REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota Yaris – jaką wybrać? Poradnik kupującego

Paweł Dobosz
Poradnik kupującego: Toyota Yaris Fot. Moto.wieszjak.pl
Poradnik kupującego: Toyota Yaris Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Nabywca Toyoty Yaris nie ma dużego manewru jeśli chodzi o wybór wersji – dwie wersje nadwoziowe, trzy silniki i cztery standardy wyposażenia. Jednak zróżnicowanie jest na tyle duże, że każdy znajdzie auto adekwatne do potrzeb i możliwości finansowych. Oto nasz poradnik kupującego.

Poradnik kupującego: Wersje nadwoziowe

Toyota Yaris dostępna jest jako 3 lub 5-drzwiowy hatchback. Różnica w wyglądzie jest minimalna, choć nieco lepiej wygląda wersja z dwiema parami drzwi. Ponadto jest ona zdecydowanie bardziej funkcjonalna. Różnica w cenie jest nieduża (w zależności od wariantu wyposażenia od 1800 do 2900 zł). Uwaga: wersja 3-drzwiowa nie występuje w najbogatszym wariancie „Sol”.

REKLAMA

REKLAMA

Co wybrać?

Ponieważ różnica w cenie jest niewielka a zyski z drugiego rzędu drzwi bardzo odczuwalne – sugerujemy wybór hatchbacka z 5 drzwiami. Cena od 37 100 złotych.

Zobacz również: Opinie kierowców o Toyota Yaris

REKLAMA

Poradnik kupującego: Silniki

Benzynowe:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1,0 (69 KM) – jeżeli dysponujesz kwotą poniżej 45 000 złotych będzie to jedyny silnik w Twoim zasięgu. Jednostka jest oszczędna i trwała, ale jej możliwości są mocno ograniczone. Auto rozpędza się bardzo powoli (15,7 s do 100 km/h) a podróż poza miastem może być bardzo uciążliwa (każde wyprzedzanie trzeba planować z dużym wyprzedzeniem). Z racji ceny – pojazdy wyposażone w ten silnik cieszą się sporą popularnością. Cena od 34 900 złotych.

1,33 (99 KM) – najmocniejszy choć nie najbardziej dynamiczny silnik w Yarisie. Gwarantuje sprawne poruszanie się zarówno po mieście jak i poza nim, ale sporo pali. Niedostępny z dwiema uboższymi wersjami cennikowymi (a szkoda) – co winduje cenę najtańszego modelu z tym silnikiem do 45 000 złotych.

Wysokoprężne:

1,4 (90 KM) – najdynamiczniejszy, najoszczędniejszy i niestety zdecydowanie najdroższy. Jeśli chcesz cieszyć się z zalet tego bardzo dobrego silnika musisz wysupłać co najmniej 49 800 złotych. To nieco za dużo – przy obecnych cenach paliwa jego zakup staje się nieopłacalny. Silnik niedostępny z bazową wersją wyposażeniową.

Co wybrać?

Głównie ze względów ekonomicznych polecam bazowy silnik benzynowy. Co prawda oferuje on niemal zerową dynamikę, ale jest najbardziej opłacalny. Cena od 34 900 zł. 

Jeśli chcecie mieć w aucie klimatyzację (dla wielu kierowców to warunek niezbędny) i wyjeżdżacie często poza miasto warto wybrać mocniejszy silnik benzynowy – na tym poziomie wyposażeniowym (Luna) jest to bardziej opłacalna opcja.

Zobacz również: Test Nissan Micra - tylko dla mieszczuchów

Poradnik kupującego: Wyposażenie

Entry – podstawowa wersja. W dzisiejszych czasach – absolutne minimum. Oferuje dwie poduszki powietrzne, ABS, EBD, centralny zamek, elektrycznie regulowane lusterka wspomaganie kierownicy oraz komputer pokładowy. Nie najlepiej prezentują się oferowane z tą wersją małe, 14-calowe felgi stalowe. Cena od 34 900 zł.

Terra – za dodatkowe 3 000 zł (3 400 w pięciodrzwiowej wersji) otrzymamy dodatkowo elektrycznie regulowane przednie szyby i odtwarzacz CD. Pakiet zupełnie nieopłacalny – radio lepiej kupić samemu a płacić kilka tysięcy za elektrycznie otwierane szyby to zbędna rozrzutność. Cena od 38 300 zł.
Luna – kolejny poziom wyposażenia oferuje dodatkowo tylko manualną klimatyzację i jest to kolejny niezbyt opłacalny nabytek. Z drugiej strony jeśli nie chcesz usmażyć się w letnie upały – musisz rozważyć tą wersję jako podstawową (lub zdecydować się na założenie klimatyzacji samodzielnie). Cena od 39 900 zł.

Sol – najwyższy pakiet wyposażeniowy – dostępny tylko w pięciodrzwiowym modelu i z mocniejszymi silnikami. Znajdziemy tu wszystko to co w Lunie, a ponadto aż siedem poduszek powietrznych, automatyczną klimatyzację, sterowanie radiem w kierownicy, podgrzewane lusterka, zestaw głośnomówiący oraz szereg stylistycznych detali (obszyta skórą kierownica, gałka zmiany biegów, lakierowane klamki i lusterka). By cieszyć się takim wyposażeniem trzeba wydać aż 53 200 zł.

Co wybrać?

Po raz kolejny – jedynym opłacalnym ekonomicznie wariantem jest opcja bazowa i ją właśnie rekomendujemy. Cena od 34 900 zł.

Optymalny wybór

Polecam: Toyota Yaris 1.0 69 KM (hatchback 5 dr) w wersji Entry. Cena za ten samochód to 37 100 zł.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA