REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi A3 Sportback i VW Golf VII: podobieństwa i różnice

Volkswagen Golf VII 4Motion - przód
Volkswagen Golf VII 4Motion - przód
Volkswagen Group

REKLAMA

REKLAMA

Wiele osób uważa Audi A3 za zdecydowanie nowocześniejsze auto niż VW Golf. Postanowiliśmy zatem przyjrzeć się, jak bardzo różnią się oba modele i oraz co zyskuje klient, który decyduje się na droższe auto.

Audi A3 Sportback i Golf VII z silnikiem 2.0 TDI 150 KM

Globalizacja jest zjawiskiem tak potężnym i powszechnym, że coraz trudniej jest wskazać te obszary życia społecznego, w których jej śladu nie można zaobserwować. Podobnie sytuacja wygląda w przemyśle, zwłaszcza motoryzacyjnym. Koncerny samochodowe coraz częściej wymieniają się technologią, aby obniżać koszty produkcji maksymalizując w ten sposób zyski. Dobrym przykładem może być tu grupa Volkswagena, która stosuje wiele rozwiązań w sposób wymienny pomiędzy markami wchodzącymi w jej skład (Audi, VW, Skoda, Seat). Postanowiliśmy sprawdzić jak duże podobieństwo zachodzi pomiędzy modelami Audi A3 Sportback i VW Golf VII 5d z silnikami 2.0 TDI 150 KM.

REKLAMA

Fot.1: Od lewej VW Golf VII i Audi A3 Sportback

Audi A3 Sportback i Golf VII: wymiary

Oba modele zostały zbudowane na płycie podłogowej MQB. Zarówno Audi A3 Sportback jak Golf VII dysponują praktycznie identycznym rozstawem osi (2636 mm wobec 2637 mm). Różni je za to rozstaw kół na osi przedniej (1 535 mm i 1 549 mm)i tylnej (1 506 mm i 1 520 mm). Bagażnik zarówno w Audi jak i w Golfie ma dokładnie 380 litrów. Średnica zawracania jest za to w obu przypadkach identyczna – 10,9 m.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150 KM - czas gra na jego korzyść

Audi A3 Sportback i Golf VII: zawieszenie i jego budowa

Podobieństwa pomiędzy A3 Sportback i Golfem VII można doszukać się także  w konstrukcji zawieszenia. Z przodu w każdym aucie wykorzystano kolumny MacPhersona zamocowane do aluminiowej ramy pomocniczej, z trójkątnymi wahaczami poprzecznymi i zwrotnicami. Z tyłu natomiast pojawiło się zawieszenie niezależne – każde koło obsługują cztery wahacze, a obie strony łączy stabilizator. Amortyzatory są natomiast mocowane oddzielnie od sprężyn.

Audi A3 Sportback i Golf VII: układ hamulcowy

Analogie pomiędzy Audi A3 Sportback i Golfem VII 2.0 TDI 150 KM odnajdziemy także w układzie hamulcowym. W obu autach na przedniej osi pracują wentylowane tarcze w rozmiarze 288mm, natomiast na tylnej są ich lite odpowiedniki w rozmiarze 272 mm.

Zobacz też: Test Audi A3 1,8 TFSI 180 KM S-Tronic: Auto na każdą okazję

Audi A3 Sportback i Golf VII: silnik 2.0 TDI i manualna skrzynia biegów

Jeśli mowa o układzie napędowym to tu także nie ma większych różnic. Oba samochody dysponują właściwie identycznymi silnikami 2.0 TDI o mocy 150 KM (w zakresie 3500-4000 obr./min) i momencie obrotowym równym 320 Nm (od 1750 do 3000 obr./min). Osiągi aut są identyczne – sprint 0-100 km/h zajmuje im 8,6 s a prędkość maksymalna w obu przypadkach wynosi 216 km/h. Nawet poszczególne przełożenia skrzyni biegów jest w obu przypadkach identyczna. Pojemność baku zarówno w Golfie VII jak i Audi A3 Sportback wynosi 50 l.

Audi A3 Sportback i Golf VII: różnice

Czy zatem oba auta są identyczne? Na pewno są bardzo zbliżone. Różni je wiele detali. Inny jest współczynnik oporu powietrza (Golf Cx=0,29 Audi A3 Cx=0,31), co podyktowane jest odmiennym projektem nadwozia. Największe zmiany dotyczą jednak wyposażenia obu modeli i koncepcji zagospodarowania ich wnętrz. Deska rozdzielcza Audi prezentuje bardziej minimalistyczny styl, podporządkowany wysokiej ergonomii i elegancji. Lepiej rozwiązano obsługę radia (rewelacyjne mikro pokrętło służące regulacji głośności), a jego jakość zdecydowanie przewyższa to co oferuje Golf (nawet w podstawowych wersjach). Także materiały jakie użyto do wykończenia kabiny A3 wydają się być bardziej wyrafinowane, a półleżąca pozycja za kierownicą to cecha podkreślająca przynależność modelu do klasy wyższej. Golf z kolei dysponuje z kolei bardzo nowoczesnym systemem multimedialnym, który przewyższa rozwiązanie stosowane w Audi zarówno wielkością ekranu, jego rozdzielczością jak i możliwością dotykowej obsługi.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI DSG: Powrót króla

Fot.2: Od lewej wnętrze VW Golfa VII i Audi A3 Sportback

Największe różnice dotyczą wyposażenia obu modeli. W Audi ceny poszczególnych dodatków są bardzo wysokie (np. lakier jest droższy o ok. 1300 zł), ale zamożny klient może zamówić do auta wiele niedostępnych w Golfie rozwiązań. Od rewelacyjnego systemu multimedialnego Bang&Olufsen po ogrzewanie postojowe sterowane pilotem. Maksymalnie wyposażone Audi 2.0 TDI quattro jest jednak droższe od Golfa z pełnym wyposażeniem o ok. 60 tys. zł. Trzeba jednak uczciwie przyznać, że Golf to bardzo zaawansowana konstrukcja i pod wieloma względami co najmniej tak samo zaawansowana jak Audi. Są nawet obszary, w których VW prezentuje nawet nieco wyższy poziom. Różnica między tymi modelami jest w gruncie rzeczy niewielka i dotyczy niuansów. To co najmocniej różni oba modele to prestiż jakim są darzone oraz zauważalnie lepsze wykonanie wnętrza A3. Trudno jednak nie odnieść wrażenia, że cena tego modelu jest mocno wygórowana.

Volkswagen Golf VII 4Motion - tył
Volkswagen Group
Volkswagen Golf VII - deska rozdzielcza
Volkswagen
Audi A3 Limousine kokpit
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Volkswagen Golf VII 4Motion
Volkswagen Group
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

REKLAMA

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA