Przebieg auta a jego cena: sprowadzane samochody
REKLAMA
REKLAMA
Tanie auta z zachodu to mit
Ceny używanych aut na zachodzie, zwłaszcza w Niemczech, uzależnione są przede wszystkim od przebiegu auta. W odróżnieniu od naszego rynku, rocznik auta nie wpływa w tak dużym stopniu na jego cenę. Liczy się przede wszystkim stan techniczny pojazdu.
REKLAMA
Zobacz też: Sprowadzane samochody – jak zarabiają na nich handlarze?
Ten sam rocznik i wersja auta a różnica w cenie ponad 40 000 zł!
Wraz ze wzrostem przebiegu auta, rośnie ryzyko jego awarii. W Niemczech to ryzyko ma konkretną wartość i cenę. W przypadku np. Skody Octavii 2.0 TDI dwa egzemplarze tego modelu z 2008 roku mogą się różnić ceną o ok. 10 000 Euro. Na tyle wycenia się bowiem różnicę w ich przebiegu wynoszącą 200 000 km (50 tys. km a 250 tys. km)
Postanowiliśmy sprawdzić jak bardzo różnią się ceny praktycznie tych samych modeli aut pod względem wyposażenia, wersji silnikowej i rocznika, które różni przebieg auta.
Model auta | Rocznik | Przebieg 100 000 km | Przebieg 250 000 km |
Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 143 KM | 2008 | 13 500 Euro (75 240 zł) | 8850 Euro (37 000 zł) |
BMW 530d Tourer e61 235 KM | 2010 | 27 000 Euro (113 000 zł) | 17 000 Euro (71 000 zł) |
Honda Accord 2.2 i-CDTI | 2008 | 13 000 Euro (54 400 zł) | 7 500 Euro (31 400 zł) |
Opel Insignia 2.0 CDTI Sports Tourer Sport 2010 r. | 2010 | 13 500 Euro (56 500 zł) | 8500 Euro (35 500 zł) |
Nissan Qashqai 1.5 dCi DPF Acenta | 2008 | 10 500 Euro (43 900 zł) | 6500 Euro (27 170 zł) |
Porsche 997 Carrera 4S Coupé 355 KM | 2008 | 49 000 Euro (204 000 zł) | 40 000 Euro (167 000 zł) |
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D 126 KM Edition | 2008 | 12500 Euro (52 250 zł) | 7500 Euro (31 400 zł) |
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI DPF Elegance DSG 2008 r. | 2008 | 11 000 Euro (46 000 zł) | 6200 Euro (26 000 zł) |
Zobacz też: Samochody sprowadzane z Niemiec: dlaczego są tak tanie?
200 000 km i zaczynają się wydatki!
Jak pokazuje powyższe porównanie prawdą wydaje się być teza, że używane auto najlepiej nabyć zanim osiągnie 180-200 tys. km bowiem później może generować niemałe koszty eksploatacji. Praktycznie wszystkie powyższe auta (poza Porsche) napędzane są silnikami Diesla, bowiem to właśnie takie auta generują obecnie najwyższe koszty napraw. Wtryskiwacze, turbosprężarki, koła dwumasowe, filtry DPF to rozwiązania, które bardzo często zawodzą już po ok. 200 000 km, a ich koszt liczony jest w tysiącach złotych. Na zachodzie ludzie są tego świadomi, dlatego w miarę możliwości wymieniają auta na nowe zanim te osiągną taki przebieg.
Zobacz też: Ile kosztuje nowy filtr cząstek stałych DPF?
Okazje w ogłoszeniach nie istnieją?
W polskich realiach nieuczciwi handlarze sprowadzają zza granicy wyeksploatowane auta do Polski i po skorygowaniu przebiegu sprzedają je z zyskiem. Dlatego z naszej strony radzimy się wystrzegać takich samochodów jeśli nie jesteśmy w stanie sprawdzić ich przebiegu w autoryzowanym serwisie ASO. Poza tym zalecamy wyzbyć się wiary w "okazje". Trafiają się one obecnie tak rzadko na rynku, że można powiedzieć, że ich praktycznie nie ma. Dobre auto kosztuje, bo nikt nie sprzedaje za bezcen w pełni sprawnego i zadbanego egzemplarza.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.