REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Hyundai ix20 - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Paweł Dobosz
Hyundai ix20 ma tylko jedną wersję nadwoziową, do której można wybrać 4 silniki (po dwa benzynowe i wysokoprężne) i pięć wersji wyposażeniowych. Fot. Moto.wieszjak.pl
Hyundai ix20 ma tylko jedną wersję nadwoziową, do której można wybrać 4 silniki (po dwa benzynowe i wysokoprężne) i pięć wersji wyposażeniowych. Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Hyundai oferuje przyzwoitą ilość wariantów konfiguracyjnych. Co prawda nie ma szaleństwa, ale prawie każdy znajdzie coś dla siebie. Ix20 ma tylko jedną wersję nadwoziową, do której można wybrać 4 silniki (po dwa benzynowe i wysokoprężne) i pięć wersji wyposażeniowych.

Wersje nadwoziowe:

Hyundai ix20 nie daje żadnego wyboru – dostępne jest tylko 5-drzwiowe nadwozie w stylu minivana.

REKLAMA

REKLAMA

Co wybrać?

Nie ma w czym wybierać – wariant jest tylko jeden. Ceny od 44 900 zł

Zobacz również: Opinie kierowców o Hyundai ix20

Silniki:

Benzynowe:

REKLAMA

1,4 CVVT 90 KM – podstawowy silnik benzynowy. Wersja z tym silnikiem jest najtańsza, jednocześnie gwarantując wystarczające osiągi do poruszania się po mieście. Poza miastem – przydałaby się trochę lepsza dynamika. Dobry wybór dla oszczędnych – ze względu na niskie koszty zakupu i niewielkie spalanie. Ceny od 44 900 złotych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1,6 CVVT 125 KM – dopłacając 2 500 zł dostajemy mocniejszą jednostkę benzynową. Najdynamiczniejszy spośród oferowanych silników – jednak do szybkiego przyspieszania potrzebuje wysokich obrotów. Przy spokojnej jeździe pali o około 0,5 litra więcej niż słabszy benzyniak. Ceny od 53 900 zł (silnik nie jest dostępny z najtańszą wersją wyposażeniową).

Zobacz również: Test Honda Accord Tourer: Atrakcyjna i funkcjonalna

Diesle:

1,4 CRDi 77 KM – najbardziej „ociężały” spośród dostępnych silników. Zdecydowanie nie polecam – auto z tym silnikiem przyspiesza do setki w tempie trochę wolniejszym od żółwia. Niskie spalanie nie jest w stanie zrekompensować tej wady. Cena od 50 900 zł.

1,4 CRDi 90 KM – jeśli musisz mieć diesla to wybierz tego. Jest 2 tysiące droższy od słabszej wersji, ale za to ma moc wystarczającą do sprawnego poruszania się w ruchu ulicznym. Cena od 59 400 zł (silnik nie jest dostępny z najtańszą wersją wyposażeniową).

Co wybrać?

Zdecydowanie najciekawszą opcją jest benzynowy silnik 1.6 łączący dobre osiągi z umiarkowanymi kosztami utrzymania i zakupu.

Wyposażenie

Classic – podstawowa wersja, dostępna tylko z dwoma słabszymi silnikami. Trudno nazwać ją „golcem” bo decydując się na nią otrzymujemy sześć poduszek powietrznych, ABS, EBD, centralny zamek i elektrycznie regulowane przednie szyby, ale według dzisiejszych standardów jest to standard. Dla większości kierowców będzie to za mało – oferta zadowoli tylko najbardziej oszczędnych. Cena od 44 900 zł

Classic „+” – za dodatkowych 6 500 zł dostaniemy (ponad standard Classic) autoalarm, klimatyzację manualną, elektrycznie regulowane lusterka, komputer pokładowy oraz odtwarzacz CD ze sterowaniem w kierownicy. Cena tego pakietu nie jest bardzo atrakcyjna ale decydując się na tą opcję dostaniemy auto, które posiada wszystko co niezbędne w pojeździe tej klasy. Ceny od 51 400 zł.

Comfort – za kolejne 4 500 zł (w stosunku do Classic „+”) otrzymujemy dodatkowo kontrolę trakcji, automatyczną klimatyzację, elektryczną regulację tylnych szyb, trochę detali stylistycznych (m.in. skórzane obszycie kierownicy) i kilka rozwiązań ułatwiających przewóz bagażu. Trochę drogo, ale pakiet warty zainteresowania. Ceny od 55 900 zł.

Zobacz również: Test Volvo S60 T6: Auto do ruszania spod świateł

Style – wykładamy następne 5 500 zł (do wersji Comfort) i dostajemy w zamian czujnik deszczu, podgrzewane siedzenia, 16-calowe alufelgi, lampy doświetlające zakręty, skórzane fotele i fotochromatyczne lusterko. Pakiet dla miłośników gadżetów. Ceny od 61 400 zł.

Premium – topowy wariant – jeśli chcemy się nim cieszyć, to musimy liczyć się z wydatkiem minimum 68 400 zł. Co dostajemy za tak duże pieniądze? Wszystko to co w wersji Style oraz nawigację, kamerę cofania, czujnik ciśnienia w oponach, składane elektrycznie lusterka ze zintegrowanymi kierunkowskazami oraz bardzo atrakcyjne niebieskie podświetlenie zegarów. Wszystko byłoby dobrze, gdyby nie fakt, że winduje to cenę auta do poziomu zarezerwowanego dla dużo większych aut.

Co wybrać?

Najciekawiej prezentuje się wersja Comfort i to ją właśnie polecamy jako najlepszy wybór.

Optymalny wybór:

Polecam: Hyundai ix20 1,6 CVVT 125 KM w wersji Comfort z manualną skrzynią biegów. Cena za ten samochód to 58 400 zł.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA