REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test długodystansowy: Jak się sprawuje instalacja LPG podczas siarczystych mrozów?

Tomasz Korniejew
Test długodystansowy: Jak się sprawuje instalacja LPG podczas siarczystych mrozów? Fiat 500 1.3 Multijet LPG
Test długodystansowy: Jak się sprawuje instalacja LPG podczas siarczystych mrozów? Fiat 500 1.3 Multijet LPG

REKLAMA

REKLAMA

Jak się sprawuje instalacja VELA Diesel podczas eksploatacji w trudnych zimowych warunkach?

Test długodystansowy instalacji VELA Diesel

Nasz długodystansowy test auta zasilanego instalacją LPG dla silników Diesla – VELA Diesel trwa. Jak dotąd przejechaliśmy Fiatem 500 1.3 Multijet 8000 km. Przez ten czas jesienna aura nie była wymagająca dla instalacji. O dotychczasowych wynikach zużycia paliwa i przebiegu testu pisaliśmy tutaj.

REKLAMA

REKLAMA

Niemniej ostatnio, gdy temperatura powietrza spadła znacznie poniżej minus 10 stopni Celsjusza test przeszedł w bardziej wymagającą fazę. Czy w takich warunkach użytkowanie auta zasilanego przez LPG staje się uciążliwe?

Zobacz też: Test długodystansowy Fiat 500 diesel z instalacją LPG

REKLAMA

Jak się sprawuje instalacja LPG podczas siarczystych mrozów?

Trzeba przyznać, że stopień zaawansowania technologicznego najnowszych instalacji LPG jest imponujący. W efekcie jedynym mankamentem, który objawił się podczas eksploatacji diesla z LPG w trudnych zimowych warunkach jest rosnący koszt przejechania 1 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dzieje się tak z prostej przyczyny. Komputer sterujący rozpoczyna zasilanie LPG w momencie, gdy temperatura silnika wzrośnie do co najmniej kilkunastu stopni Celsjusza. Tymczasem rozgrzanie jednostek wysokoprężnych trwa o wiele dłużej niż dzieje się to w przypadku silników zasilanych benzyną.

Z tego względu, zanim schłodzony do minus kilkunastu stopni Celsjusza silnik Diesla zdąży rozgrzać się do wymaganej do uruchomienia zasilania gazem temperatury, większość użytkowników zdąży dojechać do pracy.

Jednak, gdy mamy do przejechania dłuższy dystans po mieście i silnik nagrzeje się, VELA Diesel pracuje bez zarzutu, sprawnie zasilając jednostkę napędową.

Nie zanotowaliśmy żadnych usterek w pracy instalacji, żadnych odstępstw od normy związanych z ponadprzeciętnie niskimi temperaturami w jakich przyszło pracować poszczególnym elementom instalacji LPG.

Zobacz też: Fiat 500 Diesel z polską instalacją LPG podbił Monte Carlo!

Jak bardzo skrócił się zasięg, który można przejechać na jednym baku?

Podczas siarczystych mrozów pokonaliśmy Fiatem 500 Diesel/LPG dystans 452 km w ruchu miejskim. Po tym dystansie konieczne było uzupełnienie LPG, a wskaźnik poziomu oleju napędowego w baku wskazywał jedną czwartą zapełnienia zbiornika. Na tym dystansie auto zużyło 9,59 l LPG oraz 21,05 l ON. Wynika z tego, że zużycie paliwa w przeliczeniu na 100 km wyniosło 2,1 l w przypadku LPG i 4,65 l ON. Koszt przejechania 100 km wyniósł 23,53 zł.

Pod tym linkiem prezentujemy wyniki zużycia paliwa, gdy temperatura powietrza oscylowała wokół 14 stopni Celsjusza.

Pędzimy dalej!

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA