejszy system Start/Stop, który dostępny będzie z jednostką napędową diesla. Specjalny wskaźnik podpowiadający zmianę biegu na wyższy również przyczyni się do ekonomicznej jazdy. Standardowo będzie on montowany we wszystkich wersjach Sports Tourer z manualną skrzynią biegów.
Wnętrze z wersji pięciodrzwiowej zostało wykorzystane w Astrze ST. Na desce rozdzielczej wkomponowany został motyw skrzydła, również kolorowe plastikowe elementy rozświetlają wnętrze pojazdu. Opcjonalnie dostępne są przednie fotele z certyfikatem jakości AGR – Aktion Gesunder Rucken (Ruch na rzecz zdrowych pleców).
Zobacz również: Opel podał cenę odświeżonej Antary
REKLAMA
System zawieszenia FlexRide zapewnia lepsze panowanie nad autem, oraz zwiększa komfort podróżowania. Oprócz standardowego trybu jazdy, możemy również wybrać komfortowy bądź sportowy. Wtedy układ kierowniczy i zawieszenie „usztywniają się”, a tym samym przepustnica staje się bardziej czuła na dodawanie gazu.
Astra wyposażona jest również w system zabezpieczenia przed skutkami zderzeń. Według organizacji Research Council for Automobile Repairs (RCAR), system ten ma ochraniać pojazd w razie kolizji podczas jazdy z prędkością do 16 km/h. Został zaprojektowany, by najważniejsze, a zarazem najdroższe podzespoły samochodu nie uległy uszkodzeniu. Na przykład w przypadku kolizji, chłodnica odsuwa się do tyłu jak najdalej strefy zgniotu.
REKLAMA
REKLAMA