Opel Astra F: demontaż tunelu środkowego
REKLAMA
REKLAMA
W przypadku Opla Astry F wyjęcie tunelu środkowego nie jest problematyczne. Jednak istnieją takie auta, w których demontaż bywa wyjątkowo kłopotliwy. Powodem nie musi być tylko ulepszenie dostępu podczas naprawy. Często chcąc zamontować dodatkowe wyposażenie, np. podłokietnik, trzeba wymienić tunel środkowy. Najpierw musimy wyjąć mieszek zmiany biegów. Operacja nie jest trudna, gdyż wystarczy wyjąć go z zaczepów.
REKLAMA
Zobacz również: Pleśń w samochodzie, jak sobie z nią poradzić?
Chwytamy mieszek oburącz i odpinamy ciągnąc do góry. Możemy teraz zacząć odkręcać śrubki. Jest ich dokładnie sześć. Dwie znajdują się w dolnej części tunelu. Jedna znajduje się przy pedale gazu. Druga jest w tym samym miejscu, lecz po drugiej stronie tunelu. Przy hamulcu ręcznym znajduje się popielniczka. Wyjmujemy ją, pod nią znajdziemy kolejne dwie śruby. Odkręcamy je i przechodzimy do dwóch ostatnich.
Wyjmuj półkę ostrożnie, żeby nie porysować plastiku i nie połamać zaczepów.
Pod hamulcem ręcznym znajduje się półka (schowek). W celu wyjęcia jej, możemy pomóc sobie płaskim śrubokrętem. Pod nią znajdują się ostatnie dwie śruby, które mamy do wykręcenia. Po wykręceniu śrubek zdejmujemy mieszek hamulca ręcznego. Możemy zacząć wyjmować tunel. Wysuwamy tunel z prowadnic i wyjmujemy z auta.
Zobacz również: Jak wysuszyć wnętrze samochodu?
Przy montażu należy koniecznie pamiętać o wsunięciu tunelu w widoczne prowadnice.
REKLAMA
REKLAMA