REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samochody sprowadzane z Niemiec - co decyduje o ich niskiej cenie?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
zakup auta sprzedaż
zakup auta sprzedaż
fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Dlaczego auto sprowadzane z Niemiec, z udokumentowanych i niedużym przebiegiem kosztuje w Polsce często mniej niż pojazd krajowy? Skąd ta różnica? Czy Niemcy naprawdę tak nisko cenią używane samochody?

Wady i zalety używanych aut z zagranicy

Spora część osób, poszukując używanego auta koncentruje swoją uwagę na pojazdach sprowadzanych zza granicy, głównie z Niemiec. Oczekują, że eksploatowane tam auta są w zdecydowanie lepszym stanie niż te krajowe, a na dodatek koszt ich zakupu nie będzie dużo wyższy niż Polsce. Skoro można zatem kupić w danej cenie auto z polskiego bądź niemieckiego rynku z przebiegiem ok. 150 000 km to wybór dla wielu Polaków jest oczywisty. Okazuje się że można się jednak mocno przeliczyć w tych kalkulacjach.

REKLAMA

Zobacz też: Używane auto z certyfikatem DEKRA - sprawne i pewne

Niemcy cenią auta w dobrym stanie

Już pobieżny przegląd ofert używanych samochodów z rynku niemieckiego (na niemieckich serwisach ogłoszeniowych!) pozwala dostrzec pewną regułę. Im mniejszy jest przebieg auta, tym zdecydowanie większa jest jego cena. W przeciwieństwie jednak do polskiego rynku rocznik auta jest mniej ważny niż dystans jaki auto przebyło! Najdroższe są auta z przebiegiem do 100 tys. km, a najtańsze te które pokonały już ponad 250 000 km. Nawet 20 letnie auto klasy Premium może kosztować w Niemczech ponad 40 000 zł!

Polecamy: PITY 2015 z płytą CD

Dlatego jeśli cena auta sprowadzonego z Niemiec jest zbliżona a nawet niższa niż podobnego egzemplarza z Polski można oczekiwać jego powypadkowej przeszłości lub znacznie większego wyeksploatowania. Warto bowiem pamiętać, że do ceny pojazdu z Niemiec należy doliczyć akcyzę (dla aut z silnikami o pojemności ponad 2 000 cm3 wynosi ona 18,1 % wartości pojazdu), koszt transportu, zarobek handlarza (nikt dla 500 zł nie podejmuje się sprowadzania pojazdów) czy dodatkowe opłaty skarbowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Porównanie cen używanych aut w Polsce i w Niemczech

Postanowiliśmy przygotować porównanie kilku podobnych do siebie egzemplarzy samochodów z rynku niemieckiego oraz polskiego, abyście mogli zrozumieć czym są „okazje” na polskim rynku pojazdów używanych.

Samochód cena w Niemczech cena w Polsce (sprowadzonych) różnica
Audi A8 4.0 TDI 275 KM 105 000 km 15 000 Euro (62 700 zł, z akcyzą 74 000 zł) 49 800 zł 24 000 zł
Bentley Continental GT 6.0 V12 2007 r. 120 000 km 57 000 Euro (238 260 zł, z akcyzą 281 285 zł) 210 000 zł 71 285 zł
BMW 520 e34 1990 r.140 000 km 3000 Euro (12 500 zł) 9 500 zł 3 000 zł
BMW 530d e60 2005 r. 140 000 km 13 000 Euro (54 340 zł, z akcyzą 64 175 zł) 35 000 zł 29 175 zł
Honda Civic 1.4 iS 3d 2000 rok 95 000 km 3000 Euro (12 500 zł) 7 000 zł 5 500 zł
Honda S2000 2003 r.140 000 km 12000 Euro (50 160 zł, z akcyzą 51 715 zł) 45 000 zł 6 715 zł
Mercedes-Benz 320 CDI 2005 r. 140000 12000 Euro (50 160 zł, z akcyzą 59 250 zł) 41 000 zł 18 250 zł
Nissan 350 Z 2005 r. 80 000 km 15 000 Euro (62 700 zł, z akcyzą 74 000 zł) 50 000 24 000 zł
VW Golf V 1.9 TDI 105 KM 2008 r. 140 000 km 7400 Euro (31 000 zł, z akcyzą 32 000 zł) 28 000 zł 4 000 zł

Zobacz też: Sprawdzenie auta i jego dokumentów przed zakupem

Zadbane auta w Niemczech są bardzo drogie!

Porównanie cen pomiędzy samochodami wystawionymi na sprzedaż w Niemczech a tymi sprowadzanymi z Niemiec, ale sprzedawanymi już w Polsce ukazuje zaskakujące wnioski. Niewyeksploatowane samochody, ze stosunkowo niskim przebiegiem (do 90 lub 140 tys. km) trzymają w Niemczech wysokie ceny. Nawet nie doliczając wysokiej akcyzy, koszt ich zakupu jest w większości przypadków zdecydowanie wyższy aniżeli Polsce.

Polacy lubią okazje!

Jak to zatem możliwe, że handlarzom udaje się znaleźć za granicą tak tanie pojazdy, a potem sprzedać je w kraju za relatywnie niewielkie pieniądze i jeszcze na tym zarobić? Po prostu sprowadzane auta najczęściej mają zdecydowanie wyższy przebieg bądź były po prostu rozbite. W przypadku np. Mercedesa 320 CDI z przebiegiem 140 tys. km z roku 2005 koszt jego zakupu w Niemczech to przeciętnie ok. 12 000 Euro, natomiast egzemplarz z tego samego rocznika i zbliżonym wyposażeniu, ale z przebiegiem 360 000 km wyceniony został już tylko na 4750 Euro czyli 7250 Euro mniej (o 30 305 zł taniej). To tłumaczy czemu popularne serwisy aukcyjne pękają w szwach od "okazji". Bądźmy realistami - coś takiego jak okazja, w polskich warunkach prawie nie istnieje. I nie zmieni tego nawet ślepe wierzenie w zapewnienia sprzedawcy o wyjątkowości oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA