Opel Omega B: awaria podświetlenia panelu klimatyzacji
REKLAMA
REKLAMA
Zaczynamy od wyjęcia wkładu popielniczki i poprzez wycięcie w tylnej ściance, odkręcamy wkrętakiem krzyżakowym śrubkę, która umożliwi wyjęcie całej popielniczki. Po jej wyjęciu ukażą nam się kolejne dwa wkręty. Teraz musimy zdemontować radio poprzez odkręcenie czterech śrub kluczem imbusowym i wydobycie go za pomocą widełek. Płaskim wkrętakiem odginamy blaszki mocujące kieszeń, którą następnie wyciągamy i odpinamy z niej kość z przewodami.
REKLAMA
Zobacz również: Jak wykonywać poważniejsze naprawy?
Do kieszeni po radiu musimy włożyć rękę i znaleźć po omacku małą, wąską, dźwignię w kształcie rączki, którą musimy pociągnąć w dół. Umożliwi nam to wyciągnięcie całej konsoli sterowania klimatyzacją. W tylnej części konsoli znajdują się cztery wkręty z żarówkami i cztery wkręty mocujące obudowę, której nie rozbieramy, gdyż nie ma to sensu. Płaskim wkrętakiem odkręcamy cztery większe wkręty z żarówkami, obracając je w lewo o około 90 stopni.
Nowe żarówki dostaniemy w każdym sklepie elektrycznym, pod warunkiem że mamy starą na wzór, ponieważ łatwo jest dobrać niewłaściwe, o innym napięciu.
Jeśli wymiana przebiegła bezproblemowo to pozostaje tylko sprawdzić czy wszystko działa prawidłowo i złożyć w analogicznej kolejności.
Zobacz również: Jak wymienić czujnik klimatyzacji?
REKLAMA
REKLAMA