REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi A3 Sportback i VW Golf VII: podobieństwa i różnice

Volkswagen Golf VII 4Motion - przód
Volkswagen Golf VII 4Motion - przód
Volkswagen Group

REKLAMA

REKLAMA

Wiele osób uważa Audi A3 za zdecydowanie nowocześniejsze auto niż VW Golf. Postanowiliśmy zatem przyjrzeć się, jak bardzo różnią się oba modele i oraz co zyskuje klient, który decyduje się na droższe auto.

Audi A3 Sportback i Golf VII z silnikiem 2.0 TDI 150 KM

Globalizacja jest zjawiskiem tak potężnym i powszechnym, że coraz trudniej jest wskazać te obszary życia społecznego, w których jej śladu nie można zaobserwować. Podobnie sytuacja wygląda w przemyśle, zwłaszcza motoryzacyjnym. Koncerny samochodowe coraz częściej wymieniają się technologią, aby obniżać koszty produkcji maksymalizując w ten sposób zyski. Dobrym przykładem może być tu grupa Volkswagena, która stosuje wiele rozwiązań w sposób wymienny pomiędzy markami wchodzącymi w jej skład (Audi, VW, Skoda, Seat). Postanowiliśmy sprawdzić jak duże podobieństwo zachodzi pomiędzy modelami Audi A3 Sportback i VW Golf VII 5d z silnikami 2.0 TDI 150 KM.

REKLAMA

Fot.1: Od lewej VW Golf VII i Audi A3 Sportback

Audi A3 Sportback i Golf VII: wymiary

Oba modele zostały zbudowane na płycie podłogowej MQB. Zarówno Audi A3 Sportback jak Golf VII dysponują praktycznie identycznym rozstawem osi (2636 mm wobec 2637 mm). Różni je za to rozstaw kół na osi przedniej (1 535 mm i 1 549 mm)i tylnej (1 506 mm i 1 520 mm). Bagażnik zarówno w Audi jak i w Golfie ma dokładnie 380 litrów. Średnica zawracania jest za to w obu przypadkach identyczna – 10,9 m.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150 KM - czas gra na jego korzyść

Audi A3 Sportback i Golf VII: zawieszenie i jego budowa

Podobieństwa pomiędzy A3 Sportback i Golfem VII można doszukać się także  w konstrukcji zawieszenia. Z przodu w każdym aucie wykorzystano kolumny MacPhersona zamocowane do aluminiowej ramy pomocniczej, z trójkątnymi wahaczami poprzecznymi i zwrotnicami. Z tyłu natomiast pojawiło się zawieszenie niezależne – każde koło obsługują cztery wahacze, a obie strony łączy stabilizator. Amortyzatory są natomiast mocowane oddzielnie od sprężyn.

Audi A3 Sportback i Golf VII: układ hamulcowy

Analogie pomiędzy Audi A3 Sportback i Golfem VII 2.0 TDI 150 KM odnajdziemy także w układzie hamulcowym. W obu autach na przedniej osi pracują wentylowane tarcze w rozmiarze 288mm, natomiast na tylnej są ich lite odpowiedniki w rozmiarze 272 mm.

Zobacz też: Test Audi A3 1,8 TFSI 180 KM S-Tronic: Auto na każdą okazję

Audi A3 Sportback i Golf VII: silnik 2.0 TDI i manualna skrzynia biegów

Jeśli mowa o układzie napędowym to tu także nie ma większych różnic. Oba samochody dysponują właściwie identycznymi silnikami 2.0 TDI o mocy 150 KM (w zakresie 3500-4000 obr./min) i momencie obrotowym równym 320 Nm (od 1750 do 3000 obr./min). Osiągi aut są identyczne – sprint 0-100 km/h zajmuje im 8,6 s a prędkość maksymalna w obu przypadkach wynosi 216 km/h. Nawet poszczególne przełożenia skrzyni biegów jest w obu przypadkach identyczna. Pojemność baku zarówno w Golfie VII jak i Audi A3 Sportback wynosi 50 l.

Audi A3 Sportback i Golf VII: różnice

Czy zatem oba auta są identyczne? Na pewno są bardzo zbliżone. Różni je wiele detali. Inny jest współczynnik oporu powietrza (Golf Cx=0,29 Audi A3 Cx=0,31), co podyktowane jest odmiennym projektem nadwozia. Największe zmiany dotyczą jednak wyposażenia obu modeli i koncepcji zagospodarowania ich wnętrz. Deska rozdzielcza Audi prezentuje bardziej minimalistyczny styl, podporządkowany wysokiej ergonomii i elegancji. Lepiej rozwiązano obsługę radia (rewelacyjne mikro pokrętło służące regulacji głośności), a jego jakość zdecydowanie przewyższa to co oferuje Golf (nawet w podstawowych wersjach). Także materiały jakie użyto do wykończenia kabiny A3 wydają się być bardziej wyrafinowane, a półleżąca pozycja za kierownicą to cecha podkreślająca przynależność modelu do klasy wyższej. Golf z kolei dysponuje z kolei bardzo nowoczesnym systemem multimedialnym, który przewyższa rozwiązanie stosowane w Audi zarówno wielkością ekranu, jego rozdzielczością jak i możliwością dotykowej obsługi.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI DSG: Powrót króla

Fot.2: Od lewej wnętrze VW Golfa VII i Audi A3 Sportback

Największe różnice dotyczą wyposażenia obu modeli. W Audi ceny poszczególnych dodatków są bardzo wysokie (np. lakier jest droższy o ok. 1300 zł), ale zamożny klient może zamówić do auta wiele niedostępnych w Golfie rozwiązań. Od rewelacyjnego systemu multimedialnego Bang&Olufsen po ogrzewanie postojowe sterowane pilotem. Maksymalnie wyposażone Audi 2.0 TDI quattro jest jednak droższe od Golfa z pełnym wyposażeniem o ok. 60 tys. zł. Trzeba jednak uczciwie przyznać, że Golf to bardzo zaawansowana konstrukcja i pod wieloma względami co najmniej tak samo zaawansowana jak Audi. Są nawet obszary, w których VW prezentuje nawet nieco wyższy poziom. Różnica między tymi modelami jest w gruncie rzeczy niewielka i dotyczy niuansów. To co najmocniej różni oba modele to prestiż jakim są darzone oraz zauważalnie lepsze wykonanie wnętrza A3. Trudno jednak nie odnieść wrażenia, że cena tego modelu jest mocno wygórowana.

Volkswagen Golf VII 4Motion - tył
Volkswagen Group
Volkswagen Golf VII - deska rozdzielcza
Volkswagen
Audi A3 Limousine kokpit
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Volkswagen Golf VII 4Motion
Volkswagen Group
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA