REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test długodystansowy: Jak się sprawuje instalacja LPG podczas siarczystych mrozów?

Tomasz Korniejew
Test długodystansowy: Jak się sprawuje instalacja LPG podczas siarczystych mrozów? Fiat 500 1.3 Multijet LPG
Test długodystansowy: Jak się sprawuje instalacja LPG podczas siarczystych mrozów? Fiat 500 1.3 Multijet LPG

REKLAMA

REKLAMA

Jak się sprawuje instalacja VELA Diesel podczas eksploatacji w trudnych zimowych warunkach?

Test długodystansowy instalacji VELA Diesel

Nasz długodystansowy test auta zasilanego instalacją LPG dla silników Diesla – VELA Diesel trwa. Jak dotąd przejechaliśmy Fiatem 500 1.3 Multijet 8000 km. Przez ten czas jesienna aura nie była wymagająca dla instalacji. O dotychczasowych wynikach zużycia paliwa i przebiegu testu pisaliśmy tutaj.

REKLAMA

Niemniej ostatnio, gdy temperatura powietrza spadła znacznie poniżej minus 10 stopni Celsjusza test przeszedł w bardziej wymagającą fazę. Czy w takich warunkach użytkowanie auta zasilanego przez LPG staje się uciążliwe?

Zobacz też: Test długodystansowy Fiat 500 diesel z instalacją LPG

Jak się sprawuje instalacja LPG podczas siarczystych mrozów?

REKLAMA

Trzeba przyznać, że stopień zaawansowania technologicznego najnowszych instalacji LPG jest imponujący. W efekcie jedynym mankamentem, który objawił się podczas eksploatacji diesla z LPG w trudnych zimowych warunkach jest rosnący koszt przejechania 1 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dzieje się tak z prostej przyczyny. Komputer sterujący rozpoczyna zasilanie LPG w momencie, gdy temperatura silnika wzrośnie do co najmniej kilkunastu stopni Celsjusza. Tymczasem rozgrzanie jednostek wysokoprężnych trwa o wiele dłużej niż dzieje się to w przypadku silników zasilanych benzyną.

Z tego względu, zanim schłodzony do minus kilkunastu stopni Celsjusza silnik Diesla zdąży rozgrzać się do wymaganej do uruchomienia zasilania gazem temperatury, większość użytkowników zdąży dojechać do pracy.

Jednak, gdy mamy do przejechania dłuższy dystans po mieście i silnik nagrzeje się, VELA Diesel pracuje bez zarzutu, sprawnie zasilając jednostkę napędową.

Nie zanotowaliśmy żadnych usterek w pracy instalacji, żadnych odstępstw od normy związanych z ponadprzeciętnie niskimi temperaturami w jakich przyszło pracować poszczególnym elementom instalacji LPG.

Zobacz też: Fiat 500 Diesel z polską instalacją LPG podbił Monte Carlo!

Jak bardzo skrócił się zasięg, który można przejechać na jednym baku?

Podczas siarczystych mrozów pokonaliśmy Fiatem 500 Diesel/LPG dystans 452 km w ruchu miejskim. Po tym dystansie konieczne było uzupełnienie LPG, a wskaźnik poziomu oleju napędowego w baku wskazywał jedną czwartą zapełnienia zbiornika. Na tym dystansie auto zużyło 9,59 l LPG oraz 21,05 l ON. Wynika z tego, że zużycie paliwa w przeliczeniu na 100 km wyniosło 2,1 l w przypadku LPG i 4,65 l ON. Koszt przejechania 100 km wyniósł 23,53 zł.

Pod tym linkiem prezentujemy wyniki zużycia paliwa, gdy temperatura powietrza oscylowała wokół 14 stopni Celsjusza.

Pędzimy dalej!

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA