Jak naprawić cieknące uszczelki szyb i szyberdachu?
REKLAMA
REKLAMA
Woda dostająca się pod uszczelki szybko powoduje korozję. Dlatego przeciekające uszczelki należy jak najszybciej wymienić. Czasem jest to trudne lub kosztowne. Można je doraźnie zregenerować, ale pamiętajmy, że taki zabieg wystarczy najwyżej na kilka do kilkunastu tygodni, więc trzeba go powtarzać dość często.
REKLAMA
Zobacz również: Co zrobić z pękniętą szybą - wymienić czy naprawić?
Najpierw trzeba dokładnie obejrzeć, czy uszczelka nie ma dużych pęknięć, przerw i miejsc poprzecieranych. Jeżeli ma, trzeba ją bezwzględnie wymienić. Gdy jej nieszczelność wynika jedynie ze stwardnienia gumy, ratunkiem może być posmarowanie jej cienką warstwą czystej gliceryny aptecznej (co najmniej 80%, bez żadnych dodatków kosmetycznych). Smarowanie najlepiej wykonać niewielkim pędzelkiem lub tamponem z waty. Gliceryna nie uszkadza lakieru, ale może na nim pozostawić plamy i choć łatwo je usunąć przy pomocy wody, to nie należy jej nadużywać. Smarowanie należy powtarzać co jakiś czas, aż do chwili, gdy powierzchnia uszczelki będzie gładka i lśniąca. Wówczas powinno się usunąć nadmiar gliceryny czystą szmatką lub watą.
Zobacz też: Jak czyścić wnętrze pojazdu?
REKLAMA
Ponieważ na powierzchni gumy pozostanie warstewka gliceryny, może ona powodować przez pewien czas powstawanie smug na stykających się z nią ruchomych szybach. Nie jest to powód do zmartwień. Smugi te łatwo usuwa się szmatką zwilżoną czystą wodą, ponieważ gliceryna rozpuszcza się dobrze w wodzie przy każdej temperaturze. Po dość krótkim czasie smugi przestaną się pojawiać.
Gliceryną można regenerować doraźnie także inne gumowe przedmioty w samochodzie, np. odboje pod maską, uszczelki drzwi itp. Nie należy regenerować gumowych dywaników, ponieważ zabieg może spowodować, że staną się śliskie i przez to mało bezpieczne.
Zobacz również: Co zrobić, gdy drzwi się ciężko zamykają?
REKLAMA
REKLAMA