REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samochody sprowadzane z Niemiec - co decyduje o ich niskiej cenie?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
zakup auta sprzedaż
zakup auta sprzedaż
fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Dlaczego auto sprowadzane z Niemiec, z udokumentowanych i niedużym przebiegiem kosztuje w Polsce często mniej niż pojazd krajowy? Skąd ta różnica? Czy Niemcy naprawdę tak nisko cenią używane samochody?

Wady i zalety używanych aut z zagranicy

Spora część osób, poszukując używanego auta koncentruje swoją uwagę na pojazdach sprowadzanych zza granicy, głównie z Niemiec. Oczekują, że eksploatowane tam auta są w zdecydowanie lepszym stanie niż te krajowe, a na dodatek koszt ich zakupu nie będzie dużo wyższy niż Polsce. Skoro można zatem kupić w danej cenie auto z polskiego bądź niemieckiego rynku z przebiegiem ok. 150 000 km to wybór dla wielu Polaków jest oczywisty. Okazuje się że można się jednak mocno przeliczyć w tych kalkulacjach.

REKLAMA

Zobacz też: Używane auto z certyfikatem DEKRA - sprawne i pewne

Niemcy cenią auta w dobrym stanie

Już pobieżny przegląd ofert używanych samochodów z rynku niemieckiego (na niemieckich serwisach ogłoszeniowych!) pozwala dostrzec pewną regułę. Im mniejszy jest przebieg auta, tym zdecydowanie większa jest jego cena. W przeciwieństwie jednak do polskiego rynku rocznik auta jest mniej ważny niż dystans jaki auto przebyło! Najdroższe są auta z przebiegiem do 100 tys. km, a najtańsze te które pokonały już ponad 250 000 km. Nawet 20 letnie auto klasy Premium może kosztować w Niemczech ponad 40 000 zł!

Polecamy: PITY 2015 z płytą CD

Dlatego jeśli cena auta sprowadzonego z Niemiec jest zbliżona a nawet niższa niż podobnego egzemplarza z Polski można oczekiwać jego powypadkowej przeszłości lub znacznie większego wyeksploatowania. Warto bowiem pamiętać, że do ceny pojazdu z Niemiec należy doliczyć akcyzę (dla aut z silnikami o pojemności ponad 2 000 cm3 wynosi ona 18,1 % wartości pojazdu), koszt transportu, zarobek handlarza (nikt dla 500 zł nie podejmuje się sprowadzania pojazdów) czy dodatkowe opłaty skarbowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Porównanie cen używanych aut w Polsce i w Niemczech

Postanowiliśmy przygotować porównanie kilku podobnych do siebie egzemplarzy samochodów z rynku niemieckiego oraz polskiego, abyście mogli zrozumieć czym są „okazje” na polskim rynku pojazdów używanych.

Samochód cena w Niemczech cena w Polsce (sprowadzonych) różnica
Audi A8 4.0 TDI 275 KM 105 000 km 15 000 Euro (62 700 zł, z akcyzą 74 000 zł) 49 800 zł 24 000 zł
Bentley Continental GT 6.0 V12 2007 r. 120 000 km 57 000 Euro (238 260 zł, z akcyzą 281 285 zł) 210 000 zł 71 285 zł
BMW 520 e34 1990 r.140 000 km 3000 Euro (12 500 zł) 9 500 zł 3 000 zł
BMW 530d e60 2005 r. 140 000 km 13 000 Euro (54 340 zł, z akcyzą 64 175 zł) 35 000 zł 29 175 zł
Honda Civic 1.4 iS 3d 2000 rok 95 000 km 3000 Euro (12 500 zł) 7 000 zł 5 500 zł
Honda S2000 2003 r.140 000 km 12000 Euro (50 160 zł, z akcyzą 51 715 zł) 45 000 zł 6 715 zł
Mercedes-Benz 320 CDI 2005 r. 140000 12000 Euro (50 160 zł, z akcyzą 59 250 zł) 41 000 zł 18 250 zł
Nissan 350 Z 2005 r. 80 000 km 15 000 Euro (62 700 zł, z akcyzą 74 000 zł) 50 000 24 000 zł
VW Golf V 1.9 TDI 105 KM 2008 r. 140 000 km 7400 Euro (31 000 zł, z akcyzą 32 000 zł) 28 000 zł 4 000 zł

Zobacz też: Sprawdzenie auta i jego dokumentów przed zakupem

Zadbane auta w Niemczech są bardzo drogie!

Porównanie cen pomiędzy samochodami wystawionymi na sprzedaż w Niemczech a tymi sprowadzanymi z Niemiec, ale sprzedawanymi już w Polsce ukazuje zaskakujące wnioski. Niewyeksploatowane samochody, ze stosunkowo niskim przebiegiem (do 90 lub 140 tys. km) trzymają w Niemczech wysokie ceny. Nawet nie doliczając wysokiej akcyzy, koszt ich zakupu jest w większości przypadków zdecydowanie wyższy aniżeli Polsce.

Polacy lubią okazje!

Jak to zatem możliwe, że handlarzom udaje się znaleźć za granicą tak tanie pojazdy, a potem sprzedać je w kraju za relatywnie niewielkie pieniądze i jeszcze na tym zarobić? Po prostu sprowadzane auta najczęściej mają zdecydowanie wyższy przebieg bądź były po prostu rozbite. W przypadku np. Mercedesa 320 CDI z przebiegiem 140 tys. km z roku 2005 koszt jego zakupu w Niemczech to przeciętnie ok. 12 000 Euro, natomiast egzemplarz z tego samego rocznika i zbliżonym wyposażeniu, ale z przebiegiem 360 000 km wyceniony został już tylko na 4750 Euro czyli 7250 Euro mniej (o 30 305 zł taniej). To tłumaczy czemu popularne serwisy aukcyjne pękają w szwach od "okazji". Bądźmy realistami - coś takiego jak okazja, w polskich warunkach prawie nie istnieje. I nie zmieni tego nawet ślepe wierzenie w zapewnienia sprzedawcy o wyjątkowości oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

REKLAMA

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA