REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przebieg auta a jego cena: sprowadzane samochody

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Bez dokładnej weryfikacji używanego auta w ASO nie warto decydować się na zakup pojazdu.
Bez dokładnej weryfikacji używanego auta w ASO nie warto decydować się na zakup pojazdu.
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Stan techniczny auta w dużym stopniu opisuje jego przebieg. Polacy nadal jednak przywiązują ogromną wagę do rocznika auta. Na przykładzie rynku niemieckiego warto zwrócić uwagę, co naprawdę ma wpływ na wartość pojazdu.

Tanie auta z zachodu to mit

Ceny używanych aut na zachodzie, zwłaszcza w Niemczech, uzależnione są przede wszystkim od przebiegu auta. W odróżnieniu od naszego rynku, rocznik auta nie wpływa w tak dużym stopniu na jego cenę. Liczy się przede wszystkim stan techniczny pojazdu.

REKLAMA

Zobacz też: Sprowadzane samochody – jak zarabiają na nich handlarze?

Ten sam rocznik i wersja auta a różnica w cenie ponad 40 000 zł!

Wraz ze wzrostem przebiegu auta, rośnie ryzyko jego awarii. W Niemczech to ryzyko ma konkretną wartość i cenę. W przypadku np. Skody Octavii 2.0 TDI dwa egzemplarze tego modelu z 2008 roku mogą się różnić ceną o ok. 10 000 Euro. Na tyle wycenia się bowiem różnicę w ich przebiegu wynoszącą 200 000 km (50 tys. km a 250 tys. km)

Postanowiliśmy sprawdzić jak bardzo różnią się ceny praktycznie tych samych modeli aut pod względem wyposażenia, wersji silnikowej i rocznika, które różni przebieg auta.

Model auta  Rocznik Przebieg 100 000 km  Przebieg 250 000 km 
Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 143 KM  2008 13 500 Euro (75 240 zł) 8850 Euro (37 000 zł)
BMW 530d Tourer e61 235 KM  2010 27 000 Euro (113 000 zł) 17 000 Euro (71 000 zł)
Honda Accord 2.2 i-CDTI 2008 13 000 Euro (54 400 zł) 7 500 Euro (31 400 zł)
Opel Insignia 2.0 CDTI Sports Tourer Sport 2010 r. 2010 13 500 Euro (56 500 zł) 8500 Euro (35 500 zł)
Nissan Qashqai 1.5 dCi DPF Acenta  2008 10 500 Euro (43 900 zł) 6500 Euro (27 170 zł)
Porsche 997 Carrera 4S Coupé 355 KM  2008 49 000 Euro (204 000 zł) 40 000 Euro (167 000 zł)
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D 126 KM Edition 2008 12500 Euro (52 250 zł) 7500 Euro (31 400 zł)
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI DPF Elegance DSG 2008 r. 2008 11 000 Euro (46 000 zł) 6200 Euro (26 000 zł)

Zobacz też: Samochody sprowadzane z Niemiec: dlaczego są tak tanie?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

200 000 km i zaczynają się wydatki!

Jak pokazuje powyższe porównanie prawdą wydaje się być teza, że używane auto najlepiej nabyć zanim osiągnie 180-200 tys. km bowiem później może generować niemałe koszty eksploatacji. Praktycznie wszystkie powyższe auta (poza Porsche) napędzane są silnikami Diesla, bowiem to właśnie takie auta generują obecnie najwyższe koszty napraw. Wtryskiwacze, turbosprężarki, koła dwumasowe, filtry DPF to rozwiązania, które bardzo często zawodzą już po ok. 200 000 km, a ich koszt liczony jest w tysiącach złotych. Na zachodzie ludzie są tego świadomi, dlatego w miarę możliwości wymieniają auta na nowe zanim te osiągną taki przebieg.

Zobacz też: Ile kosztuje nowy filtr cząstek stałych DPF?

Okazje w ogłoszeniach nie istnieją?

W polskich realiach nieuczciwi handlarze sprowadzają zza granicy wyeksploatowane auta do Polski i po skorygowaniu przebiegu sprzedają je z zyskiem. Dlatego z naszej strony radzimy się wystrzegać takich samochodów jeśli nie jesteśmy w stanie sprawdzić ich przebiegu w autoryzowanym serwisie ASO. Poza tym zalecamy wyzbyć się wiary w "okazje". Trafiają się one obecnie tak rzadko na rynku, że można powiedzieć, że ich praktycznie nie ma. Dobre auto kosztuje, bo nikt nie sprzedaje za bezcen w pełni sprawnego i zadbanego egzemplarza.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA