REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test długodystansowy: Jak się sprawuje instalacja LPG podczas siarczystych mrozów?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test długodystansowy: Jak się sprawuje instalacja LPG podczas siarczystych mrozów? Fiat 500 1.3 Multijet LPG
Test długodystansowy: Jak się sprawuje instalacja LPG podczas siarczystych mrozów? Fiat 500 1.3 Multijet LPG

REKLAMA

REKLAMA

Jak się sprawuje instalacja VELA Diesel podczas eksploatacji w trudnych zimowych warunkach?

Test długodystansowy instalacji VELA Diesel

Nasz długodystansowy test auta zasilanego instalacją LPG dla silników Diesla – VELA Diesel trwa. Jak dotąd przejechaliśmy Fiatem 500 1.3 Multijet 8000 km. Przez ten czas jesienna aura nie była wymagająca dla instalacji. O dotychczasowych wynikach zużycia paliwa i przebiegu testu pisaliśmy tutaj.

REKLAMA

Niemniej ostatnio, gdy temperatura powietrza spadła znacznie poniżej minus 10 stopni Celsjusza test przeszedł w bardziej wymagającą fazę. Czy w takich warunkach użytkowanie auta zasilanego przez LPG staje się uciążliwe?

Zobacz też: Test długodystansowy Fiat 500 diesel z instalacją LPG

Jak się sprawuje instalacja LPG podczas siarczystych mrozów?

REKLAMA

Trzeba przyznać, że stopień zaawansowania technologicznego najnowszych instalacji LPG jest imponujący. W efekcie jedynym mankamentem, który objawił się podczas eksploatacji diesla z LPG w trudnych zimowych warunkach jest rosnący koszt przejechania 1 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dzieje się tak z prostej przyczyny. Komputer sterujący rozpoczyna zasilanie LPG w momencie, gdy temperatura silnika wzrośnie do co najmniej kilkunastu stopni Celsjusza. Tymczasem rozgrzanie jednostek wysokoprężnych trwa o wiele dłużej niż dzieje się to w przypadku silników zasilanych benzyną.

Z tego względu, zanim schłodzony do minus kilkunastu stopni Celsjusza silnik Diesla zdąży rozgrzać się do wymaganej do uruchomienia zasilania gazem temperatury, większość użytkowników zdąży dojechać do pracy.

Jednak, gdy mamy do przejechania dłuższy dystans po mieście i silnik nagrzeje się, VELA Diesel pracuje bez zarzutu, sprawnie zasilając jednostkę napędową.

Nie zanotowaliśmy żadnych usterek w pracy instalacji, żadnych odstępstw od normy związanych z ponadprzeciętnie niskimi temperaturami w jakich przyszło pracować poszczególnym elementom instalacji LPG.

Zobacz też: Fiat 500 Diesel z polską instalacją LPG podbił Monte Carlo!

Jak bardzo skrócił się zasięg, który można przejechać na jednym baku?

Podczas siarczystych mrozów pokonaliśmy Fiatem 500 Diesel/LPG dystans 452 km w ruchu miejskim. Po tym dystansie konieczne było uzupełnienie LPG, a wskaźnik poziomu oleju napędowego w baku wskazywał jedną czwartą zapełnienia zbiornika. Na tym dystansie auto zużyło 9,59 l LPG oraz 21,05 l ON. Wynika z tego, że zużycie paliwa w przeliczeniu na 100 km wyniosło 2,1 l w przypadku LPG i 4,65 l ON. Koszt przejechania 100 km wyniósł 23,53 zł.

Pod tym linkiem prezentujemy wyniki zużycia paliwa, gdy temperatura powietrza oscylowała wokół 14 stopni Celsjusza.

Pędzimy dalej!

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA