REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel Astra Sports Tourer

Fot. Opel
Fot. Opel

REKLAMA

REKLAMA

Opel Astra Sports Tourer zaprezentuje w Polsce na początku lutego swój nowy model kombi. Nowa Astra Sports Tourer produkowana będzie w zakładach Opla w Ellesmere Port w Wielkiej Brytanii.

Na polski rynek auto trafi w połowie lutego 2011 roku. Za wersję podstawową z silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 litra o mocy 100 KM zapłacić będzie trzeba 63 tysiące złotych.

REKLAMA

Opel wśród marek w klasie samochodów kombi zajmuje jedno z pierwszych miejsc. Nowa Astra ST dzięki niedrogiej eksploatacji i funkcjonalności, oraz popularności wersji hatchback (200 000 tysięcy zamówień) liczy na ogromne zainteresowanie.

Zobacz również: Opel Astra IV Sport Coupe

REKLAMA

Astra Sports Tourer będzie dostępna z dziewięcioma, 4-cylindrowymi silnikami o rozpiętości mocy od 95 do 180 KM do wyboru. Wśród nich znajdować się będą wolnossące zasilane benzyną (1.4 l/100 KM i 1.6/115 KM) oraz trzy wersje turbodoładowane 1.4/120 KM, 1.4/140 KM oraz 1.6/180 KM. Dla tych, którzy lubią jednostki wysokoprężne, konstruktorzy przygotowali: 1.7/110 KM, 1.7/125 KM i 2.0/160 KM. W późniejszym terminie do wymienionych wyżej silników dołączy motor 1.3 CDTI w wersji ecoFLEX, o mocy 95 koni mechanicznych. Średnio na 100 kilometrów będzie potrzebował 4,1 litra ropy.

Zużycie paliwa zmniejszy system Start/Stop, który dostępny będzie z jednostką napędową diesla. Specjalny wskaźnik podpowiadający zmianę biegu na wyższy również przyczyni się do ekonomicznej jazdy. Standardowo będzie on montowany we wszystkich wersjach Sports Tourer z manualną skrzynią biegów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze z wersji pięciodrzwiowej zostało wykorzystane w Astrze ST. Na desce rozdzielczej wkomponowany został motyw skrzydła, również kolorowe plastikowe elementy rozświetlają wnętrze pojazdu. Opcjonalnie dostępne są przednie fotele z certyfikatem jakości AGR – Aktion Gesunder Rucken (Ruch na rzecz zdrowych pleców).

Zobacz również: Opel podał cenę odświeżonej Antary

REKLAMA

System zawieszenia FlexRide zapewnia lepsze panowanie nad autem, oraz zwiększa komfort podróżowania. Oprócz standardowego trybu jazdy, możemy również wybrać komfortowy bądź sportowy. Wtedy układ kierowniczy i zawieszenie „usztywniają się”, a tym samym przepustnica staje się bardziej czuła na dodawanie gazu.

Astra wyposażona jest również w system zabezpieczenia przed skutkami zderzeń. Według organizacji Research Council for Automobile Repairs (RCAR), system ten ma ochraniać pojazd w razie kolizji podczas jazdy z prędkością do 16 km/h. Został zaprojektowany, by najważniejsze, a zarazem najdroższe podzespoły samochodu nie uległy uszkodzeniu. Na przykład w przypadku kolizji, chłodnica odsuwa się do tyłu jak najdalej strefy zgniotu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA