REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Bez dokładnej weryfikacji używanego auta w ASO nie warto decydować się na zakup pojazdu.
Bez dokładnej weryfikacji używanego auta w ASO nie warto decydować się na zakup pojazdu.
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Stan techniczny auta w dużym stopniu opisuje jego przebieg. Polacy nadal jednak przywiązują ogromną wagę do rocznika auta. Na przykładzie rynku niemieckiego warto zwrócić uwagę, co naprawdę ma wpływ na wartość pojazdu.

Tanie auta z zachodu to mit

Ceny używanych aut na zachodzie, zwłaszcza w Niemczech, uzależnione są przede wszystkim od przebiegu auta. W odróżnieniu od naszego rynku, rocznik auta nie wpływa w tak dużym stopniu na jego cenę. Liczy się przede wszystkim stan techniczny pojazdu.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Sprowadzane samochody – jak zarabiają na nich handlarze?

Ten sam rocznik i wersja auta a różnica w cenie ponad 40 000 zł!

Wraz ze wzrostem przebiegu auta, rośnie ryzyko jego awarii. W Niemczech to ryzyko ma konkretną wartość i cenę. W przypadku np. Skody Octavii 2.0 TDI dwa egzemplarze tego modelu z 2008 roku mogą się różnić ceną o ok. 10 000 Euro. Na tyle wycenia się bowiem różnicę w ich przebiegu wynoszącą 200 000 km (50 tys. km a 250 tys. km)

Postanowiliśmy sprawdzić jak bardzo różnią się ceny praktycznie tych samych modeli aut pod względem wyposażenia, wersji silnikowej i rocznika, które różni przebieg auta.

REKLAMA

Model auta  Rocznik Przebieg 100 000 km  Przebieg 250 000 km 
Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 143 KM  2008 13 500 Euro (75 240 zł) 8850 Euro (37 000 zł)
BMW 530d Tourer e61 235 KM  2010 27 000 Euro (113 000 zł) 17 000 Euro (71 000 zł)
Honda Accord 2.2 i-CDTI 2008 13 000 Euro (54 400 zł) 7 500 Euro (31 400 zł)
Opel Insignia 2.0 CDTI Sports Tourer Sport 2010 r. 2010 13 500 Euro (56 500 zł) 8500 Euro (35 500 zł)
Nissan Qashqai 1.5 dCi DPF Acenta  2008 10 500 Euro (43 900 zł) 6500 Euro (27 170 zł)
Porsche 997 Carrera 4S Coupé 355 KM  2008 49 000 Euro (204 000 zł) 40 000 Euro (167 000 zł)
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D 126 KM Edition 2008 12500 Euro (52 250 zł) 7500 Euro (31 400 zł)
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI DPF Elegance DSG 2008 r. 2008 11 000 Euro (46 000 zł) 6200 Euro (26 000 zł)

Zobacz też: Samochody sprowadzane z Niemiec: dlaczego są tak tanie?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

200 000 km i zaczynają się wydatki!

Jak pokazuje powyższe porównanie prawdą wydaje się być teza, że używane auto najlepiej nabyć zanim osiągnie 180-200 tys. km bowiem później może generować niemałe koszty eksploatacji. Praktycznie wszystkie powyższe auta (poza Porsche) napędzane są silnikami Diesla, bowiem to właśnie takie auta generują obecnie najwyższe koszty napraw. Wtryskiwacze, turbosprężarki, koła dwumasowe, filtry DPF to rozwiązania, które bardzo często zawodzą już po ok. 200 000 km, a ich koszt liczony jest w tysiącach złotych. Na zachodzie ludzie są tego świadomi, dlatego w miarę możliwości wymieniają auta na nowe zanim te osiągną taki przebieg.

Zobacz też: Ile kosztuje nowy filtr cząstek stałych DPF?

Okazje w ogłoszeniach nie istnieją?

W polskich realiach nieuczciwi handlarze sprowadzają zza granicy wyeksploatowane auta do Polski i po skorygowaniu przebiegu sprzedają je z zyskiem. Dlatego z naszej strony radzimy się wystrzegać takich samochodów jeśli nie jesteśmy w stanie sprawdzić ich przebiegu w autoryzowanym serwisie ASO. Poza tym zalecamy wyzbyć się wiary w "okazje". Trafiają się one obecnie tak rzadko na rynku, że można powiedzieć, że ich praktycznie nie ma. Dobre auto kosztuje, bo nikt nie sprzedaje za bezcen w pełni sprawnego i zadbanego egzemplarza.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA