REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przebieg auta a jego cena: sprowadzane samochody

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Bez dokładnej weryfikacji używanego auta w ASO nie warto decydować się na zakup pojazdu.
Bez dokładnej weryfikacji używanego auta w ASO nie warto decydować się na zakup pojazdu.
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Stan techniczny auta w dużym stopniu opisuje jego przebieg. Polacy nadal jednak przywiązują ogromną wagę do rocznika auta. Na przykładzie rynku niemieckiego warto zwrócić uwagę, co naprawdę ma wpływ na wartość pojazdu.

Tanie auta z zachodu to mit

Ceny używanych aut na zachodzie, zwłaszcza w Niemczech, uzależnione są przede wszystkim od przebiegu auta. W odróżnieniu od naszego rynku, rocznik auta nie wpływa w tak dużym stopniu na jego cenę. Liczy się przede wszystkim stan techniczny pojazdu.

REKLAMA

Zobacz też: Sprowadzane samochody – jak zarabiają na nich handlarze?

Ten sam rocznik i wersja auta a różnica w cenie ponad 40 000 zł!

Wraz ze wzrostem przebiegu auta, rośnie ryzyko jego awarii. W Niemczech to ryzyko ma konkretną wartość i cenę. W przypadku np. Skody Octavii 2.0 TDI dwa egzemplarze tego modelu z 2008 roku mogą się różnić ceną o ok. 10 000 Euro. Na tyle wycenia się bowiem różnicę w ich przebiegu wynoszącą 200 000 km (50 tys. km a 250 tys. km)

Postanowiliśmy sprawdzić jak bardzo różnią się ceny praktycznie tych samych modeli aut pod względem wyposażenia, wersji silnikowej i rocznika, które różni przebieg auta.

Model auta  Rocznik Przebieg 100 000 km  Przebieg 250 000 km 
Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 143 KM  2008 13 500 Euro (75 240 zł) 8850 Euro (37 000 zł)
BMW 530d Tourer e61 235 KM  2010 27 000 Euro (113 000 zł) 17 000 Euro (71 000 zł)
Honda Accord 2.2 i-CDTI 2008 13 000 Euro (54 400 zł) 7 500 Euro (31 400 zł)
Opel Insignia 2.0 CDTI Sports Tourer Sport 2010 r. 2010 13 500 Euro (56 500 zł) 8500 Euro (35 500 zł)
Nissan Qashqai 1.5 dCi DPF Acenta  2008 10 500 Euro (43 900 zł) 6500 Euro (27 170 zł)
Porsche 997 Carrera 4S Coupé 355 KM  2008 49 000 Euro (204 000 zł) 40 000 Euro (167 000 zł)
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D 126 KM Edition 2008 12500 Euro (52 250 zł) 7500 Euro (31 400 zł)
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI DPF Elegance DSG 2008 r. 2008 11 000 Euro (46 000 zł) 6200 Euro (26 000 zł)

Zobacz też: Samochody sprowadzane z Niemiec: dlaczego są tak tanie?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

200 000 km i zaczynają się wydatki!

Jak pokazuje powyższe porównanie prawdą wydaje się być teza, że używane auto najlepiej nabyć zanim osiągnie 180-200 tys. km bowiem później może generować niemałe koszty eksploatacji. Praktycznie wszystkie powyższe auta (poza Porsche) napędzane są silnikami Diesla, bowiem to właśnie takie auta generują obecnie najwyższe koszty napraw. Wtryskiwacze, turbosprężarki, koła dwumasowe, filtry DPF to rozwiązania, które bardzo często zawodzą już po ok. 200 000 km, a ich koszt liczony jest w tysiącach złotych. Na zachodzie ludzie są tego świadomi, dlatego w miarę możliwości wymieniają auta na nowe zanim te osiągną taki przebieg.

Zobacz też: Ile kosztuje nowy filtr cząstek stałych DPF?

Okazje w ogłoszeniach nie istnieją?

W polskich realiach nieuczciwi handlarze sprowadzają zza granicy wyeksploatowane auta do Polski i po skorygowaniu przebiegu sprzedają je z zyskiem. Dlatego z naszej strony radzimy się wystrzegać takich samochodów jeśli nie jesteśmy w stanie sprawdzić ich przebiegu w autoryzowanym serwisie ASO. Poza tym zalecamy wyzbyć się wiary w "okazje". Trafiają się one obecnie tak rzadko na rynku, że można powiedzieć, że ich praktycznie nie ma. Dobre auto kosztuje, bo nikt nie sprzedaje za bezcen w pełni sprawnego i zadbanego egzemplarza.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA