REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Volkswagen Golf VII 4Motion - przód
Volkswagen Golf VII 4Motion - przód
Volkswagen Group

REKLAMA

REKLAMA

Wiele osób uważa Audi A3 za zdecydowanie nowocześniejsze auto niż VW Golf. Postanowiliśmy zatem przyjrzeć się, jak bardzo różnią się oba modele i oraz co zyskuje klient, który decyduje się na droższe auto.

Audi A3 Sportback i Golf VII z silnikiem 2.0 TDI 150 KM

Globalizacja jest zjawiskiem tak potężnym i powszechnym, że coraz trudniej jest wskazać te obszary życia społecznego, w których jej śladu nie można zaobserwować. Podobnie sytuacja wygląda w przemyśle, zwłaszcza motoryzacyjnym. Koncerny samochodowe coraz częściej wymieniają się technologią, aby obniżać koszty produkcji maksymalizując w ten sposób zyski. Dobrym przykładem może być tu grupa Volkswagena, która stosuje wiele rozwiązań w sposób wymienny pomiędzy markami wchodzącymi w jej skład (Audi, VW, Skoda, Seat). Postanowiliśmy sprawdzić jak duże podobieństwo zachodzi pomiędzy modelami Audi A3 Sportback i VW Golf VII 5d z silnikami 2.0 TDI 150 KM.

REKLAMA

REKLAMA

Fot.1: Od lewej VW Golf VII i Audi A3 Sportback

Audi A3 Sportback i Golf VII: wymiary

Oba modele zostały zbudowane na płycie podłogowej MQB. Zarówno Audi A3 Sportback jak Golf VII dysponują praktycznie identycznym rozstawem osi (2636 mm wobec 2637 mm). Różni je za to rozstaw kół na osi przedniej (1 535 mm i 1 549 mm)i tylnej (1 506 mm i 1 520 mm). Bagażnik zarówno w Audi jak i w Golfie ma dokładnie 380 litrów. Średnica zawracania jest za to w obu przypadkach identyczna – 10,9 m.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150 KM - czas gra na jego korzyść

Audi A3 Sportback i Golf VII: zawieszenie i jego budowa

Podobieństwa pomiędzy A3 Sportback i Golfem VII można doszukać się także  w konstrukcji zawieszenia. Z przodu w każdym aucie wykorzystano kolumny MacPhersona zamocowane do aluminiowej ramy pomocniczej, z trójkątnymi wahaczami poprzecznymi i zwrotnicami. Z tyłu natomiast pojawiło się zawieszenie niezależne – każde koło obsługują cztery wahacze, a obie strony łączy stabilizator. Amortyzatory są natomiast mocowane oddzielnie od sprężyn.

Audi A3 Sportback i Golf VII: układ hamulcowy

Analogie pomiędzy Audi A3 Sportback i Golfem VII 2.0 TDI 150 KM odnajdziemy także w układzie hamulcowym. W obu autach na przedniej osi pracują wentylowane tarcze w rozmiarze 288mm, natomiast na tylnej są ich lite odpowiedniki w rozmiarze 272 mm.

Zobacz też: Test Audi A3 1,8 TFSI 180 KM S-Tronic: Auto na każdą okazję

Audi A3 Sportback i Golf VII: silnik 2.0 TDI i manualna skrzynia biegów

Jeśli mowa o układzie napędowym to tu także nie ma większych różnic. Oba samochody dysponują właściwie identycznymi silnikami 2.0 TDI o mocy 150 KM (w zakresie 3500-4000 obr./min) i momencie obrotowym równym 320 Nm (od 1750 do 3000 obr./min). Osiągi aut są identyczne – sprint 0-100 km/h zajmuje im 8,6 s a prędkość maksymalna w obu przypadkach wynosi 216 km/h. Nawet poszczególne przełożenia skrzyni biegów jest w obu przypadkach identyczna. Pojemność baku zarówno w Golfie VII jak i Audi A3 Sportback wynosi 50 l.

Audi A3 Sportback i Golf VII: różnice

Czy zatem oba auta są identyczne? Na pewno są bardzo zbliżone. Różni je wiele detali. Inny jest współczynnik oporu powietrza (Golf Cx=0,29 Audi A3 Cx=0,31), co podyktowane jest odmiennym projektem nadwozia. Największe zmiany dotyczą jednak wyposażenia obu modeli i koncepcji zagospodarowania ich wnętrz. Deska rozdzielcza Audi prezentuje bardziej minimalistyczny styl, podporządkowany wysokiej ergonomii i elegancji. Lepiej rozwiązano obsługę radia (rewelacyjne mikro pokrętło służące regulacji głośności), a jego jakość zdecydowanie przewyższa to co oferuje Golf (nawet w podstawowych wersjach). Także materiały jakie użyto do wykończenia kabiny A3 wydają się być bardziej wyrafinowane, a półleżąca pozycja za kierownicą to cecha podkreślająca przynależność modelu do klasy wyższej. Golf z kolei dysponuje z kolei bardzo nowoczesnym systemem multimedialnym, który przewyższa rozwiązanie stosowane w Audi zarówno wielkością ekranu, jego rozdzielczością jak i możliwością dotykowej obsługi.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI DSG: Powrót króla

Fot.2: Od lewej wnętrze VW Golfa VII i Audi A3 Sportback

Największe różnice dotyczą wyposażenia obu modeli. W Audi ceny poszczególnych dodatków są bardzo wysokie (np. lakier jest droższy o ok. 1300 zł), ale zamożny klient może zamówić do auta wiele niedostępnych w Golfie rozwiązań. Od rewelacyjnego systemu multimedialnego Bang&Olufsen po ogrzewanie postojowe sterowane pilotem. Maksymalnie wyposażone Audi 2.0 TDI quattro jest jednak droższe od Golfa z pełnym wyposażeniem o ok. 60 tys. zł. Trzeba jednak uczciwie przyznać, że Golf to bardzo zaawansowana konstrukcja i pod wieloma względami co najmniej tak samo zaawansowana jak Audi. Są nawet obszary, w których VW prezentuje nawet nieco wyższy poziom. Różnica między tymi modelami jest w gruncie rzeczy niewielka i dotyczy niuansów. To co najmocniej różni oba modele to prestiż jakim są darzone oraz zauważalnie lepsze wykonanie wnętrza A3. Trudno jednak nie odnieść wrażenia, że cena tego modelu jest mocno wygórowana.

Volkswagen Golf VII 4Motion - tył
Volkswagen Group
Volkswagen Golf VII - deska rozdzielcza
Volkswagen
Audi A3 Limousine kokpit
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Volkswagen Golf VII 4Motion
Volkswagen Group
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA