REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Hyundai ix20 - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Paweł Dobosz
Hyundai ix20 ma tylko jedną wersję nadwoziową, do której można wybrać 4 silniki (po dwa benzynowe i wysokoprężne) i pięć wersji wyposażeniowych. Fot. Moto.wieszjak.pl
Hyundai ix20 ma tylko jedną wersję nadwoziową, do której można wybrać 4 silniki (po dwa benzynowe i wysokoprężne) i pięć wersji wyposażeniowych. Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Hyundai oferuje przyzwoitą ilość wariantów konfiguracyjnych. Co prawda nie ma szaleństwa, ale prawie każdy znajdzie coś dla siebie. Ix20 ma tylko jedną wersję nadwoziową, do której można wybrać 4 silniki (po dwa benzynowe i wysokoprężne) i pięć wersji wyposażeniowych.

Wersje nadwoziowe:

Hyundai ix20 nie daje żadnego wyboru – dostępne jest tylko 5-drzwiowe nadwozie w stylu minivana.

REKLAMA

Co wybrać?

Nie ma w czym wybierać – wariant jest tylko jeden. Ceny od 44 900 zł

Zobacz również: Opinie kierowców o Hyundai ix20

Silniki:

Benzynowe:

1,4 CVVT 90 KM – podstawowy silnik benzynowy. Wersja z tym silnikiem jest najtańsza, jednocześnie gwarantując wystarczające osiągi do poruszania się po mieście. Poza miastem – przydałaby się trochę lepsza dynamika. Dobry wybór dla oszczędnych – ze względu na niskie koszty zakupu i niewielkie spalanie. Ceny od 44 900 złotych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1,6 CVVT 125 KM – dopłacając 2 500 zł dostajemy mocniejszą jednostkę benzynową. Najdynamiczniejszy spośród oferowanych silników – jednak do szybkiego przyspieszania potrzebuje wysokich obrotów. Przy spokojnej jeździe pali o około 0,5 litra więcej niż słabszy benzyniak. Ceny od 53 900 zł (silnik nie jest dostępny z najtańszą wersją wyposażeniową).

Zobacz również: Test Honda Accord Tourer: Atrakcyjna i funkcjonalna

Diesle:

REKLAMA

1,4 CRDi 77 KM – najbardziej „ociężały” spośród dostępnych silników. Zdecydowanie nie polecam – auto z tym silnikiem przyspiesza do setki w tempie trochę wolniejszym od żółwia. Niskie spalanie nie jest w stanie zrekompensować tej wady. Cena od 50 900 zł.

1,4 CRDi 90 KM – jeśli musisz mieć diesla to wybierz tego. Jest 2 tysiące droższy od słabszej wersji, ale za to ma moc wystarczającą do sprawnego poruszania się w ruchu ulicznym. Cena od 59 400 zł (silnik nie jest dostępny z najtańszą wersją wyposażeniową).

Co wybrać?

Zdecydowanie najciekawszą opcją jest benzynowy silnik 1.6 łączący dobre osiągi z umiarkowanymi kosztami utrzymania i zakupu.

Wyposażenie

Classic – podstawowa wersja, dostępna tylko z dwoma słabszymi silnikami. Trudno nazwać ją „golcem” bo decydując się na nią otrzymujemy sześć poduszek powietrznych, ABS, EBD, centralny zamek i elektrycznie regulowane przednie szyby, ale według dzisiejszych standardów jest to standard. Dla większości kierowców będzie to za mało – oferta zadowoli tylko najbardziej oszczędnych. Cena od 44 900 zł

REKLAMA

Classic „+” – za dodatkowych 6 500 zł dostaniemy (ponad standard Classic) autoalarm, klimatyzację manualną, elektrycznie regulowane lusterka, komputer pokładowy oraz odtwarzacz CD ze sterowaniem w kierownicy. Cena tego pakietu nie jest bardzo atrakcyjna ale decydując się na tą opcję dostaniemy auto, które posiada wszystko co niezbędne w pojeździe tej klasy. Ceny od 51 400 zł.

Comfort – za kolejne 4 500 zł (w stosunku do Classic „+”) otrzymujemy dodatkowo kontrolę trakcji, automatyczną klimatyzację, elektryczną regulację tylnych szyb, trochę detali stylistycznych (m.in. skórzane obszycie kierownicy) i kilka rozwiązań ułatwiających przewóz bagażu. Trochę drogo, ale pakiet warty zainteresowania. Ceny od 55 900 zł.

Zobacz również: Test Volvo S60 T6: Auto do ruszania spod świateł

Style – wykładamy następne 5 500 zł (do wersji Comfort) i dostajemy w zamian czujnik deszczu, podgrzewane siedzenia, 16-calowe alufelgi, lampy doświetlające zakręty, skórzane fotele i fotochromatyczne lusterko. Pakiet dla miłośników gadżetów. Ceny od 61 400 zł.

Premium – topowy wariant – jeśli chcemy się nim cieszyć, to musimy liczyć się z wydatkiem minimum 68 400 zł. Co dostajemy za tak duże pieniądze? Wszystko to co w wersji Style oraz nawigację, kamerę cofania, czujnik ciśnienia w oponach, składane elektrycznie lusterka ze zintegrowanymi kierunkowskazami oraz bardzo atrakcyjne niebieskie podświetlenie zegarów. Wszystko byłoby dobrze, gdyby nie fakt, że winduje to cenę auta do poziomu zarezerwowanego dla dużo większych aut.

Co wybrać?

Najciekawiej prezentuje się wersja Comfort i to ją właśnie polecamy jako najlepszy wybór.

Optymalny wybór:

Polecam: Hyundai ix20 1,6 CVVT 125 KM w wersji Comfort z manualną skrzynią biegów. Cena za ten samochód to 58 400 zł.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA