REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Bez dokładnej weryfikacji używanego auta w ASO nie warto decydować się na zakup pojazdu.
Bez dokładnej weryfikacji używanego auta w ASO nie warto decydować się na zakup pojazdu.
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Stan techniczny auta w dużym stopniu opisuje jego przebieg. Polacy nadal jednak przywiązują ogromną wagę do rocznika auta. Na przykładzie rynku niemieckiego warto zwrócić uwagę, co naprawdę ma wpływ na wartość pojazdu.

Tanie auta z zachodu to mit

Ceny używanych aut na zachodzie, zwłaszcza w Niemczech, uzależnione są przede wszystkim od przebiegu auta. W odróżnieniu od naszego rynku, rocznik auta nie wpływa w tak dużym stopniu na jego cenę. Liczy się przede wszystkim stan techniczny pojazdu.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Sprowadzane samochody – jak zarabiają na nich handlarze?

Ten sam rocznik i wersja auta a różnica w cenie ponad 40 000 zł!

Wraz ze wzrostem przebiegu auta, rośnie ryzyko jego awarii. W Niemczech to ryzyko ma konkretną wartość i cenę. W przypadku np. Skody Octavii 2.0 TDI dwa egzemplarze tego modelu z 2008 roku mogą się różnić ceną o ok. 10 000 Euro. Na tyle wycenia się bowiem różnicę w ich przebiegu wynoszącą 200 000 km (50 tys. km a 250 tys. km)

Postanowiliśmy sprawdzić jak bardzo różnią się ceny praktycznie tych samych modeli aut pod względem wyposażenia, wersji silnikowej i rocznika, które różni przebieg auta.

REKLAMA

Model auta  Rocznik Przebieg 100 000 km  Przebieg 250 000 km 
Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 143 KM  2008 13 500 Euro (75 240 zł) 8850 Euro (37 000 zł)
BMW 530d Tourer e61 235 KM  2010 27 000 Euro (113 000 zł) 17 000 Euro (71 000 zł)
Honda Accord 2.2 i-CDTI 2008 13 000 Euro (54 400 zł) 7 500 Euro (31 400 zł)
Opel Insignia 2.0 CDTI Sports Tourer Sport 2010 r. 2010 13 500 Euro (56 500 zł) 8500 Euro (35 500 zł)
Nissan Qashqai 1.5 dCi DPF Acenta  2008 10 500 Euro (43 900 zł) 6500 Euro (27 170 zł)
Porsche 997 Carrera 4S Coupé 355 KM  2008 49 000 Euro (204 000 zł) 40 000 Euro (167 000 zł)
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D 126 KM Edition 2008 12500 Euro (52 250 zł) 7500 Euro (31 400 zł)
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI DPF Elegance DSG 2008 r. 2008 11 000 Euro (46 000 zł) 6200 Euro (26 000 zł)

Zobacz też: Samochody sprowadzane z Niemiec: dlaczego są tak tanie?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

200 000 km i zaczynają się wydatki!

Jak pokazuje powyższe porównanie prawdą wydaje się być teza, że używane auto najlepiej nabyć zanim osiągnie 180-200 tys. km bowiem później może generować niemałe koszty eksploatacji. Praktycznie wszystkie powyższe auta (poza Porsche) napędzane są silnikami Diesla, bowiem to właśnie takie auta generują obecnie najwyższe koszty napraw. Wtryskiwacze, turbosprężarki, koła dwumasowe, filtry DPF to rozwiązania, które bardzo często zawodzą już po ok. 200 000 km, a ich koszt liczony jest w tysiącach złotych. Na zachodzie ludzie są tego świadomi, dlatego w miarę możliwości wymieniają auta na nowe zanim te osiągną taki przebieg.

Zobacz też: Ile kosztuje nowy filtr cząstek stałych DPF?

Okazje w ogłoszeniach nie istnieją?

W polskich realiach nieuczciwi handlarze sprowadzają zza granicy wyeksploatowane auta do Polski i po skorygowaniu przebiegu sprzedają je z zyskiem. Dlatego z naszej strony radzimy się wystrzegać takich samochodów jeśli nie jesteśmy w stanie sprawdzić ich przebiegu w autoryzowanym serwisie ASO. Poza tym zalecamy wyzbyć się wiary w "okazje". Trafiają się one obecnie tak rzadko na rynku, że można powiedzieć, że ich praktycznie nie ma. Dobre auto kosztuje, bo nikt nie sprzedaje za bezcen w pełni sprawnego i zadbanego egzemplarza.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA